Lijf & Lijn alle pijlers

Dikke buik

06-03-2020 13:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Grrr dit staat dus bij de verkeerde pijler ik vraag om het bij lijf en lijn te zetten
Zoals de titel al zegt heb ik een hele dikke buik. Zou niet misstaan bij 8 maanden zwangerschap. Ik ben wel wat te zwaar maar niet zo veel dat dit de hele dikke buik verklaart. Ik heb darmproblemen waar in dit stadium niets aan gedaan wordt en wat ik met bewust zijn met wat ik eet redelijk onder controle heb. Ik eet vezels en drink voldoende. Ik eet zo weinig mogelijk gasveroorzakende voeding als bv kool. Ook drink ik geen koolzuurhoudende dranken en ben ook geen zoetekauw, dus niet veel suikers. Wat zie ik over het hoofd wat toch die dikke buik als gevolg heeft?
Geen idee waarom je dit bij relaties neerzet, maar waarom vraag je dit niet aan een arts?
Alle reacties Link kopieren
Ik had dat ook toen ik last had van mijn darmen. Soms zette mijn buik van het ene op het andere moment enorm op en leek ik dus ook hoogzwanger.
Ik krijg een dikke buik van het eten van teveel vezels en kan niet tegen volkorenbrood, sinds ik dat niet meer eet heb ik geen klachten meer en is mijn buik weer een buikje geworden.

Het is de algemene stelregel dat zoveel mogelijk vezels heel erg goed voor je zijn, maar ieder mens is natuurlijk anders, dus is mijn stelregel dat stelregels niet voor iedereen gelden.

Ik haal mijn vezels voornamelijk uit groenten en havermout.
Alle reacties Link kopieren
Veel buikvet en vet rondom te organen geven ook een dikke buik. Dit is trouwens wel het ongezonde vet. Dus met dunne benen, billen en armen kan je nog steeds een dikke buik hebben. Een appelfiguur dus.

Goede voeding en bewegen kan helpen om dit viscerale vet te verbranden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Je bent al onder behandeling dus de arts zal het je kunnen zeggen . Eet/drink je veel melkproducten ? ( lactose-intolerantie )
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-03-2020 13:40
Ik krijg een dikke buik van het eten van teveel vezels en kan niet tegen volkorenbrood, sinds ik dat niet meer eet heb ik geen klachten meer en is mijn buik weer een buikje geworden.

Het is de algemene stelregel dat zoveel mogelijk vezels heel erg goed voor je zijn, maar ieder mens is natuurlijk anders, dus is mijn stelregel dat stelregels niet voor iedereen gelden.

Ik haal mijn vezels voornamelijk uit groenten en havermout.
Hier hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet meer onder behandeling omdat ik nu af en toe pijnaanvallen heb. Die zijn te dragen, in elk geval nog niet dusdanig om een risicovolle operatie te ondergaan. Ik drink wel veel melk, misschien hier wat in minderen.
Gebruiker1212 schreef:
06-03-2020 13:58
Ik ben niet meer onder behandeling omdat ik nu af en toe pijnaanvallen heb. Die zijn te dragen, in elk geval nog niet dusdanig om een risicovolle operatie te ondergaan. Ik drink wel veel melk, misschien hier wat in minderen.
Probeer het eens met lactosevrije melk, dat heeft geen effect op je darmen.
Een sterke buikwand kan die opgezette darmen een beetje in toom houden, qua uiterlijk dan. Qua klachten zal dat niets veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een typische appel tot ik vegetariër werd. Buik werd kleiner maar was niet weg.

Op doktersadvies ging ik minder (weinig tot geen) vet eten (ipv minder koolhydraten)... puff - buik weg...

Terwijl nu iedereen juist minder carbs eet, eet ik kilo's groente en fruit en volle granen zoals rijst, pasta, etc.

Maar omdat dit voor mij gewerkt heeft, zegt nog niet dat het voor jou gaat werken!!!
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Voldoende slaap 8 uur en bewegen. Van stress en stil zitten word je dik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij mij komt het door diastase na de zwangerschap.
Inmiddels al ruim 2 jr geleden bevallen maar ik heb steeds minder hoop dat het nog goed komt.
Kan dit bij jou ook spelen?
Ik heb het eigenlijk heel drastisch aangepakt want voelde me totaal niet lekker in mijn vel toen ik darmproblemen had en mijn buik enorm opgeblazen was.

Ben eerst een week helemaal gestopt met bewerkt voedsel te eten en at alleen groenten en fruit. Toen mijn buik weer rustiger werd at ik elke 2 dagen iets erbij en hield in een dagboek goed in de gaten wat ik at en wat het effect hiervan was. Wat ik heb geleerd: ik kan niet tegen melk en producten waar melk in zit en teveel eten van buiten. Het koste me in het begin onwijs veel moeite maar nu weet ik precies waar ik wel en niet tegen kan.

Heel veel succes. Het is echt rot als je dit hebt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven