Lijf & Lijn alle pijlers

Bloeding na ovulatie

08-10-2020 09:04 8 berichten
Hi iedereen, ik gebruik al meer dan een jaar geen anti conceptie meer. Ik heb wel een vaste relatie, en als ik zwanger zou worden zijn we helemaal blij. Maar we hebben geen haast. Ik houd mijn cyclus de laatste maanden bij om er een beter beeld van te krijgen. Een paar maanden geleden kreeg ik 3 dagen na een positieve ovulatietest en een héél lichte bloeding, wat resulteerde in een menstruatie dagen later.

Deze maand heb ik weer ovulatietesten gebruikt. Afgelopen vrijdag was deze knal positief. Sinds gister (5 dagen na positieve ovu) zit er weer heel licht bloed bij het afvegen. Het bloed is niet helderrood en het is nog heel weinig, dus echt ongesteld ben ik ook nog niet. Maar ik weet nu al wel dat het er aan gaat komen.
Ik word dus niet al zo snel ongesteld, maar er begint al een lichte bloeding en dat blijft een poos aan tot ik echt ongesteld wordt.

Nu vind ik het aan de ene kant best prima om zo snel al te weten dat ik ongesteld ga worden, niet lang hoeft te wachten en geen zwangerschapstest hoeft te gebruiken. Toch vraag ik me wel af wat voor invloed dit heeft op mijn vruchtbaarheid. Normaal zou de innesteling tussen 5-9 dagen plaatsvinden, maar als mijn lichaam dan al voorbereid om ongesteld te worden vraag ik me af of dat mogelijk is?
Alle reacties Link kopieren
Misschien even met de assistent vd huisarts overleggen hierover? Is geen rare vraag...
Alle reacties Link kopieren
is de bloeding niet toevallig altijd net de ochtend nadat je seks hebt gehad?
als het de ene keer 3 dagen na je ovulatie is en dan 5 dagen, lijkt het meer toeval, dan een trend
Of in ieder geval niet iets met je cyclus te zijn?
bloedverlies na seks ?
is iets voor de huisarts
Het hoeft niet perse iets te doen voor je vruchtbaarheid. Ik heb na de eisprong een hele wisselende LF tussen de 6-11 dagen. En ben nu toch echt voor de derde keer zwanger.
Overigens had ik een dag of 5 na de eisprong ook een bloeding die 1,5 dag aanhield. Twee dagen daarna testte ik positief. Terwijl ik de vorige twee cycli na 6-7 dagen al ongesteld werd.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet perse iets hoeft te betekenen. Maar als je je zorgen maakt, gewoon even je vragen stellen aan de huisarts. Zoals eerder gezegd is dat helemaal niet raar.
Het bloeden kwam niet na (of tijdens) de seks! Heb de avond ervoor geen seks gehad.
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
08-10-2020 09:04
Nu vind ik het aan de ene kant best prima om zo snel al te weten dat ik ongesteld ga worden, niet lang hoeft te wachten en geen zwangerschapstest hoeft te gebruiken.

Het is één keer gebeurd zeg je? Je weet dus niet of het samenhangt. De kans dat het los van elkaar staat is groot en na één keer zou ik me persoonlijk zeker nog niet druk maken over vruchtbaarheid. Even overleggen met de HA kan natuurlijk altijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het eerst even bijhouden denk ik en onderzoeken op welke dagen het iedere keer voorkomt. Zelf heb ik ook wel eens een kleine lichte bloeding tijdens of na ovulatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven