Lijf & Lijn alle pijlers

Waterwratjes zoon

10-05-2020 21:42 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er hier iemand die iets tegen de waterwratjes bij zijn/haar kind heeft gedaan en wat geholpen heeft? Mijn zoon van 4 heeft er nu een stuk of 10. Dacht misschien is er een manier om ze weg te krijgen.

Ik weet wel dat ze vanzelf weg gaan, maar als ik het kan versnellen dan is dat alleen maar fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze weggekregen door ze elke dag “in te sealen” met blanke nagellak. Ze zijn daarna ook nooit meer teruggekomen.
Ja, even wratjescreme aan de huisarts vragen. Die kan je niet zo kopen.
De huisarts kan er een tinctuur voor geven. Dat spul prikt/bijt wel.
ava75 schreef:
10-05-2020 21:51
De huisarts kan er een tinctuur voor geven. Dat spul prikt/bijt wel.
Gewoon aanstipcreme vragen. Paar dagen aanstippen met wattenstaafje en ze vallen er af. Prikt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Met zinkzalf hebben wij ze weg gekregen. In principe is het een virus en zouden ze vanzelf moeten verdwijnen.
Door de zinkzalf droogden ze in en vielen er daarna af.
Met een wattenstaafje de wratjes insmeren en proberen om de huid rondom niet teveel te raken. Huid wordt anders erg droog. Hier werkte dat prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 keer bij de dokter geweest en die gaf er niets voor. Mijn dochter van 5 was het toen zat en trok ze eraf! dat deed ze dan op een onbewaakt ogenblik, want ze wist dat ik het niet goed vond. meestal als ze in bed lag. ze heeft er niks aan over gehouden. geen littekens ofzo. Ze zijn nu wel weg...
Don't cry, buy a bag and move on.
Niks aan doen, gaan binnen 'n jaar vanzelf weg
Alle reacties Link kopieren
Niks aan doen.
Gaan vanzelf weg.
Alle reacties Link kopieren
Slakkenslijm (te koop bij de action)

Sudocreme, drogen ze van uit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter va n9 heeft er zo'n 9 maanden last van gehad. Ze had er echt verschrikkelijk veel op haar armen, benen, handen, buik, billen, hals en later ook een paar in haar gezicht. Ze had steeds jeuk en later deden de wratjes ook pijn. Dermatoloog gaf er niets voor (ze is daar onder behandeling voor heel iets anders). Internet afgezocht naar tips en toen gekozen voor elke avond aanstippen met sudocreme, binnen 2 weken was ze er van af.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
10-05-2020 21:49
Ja, even wratjescreme aan de huisarts vragen. Die kan je niet zo kopen.
Mijn zoon heeft ze heel heftig. Maar de huisarts zegt dat er niks tegen is, behalve aanstippen of wegsnijden. En daarvoor zijn het er veel te veel bij mijn zoon.
Twee apothekers zeiden hetzelfde.

Mijn apotheker raadde nog wel aan om betadine er op te doen, tegen het ontsteken. En toen eentje eens zo groot ontstoken was dat zelfs de huisarts zei dat nog nooit te hebben gezien, kregen we antibiotica. Maar voor de rest hoor ik overal: er is niks, dus afwachten maar.

Dus mocht je weten hoe die wratjes crème heet, heel graag. Het is zo sneu voor mijn zoon, hij heeft er regelmatig veel pijn van. Ze zitten er bij hem nu al ruim anderhalf jaar.
Bij mijn andere zoon zijn ze wel zonder noemenswaardige problemen binnen een jaar verdwenen.
Alle reacties Link kopieren
's ochtends en 's avonds betadine op alle wratjes doen tot dat ze weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had er meer dan dertig op zijn onderbuik en bovenbenen, en niks hielp totdat ik ging aanstippen met Molusk. Binnen een paar dagen begonnen er korstjes op te komen en binnen een week of twee was alles weg. Bij de assistente van de huisarts werden we afgepoeierd met ‘daar is niks aan te doen’, maar dit spul werkt dus echt top! Ik heb het zelf via de apotheek besteld, was geen recept voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
En doet dat Molusk pijn?
Mijn zoon is van zichzelf al alles behalve een bikkel als het pijn betreft. Maar al die ontstoken waterwratten hebben gemaakt dat hij daar nu helemaal snel extreem op reageert. Dus als eenmaal blijkt dat het pijn doet, krijg ik hem nu nauwelijks meer gemotiveerd om een tweede avond er hetzelfde op te smeren. Met betadine weet hij inmiddels dat het geen pijn doet, maar ja, behalve zorgen dat het minder gaat ontsteken helpt dat verder ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Het prikt, en het moet er twee minuten op blijven zitten voordat je het met een nat doekje wegpoetst. De kookwekker hielp hier goed, zodat zoon de twee minuten duidelijk kon ‘wegtellen’. Hij vond het prikgevoel vervelend, maar hij vond zijn buik onder de bultjes nog vervelender.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruikten op advies van de dermatoloog betadine scrub / hibiscrub. Binnen paar weken waren de wratjes weg.
Mijn zoon had er heel veel op hoofd en rug. We hebben toen op 1 watje sudocreme geprobeerd nadat het er niet naar uit zag dat ze snel zelf weg zouden gaan.
Dat hielp super! De rest dus ook met sudocreme gesmeerd. Uiteindelijk waren ze heel snel weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven