Lijf & Lijn alle pijlers

10 weken tot Kerst - afvallen

19-10-2020 21:43 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb gezien dat er meer afvalgroepjes waren, maar die zijn al bezig. Vroeg me af of er meer mensen met mij mee willen doen?

Ik start morgen en wil tot de kerst iedere week 1% van mijn gewicht verliezen omdat ik gehoord heb dat dat nog gezond is.

Wie doet er mee?
Ik heb (nog) geen tips en tricks maar misschien kunnen we samen onze doelen wél bereiken?!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meedoen. Ben al veel afgevallen, sta nu tijdje (bewust) stil om even op adem te komen, maar zou vanaf volgende week wel mee willen doen (deze week ben ik op vakantie). Ik wil graag als het lukt nog zo'n 10 kilo kwijt. Ik doe graag 6 keer per dag eetmoment, 3 keer 150 tot 200 gr zuivel van optimel of zo en de andere 3 keer zijn dan ontbijt, lunch en avondeten met veel groenten en beperkt (volkoren) koolhydraten. Is dat voor jou ook iets dat zou kunnen passen bij je??
Alle reacties Link kopieren
mocht je weinig mede-lijners vinden, de rest zit her:
lijf-lijn/5-10-kilo-afvallen-voor-de-ke ... ges/468988
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn!
Ja ik heb tot nu toe ook voor mezelf bedacht om optimel te eten. Eerst at ik veel toetjes (pudding, straciatella volle yoghurt..) en als ik dat al met optimel vervang zou dat veel schelen.
Heb nu bedacht:
3 Volkoren crackers met kipfilet/magere kaas/smeerkaas oid in de ochtend
10 u Fruit tussendoortje heb dan eigenlijk geen tijd dus moet iets makkelijks zijn voor aan n bureay
12 u weer 3 crackers met beleg, een kleine salade erbij van alleen groenten

Avondeten is nog ff een ding. Ik eet (at) veel te grote porties.
Ga vooral op meer groenten focussen.

En dan in de avond het optimel moment. Ipv een toetje.

Ik weeg nu 74 (bmi is 31, ik ben heel klein)
Hoi Dames,

Ik sluit me graag bij jullie aan! Maar ook pas vanaf maandag ivm de herfst vakantie.

Zal morgen even uitgebreider reageren en mezelf voorstellen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou graag met jullie mee willen doen. Was al 30 kilo afgevallen maar sinds de corona uitbraak van begin dit jaar,helaas ook weer 10 aangekomen. Ik ga me morgenochtend wegen en kom dan terug met hoeveel kilo ik graag kwijt zou willen voor kerst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet lang lid van viva dus weet niet hoe ik moet liken of op iemand reageren

Ja morgenochtend ga ik ook mezelf helemaal wegen!
@truusjuhh wat knap 30 kg !! Dan kun je het zo weer!

Ben zelf ook sinds corona aangekomen. En op mijn korte lijf heb ik het gevoel dat je het dubbel ziet. Baal zo!

Binnenkort ga ik een kerst jurkje kopen wat dan mijn doel is om in te passen, lijkt me een leuke motivatie.

Is het ook leuk om foto's van eten of sport oid te posten hier?

Ik sport niet trouwens maar wil wel gaan wandelen en fietsen. Beweeg nu te weinig.
Ik wil ook wel meedoen. Sinds Corona is het sporten naar het vriespunt gedaald en het snoepen en snaaien naar het kookpunt gestegen. Bij mij moet er sowieso 6 kg af. Ik zou ook wel wat koolhydraatbeperkter willen eten, maar dat vind ik zoveel werk. Wat eten jullie aan kh beperkt?
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik zou ook graag mee willen doen.

Ik ben eerder al rond de 20kg afgevallen, maar het liefst gaat er nog rond de 15-16kg af.

Veel snoepen en snaaien doe ik niet meer, maar ik doe toch echt wat verkeerd.

Ik ben ook best wel klein, waardoor mijn calorieverbranding niet heel hoog is. De enige optie om dat wat te verhogen is door beweging. En laat ik dat nou net lastig vinden :biggrin:

Dus ik zou graag aan willen sluiten, misschien kunnen we elkaar motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik rond de 78 weeg, kan kilootje meer of minder zijn, wil graag onder de 70 komen.

Ik eet:

Ontbijt: 1 volkoren knackebrot met smeerkaas light
Tussendoor: optimel
Lunch: 1 volkoren boterham met rosbief o.i.d. en salade
Tussendoor: optimel
Diner: groente, 100 gr mager vlees evt 1 aardappel of 1 lepel volkoren rijst of pasta
Tussendoor: optimel

Ik vind dit al koolhydraatbeperkt, ik neem soms wat verse bramen of frambozen in de kwark als fruit maar neem verder geen zoet fruit. Soms wel handje noten door de salade en ik slik wel extra vitamines voor de zekerheid!!
Alle reacties Link kopieren
hoihoi1234 schreef:
20-10-2020 07:43
Hi,

Ik zou ook graag mee willen doen.

Ik ben eerder al rond de 20kg afgevallen, maar het liefst gaat er nog rond de 15-16kg af.

Veel snoepen en snaaien doe ik niet meer, maar ik doe toch echt wat verkeerd.

Ik ben ook best wel klein, waardoor mijn calorieverbranding niet heel hoog is. De enige optie om dat wat te verhogen is door beweging. En laat ik dat nou net lastig vinden :biggrin:

Dus ik zou graag aan willen sluiten, misschien kunnen we elkaar motiveren.
Zo, wat knap dat je al eerder zoveel kwijt bent geraakt!
Mijn grootste accomplishment is echt 4 kilo ofzo haha, zo weinig.
Over min 3 kilo ben ik uit de rode cijfers bij bmi, dan nog die oranje cijfers doorbreken. Maar eerste doel is dus -3 kilo en dat moet sowieso lukken voor Kerst.

Heb ontbeten net:
1 gekookt ei
2 wasa vezelrijk knäckebröd
2 kipfilet voor erop
Koffie, thee zonder melk en suiker.

Tussendoortje wordt een grote granny smith.

Voor mijn doen is dit al heel koolhydraatarm, het liefst leef ik op brood. Vanavond maak ik 100 gr zilvervliesrijst. Normaal had ik aardappelen gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Oja heb ook gewogen. 73.0. Bmi is dan 31.2. Ugh haha werk aan de winkel!
Mag ik meedoen?
Ik ben 47 jaar..1.68 lang en 84 kilo.
In het voorjaar met een streng dieet 10 kilo afgevallen..van 92 naar 82. Dat bestond uit 2 maaltijdvervangers per dag en savonds gewoon eten. Maar niet vol te houden op de lange termijn..ben dus ook weer 2 kilo aangekomen. Wil er nu nog tussen de 6 en 10 af. Maar dan met gewoon gezond eten. Bewegen vind ik echt lastig ..enorme hekel aan sport😬.
Alle reacties Link kopieren
Nidorina schreef:
20-10-2020 09:47
Zo, wat knap dat je al eerder zoveel kwijt bent geraakt!
Mijn grootste accomplishment is echt 4 kilo ofzo haha, zo weinig.
Over min 3 kilo ben ik uit de rode cijfers bij bmi, dan nog die oranje cijfers doorbreken. Maar eerste doel is dus -3 kilo en dat moet sowieso lukken voor Kerst.

Heb ontbeten net:
1 gekookt ei
2 wasa vezelrijk knäckebröd
2 kipfilet voor erop
Koffie, thee zonder melk en suiker.

Tussendoortje wordt een grote granny smith.

Voor mijn doen is dit al heel koolhydraatarm, het liefst leef ik op brood. Vanavond maak ik 100 gr zilvervliesrijst. Normaal had ik aardappelen gemaakt.
Die credits heb ik niet helemaal verdiend hoor haha. Ik had op dat moment veel acute stress wat er voor heeft gezorgd dat ik geen hap meer door mijn keel kreeg (terwijl ik normaal gesproken meer een emotie-eter ben). Dus het vloog er af zonder dat ik er iets voor hoefde te doen.

Mijn BMI is momenteel 28,3. Ik ga ook met je mee in de -3kg, moet haalbaar zijn toch?

Ik heb zojuist ontbeten met twee proteïne pannenkoeken van de appie. Niet echt een favoriet, maar ik had ze nog liggen.
Ik ben ook echt een groot fan van brood, dus koolhydraatarm gaat hier niet goed lukken.

Hou je ook je calorieën bij? Aardappelen lijken mij toch geen verkeerde keuze?
Alle reacties Link kopieren
grizzella schreef:
20-10-2020 10:01
Mag ik meedoen?
Ik ben 47 jaar..1.68 lang en 84 kilo.
In het voorjaar met een streng dieet 10 kilo afgevallen..van 92 naar 82. Dat bestond uit 2 maaltijdvervangers per dag en savonds gewoon eten. Maar niet vol te houden op de lange termijn..ben dus ook weer 2 kilo aangekomen. Wil er nu nog tussen de 6 en 10 af. Maar dan met gewoon gezond eten. Bewegen vind ik echt lastig ..enorme hekel aan sport😬.
Wat mij betreft ben je hartstikke welkom! Een gezellig groepje korte mensen geloof ik :P

Die maaltijdvervangers zorgen hier ook voor een leuk verlies, en ik merk ook dat ik me kiplekker voel overdag vol energie als ik die eiwitshakes neem. Maar precies wat je zegt, niet goed vol te houden helaas.

Bewegen is lastig he? Ik haat sporten ook oprecht. Ik heb me wel ingeschreven bij de sportschool en moet van mezelf drie keer per week op de loopband een uurtje lopen. Buiten kan ook, maar daarvoor heb ik te weinig discipline (koud, nat, wind, etc.)..
Maar ja, tussen wil en uitvoering zit een groot verschil :lol:
Alle reacties Link kopieren
Je hoort niet veel meer van het Montignac-dieet. Toch is dit een van de diëten geweest waar vroeger veel mensen succes mee hadden. Jonge rijke mensen volgden vaak dit dieet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Montignac_dieet

Ik heb het zelf nooit gevolgd. Ik kon hun theorieën over hoe de stofwisseling werkt niet echt geloven en ik was al tevreden over mijn lijn.

Maar de grote hoeveelheid goede resultaten is me toch bijgebleven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nidorina schreef:
19-10-2020 22:09
Wat fijn!
Ja ik heb tot nu toe ook voor mezelf bedacht om optimel te eten. Eerst at ik veel toetjes (pudding, straciatella volle yoghurt..) en als ik dat al met optimel vervang zou dat veel schelen.
Als ik ongevraagd een tip mag geven, ik was ook altijd wel gek op toetjes maar niet zo op Optimel (alleen de vanille vla met verse aardbeien, maar die zie ik bijna nergens meer)
Nu heb ik Jello ontdekt op afvallenmetbregje.nl, dat is net als de ouderwetse Saroma (?) pudding maar dan veel minder suiker en vet.
Je hebt verschillende smaken maar vooral de butterscotch is heerlijk, net 'echte' caramelpudding.

Het is niet heel goedkoop (2,15 euro per pakje) maar ik maak er 3 porties van.
1 pakje is 28 gram en maak je met 500 ml melk.
Ik weeg dus 3 keer ongeveeer 9 gram af en doe het in zo'n torentje die je ook gebruikt voor de flesvoeding van een baby.
Ik gebruik zelf magere melk maar het kan ook door de yoghurt of kwark.

Op de verpakking staat dat 1 portie (1/4 deel) 25 kcal bevat maar het totaal hangt natuurlijk af van wat voor zuivel je erbij gebruikt.
Zoals ik het maak met 170 ml magere melk en 9 gram puddingpoeder komt het ongeveer op de 95 kcal uit voor een schaaltje echt lekkere pudding.

Nu heb ik een maagverkleining gehad dus ik heb aan daar genoeg aan maar al zou je de helft gebruiken (250 ml) dan nog zit je op ongeveer 140 kcal.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Weeg nu 86,5 en wil naar de 80.. is gewoon beter bij mijn 183cm.

Probeer het 16/8 intermittent fasting gebeuren uit.. icm meer bewegen (wandelen en spinning). Ben heel benieuwd of ik het nou eens vol ga houden, voor de zomer woog ik 83kg namelijk en het gaat dan vaak weer mis haha.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie specifiek optimel toevoegen aan jullie dieet. Misschien ga ik dat ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
rosepudding schreef:
20-10-2020 11:19
Als ik ongevraagd een tip mag geven, ik was ook altijd wel gek op toetjes maar niet zo op Optimel (alleen de vanille vla met verse aardbeien, maar die zie ik bijna nergens meer)
Nu heb ik Jello ontdekt op afvallenmetbregje.nl, dat is net als de ouderwetse Saroma (?) pudding maar dan veel minder suiker en vet.
Je hebt verschillende smaken maar vooral de butterscotch is heerlijk, net 'echte' caramelpudding.

Het is niet heel goedkoop (2,15 euro per pakje) maar ik maak er 3 porties van.
1 pakje is 28 gram en maak je met 500 ml melk.
Ik weeg dus 3 keer ongeveeer 9 gram af en doe het in zo'n torentje die je ook gebruikt voor de flesvoeding van een baby.
Ik gebruik zelf magere melk maar het kan ook door de yoghurt of kwark.

Op de verpakking staat dat 1 portie (1/4 deel) 25 kcal bevat maar het totaal hangt natuurlijk af van wat voor zuivel je erbij gebruikt.
Zoals ik het maak met 170 ml magere melk en 9 gram puddingpoeder komt het ongeveer op de 95 kcal uit voor een schaaltje echt lekkere pudding.

Nu heb ik een maagverkleining gehad dus ik heb aan daar genoeg aan maar al zou je de helft gebruiken (250 ml) dan nog zit je op ongeveer 140 kcal.

Succes!
Hele goede tip!! Zal het eens opzoeken. Is dan toch iets lekkers maar niet meteen suikerbom.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
20-10-2020 12:18
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie specifiek optimel toevoegen aan jullie dieet. Misschien ga ik dat ook eens proberen.
Ze hebben veel verschillende smaken en producten, bijv kwark, yoghurt maar ook chocolademelk. Wat ik heb geproefd smaakt het ook prima.
Verder zou ik wel kunstmatige zoetstoffen enz willen vermijden in een ideale wereld maar ja :p

Ik heb ook een shot Kokos van Personal protein. Dat kun je zelf als smaakmaker toevoegen aan naturel kwark yoghurt melk etc. Nog even kijken of het wat is, ze hebben heel veel smaken heb ik gezien.
Ik schrijf ook graag mee! Heb nog geen direct doel qua kilo’s maar vooral een stok achter de deur nodig.

1.65 cm en weeg 78 kilo. Dat mag zeker een stuk minder.
Dat wil ik bereiken door IF (net als enigme 16/8) en dan in die 8 uur zo gezond mogelijk eten, KH beperkt.
Verder werk ik vanaf maart thuis, ik wil mijn pauzes gebruiken om te bewegen, klein rondje (hard) lopen.
anoniem_401313 wijzigde dit bericht op 09-11-2020 10:50
0.27% gewijzigd
jazekerenof schreef:
20-10-2020 06:57
Ik wil ook wel meedoen. Sinds Corona is het sporten naar het vriespunt gedaald en het snoepen en snaaien naar het kookpunt gestegen. Bij mij moet er sowieso 6 kg af. Ik zou ook wel wat koolhydraatbeperkter willen eten, maar dat vind ik zoveel werk. Wat eten jullie aan kh beperkt?
Als ik mijzelf de tijd gun (broodje pindakaas smeren is net iets sneller) dan eet ik graag KHbeperkt.

Ik eet dan wel volle en goede vetten omdat ik mijzelf anders uithonger en ga snaaien.

Qua ontbijt is dat volle kwark (evt aanvullen met noten)
Qua lunch is dat een omelet (kan ook koud) of salade
Qua diner is dat salade, veel groente, vis of vlees en ei. Maar ik eet beperkt, niet KH arm of vrij dus eet vaak met de pot mee en schep dan minimaal aardappels, rijstroken pasta op.

Als je opzoek bent naar ideeen om de salades en omeletten dan kan ik mijn favorieten delen.
Alle reacties Link kopieren
Nidorina schreef:
20-10-2020 00:10
Ik ben nog niet lang lid van viva dus weet niet hoe ik moet liken of op iemand reageren

Ja morgenochtend ga ik ook mezelf helemaal wegen!
@truusjuhh wat knap 30 kg !! Dan kun je het zo weer!

Ben zelf ook sinds corona aangekomen. En op mijn korte lijf heb ik het gevoel dat je het dubbel ziet. Baal zo!

Binnenkort ga ik een kerst jurkje kopen wat dan mijn doel is om in te passen, lijkt me een leuke motivatie.

Is het ook leuk om foto's van eten of sport oid te posten hier?

Ik sport niet trouwens maar wil wel gaan wandelen en fietsen. Beweeg nu te weinig.
Hahah dat zou wel zijn fijn. Wil nog steeds 20 kilo kwijt. Maar mijn streven voor kerst wordt 4 kilo
Alle reacties Link kopieren
ik wil ook wel meedoen. corona heeft niet geholpen zeg maar...

eigenlijk wil ik 15/20 kilo kwijt (waarvan 5 coronakilo's) maar niet voor kerst :-) dat is me wat te gortig.

nu ik weer boven de 80 ben moet er gewoon wat gebeuren.
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven