Lijf & Lijn alle pijlers

Gezonder eten, meer bewegen en een paar kilo eraf (deel 2)

20-09-2020 20:25 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op het eerste topic, maar nu met een algemeen account zodat iedereen zelf zijn gewicht kan aanpassen. Daardoor dus ook geen vaste weegdag meer, wel zo makkelijk!

Nieuwe schrijfsters van harte welkom!

Naam Lengte Start gewicht Streef gewicht Huidig Totaal afgevallen
Gatinmijnsok1.7482,57274,67,9
Mindervanmij 989295,72,3
Student20201,78856870,8 14,2
Estherjansen811,67655858,16,9
Chica-19831,700846462,821,2
Frantic1,7280,069,9074,85,2
Andersom1676761652
min101,697265650
Snoesje831,6881,97079,8
Lauren891,7472,46871,21,2
Moi3221.687265720
Lucky331.6767,062,067,00,0



Inloggen
Inloggegevens zijn op te vragen bij vaste schrijfsters.
anoniem_400885 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 11:55
13.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_400885 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 21:12
Reden: Voutje
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeps, moet ik wel weer inloggen met mn eigen account...
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Ik ben er ook weer bij... terug van een paar dagen weg, weegschaal was niet zo lief maar dat was ie de ochtend voor vertrek ook niet. Ga maar weer gewoon door, vandaag was iig een goeie dag! Morgen 35km fietsen (wel electrisch :-D ) en als het goed blijft gaan qua pijn, dinsdag voor het eerst in weken weer napar de sportschool!
Wat leuk. Ik doe mee!
Alle reacties Link kopieren
Frantic schreef:
20-09-2020 21:13
Gevonden! Ik ben er ook weer bij... terug van een paar dagen weg, weegschaal was niet zo lief maar dat was ie de ochtend voor vertrek ook niet. Ga maar weer gewoon door, vandaag was iig een goeie dag! Morgen 35km fietsen (wel electrisch :-D ) en als het goed blijft gaan qua pijn, dinsdag voor het eerst in weken weer napar de sportschool!

Haha, ja dat is even wennen dat je dan weer moet uit en inloggen. Hopelijk wel genoten van je dagen weg. Waar ben je geweest? Vanaf morgen weer in het gareel dan komt het vanzelf wel weer. Wat wil je gaan doen in de sportschool?
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-09-2020 21:22
Wat leuk. Ik doe mee!
Welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevonden!
Alle reacties Link kopieren
En gelijk mijn gewicht en doel aangepast. De laatste 2 dagen zei de weegschaal 75,0. Blij mee!
Ik lees graag mee! Wie weet ook nog eens mee schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga meelezen in ieder geval! Ik ben al ruim 60 kilo afgevallen na een maagverkleining. Inmiddels meer dan een jaar zo goed als stabiel maar vind het wel hard werken en merk dat ik soms weer wat minder alert begin te worden was ook wat aangekomen, is er wel weer af hoor maar voelt niet fijn.

Ikzelf ben al meerdere keren ruim 50 afgevallen en weet dat het er zo weer op zit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
20-09-2020 22:26
Ik ga meelezen in ieder geval! Ik ben al ruim 60 kilo afgevallen na een maagverkleining. Inmiddels meer dan een jaar zo goed als stabiel maar vind het wel hard werken en merk dat ik soms weer wat minder alert begin te worden was ook wat aangekomen, is er wel weer af hoor maar voelt niet fijn.

Ikzelf ben al meerdere keren ruim 50 afgevallen en weet dat het er zo weer op zit.
Wauw, respect! Dat is echt heel veel! En knap dat je al een jaar redelijk stabiel bent! Wat ervaar je precies als hard werken? Ik ben zelf bijna op m’n streef en ben soms wel een beetje huiverig voor hoe dan verder straks. Terug naar hoe het was kan niet, maar het kan ook niet blijven hoe het nu is. Dus die nieuwe balans zoeken vind ik best wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me hier ook!

Vandaag mijn eerste dag. Begint direct slecht. Vanmiddag ijsjes eten met vrienden. :lol:
Maar.... Ik ga er met de fiets naartoe, dus in totaal een uur fietsen en ik ga nog naar de sportschool. Dus dan is het iets minder erg. :A:
Ik ben de afgelopen jaren steeds iets zwaarder geworden. Elk jaar een kilo of zo. Zit te kwarren met de overgang, Frozen Schoulder waardoor bewegen maar ook fietsen naar mijn werk niet goed gingen. Mijn bmi was nog gezond maar met nog twee kilo erbij niet meer en dat wil ik dus niet. Ik wil terug naar 60 kg of misschien nog iets minder, 61 was mijn doel tot Kerst en dat wordt al best lastig.

Minder eten, vooral minder snoepen, meer bewegen en geen echt dieet. Ik draag een Smartwatch. Doelen die ik elke dag wel haal zijn mijn stappen en trappen. 2000/2200 calorieën verbranden dan net weer niet.

Ik fiets twee keer per week op de hometrainer voor conditie dus let ook heel erg op mijn hartslag. Ongeveer 40/50 minuten. Verder ga ik zwemmen één keer per week en daar ga ik op de fiets naar toe.
Heel de zomer drie keer per week in het buitenbad gezwommen maar dat is nu dicht. Het binnenbad heeft geen fijne tijden voor banen zwemmen, dus al blij dat één keer per week lukt.
O top! Bedankt voor het aanmaken Chica-1983!
dubbel
anoniem_6437dd2ddda43 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 08:35
96.00% gewijzigd
O top! Bedankt voor het aanmaken Chica-1983!
Ik lees vanaf nu ook graag mee en zal op tijd en stond zelf ook eens posten. Heb wel wat kilo's te verliezen, maar laat me altijd vangen door crashdieten, waardoor ik een wandelende yoyo geworden ben.
Ik wil het nu verstandiger aanpakken.

Fijne maandag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
20-09-2020 21:25
Haha, ja dat is even wennen dat je dan weer moet uit en inloggen. Hopelijk wel genoten van je dagen weg. Waar ben je geweest? Vanaf morgen weer in het gareel dan komt het vanzelf wel weer. Wat wil je gaan doen in de sportschool?
Het was heerlijk! We zijn in friesland geweest, echt genoten. De nodige stress gehad de afgelopen tijd, dus dit was heel fijn! Ik wil graag weer groeplessen gaan doen, voor individueel sporten vind ik de motivatie niet (want vind ik niet leuk ;))
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meelezers/-schrijvers!

Oh ik heb trouwens de batterijen van mijn weegschaal vervangen, omdat ik heus wel snap dat ik geen 5 kilo aankom van een paar dagen weg gaan/ minder opletten. :idee: Ziet er gelukkig weer een stuk normaler uit!
Alle reacties Link kopieren
Nirsha schreef:
21-09-2020 06:22
Ik meld me hier ook!

Vandaag mijn eerste dag. Begint direct slecht. Vanmiddag ijsjes eten met vrienden. :lol:
Maar.... Ik ga er met de fiets naartoe, dus in totaal een uur fietsen en ik ga nog naar de sportschool. Dus dan is het iets minder erg. :A:
Ah joh, keer ijsje moet kunnen toch? Het moet wel in balans allemaal.
eetlijstje vandaag:

O: volkoren beschuit met fruitspread
T: appel en klein handje pepernoten
L: 4 wasa volkoren crackers met zuivelspread light en rauwkost radijs
T: 2 mandarijnen
D: picanha van bbq met een salade
Alle reacties Link kopieren
Ook welkom english.breakfast en andere nieuwe schrijfsters! Wat vervelend dat je nu een yoyo bent. Hopelijk nu een andere manier gevonden om het aan te pakken. Weet je al hoe je het precies gaat doen deze keer?

Andersom, klinkt wel alsof je al lekker veel aan het bewegen bent! Kleine stapjes en dan gaat het vanzelf langzaam naar beneden. Dat minder snoepen is wel lastig in het begin!

Frantic, haha, goede move van die batterij. Voel je je meteen al een stuk beter!

Hier mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 volkoren beschuit met vruchtenhagel
T: reepje Nak’d
L: 2 volkoren boterhammen met ham, bakje komkommer en cup-a-soup
T: 2 mandarijnen
D: krieltjes, speklapje (klein) en roodlof uit de oven met ham een beetje kaas, na bakje kwark
A: chai latte en klein koekje

Iemand nog lekkere recepten voor de lunch? Ik wil eigenlijk wat minder brood eten, maar ben een beetje inspiratieloos voor lunch ideeën. Liever geen wraps, en makkelijk om mee te nemen /onderweg te eten.
Chica-1983 schreef:
21-09-2020 13:53
Ook welkom english.breakfast en andere nieuwe schrijfsters! Wat vervelend dat je nu een yoyo bent. Hopelijk nu een andere manier gevonden om het aan te pakken. Weet je al hoe je het precies gaat doen deze keer?

Andersom, klinkt wel alsof je al lekker veel aan het bewegen bent! Kleine stapjes en dan gaat het vanzelf langzaam naar beneden. Dat minder snoepen is wel lastig in het begin!

Frantic, haha, goede move van die batterij. Voel je je meteen al een stuk beter!

Hier mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 volkoren beschuit met vruchtenhagel
T: reepje Nak’d
L: 2 volkoren boterhammen met ham, bakje komkommer en cup-a-soup
T: 2 mandarijnen
D: krieltjes, speklapje (klein) en roodlof uit de oven met ham een beetje kaas, na bakje kwark
A: chai latte en klein koekje

Iemand nog lekkere recepten voor de lunch? Ik wil eigenlijk wat minder brood eten, maar ben een beetje inspiratieloos voor lunch ideeën. Liever geen wraps, en makkelijk om mee te nemen /onderweg te eten.

Ik was lekker aan het bewegen tot de Frozen Schoulder. Nu soort van opnieuw beginnen.

Ik neem als lunch vaak wat restjes van gisteren mee, maar niet altijd makkelijk onderweg te eten. Spaghetti/macaroni kan ik prima opwarmen op mijn werk. Dus geen ideeën voor lunch helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven