Lijf & Lijn alle pijlers

Al je eten op een dag invoeren in een app.... welke app?!

13-05-2020 13:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel eens bij gaan houden hoeveel ik per dag eet. Om achter m'n dagelijkse caloriebehoefte te komen. (ga dit denk ik niet lang volhouden, want super veel werk, maar een paar weken of zo :cheer2: ). Welke app gebruiken jullie hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lifesum prettig, waar mogelijk scan ik vaak de barcodes van producten.
Ik gebruikte FatSecret
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden over Lifesum. Als je alles afweegt en producten inscant is hij heel precies.
kingsandqueens wijzigde dit bericht op 13-05-2020 13:05
1.03% gewijzigd
Lifesum. MyFitnessPal ook lang gebruikt, maar ik was toe aan iets nieuws haha. Ik vind beide apps goed.
Ik heb dat ook ooit gedaan (niet via een app). Ik wilde toen afvallen en het gaf voor mij goed inzicht welke van mijn eetgewoonten niet handig waren. Om dat inzicht te krijgen is het ook helemaal niet nodig om het lang te doen.
My fitness pal. Heel easy: Gewoon de barcode scannen en het aantal grammen of de portie invoeren.
Alle reacties Link kopieren
Fatsecret!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een activity tracker, Samsung Galaxy fit en daarin kun je ook invoeren wat je eet + eventueel allerlei voedingswaarden. Ik vul alleen eiwit, vet, koolhydraten, suikers en vezels in. Op een gegeven moment heb je wel alles er in staan en is het een kwestie van aanklikken en klaar.

Elke week krijg je een overzicht van hoeveel gram je gemiddeld binnen hebt gekregen en de percentages daarvan.

Je kunt ook een doel ingeven (aankomen of afvallen) en hoe snel of langzaam je dat wil bereiken. Je krijgt dan tussentijds bericht als je het aantal calorieën hebt bereikt en eventueel een aanmoediging om nog wat extra te bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van Lifesum!
Ik gebruik wel eens de eetmeter van het Voedingscentrum. Laat ook zien of je genoeg voedingsstoffen uit je voeding haalt, heeft tips en laat zien of dingen binnen de schijf van vijf passen.

Gebruik hem alleen om af en toe inzicht te krijgen in mijn eetpatroon. Weet niet of hij fijn is voor langdurig gebruik
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook die van het voedingscentrum. Werkt prima en qua privacy de beste. Je kunt zowel je eten/drinken als je beweging invoeren. En als je elke dag bijvoorbeeld ontbijt met yoghurt en koffie, dan kun je deze invoeren als dagelijkse consumptie. Idem voor beweging. Scheelt invoeren en ze zijn ook per dag aan te passen of te veranderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
voedingscentrum idd, je kan ook eigen producten en gerechten invoeren, barcodes scannen en je beweging invoeren
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
13-05-2020 13:04
Ik gebruikte FatSecret
Ik ook.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
FatSecret, ook een leuk en actief forum bij!
dianaf schreef:
13-05-2020 13:35
Ik gebruik ook die van het voedingscentrum. Werkt prima en qua privacy de beste. Je kunt zowel je eten/drinken als je beweging invoeren. En als je elke dag bijvoorbeeld ontbijt met yoghurt en koffie, dan kun je deze invoeren als dagelijkse consumptie. Idem voor beweging. Scheelt invoeren en ze zijn ook per dag aan te passen of te veranderen.
Ik gebruik ook de Eetmeter van het Voedingscentrum en dat bevalt prima. Fijn ook dat je toch een soort van advies krijgt over of wat je eet nu wel of niet goed is en waar je dan op moet letten.
fatsecret. Beviel prima, ik kwam erachter dat ik moeite heb om voldoende eiwitten te eten en vezels kom ik ook nooit aan.

Je kunt zelf je gewenste macro's instellen en bijhouden. 40-30-30 is meest gebruikelijk geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allemaal, ik heb nu Fatsecret als app genomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven