Lijf & Lijn alle pijlers

Bijna 30 kilo lichter, maar voel me dikker dan ooit

24-03-2020 07:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even van me afschrijven, herkenning of tips zoeken. Wordt geen lang verhaal, de titel zegt het al. Ik woog vorig jaar 134.7 en inmiddels goed op weg met gezonder leven, best al wat afgevallen, weer nu 107, dat gaat dus richting de 30 kilo minder. Toch voel ik me dikker dan ooit. Ik droeg altijd stretch kleding en kan die dus nog steeds aan, dat motiveert ook niet echt. Ik voel me ook niet fitter helaas. Wel ben ik inmiddels van de medicijnen af die ik slikte tegen de hoge bloeddruk, wat natuurlijk goed nieuws is.
Ik wil nog wel 20 kilo kwijt voor mijn gezondheid, hou het ook wel vol om gezonde eetkeuzes te maken en vaker te wandelen, dat bevalt me goed, maar ik had gehoopt gelukkiger met resultaat te zijn.
Is er iemand die dit herkent of heeft iemand tips?
Koop nieuwe kleren. Je kan je ouwe kleren nog steeds aan, maar je kan vast ook allerlei kleding aan die je eerst niet aan kon!

Ontzettend knap gedaan zeg, zo veel afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een leuke tip, ga ik doen en bedankt!
Het is al knap wat er allemaal af is, ga zo door.
Alle reacties Link kopieren
Zoek iets wat 30 kilo weegt. En zet dat op een plek waar je regelmatig langs loop. Zo zie je wat je afgevallen ben.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
BlueWater81 schreef:
24-03-2020 08:16
Zoek iets wat 30 kilo weegt. En zet dat op een plek waar je regelmatig langs loop. Zo zie je wat je afgevallen ben.
Kettlebell van 30 kg :lol: Optisch niet zo spannend, maar als je dat optilt voel je wel dat het echt behoorlijk is wat je kwijt bent.
Wow, heel erg knap! :)
Alle reacties Link kopieren
BlueWater81 schreef:
24-03-2020 08:16
Zoek iets wat 30 kilo weegt. En zet dat op een plek waar je regelmatig langs loop. Zo zie je wat je afgevallen ben.
Denk aan 30 pakker suiker! Het kan niet anders dan dat iedereen dit verschil ziet. Dit zit in je hoofd. Het is echt heel erg knap!
Alle reacties Link kopieren
Koop zeker wat nieuwe kleren! Niet denken dat doe ik wel als de andere kilo's weg zijn maar je mag jezelf nu ook al verwennen daarmee!
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
24-03-2020 08:48
Koop zeker wat nieuwe kleren! Niet denken dat doe ik wel als de andere kilo's weg zijn maar je mag jezelf nu ook al verwennen daarmee!
Het is nog geen eens verwennen, maar noodzakelijk. Ik kan mij niet voorstellen dat TO haar oude kleding nog met goed fatsoen past, als ze zoveel is afgevallen! Maakt niet uit hoeveel stretch erin zit!

TO, je verdient hebt recht op kleding die passen bij je nieuwe maat. En nee, je hoeft niet op een shoppingspree te gaan, maar een paar broeken, wat tops, nieuw ondergoed (!!) en dan zul je zien wat voor verschil dat maakt! En dat helpt ook bij het zien dat je niet meer zo zwaar bent. Je moet ook gewoon nog wennen aan je nieuwe uiterlijk. Net zoals wanneer je een volledig nieuw kapsel hebt, alleen dit kost gewoon iets meer tijd!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de steun allemaal! Je zou zeggen dat de rek ergens eindig is en geen verschil van bijna 30 kilo aan kan, maar helaas is dat dus echt zo. Het gewicht is ook bij diëtiste gewogen, zowel begin als huidig. Dat maakt het ook zo frustrerend. Natuurlijk, je ziet best dat er iets af is, maar je ziet echt niet hoeveel. Mijn schouders en benen zijn vooral veel smaller maar die vallen nu juist niet zo op. Zucht. Mss een leuke jurk dan maar om me op te vrolijken.
Wil zo graag weer leuke tops aan kunnen maar die gaan echt nog niet rond die vreselijke buik :-(
Bij iemand van 90 kilo zie je 5 kilo eraf al, maar ergens kom je boven die grens waar je het gewoon niet meer ziet. Werkt twee kanten op hoor, 10 kilo erbij zie je ook nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan mij voorstellen dat het vanaf een bepaald gewicht fluctuaties minder zichtbaar zijn. Procentueel is 10 kg op 130 kg minder ingrijpend dan op 90 kg. Dat was ik even vergeten.

Houd je ook bij hoeveel centimers je kwijt bent? Of elke week een foto, zodat je het verschil kunt volgen. En dan ook eentje met steeds dezelfde kleding aan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
30 kg afvallen, wat goed TO!
Koop een mooie jurk om jezelf op te vrolijken. Wanneer je een jurk hebt gevonden waarvan je blij wordt, zie je vanzelf het resultaat van de verdwenen kilo's.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je goed bezig! Mijn complimenten.

Ik ben in het verleden 2 maal 50 kilo afgevallen maar nu ben ik 65 kwijt (uiteindelijk een maagverkleining gekregen) en ik herken helemaal wat je schrijft.
Het is leuk om op te letten op welke momenten jij jezelf aanpast die eigenlijk niet meer nodig zijn. Zo wijst een vriendin van mij me er wel eens op: IBI, het is niet nodig dat je zijwaarts daardoor heen loopt je past gewoon normaal. Dat soort dingen.

Verder heb ik bij het natraject van de maagverkleining geleerd dat het een jaar kan duren voordat je het zelf echt ziet.
Een voor en na foto via een foto app naast elkaar zetten kan ook wel wat helpen. Inderdaad het aantal kilo wat je afgevallen bent voelen of zien.

Ook ik voelde mij niet echt fitter alle keren van het afvallen maar nu ik ruim een jaar stabiel ben pluk ik de vruchten ervan.
Ziet in ieder geval door ook als je het zelf niet ziet of merkt, op een bepaald moment pluk jij daar de vruchten van.

Ze hem op!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Tweetje2014 schreef:
24-03-2020 09:12
Bij iemand van 90 kilo zie je 5 kilo eraf al, maar ergens kom je boven die grens waar je het gewoon niet meer ziet. Werkt twee kanten op hoor, 10 kilo erbij zie je ook nauwelijks.

Maar 30kg is echt heel erg veel dus dat zul je vast wel op wat plekken zien. Alleen voor jou is het geleidelijk gegaan dus valt het niet zo op. Ik vind die tip van iets van 30 kg neerzetten wel een goede. Goed bezig TO!
die gezondheidswinst is natuurlijk de hoofdprijs!!!! Waarom ben je daar niet blij mee?
dolfje schreef:
24-03-2020 08:48
Koop zeker wat nieuwe kleren! Niet denken dat doe ik wel als de andere kilo's weg zijn maar je mag jezelf nu ook al verwennen daarmee!
Precies! Je hoeft ook niet meteen je hele garderobe te vervangen, maar een paar items die je echt goed passen kan echt geen kwaad. Want weet je, ondanks dat je je kleding nog steeds aan kunt past het echt niet goed hoor. Trust me.
Maak direct een foto nu in ondergoed en over 10 kg weer. Echt, dat verschil is er..maar je moet het naast elkaar zien.

Super knap van je!
Dertig kilo is echt héél veel. Je bent gewoon ongeveer een 9-jarig kind afgevallen! Hartstikke knap TO.

Ik sluit me aan bij de rest; Koop eens wat nieuwe kleding voor jezelf. Of iets anders; make-up, leuke sieraden etc.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat je zoveel bent afgevallen, hoe is je dat zo gelukt? Heb je nog tips en/of goede adviezen?
Ik ben ook bezig om af te vallen, maar t lukt nog niet zo heel goed helaas :-(
Leentje_71 schreef:
24-03-2020 10:19
Wat knap dat je zoveel bent afgevallen, hoe is je dat zo gelukt? Heb je nog tips en/of goede adviezen?
Ik ben ook bezig om af te vallen, maar t lukt nog niet zo heel goed helaas :-(
Kom eens lezen en meeschrijven in het Intermittent Fasting topic :) . Misschien is het wat voor je.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je al 22% van je lichaamsgewicht kwijt ent geraakt door een gezonde levensstijl!

Jij zal het verschil waarschijnlijk niet zo zien, maar ik ben ervan overtuigd dat je omgeving dit wel ziet.

Wanneer je heel erg zwaar bent, dan zie je vaak dat mensen depressief worden en minder voelen. Of dat er een deken over je heen ligt en je in de mist loopt.

Na 30 kilo zullen je zintuigen beter werken, je ziet meer, je voelt meer. Je merkt nu ook dat je nog steeds te zwaar bent en dat je geen super conditie hebt.

Andere mensen merken vaak dat je makkelijker de trap op loopt, sneller even iets uit de keuken pakt, zelf voor een boodschapje gaat ipv iemand sturen etc. Allemaal kleine dingen die ongemerkt veranderd zijn.

Kijk ook eens naar foto's van bijna 140 kilo naar nu iets meer dan 100 kilo, je zal zien dat er verschil zien. Niet alleen in minder pafferig, je huid zal er beter uit zien, je ogen minder flets, etc Dezelfde kleding zal losser zitten, etc.

Langzamer veranderingen merk je niet zo snel in het dagelijkse leven.

Verder zit natuurlijk veel in je hoofd. Ondanks dat jij afgevallen bent zal je jezelf dikker zien. De knop in je hoofd moet echt om. Dit kan helpen door anders te kleden. Niet alleen een maatje minder, maar ook andere pasvorm.

En vergeet niet, je problemen zitten niet alleen in het vet. Je kan nog zoveel zijn afgevallen, het zal niet opeens al je problemen oplossen. De wereld zal niet direct veranderen. Misschien zijn er ook een aantal issues waar je aan moet werken, en was je vet laag de muur die je om je heen had gebouwd. Nu brokkelt deze langzaam af.

In het vet zitten ook allerlei hormonen opgeslagen. Deze komen vrij bij het afvallen. Dit kan van invloed zijn op je gemoedstoestand, stofwisseling en andere processen.

Natuurlijk zullen niet alle punten van hierboven op jou van toepassing zijn, Maar misschien herken jij je er wel in.

Ondertussen doorgaan met je gezonde levensstijl. het kost tijd en moeite, maar het is het absoluut waard!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve reacties, dank je, had ik even nodig.

S_Meds daar ben ik echt ook wel blij mee, maar ik had verwacht mezelf wat gelukkiger te voelen omdat ik zo doodongelukkig was met mezelf.

Tips vind ik lastig. Ik was doorverwezen voor een maagverkleining maar vond na de voorlichting het hele idee van opereren maar toch zelf anders leren gaan eten zo idioot klinken dat ik wilde proberen zonder die operatie dat anders eten te leren. Maar ik kan nu wel gewoon uit eten zonder angst op dumping etc. Ik eet eigenlijk volgens het schema dat je anders na een maagoperatie ook krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tips maar wil je wel aanmoedigen om door te gaan . echt geweldig wat je al gepresteerd hebt nu !! :high5:
Nu doorgaan en straks ben je er heel blij mee ,denk ik ècht .
Of je nu veel of weinig afgevallen bent al ,ik hoor het vaker dat mensen even die dip hebben .Doorgaan dus :applause: Inderdaad iets nieuws kopen/bestellen qua kleding .Kapper gaat even niet helaas maar in elk geval beloon je zelf met iets leuks .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Tweetje2014 schreef:
24-03-2020 15:30
Tips vind ik lastig. Ik was doorverwezen voor een maagverkleining maar vond na de voorlichting het hele idee van opereren maar toch zelf anders leren gaan eten zo idioot klinken dat ik wilde proberen zonder die operatie dat anders eten te leren. Maar ik kan nu wel gewoon uit eten zonder angst op dumping etc. Ik eet eigenlijk volgens het schema dat je anders na een maagoperatie ook krijgt.

Wauw, daar moet je echt heel trots op zijn! Nog een keer: daar moet je heel trots op zijn!


En iets anders: ik heb weleens gelezen dat het brein vaak nog heel lang de grotere omvang 'ziet', het brein loopt daarin eigenlijk achter op de werkelijkheid. Het is heel waarschijnlijk dat jouw omgeving gigantisch goed ziet dat jij zoveel afgevallen bent en dat jij eigenlijk de enige bent die dat nog niet ziet omdat het plaatje in je hoofd nog niet aangepast is. Ik vind de tip om foto's te maken/bekijken dan ook een hele goede, ga maar echt kijken en vergelijken. Dertig kilo, dat móet je gewoon heel goed kunnen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven