Lijf & Lijn alle pijlers

Diastase

04-03-2020 14:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft een diastase gehad?
En wat wil je precies met die info?
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
04-03-2020 14:45
En wat wil je precies met die info?

Nou mis geeft het hoop dat het bij jullie ook goed kwam na langere tijd. Ben halfjaar geleden bevallen en is nog ruimte.
Ik ben iets meer dan een jaar geleden bevallen, maar nog geen verbetering.
Alle reacties Link kopieren
Is bij mij nooit helemaal weggegaan, ondanks intensieve oefeningen.
Je ziet het eigenlijk alleen als ik met mijn bovenlichaam naar achteren 'hang', dan komt er zo'n teut op mijn buik. Heb er verder geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ons jongste kind is bijna 4...
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
04-03-2020 14:51
Is bij mij nooit helemaal weggegaan, ondanks intensieve oefeningen.
Je ziet het eigenlijk alleen als ik met mijn bovenlichaam naar achteren 'hang', dan komt er zo'n teut op mijn buik. Heb er verder geen last van.
En had je het alleen bij de laatste? Hoeveel kinderen heb je? Bij mij ook bij achterover leunen idd.
Ik had het ook, is bij de ks van mijn jongste aan elkaar gezet.

Maar daar heb je niet zoveel aan denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
04-03-2020 14:49
Ik ben iets meer dan een jaar geleden bevallen, maar nog geen verbetering.
En bij 1e kind? Hoeveel ruimte heb je en welke plek? En hulp gehad?
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
04-03-2020 14:56
Ik had het ook, is bij de ks van mijn jongste aan elkaar gezet.

Maar daar heb je niet zoveel aan denk ik.
Zetten ze dat bij een keizersnede aanelkaar? Das wel erg fijn
Alle reacties Link kopieren
LindaTx schreef:
04-03-2020 14:56
En had je het alleen bij de laatste? Hoeveel kinderen heb je? Bij mij ook bij achterover leunen idd.
Nee, had het ook al bij mijn eerste zwangerschap. Is met de tweede zwangerschap niet meteen erger geworden bij mij...maar blijft dus wel...
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
04-03-2020 14:59
Nee, had het ook al bij mijn eerste zwangerschap. Is met de tweede zwangerschap niet meteen erger geworden bij mij...maar blijft dus wel...
Of was je snel weer zwanger? Werd het wel minder dan gelijk na bevalling? Als je het test komen je spieren dan wel samen en hoe diep kun je dan erin?
Alle reacties Link kopieren
Zijn er ook moeder waarbij het lang duurde maar wel goed kwam?
LindaTx schreef:
04-03-2020 14:58
Zetten ze dat bij een keizersnede aanelkaar? Das wel erg fijn

Dat ligt aan de gynaecoloog, denk ik. Ik had een jonge vrouw van mijn leeftijd en die zag dat mijn buikspieren enorm weken. Ze vroeg of het ok was als ze die gelijk maar fixte en ze moest me ook nog steriliseren :proud: .
Drie vliegen in 1 klap. Het herstel was wel hels overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na vijf kinderen ook een diastase. Werd in loop der tijd wel iets beter.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
04-03-2020 15:13
Ik heb na vijf kinderen ook een diastase. Werd in loop der tijd wel iets beter.
En ook al bij de 1e? Hoelang duurde het?
Om een kindje goed de ruimte te kunnen geven is het hij iedereen nodig dat de buikspieren wijken (diastase). Maar je bedoelt waarschijnlijk bij wie hij niet goed is gesloten en hoe lang dat duurde.
SterkHer (google maar eens) heeft speciaal hiervoor een trainingsschema opgezet. Veel informatievideos van haar kan je via YouTube vinden, ze heeft ook Insta.
Ik ben zelf net begonnen met een programma van haar, ze staat erg goed aangeschreven. Ze adviseert wel altijd eerst naar een bekkenfysio te gaan.

Bij mezelf is het nu, 1 jaar na de bevalling van mijn 1e kind, diastase van 1,5 vinger. Ik heb er last van in mijn dagelijks werk (sportief). Inderdaad die 'tuut' die anderen hier ook omschrijven. Ik wil graag weer een sterke core en daarom ga ik nu eerst werken aan herstel vd linea alba.
Alle reacties Link kopieren
LindaTx schreef:
04-03-2020 15:02
Of was je snel weer zwanger? Werd het wel minder dan gelijk na bevalling? Als je het test komen je spieren dan wel samen en hoe diep kun je dan erin?
er is 4 jaar tussen mijn twee kinderen. Het werd wel minder met de oefeningen die ik deed. Als ik mijn buikspieren span, kan ik er ongeveer een half vingerkootje in qua diepte...

Maar eigenlijk, zelfs als het bij jou niet vergelijkbaar is, als het geen medische implicaties heeft verder, is het niet het einde van de wereld he...
LindaTx schreef:
04-03-2020 14:56
En bij 1e kind? Hoeveel ruimte heb je en welke plek? En hulp gehad?
Na 1e kind was er niets aan de hand, is pas na de 2e gebeurd. Ik heb gelukkig niet heel veel ruimte, maar wel genoeg dat het net lijkt alsof ik altijd 15-20 weken zwanger ben. Geen hulp gehad verder. Ik heb een arts in de familie en zij zegt dat alleen een operatie hier iets aan zou veranderen (bij mij dan).
Alle reacties Link kopieren
Eunice90 schreef:
04-03-2020 15:23
Om een kindje goed de ruimte te kunnen geven is het hij iedereen nodig dat de buikspieren wijken (diastase). Maar je bedoelt waarschijnlijk bij wie hij niet goed is gesloten en hoe lang dat duurde.
SterkHer (google maar eens) heeft speciaal hiervoor een trainingsschema opgezet. Veel informatievideos van haar kan je via YouTube vinden, ze heeft ook Insta.
Ik ben zelf net begonnen met een programma van haar, ze staat erg goed aangeschreven. Ze adviseert wel altijd eerst naar een bekkenfysio te gaan.

Bij mezelf is het nu, 1 jaar na de bevalling van mijn 1e kind, diastase van 1,5 vinger. Ik heb er last van in mijn dagelijks werk (sportief). Inderdaad die 'tuut' die anderen hier ook omschrijven. Ik wil graag weer een sterke core en daarom ga ik nu eerst werken aan herstel vd linea alba.
Klopt volg haar! Hoeveel cm is dat? En kan je wel spanning erop krijgen? Ik namelijk wel. En was de ruimte eerst meer?
Alle reacties Link kopieren
Poloppie schreef:
04-03-2020 15:35
er is 4 jaar tussen mijn twee kinderen. Het werd wel minder met de oefeningen die ik deed. Als ik mijn buikspieren span, kan ik er ongeveer een half vingerkootje in qua diepte...

Maar eigenlijk, zelfs als het bij jou niet vergelijkbaar is, als het geen medische implicaties heeft verder, is het niet het einde van de wereld he...
Ik ook half kootje. Kan je wel spanning erop krijgen? Word nu ook nog steeds minder? Nouja ik vind erg want ben heel sportief en nu kan dat niet. Heb ook lichte verzakking graad 1,5 ong.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
04-03-2020 15:35
Na 1e kind was er niets aan de hand, is pas na de 2e gebeurd. Ik heb gelukkig niet heel veel ruimte, maar wel genoeg dat het net lijkt alsof ik altijd 15-20 weken zwanger ben. Geen hulp gehad verder. Ik heb een arts in de familie en zij zegt dat alleen een operatie hier iets aan zou veranderen (bij mij dan).
En hoeveel ruimte ongeveer? Meer dan 2cm? Nouja kan vaak wel goed komen zegt sterkher. Maar had je na 1e helenaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik had een diastase van 4 cm (na 3 kinderen, is steeds erger geworden). Heel veel specifieke oefeningen gedaan en bijna 2 jaar met een corset rondgelopenq. Pas nu mijn jongste 6 jaar is, is er bijna niets meer te zien.
Alle reacties Link kopieren
annie123 schreef:
04-03-2020 15:59
Ik had een diastase van 4 cm (na 3 kinderen, is steeds erger geworden). Heel veel specifieke oefeningen gedaan en bijna 2 jaar met een corset rondgelopenq. Pas nu mijn jongste 6 jaar is, is er bijna niets meer te zien.
Wo knap gedaan! Onder begeleiding? Had jr ook klachten?
Alle reacties Link kopieren
2 jaar het programma diastasisrehab gevolgd. Was met een dvd en een "splint". Google maar. Die splint heb ik na een aantal maanden vervangen door een waist trainer. Na die 2 jaar nog de oefeningen blijven doen zonder corset. Nu doe ik ongeveer 3 jaar terug gewone buikspieroegeningen. Sinds vorige zomer ook met de apparaten in de fitness. Na 6 jaar eindelijk terug een normale buik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven