Lijf & Lijn alle pijlers

Kickbike / Step

24-09-2020 12:31 15 berichten
Even een vraagje. Nu Corona weer toeneemt en ik toch maar even de sportschool ga skippen wil ik graag een kickbike of een andere step kopen. Ik zie op internet best veel merken voorbij komen.

Heeft iemand een idee waar je verschillende kan uitproberen in de regio Zuid-Holland. Liefst een beetje in de richting van Rotterdam.

En is er iemand die er ervaring mee heeft. Ik heb het heel vroeger gedaan op een kinderstep. Ik verwacht dat een volwassen step toch anders is. Bevalt het jullie?
Ik heb een step. Ooit een workshop gedaan jaren geleden en enthousiast geraakt en toen bij de winkel langsgegaan die de steps leverde voor de workshops en mocht ik er een paar uitproberen.
Ik kan niet meer terugvinden waar dat was, maar ik denk dat als je zoekt op step verkoop Rotterdam je een eind komt.
Is dit bijvoorbeeld iets?

https://www.stepjerot.nl
Ik heb jarenlang op een Kickbike gestept. Prima steps maar halen het niet bij de Crussis die ik nu heb. Ik heb deze in Amersfoort gekocht.
Ja Amersfoort! Daar ben ik geweest, bij Step Events.
Lacuba schreef:
24-09-2020 18:33
Ik heb jarenlang op een Kickbike gestept. Prima steps maar halen het niet bij de Crussis die ik nu heb. Ik heb deze in Amersfoort gekocht.
Dat merk kende ik nog niet!
Ik wil mij ook graag verdiepen in andere merken of in elk geval even uitproberen. Ik hoor veel mensen die de kickbike het net niet helemaal vinden.

Ik wil hem echt gebruiken voor lange afstanden en om te sporten.
Qua duursport ben ik ook wel wat gewend. Alleen hardlopen vind ik niets. Dit lijkt mij een mooie tussenweg.
1111love schreef:
24-09-2020 18:46
Ja Amersfoort! Daar ben ik geweest, bij Step Events.
Ik wil graag meerdere merken uitproberen en ik vind dat op 1 of andere manier lastig om te vinden in de buurt. Ik vond er wel 1 in Overijssel :biggrin:

Ik ben waarschijnlijk niet z’n Google talent.
Step Events heeft (had) ook Kostka steps. Ik heb daarvan een soort offroad model, met dikkere banden en een hogere treeplank.
1111love schreef:
24-09-2020 18:56
Step Events heeft (had) ook Kostka steps. Ik heb daarvan een soort offroad model, met dikkere banden en een hogere treeplank.
Step je veel offroad? Opzich kan dat hier wel. Maar ik heb ook veel asfalt in de buurt.
Dat vind ik wel het leukst, crossen door het bos met de step en de hond.
Op asfalt rijdt de step ook wel goed omdat ik er aan gewend ben maar met een city-variant zou je op asfalt sneller gaan.
Alle reacties Link kopieren
Yep, ervaringsdeskundige hier. Ik heb de Kickbike sport G4. Gekocht tijdens de 1e golf en inmiddels al honderden km's in de benen. Ik ben wel een echte asfaltrijder en ik probeer steeds snellere tijden neer te zetten in het aantal km's die ik rijd. Het grappige eraan is dat ik dagen heb dat ik erop stap en bedenk: mwah, klein rondje vandaag (klein rondje is bij mij een km of 8, is een vast rondje die ik inmiddels binnen in zo'n 20-25 minuten uur rijd) en dat ik dan uiteindelijk plotseling 20 km heb gestept. Ik hou van dat soort dagen. Waar ik niet van hou is tegenwind en bergje op. Ik check dus wel altijd even hoe hard het waait. Gelukkig woon ik in de polder en zijn er niet zoveel bergen :-D . Succes met je zoektocht naar een fijne step, het is echt superleuk om te doen.
Lacuba schreef:
24-09-2020 18:33
Ik heb jarenlang op een Kickbike gestept. Prima steps maar halen het niet bij de Crussis die ik nu heb. Ik heb deze in Amersfoort gekocht.
Die crussis fietsen zien er mooi uit! Wat is er beter aan dan een kickbike?

Ik twijfel tussen een model met “gewone” banden of dunne bandjes. Volgens mij zijn die vergelijkbaar met wielrenner bandjes?
sleutelhanger schreef:
24-09-2020 22:01
Yep, ervaringsdeskundige hier. Ik heb de Kickbike sport G4. Gekocht tijdens de 1e golf en inmiddels al honderden km's in de benen. Ik ben wel een echte asfaltrijder en ik probeer steeds snellere tijden neer te zetten in het aantal km's die ik rijd. Het grappige eraan is dat ik dagen heb dat ik erop stap en bedenk: mwah, klein rondje vandaag (klein rondje is bij mij een km of 8, is een vast rondje die ik inmiddels binnen in zo'n 20-25 minuten uur rijd) en dat ik dan uiteindelijk plotseling 20 km heb gestept. Ik hou van dat soort dagen. Waar ik niet van hou is tegenwind en bergje op. Ik check dus wel altijd even hoe hard het waait. Gelukkig woon ik in de polder en zijn er niet zoveel bergen :-D . Succes met je zoektocht naar een fijne step, het is echt superleuk om te doen.
Dat klinkt goed! Ik heb het als kind veel gedaan en dan zat ik altijd al snel aan de 5 km. Maar dat was echt een kinderstep. We hebben veel asfalt in de buurt dat is echt super fijn!
Nicco88 schreef:
26-09-2020 18:14
Die crussis fietsen zien er mooi uit! Wat is er beter aan dan een kickbike?

Ik twijfel tussen een model met “gewone” banden of dunne bandjes. Volgens mij zijn die vergelijkbaar met wielrenner bandjes?
Ik vond hem veel lekkerder steppen :) Ik heb met vrij dunne bandjes. Step meestal op asfalt en maak graag snelheid.
Lacuba schreef:
26-09-2020 18:36
Ik vond hem veel lekkerder steppen :) Ik heb met vrij dunne bandjes. Step meestal op asfalt en maak graag snelheid.
Glij je dan niet snel weg? Daar ben ik bang voor?

Heb je zoiets:

Bekijk Step Crussis Urban 4.2 zwart/groen op: https://www.bol.com/nl/p/step-crussis-u ... _iphoneapp

Of deze band dikte:

https://www.step-kopen.eu/product/de-ni ... -racestep/
Heeft iemand toevallig ervaring met deze modellen:

https://www.stepsportshop.nl/crussis-cr ... an-42.html

https://www.stepsportshop.nl/yedoo-yedoo-trexx.html

Ik wil hem echt voor het sporten gaan gebruiken.

Ik heb ook naar de kickbike gekeken,
Maar daar wordt een lengte van minimaal 1.60 aangeraden en ik ben 1.55 :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven