Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

09-07-2020 03:48 2311 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Maakt niet uit of je op gewicht wilt blijven of wilt komen; schroom niet om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren

O: 2 gebakken eieren met rauwkost

T: 2 perziken, banaan

L: erwtensoep met worst

T: yoghurt met banaan, soepstengel

D: nasi met sate

T: 2 crackers met pindakaas, paar hapjes ijs
Saté: bedoel je met varkensvlees?

Zo ja, dan zit je hoog in je proteïne: want ook nog erwtensoep (erwten = peulvruchten), worst erin, en 2 eieren.

Je eet ook saté, ofwel pindasaus én crackers met weer pindakaas. Dat zijn teveel noten, en ook nog dezelfde.

Veel fruit: 4 stuks.

Maar ik mis verse groenten, want ik denk niet dat de rauwkost bij het ontbijt de 250 gram aantikt.

Saté, ijs = bomvol calorieën.

Erwtensoep: zelfgemaakt of uit een pak/blik?

Nasi: zelf gemaakt? Met zilvervliesrijst?

En nauwelijks brood, op de crackers na.
Alle reacties Link kopieren Quote
Los van het feit dat er al meerdere eetlijstjes-topics zijn... vraagt TO volgens mij niet om een analyse van zijn/ haar lijstje 😖
Alle reacties Link kopieren Quote
rozemarijn123 schreef:
09-07-2020 08:14
Saté: bedoel je met varkensvlees?

Zo ja, dan zit je hoog in je proteïne: want ook nog erwtensoep (erwten = peulvruchten), worst erin, en 2 eieren.

Je eet ook saté, ofwel pindasaus én crackers met weer pindakaas. Dat zijn teveel noten, en ook nog dezelfde.

Veel fruit: 4 stuks.

Maar ik mis verse groenten, want ik denk niet dat de rauwkost bij het ontbijt de 250 gram aantikt.

Saté, ijs = bomvol calorieën.

Erwtensoep: zelfgemaakt of uit een pak/blik?

Nasi: zelf gemaakt? Met zilvervliesrijst?

En nauwelijks brood, op de crackers na.
Nou, wat een commentaar zeg. Er zijn misschien ook mensen op de wereld die niet obsessief mer hun gewicht bezig zijn. Staat ook in de OP dat diëten niet een voorwaarde is voor het plaatsen van een lijstje.

Buiten dat om: wat verschrikkelijk om zo alles te moeten analyseren. Denk dat je dit dan zelf ook bij jezelf doet. Heftig lijkt me dat, als je zo streng voor jezelf moet zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gister:
O -
L havermoutpap van amandelmelk met een banaan en pompoenpitjes
T chocoladecroissantje
D zuurkoolstamppot met een vegetarische burger
T 2 koekjes en 2 fjord crackers met jam
waarom zou je dit willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik gisteren heb gegeten?

Lepel pompoenpitten (of hazelnoten)
20 gr mintjes suikerloos (sorbitol)
koffie en cacao zwart met zoetstof

Avondeten:
Stukje vlees 50 gr (kip in dit geval)
500 gr gemengde groenten (paprika, courgette prei ui tomaat knolselderij boontjes e.d.)
100 gr gekookte kidneybonen of 30 gr snelkooklinzen
50 gr magere yoghurt om aan te zuren
halve lepel olie

Bij de koffie: iets meligs van 300 kcal meestal incl fruit, sterk verschillend

Voor het slapengaan: brood met kaas, een kleine lepel pitten of noten en een schaaltje magere naturel kwark.

Samen 1800 kcal neem ik aan; gewicht blijft namelijk stabiel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-07-2020 08:43
Wat ik gisteren heb gegeten?

Lepel pompoenpitten (of hazelnoten)
20 gr mintjes suikerloos (sorbitol)
koffie en cacao zwart met zoetstof

Avondeten:
Stukje vlees 50 gr (kip in dit geval)
500 gr gemengde groenten (paprika, courgette prei ui tomaat knolselderij boontjes e.d.)
100 gr gekookte kidneybonen of 30 gr snelkooklinzen
50 gr magere yoghurt om aan te zuren
halve lepel olie

Bij de koffie: iets meligs van 300 kcal meestal incl fruit, sterk verschillend

Voor het slapengaan: brood met kaas, een kleine lepel pitten of noten en een schaaltje magere naturel kwark.

Samen 1800 kcal neem ik aan; gewicht blijft namelijk stabiel.
ja daar kon je op wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Meds schreef:
09-07-2020 08:42
waarom zou je dit willen?

Ben wel benieuwd naar jouw lijstje.
6Flick schreef:
09-07-2020 08:27
Los van het feit dat er al meerdere eetlijstjes-topics zijn... vraagt TO volgens mij niet om een analyse van zijn/ haar lijstje 😖
:proud:
hier gister:


O: 2 boterhammen met kaas
T: 2 knackebrodjes met 100% pindakaas
L: patat met sate
T: een latte en een stuk mango
D: shakshuka met 2 geroosterde boterhammen en een bakje yoghurt na


Mijn eigen analyse: teveel vet, te weinig eiwit. Niet elke dag kan een topdag zijn.
rozemarijn123 schreef:
09-07-2020 08:14
Saté: bedoel je met varkensvlees?

Zo ja, dan zit je hoog in je proteïne: want ook nog erwtensoep (erwten = peulvruchten), worst erin, en 2 eieren.

Je eet ook saté, ofwel pindasaus én crackers met weer pindakaas. Dat zijn teveel noten, en ook nog dezelfde.

Veel fruit: 4 stuks.

Maar ik mis verse groenten, want ik denk niet dat de rauwkost bij het ontbijt de 250 gram aantikt.

Saté, ijs = bomvol calorieën.

Erwtensoep: zelfgemaakt of uit een pak/blik?

Nasi: zelf gemaakt? Met zilvervliesrijst?

En nauwelijks brood, op de crackers na.
Ben jij altijd zo'n zeikstraal?
Ontbijt gisteren:2 dikke plakken gesneden zuurdesumbrood van de biowinkel met gezouten roomboter en oude kaas met tuinkers
koffie verkeerd met amandelmelk

Tussendoor: 2 speltcrackers met vegapate en tomaatjes en rucula een bakje blauwe bessen en twee bio pure chocolade zeezoutkoekjes en twee mokken thee met honing

Lunch: zelfgemaakte salade met bio eitje, botersla, cherrytomaatjes, walnoten, appel, blauwe kaas en cranberry's en 2 plakken zuurdesumbrood met picalilly en cheddar en met marmite en brie. Een groot glas vers geperste sinaasappelsap erbij

Tussendoor: paar blokjes pure chocola met sinaasappelsnippers, smoothie van griekse yoghurt, spinazie, banaan en cocosflakes en pure chocolade flakes en honing.

Avondeten: zelfgemaakte pompoensoep met 2 soorten bio pompoen en room. Brood uit de oven erbij met gebakken shitakes en water met citroen gedronken.

'S avonds een bakje groente chips en een bakje gemengde rauwe noten en een beker warme amandelmelk

Vanochtend ontbeten met een grote koffie verkeerd met opgeklopte amandelmelk met vanille siroop (nom)
2 dikke plakken zuurdesumbrood met roomboter en zelfgemaakte frambozenjam en met pure chocolade hagelslag en een banaan erbij

Nu heb ik net mijn buik vol en lig nu in mijn nest te forummen.
winkelfanaat schreef:
09-07-2020 08:45
Ben wel benieuwd naar jouw lijstje.
ik hou het niet bij, daarbij eet ik meer dan gemiddeld want ik sport veel
Alle reacties Link kopieren Quote
blauwebessensap schreef:
09-07-2020 09:19
Ontbijt gisteren:2 dikke plakken gesneden zuurdesumbrood van de biowinkel met gezouten roomboter en oude kaas met tuinkers
koffie verkeerd met amandelmelk

Tussendoor: 2 speltcrackers met vegapate en tomaatjes en rucula een bakje blauwe bessen en twee bio pure chocolade zeezoutkoekjes en twee mokken thee met honing

Lunch: zelfgemaakte salade met bio eitje, botersla, cherrytomaatjes, walnoten, appel, blauwe kaas en cranberry's en 2 plakken zuurdesumbrood met picalilly en cheddar en met marmite en brie. Een groot glas vers geperste sinaasappelsap erbij

Tussendoor: paar blokjes pure chocola met sinaasappelsnippers, smoothie van griekse yoghurt, spinazie, banaan en cocosflakes en pure chocolade flakes en honing.

Avondeten: zelfgemaakte pompoensoep met 2 soorten bio pompoen en room. Brood uit de oven erbij met gebakken shitakes en water met citroen gedronken.

'S avonds een bakje groente chips en een bakje gemengde rauwe noten en een beker warme amandelmelk

Vanochtend ontbeten met een grote koffie verkeerd met opgeklopte amandelmelk met vanille siroop (nom)
2 dikke plakken zuurdesumbrood met roomboter en zelfgemaakte frambozenjam en met pure chocolade hagelslag en een banaan erbij

Nu heb ik net mijn buik vol en lig nu in mijn nest te forummen.

Wauw, mag ik een dagje met jou mee komen eten? :heart:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
mcsteamy schreef:
09-07-2020 10:23
Wauw, mag ik een dagje met jou mee komen eten? :heart:

Mijn gedachten! En dan zonder aankomen🤗
S-Meds schreef:
09-07-2020 08:45
ja daar kon je op wachten.
inderdaad.
mcsteamy schreef:
09-07-2020 10:23
Wauw, mag ik een dagje met jou mee komen eten? :heart:
Oh leuk een eet-date <3

Ik hou van eten. Ik hou echt van eten. Ik kan de hele dag wel eten maar ik eet wel zo veel mogelijk bewust en eerlijk. Maar hey ik ben ook maar een mens en ik ben gek op chocola, koekjes, chips en suiker. Ik leg mezelf ook geen echte restricties op en ben ook nooit op dieet. Dus ik ontzeg mezelf niets.
Wel eet ik zoveel mogelijk vegan (niet heel streng en ook niet elke dag maar wel zo veel als ik kan en ik lekker vind en zo vind ik cocos yoghurt en amandelmelk een miljoen keer lekkerder dan koeienmelk maar ik eet ook zeker wel kaas en ben daar niet spastisch in) en ik eet amper vlees (en als ik vlees eet dan heel bewust en altijd bio en scharrel)

Ik ben vrij veel geld kwijt aan eten. Misschien wel een beetje te veel. Maar eten maakt echt mijn leven een stukje leuker.
Overigens ben ik gewoon slank. En sport ik niet (ik beweeg wel veel van mezelf maar doe niets aan sporten)
Gisteren:

Ontbijt - 3 volkorencrackers, 1 met kaas, 1 met appelstroop en eentje met ei en avocado. Erbij een kop koffie.

Tussendoor - dit keer niets ;) en een kop koffie

Lunch - een tunamelt tussen platbrood, een nectarine en een appel en een kop muntthee erbij

Tussendoor - een rauwkostsalade met peen, komkommer, tomaten, paprika en daaroverheen verschillende kruiden, olijfolie, peper en gedroogde tomaatjes en olijven

Extra - een stuk chocolade met Daim en twee koppen thee

Avondeten - curry met boerenkool, kikkererwten en kokosmelk, met koriander en griekse yoghurt. We eten nooit toetjes of desserts, ik houd daar niet van en de rest vindt het niet zo nodig. Dochter krijgt wel een bakje yoghurt na.

In de avond - geen trek dus alleen een kop thee

Vandaag:

Ontbijt - 3 volkorencrackers, 1 met kaas, 1 met pruimenjam en 1 met boter en zout, kop koffie erbij en een stuk ontbijtkoek met kaas

Tussendoor - 2 koppen koffie en een eitje met herbamare pikant en een perzik.

Lunch - ijsbergsalade met avocado, noten en gerookte zalm, met een sausje van olijfolie, een schepje mayo en kappertjes. Erbij een kop thee en een glas water

Tussendoor straks denk ik een stukje chocolade (of twee) en wat fruit (perzik of nectarine denk ik), misschien een bakje rauwkost want daar houd ik van tussen de middag. Verder drink ik vooral thee en water.

Avondeten wok met garnalen, gember, noedels, roerei, en prei, paprika, en daarbij een komkommersalade.

In de avond heb ik al lekkere olijven met basilicum gepland, met een glas wijn, denk ik. Man en ik gaan film kijken dus dan houd ik wel van wat te snacken, maar ik wil niet teveel eten want dan wen ik me dat weer zo aan en dat is nergens goed voor ;-)
Wij hebben onszelf het afgelopen jaar aangeleerd om na het avondeten niet meer te eten. Scheelt voor ons een hoop kcal, want de dingen die we na het avondeten aten waren meestal niet de gezondste dingen ;-) Aangezien mijn man en ik beiden overgewicht hebben / hadden hoeven we niet bijgevoerd te worden, om het zo maar te zeggen ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, weer een eetlijstje topic! Na weken ongezond (en de nodige kilo's) nu in de vakantie weer back on track. Het valt al met al gelukkig mee, maar die snaai trek die ik de afgelopen weken had moet er even uit:

Gisteren:

O: Skyr, muesli, druiven
S: Barebell na mijn bokslesje
L: 4 crackers: 2 met en gekookt ei en 2 met kaas + kommetje soep van woensdag
S: geen
D: Soort curry met kikkererwten, gezeefde tomaat, ui, broccoli.
S: 2 rijstwafels met pindakaas , later nog een merci petit. Ik heb voor een jaar aan chocola en snoep in huis (afscheidscadeau's van de kinderen op school. dus neem elke dag wel een klein snoepje/chocolaatje)

Heerlijk dagje, wel wat te weinig, maar ik kan er met 2 sportmomenten prima op.

Vandaag: (5-10 km wandelen + lesje bodypump)

O: Havermout, eiwitpoeder, aardbeien, rozijnen
S: klein chocolaatje
L: Tosti kaas met klein beetje mayo en 1 boterham met smeerleverworst
S: Perzik en wss nog een beetje rauwkost
D: Curry van gisteren, maar dit keer met rijst erbij
S: Protein kwark
JonathanStrange schreef:
09-07-2020 11:32
Gisteren:

Ontbijt - 3 volkorencrackers, 1 met kaas, 1 met appelstroop en eentje met ei en avocado. Erbij een kop koffie.

Tussendoor - dit keer niets ;) en een kop koffie

Lunch - een tunamelt tussen platbrood, een nectarine en een appel en een kop muntthee erbij

Tussendoor - een rauwkostsalade met peen, komkommer, tomaten, paprika en daaroverheen verschillende kruiden, olijfolie, peper en gedroogde tomaatjes en olijven

Extra - een stuk chocolade met Daim en twee koppen thee

Avondeten - curry met boerenkool, kikkererwten en kokosmelk, met koriander en griekse yoghurt. We eten nooit toetjes of desserts, ik houd daar niet van en de rest vindt het niet zo nodig. Dochter krijgt wel een bakje yoghurt na.

In de avond - geen trek dus alleen een kop thee

Vandaag:

Ontbijt - 3 volkorencrackers, 1 met kaas, 1 met pruimenjam en 1 met boter en zout, kop koffie erbij en een stuk ontbijtkoek met kaas

Tussendoor - 2 koppen koffie en een eitje met herbamare pikant en een perzik.

Lunch - ijsbergsalade met avocado, noten en gerookte zalm, met een sausje van olijfolie, een schepje mayo en kappertjes. Erbij een kop thee en een glas water

Tussendoor straks denk ik een stukje chocolade (of twee) en wat fruit (perzik of nectarine denk ik), misschien een bakje rauwkost want daar houd ik van tussen de middag. Verder drink ik vooral thee en water.

Avondeten wok met garnalen, gember, noedels, roerei, en prei, paprika, en daarbij een komkommersalade.

In de avond heb ik al lekkere olijven met basilicum gepland, met een glas wijn, denk ik. Man en ik gaan film kijken dus dan houd ik wel van wat te snacken, maar ik wil niet teveel eten want dan wen ik me dat weer zo aan en dat is nergens goed voor ;-)
Oh heerlijk <3
JonathanStrange schreef:
09-07-2020 11:32
Gisteren:

Ontbijt - 3 volkorencrackers, 1 met kaas, 1 met appelstroop en eentje met ei en avocado. Erbij een kop koffie.

Tussendoor - dit keer niets ;) en een kop koffie

Lunch - een tunamelt tussen platbrood, een nectarine en een appel en een kop muntthee erbij

Tussendoor - een rauwkostsalade met peen, komkommer, tomaten, paprika en daaroverheen verschillende kruiden, olijfolie, peper en gedroogde tomaatjes en olijven

Extra - een stuk chocolade met Daim en twee koppen thee

Avondeten - curry met boerenkool, kikkererwten en kokosmelk, met koriander en griekse yoghurt. We eten nooit toetjes of desserts, ik houd daar niet van en de rest vindt het niet zo nodig. Dochter krijgt wel een bakje yoghurt na.

In de avond - geen trek dus alleen een kop thee

Vandaag:

Ontbijt - 3 volkorencrackers, 1 met kaas, 1 met pruimenjam en 1 met boter en zout, kop koffie erbij en een stuk ontbijtkoek met kaas

Tussendoor - 2 koppen koffie en een eitje met herbamare pikant en een perzik.

Lunch - ijsbergsalade met avocado, noten en gerookte zalm, met een sausje van olijfolie, een schepje mayo en kappertjes. Erbij een kop thee en een glas water

Tussendoor straks denk ik een stukje chocolade (of twee) en wat fruit (perzik of nectarine denk ik), misschien een bakje rauwkost want daar houd ik van tussen de middag. Verder drink ik vooral thee en water.

Avondeten wok met garnalen, gember, noedels, roerei, en prei, paprika, en daarbij een komkommersalade.

In de avond heb ik al lekkere olijven met basilicum gepland, met een glas wijn, denk ik. Man en ik gaan film kijken dus dan houd ik wel van wat te snacken, maar ik wil niet teveel eten want dan wen ik me dat weer zo aan en dat is nergens goed voor ;-)
Oh heerlijk <3
Ik hou van mensen die van eten houden!
Alle reacties Link kopieren Quote
rozemarijn123 schreef:
09-07-2020 08:14
Saté: bedoel je met varkensvlees?

Zo ja, dan zit je hoog in je proteïne: want ook nog erwtensoep (erwten = peulvruchten), worst erin, en 2 eieren.

Je eet ook saté, ofwel pindasaus én crackers met weer pindakaas. Dat zijn teveel noten, en ook nog dezelfde.

Veel fruit: 4 stuks.

Maar ik mis verse groenten, want ik denk niet dat de rauwkost bij het ontbijt de 250 gram aantikt.

Saté, ijs = bomvol calorieën.

Erwtensoep: zelfgemaakt of uit een pak/blik?

Nasi: zelf gemaakt? Met zilvervliesrijst?

En nauwelijks brood, op de crackers na.
Het was kipsate. Qua groenten: rauwkost in de ochtend; zelfgemaakte erwtensoep als lunch en groenten in de nasi.
4 stuks fruit is misschien wat veel, maar altijd beter dan koekjes enz

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven