Lijf & Lijn alle pijlers

Ineens hele erge cellulitus

01-07-2020 13:44 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrok me rot in de spiegel vandaag. Hoewel ik nog steeds enorm slank ben heb ik ineens erg veel cellulitis op vooral mijn buik. Echt schrikken. Mijn huid ziet er ook slap uit.

Nu waren de afgelopen maanden niet geweldig: geen sportschool meer gezien, ongezond gegeten en paar kilo's aangekomen. Kan dit daardoor komen ? Of misschien door de hormonen in de pil ? (Slik sinds een half jaartje een andere pil). Ik heb dit nooit eerder zo gehad. Misschien gaat leeftijd ook meespelen, ben 33. Dus niet meer vanzelfsprekend zo strak als ik was.

Iemand tips ? Ben er echt van geschrokken. Had altijd een erg strakke buik.
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd als ik moet gokken. Weinig vrouwen hebben een erg strakke buik trouwens. Absoluut niets mis met een niet zo strakke buik. Je hebt een gezond gewicht, neem ik aan? Geen ondergewicht? Niet stressen, het is maar cellulitis.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-07-2020 13:47
Leeftijd als ik moet gokken. Weinig vrouwen hebben een erg strakke buik trouwens. Absoluut niets mis met een niet zo strakke buik. Je hebt een gezond gewicht, neem ik aan? Geen ondergewicht? Niet stressen, het is maar cellulitis.
Ik weeg 65 kg bij een lengte van 1.74. Dus ja, gezond gewicht.

Ik schrok gewoon echt. Altijd een erg strakke buik gehad. Zie ineens echt uitgezakte buik met cellulitis. Maar ja, collageen wordt minder inderdaad. En nee, niet het einde van de wereld. Maar wel schrikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook hele erge cellulite maar dan op mijn benen. Echt niet normaal voor mijn leeftijd, ik schaam me dood. Het kan inderdaad door de pil komen. Ik ben verder ook slank en eet vrij gezond.

Ik heb nu van die cups gekocht om mijn benen te masseren, ik durf mijn benen niet meer te vertonen zo. Ik hoop dat het helpt. Je kunt ze ook gebruiken op je buik.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Als je straks weer wat meer gaat bewegen wordt het wel beter hoor :) mijn benen zien er sinds Corona ook niet uit :|
Alle reacties Link kopieren
Heb daar ook een keer topic over gemaakt had altijd heel erge strakke benen cellulitis vrij en ene hele strakke buik met lijntjes kon eten waar ik zin in had deed niet aan sport.

Inmiddels 28 en ik merk inderdaad dat eten als een “varkentje” er niet meer echt in lijkt te zitten. Zeker niet zonder beweging. Buik is minder strak en benen zijn ook slapper met veel cellulitis in soms film ik mijn achterkant en dan schrik ik me letterlijk dood. Cellulitis heeft ook iets onfris ja.. Heel confronterend ja zeker als dat je het ooit heel mooi had allemaal dan is die omslag ineens best kut om mee te dealen.

Ik twijfel om gewoon eens een bindweefsel massage te gaan doen. Want in de zomer vind ik cellulitis echt niet mooi. Ik had altijd een perzik huidje en nu een sinassappel huid. Buik is slap en benen cellulitis dus ja :-(

Maar ik eet wel heel veel bewerkt voedsel en beweeg nauwelijks dus dat is op deze leeftijd denk in ook heel bepalend.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
01-07-2020 13:53
Ik heb ook hele erge cellulite maar dan op mijn benen. Echt niet normaal voor mijn leeftijd, ik schaam me dood. Het kan inderdaad door de pil komen. Ik ben verder ook slank en eet vrij gezond.

Ik heb nu van die cups gekocht om mijn benen te masseren, ik durf mijn benen niet meer te vertonen zo. Ik hoop dat het helpt. Je kunt ze ook gebruiken op je buik.
Niet doen zeg! Ik zou eerder hulp zoeken voor het niet durven vertonen van je benen dat zo'n cup gebruiken. Zo zonde! Het is maar huid hè, ik meen het, zo zonde om je daar slecht over te voelen. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
ach ja. Google eens op the birds Pappaya, super mooie vrouw, ook met cellulitis en striae.

Mijn kont en de achterkant van mijn bovenbenen zijn ook een maanlandschap, al vanaf mijn 14e ofzo terwijl ik altijd slank ben geweest ( maat 36/38). Het si wat het is, ik kan er niet wakker van liggen.
Alle reacties Link kopieren
Er is niets vies of lelijk aan cellulitis. Het is er gewoon. Je wordt er niet op beoordeeld.
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
01-07-2020 14:00
.. en dan schrik ik me letterlijk dood. Cellulitis heeft ook iets onfris ja.. .
nou nou, dat maak jij ervan. Als je op het strand kijkt zie je meer vrouwen met dan zonder cellulitis, het is heel normaal hoor, net als sproeten, of dat de een makkelijker bruin wordt en de ander niet.

Heerlijk verhelderend is het om bijv. te zoeken naar celebrity cellulite want echt vrijwel iedereen heeft het maar het wordt voor de instagram foto`s weggeflitert .
Alle reacties Link kopieren
Het is geen cellulitis, het is cellulite, dat is wat anders.

Ik gok een combinatie van niet genoeg bewegen en opslag van onderhuids vet. Geen idee of dat weer strak trekt. Ik vrees met grote vrezen.
...
Alle reacties Link kopieren
Dat is toevallig. Ik heb dus net hetzelfde ontdekt. Ik had vroeger altijd al een peervormige lijf met cellulitis op mijn benen. Ik denk grotendeels veroorzaakt door de pil die ik vanaf 14e slik.
Maar altijd slank bovenlichaam en ook na 2 zwangerschappen wel wat slap vel maar geen cellulitis erop of duidelijk verdikt.
Tot nu.... Dat ik een dikkere buik had merkte ik al eerder en ben daardoor op mijn eten gaan letten en ben iets meer gaan sporten (deed ik na 2e zwangerschap, nu 7 jaar geleden, zowat niet meer). Maar nog amper afgevallen en zag vanochtend tijdens kleding passen voor het eerst in spiegel cellulitis op mijn buik.....
Nu ben ik dus dat op mijn benen wel gewend, maar denk nu wel: ho maar. Ik was juist toch goed bezig qua eten en sporten????
Ik word nu wat moedeloos en probeer wel gemotiveerd te blijven door te gaan, maar het werkt jou niet bepaald mee.
Ik heb een zittend beroep en in de weken van corona steeds thuis gewerkt met 2 kinderen thuis ook. Dat hielp ook niet mee.
Ik weet wel dat het lastig 'strak' te krijgen is en het beter is het maar voor lief te nemen (als het ware) al zien we het zelf liever anders. Ik ga me in ieder geval meer richten op meer beweging, maar dat komt omdat ik door de jaren heen geleidelijk wel wat kilo's aangekomen ben.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
01-07-2020 14:15
Het is geen cellulitis, het is cellulite, dat is wat anders.

Ik gok een combinatie van niet genoeg bewegen en opslag van onderhuids vet. Geen idee of dat weer strak trekt. Ik vrees met grote vrezen.
Denk en hoop dat het met goede voeding en weer sporten wel weer beter wordt. Maar ben ook geen 25 meer. Dus dat is ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net hetzelfde, enkel dan ineens boven mijn knieën en zijkant benen. Ik merkte het vorig jaar in de zomer al op. Ik heb toen gereisd en een drietal maanden niet gesport waardoor ik 3 kg ben aangekomen (1.68 en van 62 naar 65 kg). Daarna sporten terug opgepakt maar alsnog 1.5 kg aangekomen waardoor ik nu rond de 66 zit. En mijn benen zien er erger uit dan ooit. Dus ofwel zijn die 4 kg extra regelrecht naar mijn benen gegaan ofwel is het echt ouderdom.. Ben sinds vorige week terug intensief aan het sporten met focus op benen en ik hoop dat ik toch wat kilootjes kwijt geraak en dat alles terug wat strakker wordt. Maar leuk is het niet, ik.heb altijd een vrij strak lichaam gehad en ineens op heel korte tijd is het zo veranderd...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
01-07-2020 14:15
Het is geen cellulitis, het is cellulite, dat is wat anders.

Ik gok een combinatie van niet genoeg bewegen en opslag van onderhuids vet. Geen idee of dat weer strak trekt. Ik vrees met grote vrezen.

Je bent me voor :biggrin:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
01-07-2020 14:08
ach ja. Google eens op the birds Pappaya, super mooie vrouw, ook met cellulitis en striae.

mwah
Ik denk bij haar vooral steeds: moet dat nou
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
01-07-2020 15:44
mwah
Ik denk bij haar vooral steeds: moet dat nou
Ik heb even gekeken maar dat zijn toch zwangerschappsstriemen? Dat is heel wat anders dan putjes.
...
Alle reacties Link kopieren
Ach ja...Ik heb al cellulite zolang ik me kan herinneren. Op mn 15e al, terwijl ik altijd slank ben geweest, niet supersportief, maar toch zeker geen bankhanger. Ik heb een half leven geprobeerd er vanaf te komen. Denk: crèmes, behandelingen, speciale broekjes, diëten, oefeningen...en weet je wat? Het maakt gewoon allemaal geen bal uit. Soms maakt ik mezelf wijs dat ik even verschil zag, maar die momenten waren van korte duur. Ik heb me er bij neergelegd dat het bij me hoort. En dat idee dat het onfris is, of iets om me voor te schamen, ben ik aan het loslaten. Dat lukt niet altijd, maar ik merk dat ik me al vrijer begin te voelen in bikini of in een korte broek.
Cellulite onstaat doordat je bindweefsel op een bepaalde manier is opgebouwd. Het is genetisch en hormonaal. Vergeet dat gelul over gifstoffen en en dat het je eigen stomme schuld dat je er niet uitziet als een Nivea reclame omdat je niet clean genoeg gegeten hebt, of niet hard genoeg gesport.
Het gaat je alleen frustratie, zelfhaat en schaamte opleveren. Eet en leef gezond, geniet soms ook van iets ongezonds (wijntje, chocola!!) En heb schijt aan het perfecte ideaal. Voor mij werkt het.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
01-07-2020 15:46
Ik heb even gekeken maar dat zijn toch zwangerschappsstriemen? Dat is heel wat anders dan putjes.
dat heeft ze ook ;-) maar ik vind haar prachtig!

Afbeelding
guppekop wijzigde dit bericht op 01-07-2020 16:08
12.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
01-07-2020 16:00
Ach ja...Ik heb al cellulite zolang ik me kan herinneren. Op mn 15e al, terwijl ik altijd slank ben geweest, niet supersportief, maar toch zeker geen bankhanger. Ik heb een half leven geprobeerd er vanaf te komen. Denk: crèmes, behandelingen, speciale broekjes, diëten, oefeningen...en weet je wat? Het maakt gewoon allemaal geen bal uit. Soms maakt ik mezelf wijs dat ik even verschil zag, maar die momenten waren van korte duur. Ik heb me er bij neergelegd dat het bij me hoort. En dat idee dat het onfris is, of iets om me voor te schamen, ben ik aan het loslaten. Dat lukt niet altijd, maar ik merk dat ik me al vrijer begin te voelen in bikini of in een korte broek.
Cellulite onstaat doordat je bindweefsel op een bepaalde manier is opgebouwd. Het is genetisch en hormonaal. Vergeet dat gelul over gifstoffen en en dat het je eigen stomme schuld dat je er niet uitziet als een Nivea reclame omdat je niet clean genoeg gegeten hebt, of niet hard genoeg gesport.
Het gaat je alleen frustratie, zelfhaat en schaamte opleveren. Eet en leef gezond, geniet soms ook van iets ongezonds (wijntje, chocola!!) En heb schijt aan het perfecte ideaal. Voor mij werkt het.
:applause: :heart:
Honingdropje2 schreef:
01-07-2020 16:00
Ach ja...Ik heb al cellulite zolang ik me kan herinneren. Op mn 15e al, terwijl ik altijd slank ben geweest, niet supersportief, maar toch zeker geen bankhanger. Ik heb een half leven geprobeerd er vanaf te komen. Denk: crèmes, behandelingen, speciale broekjes, diëten, oefeningen...en weet je wat? Het maakt gewoon allemaal geen bal uit. Soms maakt ik mezelf wijs dat ik even verschil zag, maar die momenten waren van korte duur. Ik heb me er bij neergelegd dat het bij me hoort. En dat idee dat het onfris is, of iets om me voor te schamen, ben ik aan het loslaten. Dat lukt niet altijd, maar ik merk dat ik me al vrijer begin te voelen in bikini of in een korte broek.
Cellulite onstaat doordat je bindweefsel op een bepaalde manier is opgebouwd. Het is genetisch en hormonaal. Vergeet dat gelul over gifstoffen en en dat het je eigen stomme schuld dat je er niet uitziet als een Nivea reclame omdat je niet clean genoeg gegeten hebt, of niet hard genoeg gesport.
Het gaat je alleen frustratie, zelfhaat en schaamte opleveren. Eet en leef gezond, geniet soms ook van iets ongezonds (wijntje, chocola!!) En heb schijt aan het perfecte ideaal. Voor mij werkt het.
Hear hear! :worship:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb putjes sinds mijn 15e of zo. Ook toen ik echt heel dun was (denk 45 kilo bij 1.67m) had ik het. Ik heb een tijdje heel intensief gesport en de putten bleven. Ik ben nu 10 kilo zwaarder en 35 jaar ouder en het lijkt niet erger geworden. Prima. Ik maak me er ook niet druk om. Dingen als hotpants zul je me niet in zien -- en niet alleen vanwege de cellulite.
Ik heb kledingmaat 42, ben echt wel wat te zwaar voor mijn lengte, eet heel erg gezond maar daarnaast ook regelmatig ongezond. Ik beweeg wel veel, maar ik fitness absoluut nooit. En toch geen cellulite. Alleen als ik in mijn bovenbeen knijp, zie je een klein beetje. Je moet maar net geluk/pech hebben.

Veel water drinken, zo min mogelijk suiker en verkeerde vetten eten/drinken en veel beweging kan natuurlijk nooit kwaad. Maar het zal vast niet voor iedereen een oplossing zijn.

Ergens las ik dat bindweefsel massages zouden kunnen helpen. Dus misschien dat dat een optie is. Als gezonde voeding en sporten niet helpt. Maar ik zou ook proberen er niet te erg over in te zitten en accepteren dat dit misschien blijvend is of in ieder geval niet helemaal weggaat.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 01-07-2020 16:47
1.65% gewijzigd
Honingdropje2 schreef:
01-07-2020 16:00
Ach ja...Ik heb al cellulite zolang ik me kan herinneren. Op mn 15e al, terwijl ik altijd slank ben geweest, niet supersportief, maar toch zeker geen bankhanger. Ik heb een half leven geprobeerd er vanaf te komen. Denk: crèmes, behandelingen, speciale broekjes, diëten, oefeningen...en weet je wat? Het maakt gewoon allemaal geen bal uit. Soms maakt ik mezelf wijs dat ik even verschil zag, maar die momenten waren van korte duur. Ik heb me er bij neergelegd dat het bij me hoort. En dat idee dat het onfris is, of iets om me voor te schamen, ben ik aan het loslaten. Dat lukt niet altijd, maar ik merk dat ik me al vrijer begin te voelen in bikini of in een korte broek.
Cellulite onstaat doordat je bindweefsel op een bepaalde manier is opgebouwd. Het is genetisch en hormonaal. Vergeet dat gelul over gifstoffen en en dat het je eigen stomme schuld dat je er niet uitziet als een Nivea reclame omdat je niet clean genoeg gegeten hebt, of niet hard genoeg gesport.
Het gaat je alleen frustratie, zelfhaat en schaamte opleveren. Eet en leef gezond, geniet soms ook van iets ongezonds (wijntje, chocola!!) En heb schijt aan het perfecte ideaal. Voor mij werkt het.
Goede post. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Nee, cellulite komt bij bijna iedereen voor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven