Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf

20-05-2020 20:54 749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee?

Ik stond net op de weegschaal en nu moet het er maar eens van komen. Ik wil er 5/6 kilo af.

Dan moet ik toch echt wat gezonder gaan eten en meer gaan bewegen.

En vooral mentale support heb ik nodig dus ik dacht wie doet er mee zodat we elkaar kunnen steunen. Gezonde eettips kunnen delen etc.

Tabel erbij kan evt ook, maar is voor mij geen must.

Wortelsap91: 70,7 —> 65 (nu: 68,7)
Purake: 72,5 —> 67 (nu: 72)
Elviva 1983: 74.8 —> 69.5 (Nu: 73,4)
Goedgemutst: 69.5 —> 64 (nu 69.2)
Student2020: 85 —> 70 (nu: 74,7)
Andersom1080: 55.9 —> 52 (nu: 54,2)
Piepp: 75 —> 68
Gatinmijnsok: 82.5 —> 75 (nu: 79,0)
Luistervink: 71 —> 64 (nu: 66,4)
Mutsekluts: 78-->70 (nu: 77,7)
Perzikboom6: 71 —> 65 (nu: 67,5)
Jessiebel: 60,5 —> 52 (nu: 60,4)
Bella: 76,6 -> 69,5 (nu: 75,5)
Andijviestamppot: 64,5 —> 59
Tempranillo: 67 —> 60 (Nu: 62,6)
Pinopino: 71 —> 65 (nu: 69,7)
Mindervanmij 98 —> 92 (nu: 97,1)
Juul2014 67,4 —> 62 (nu: 66,7)
HennieHen 59,4 —> 55,9
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 23-06-2020 21:27
49.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meeschrijven maar heb een iets ander doel. Nog 5 kilo eraf zou mooi zijn maar moet voornamelijk stabiel blijven zal het resultaat zijn.
Maar wel gezond blijven eten en meer bewegen zou ik fijn vinden om over te schrijven.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik durf niet eens bij mijn weegschaal in de buurt te komen🙈 maar de spiegel ligt niet helaas.

Ik wil er graag 3 tot 5 kilo af, dus ik doe graag mee.
Alle reacties Link kopieren
Goed zo. Lekker veel groenten eten; dat vult goed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
IBI (mag ik je zo noemen). Gezonder eten is hier ook het voornaamste. Die kilo’s vind ik niet het belangrijkste. Wil dus ook zeker geen crashdieet ofzo. Maar je bent al afgevallen dus? Doe je aan sport?

Dwarrel als er maar 3 tot 5 kilo af hoeven zal het spiegelbeeld wel meevallen toch? Al moet ik ook zeggen dat ik me er over verbaas dat m’n bmi (volgens mij, nog net) goed is.
Wat wil je gaan doen voor die kilo’s er af of war doe je al?

Met de billen bloot: Ik weeg 70,7 kilo (ben wel 1.80 lang).
Eet vooral teveel chips en teveel sausjes bij het avondeten. En sport niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Er moet zeker 5 kg af, iets meer mag ook.
Ik ben al begonnen, na de eerste weken coronacrisis werd het echt te gek.
Nu ongeveer 1 1/2 kg er af. Vanavond ook weer 6,5 km gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok, goed bezig! Wat heeft geholpen om die 1,5 kilo eraf te krijgen. Misschien haal ik daar ideeën uit.

Wandelen is in ieder geval een goeie. Heb echt een hekel aan echt sporten maar wandelen vind ik wel leuk. Nadeel is dat ik wel beperkt ben tot de avond ivm kinderen. Daarmee doe ik ook wel rondjes maar dan heb je het over 2 km ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wortelsap, dan heb je toch een prima gewicht?
Ik weeg 80,8 bij 1.74. Dat is echt te zwaar.
Ik woog heel lang 56 kg, dat te weinig. Toen bleek ik coeliakie te hebben en in de afgelopen jaren ben ik dus heel veel aangekomen. Mijn darmen nemen duidelijk alle voedingsstoffen weer op. Dat deden ze eerder niet, ik moest dus de hele dag eten om op die 56 kg te blijven. En heel mijn leven heb ik gehoord dat ik meer moest eten. Dat vind ik erg lastig om af te leren.
Mijn laatste gezondere stap is het vrijwel alleen nog drinken van thee en water.
Alle reacties Link kopieren
Ow dat is wel erg herkenbaar. Wat naar van coeliakie. Maar nadat je daar dus rekening mee hield kwam je veel aan?

Ik ben dus ook heel slank en te licht geweest. Was als kind altijd te licht en toen ik flink ging groeien bleef ik licht. Toen ik de 1.80 bereikte woog ik nog geen 50 kilo. Gelukkig ging ik naar de 60 en toen na 3 zwangerschappen naar 70. Niet te zwaar inderdaad maar ik heb wel echt een buik en dikke benen. Heb ook veel acne door te vet eten.

Vooral dat gezond eten vind ik zo lastig. Hoe doe jij dat? Heb je dat echt omgegooid of alleen minder snacken?
Alle reacties Link kopieren
Verder ontbijten met 150 ml volle griekse yoghurt met blauwe bessen, lunchen met 4 boterhammen, normaal avondeten en meestal nog 1 keer fruit ergens tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Met coeliakie is prima te leven hoor, het was wennen, maar ik mis weinig. Maar glutenvrije producten als koekjes hebben meer calorieën dan normale koekjes. Dus dat gaat hard en dan haalt iedereen ook nog eens heel lief iets glutenvrij voor mij op een verjaardag bijvoorbeeld en dan vind ik het heel moeilijk om nee te zeggen, dat gaat bijna niet als het speciaal, en duur, voor je gekocht is.
En dan las ik laatst ook nog dat je echt sneller aankomt als je coeliakie hebt.
Maar ja, geen chips meer, dat zal voor mij het meeste schelen. Ik ben dol op chips.
Wortelsap91 schreef:
20-05-2020 21:21
IBI (mag ik je zo noemen). Gezonder eten is hier ook het voornaamste. Die kilo’s vind ik niet het belangrijkste. Wil dus ook zeker geen crashdieet ofzo. Maar je bent al afgevallen dus? Doe je aan sport?

Dwarrel als er maar 3 tot 5 kilo af hoeven zal het spiegelbeeld wel meevallen toch? Al moet ik ook zeggen dat ik me er over verbaas dat m’n bmi (volgens mij, nog net) goed is.
Wat wil je gaan doen voor die kilo’s er af of war doe je al?

Met de billen bloot: Ik weeg 70,7 kilo (ben wel 1.80 lang).
Eet vooral teveel chips en teveel sausjes bij het avondeten. En sport niet.
.
Volgens je bmi ben je hartstikke slank (21,8) en helemaal niet "nog net goed". Of je maakt een typfout?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe graag mee! Bij mij mag er ook weer een paar kilo af 4-5 kilo.
Van drie keer per week intensief sporten maar nul keer door Corona en mezelf lekker laten gaan met snaaien, hup van 65 naar 70 kg bij 1.68.

Die wil ik er graag weer af en vooral door gezonder te eten en in ieder geval weer wat oefeningen te doen. Daar ben ik ook volledig mee gestopt.

Bij mij helpt alles invoeren altijd heel goed in myfitnesspal of een dergelijke app. Dan sta je er toch wat meer bij stil wat je allemaal naar binnen schuift.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok, ja snap dat zo’n gebakje dan lastig af te slaan is. Maar heb je aanleg om snel aan te komen of eet je echt teveel / te ongezond.

Je hebt gelijk tuinhek m’n bmi valt reuze mee als ik dat zo uitreken. Gewicht is dan ook echt niet m’n eerste doel. Maar ik eet echt ongezond. Er gaan drie zakken chips door in een week. 6 boterhammen per dag met vooral hagelslag. Zie ook dat m’n kinderen veel van me overnemen (veel ongezond op brood) en zoon merkte laatst terecht op dat ik al die zakken chips op eet (toen hij de boodschappen mee uitpakte). Niet echt een lekker voorbeeld. Eet ook vrijwel geen fruit en minimale portie groente. Ook slecht voorbeeld. Vind heel veel groente en fruit echt niet lekker dus daar moet ik ook wat mee maar weet niet zo goed wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee! Ik wil graag op het gewicht van jouw komen, Wortelsap!

Ik ben 1.78 en het laatste jaar van 85 kilo afgevallen naar nu schommelend tussen de 74,5 en 76. Graag zou ik richting de 70 willen en daar vooral blijven.

Ik ben vooral bezig met het minderen van koolhydraten afgelopen jaar. Eet amper brood en dat voelt bij mij heel goed. S ochtend yoghurt met fruit en s middags maiswafels met mager beleg. Echter s avonds bij het eten en in het weekend ga ik compleet de mist in. Hebben jullie daar nog tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Hier moet er ook 5 kilo vanaf, bij mijn vriend 10. Hij is meer van het sporten dan ik, en ik meer van het koken dus zo proberen we elkaar te helpen. Hier in ieder geval de volgende afspraken:

- doordeweeks geen frisdrank meer
- doordeweeks ' s avonds geen snacks meer maar komkommer, kwark met fruit, handje ongebrande ongezouten noten
- ontbijten (sloegen we altijd over)
- vezelrijke voeding ipv witbrood etc
- max 1 avond per week alcohol
- van maandag tot en met vrijdag vers koken met zo min mogelijk pakjes/zakjes
- één keer in de week op een vast moment wegen, niet vaker

We zijn nu bijna 2 weken bezig en het gaat wel goed. Alleen na het eten elke keer zo'n trek in iets zoets bij de thee.. maar als het daar bij blijft gun ik dat mezelf wel.
The bold is niet alleen voor oma's.
Alle reacties Link kopieren
Andersom, die Max 1 keer per week alcohol is een goede maar een lastige. Proberen we al weken te beperken maar we vinden onszelf ook wel een beetje zielig nu dus een lekker drankje gaat er dan goed in.

De boterham met pindakaas en hagelslag die ik elke dag eet kan ook wel vervangen worden door een gezondere variant.

Wat ik vaak heb is dat ik de resten van mijn kinderen op eet want het is zo zonde om weg te gooien...
Alle reacties Link kopieren
Het is een combinatie, met coeliakie kom je dus sneller aan, de glutenvrije producten zijn ongezonder en ik ben dol op chips. En de eerste tijd zat mijn lichaam in een overlevingsstand, tijdens mijn diagnose at ik heel veel, maar ik was ernstig ondervoed. Ik heb een ijzerinfuus gehad, omdat het echt niet meer kon, elke vitamine was tekort.
Maar dat is een paar jaar geleden. Nu moet ik gewoon gezonder eten. Knop moet om, knop is om.
Alle reacties Link kopieren
Leo, dat is dan weer een voordeel, het eten van iemand anders opeten mag ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Student2020, hoeveel maiswafels eet je dan bij de lunch? Want ik vind ze lekker hoor, maar ze vullen nauwelijks.
Wortelsap91 schreef:
20-05-2020 22:09
Gatinmijnsok, ja snap dat zo’n gebakje dan lastig af te slaan is. Maar heb je aanleg om snel aan te komen of eet je echt teveel / te ongezond.

Je hebt gelijk tuinhek m’n bmi valt reuze mee als ik dat zo uitreken. Gewicht is dan ook echt niet m’n eerste doel. Maar ik eet echt ongezond. Er gaan drie zakken chips door in een week. 6 boterhammen per dag met vooral hagelslag. Zie ook dat m’n kinderen veel van me overnemen (veel ongezond op brood) en zoon merkte laatst terecht op dat ik al die zakken chips op eet (toen hij de boodschappen mee uitpakte). Niet echt een lekker voorbeeld. Eet ook vrijwel geen fruit en minimale portie groente. Ook slecht voorbeeld. Vind heel veel groente en fruit echt niet lekker dus daar moet ik ook wat mee maar weet niet zo goed wat.
.
Van (erg) ongezond eten ga je vanzelf niet lekker in je vel zitten inderdaad - ik ken het!

Als je meer groente en fruit wil eten zou je ook een smoothie maken (ik berg me al voor de suikerpolitie) als tussendoortje of voor bij lunch en ontbijt. Ik gebruik hiervoor bevroren fruit (zoals mango en ananas), een paar handen spinazie en wat havermelk (kan ook andere melk zijn of yoghurt of water). Of gewoon bosvruchten met wat yoghurt of (haver)melk. Vaak helpt het ook om groente op een andere manier te leren klaarmaken.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie zwakke plekken?
Voor mij is het na het avondeten, als de kinderen op bed liggen en ik op de bank plof. Vooral als ik moe ben van werk en mijn man iets pakt om te snacken.
Ik ben ook een stress eter en de eerste weken van het thuiswerken door corona was echt erg.
In vakanties val ik meestal af, dan gaan we wandelen, of iets anders actiefs en heb ik totaal geen behoefte aan snacken.
Alle reacties Link kopieren
Herken echt veel in wat jij zegt gatinmijnsok. Hier ook het moment als de kinderen op bed liggen is het lastigste. Ook omdat ik vind dat ik dan iets lekkers verdien. Sterker nog ik kijk er einde van de middag al naar uit om savond lekker op de bank met zak chips te zitten.

Smooties vind ik vreselijk. Maar is Griekse yoghurt ook gezond? Dan kan ik daar wel wat fruit doorheen gooien.

Ik weet ook gewoon niet zo goed wat wel en niet gezond is. Hoor nu iets over maiscrackers, maar hoe week ik nou welke wel en niet gezond zijn. Zijn er bepaalde merken of iets waarvan alles wat gezonder is? Las ook al dat ik nog beter gewone cola kan drinken dan de cola light die ik nu vaak drink (snap dat geen cola nog beter is dus ik ga zeker kinderen).
Alle reacties Link kopieren
Bij mij moet er ook wat af. Ik ben altijd slank geweest maar na 3 kinderen woog ik 70kg bij 1.68. En zeker voor mijn lichaamsbouw (altijd tenger geweest dus voor mijn gevoel lijk ik
extra dik) is dat te veel. Ik heb schurende dijen en een buik. Dat moet weg.

Ik ben de afgelopen weken als eerst begonnen met dingen laten staan. Toetjes, ijsjes, plakjes kaas als ik boterhammen smeer. Het leek niet veel, maar toch bij elkaar opgeteld snaaide ik te veel.

Ik ontbijt met yoghurt en fruit, lunch gewoon twee boterhammen / crackers / maiswafels met de kinderen mee en avond eten ook gewoon normaal (En normale portie) en vers.
Na het avondeten niets meer, behalve soms een appel ofzo.

We drinken al nooit frisdrank, altijd Spa rood (soms met wat siroop erin), of koffie / thee zonder suiker.
Nu als ik zin heb om wat te eten neem ik van die kleine worteltjes, komkommer of cherry tomaatjes.

Wat misschien nog wel minder kan is wijn drinken, maar dat vind ik nog lastig :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1,63 en ik woog altijd ergens tussen de 54 en 56 kilo in. Maar ben bang dat ik nu toch echt zwaarder ben. Ik vind het echt vreselijk. Ik heb altijd maatje 36 gehad maar zit nu toch echt in 38.

Door de Corona tijd was ik sneller geneigd om s,avonds een wijntje te pakken, wat te knabbelen erbij. Dus daar wil ik mee ophouden, hooguit een avond in het weekend ofzo. Ik ben geen water drinker, krijg er brandend maagzuur van. Maar heb nu water met een smaakje gehaald (1,5 liter pak) en die moet per dag leeg. Ook wil ik elke dag gaan wandelen. Gelukkig heb ik honden😄 S,avonds mag ik knabbelen maar dan met fruit ofzo of groentes. Ik heb echt nog nooit eerder gelijnd, was nooit nodig. Maar ik voel mij echt niet lekker in mijn vel nu.
dwarrel75 wijzigde dit bericht op 20-05-2020 23:07
0.27% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven