Lijf & Lijn alle pijlers

Zelfde tarief betalen voor een kapster in opleiding?

20-09-2020 21:08 4 berichten
Gisteren ben ik bij de kapper geweest, om te laten kleuren en knippen. Het knippen was 56,-
Puntje bij paaltje --> het is walgelijk lelijk geworden.

Ik had al uren gezeten voor het kleuren dus was er al flink klaar mee, (dit niets ten nadele van de salon verder) maar ik was blij dat ze aan het knippen begonnen.

Kreeg ik een kapster in opleiding (dacht 2e jaar). Heeft het op de lengte geknipt die ik wilde en ik wilde wat lagen. Heeft ze allemaal gedaan.
Ik kon het niet zo goed zien, vertrouwde erop dat het wel goed zou zijn dus ik betalen en naar huis.

Nou, kom ik thuis, ga ik even met m'n handen door m'n haar en ik schrik me helemaal de pleuris. De lok is schots en scheef, aan de achterkant zie je allemaal 'happen'. (ze had de spiegel er niet bij gepakt om even te laten zien hoe het aan de achterkant zat).

Nu is het natuurlijk zo dat ik in de salon even ook wel wat beter had moeten kijken, maar ik zat echt al 5 uur en heb misschien teveel vertrouwen gehad. Dus ik had zeker assertiever moeten zijn en even beter moeten checken. Is ook helemaal mijn fout en verantwoordelijkheid geweest.
Maar daar gaat het nu niet om, wat ik me later afvroeg is dat ik het vreemd vind dat een salon het volle tarief in rekening brengt voor zo'n onervaren dame.

Deze dame is zeker nog niet een goede, ervaren kapper. Als ik naar een dure salon ga verwacht ik een goede dienst. Waarom zou ik de volle mep betalen voor iemand die heel duidelijk het vak nog niet goed beheerst? Ik snap dat ze het moeten leren, maar dan was het netjes geweest als ze het van te voren hadden aangegeven en gevraagd of ik het oké vond, als ze ondertussen even had overlegd met een ervaren kapster en dat het wat goedkoper was geweest.

Toen ik de factuur kreeg toegestuurd stond er 'volledige knipbeurt'. Als je dan hun website checkt hoort dat ook bij een persoonlijk advies (0 advies gekregen) en het kapsel in model fohnen. Heeft ze ook niet gedaan. Niet eens laten zien met een spiegel op het einde zodat ik kan zien hoe het van te achterkant zit! Dus toen werd ik helemaal pissed. Ga me daar dan niet voor laten betalen.

Maar goed, hoe zien jullie dit? Is het normaal om voor een kapster in opleiding de volle mep te betalen?
Ga overigens morgen even terugbellen en dan komen we vast tot een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Als het gecontroleerd wordt door de ervaren kapster, vind ik het normaal gewone prijs te betalen. Al zal ik nergens 56 euro betalen voor enkel een knipbeurt.
Alle reacties Link kopieren
Dus teruggaan en eisen dat ze het herstellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
De ervaren kapsters moeten het inderdaad wel even controleren. Dat gebeurt bij mij in ieder geval wel altijd. En dan betaal je inderdaad gewoon het normale tarief.

Mijn partner heeft ook een bedrijf en leidt ook stagelopers op. We hebben ook wel eens klanten die om een stagiair vragen en of het dan wat goedkoper kan. Nee, want het opleiden kost ook tijd en geld, je bent als werkgever alsnog verantwoordelijk voor goed werk en je kan je bedrijf wel opdoeken en je vaste personeel ontslaan als iedereen alleen nog maar goedkope stagelopers wil.

De fout ligt niet bij de stagiaire, maar bij haar begeleider. Dus inderdaad om herstel of geld terug vragen, want daar heb je recht op, maar niet op minder betalen voor een stageloper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven