Lijf & Lijn alle pijlers

Etenslessen podcast

23-10-2020 07:02 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werd van de week geattendeerd op deze podcast.
Nee ik heb geen aandelen of iets dergelijks maar ik vind het een hele verhelderende podcast.

Zelf ben ik al jaren in mijn hoofd bezig met eten en diëten. Ik heb geen zwaar overgewicht maar ben wel een alles of niets type met eten en de eeuwige gedachte maandag begin ik weer met gezond eten....
Al vele diëten geprobeerd maar ik hou het eigenlijk nooit vol.

Het lukt me niet om hier een goede balans in te vinden en die interne strijd los te laten.
Ik verlang naar eetrust Ipv eetlust. Geen raar nieuw dieet die ik toch niet volhou.

Deze podcast begint er al mee dat het niet jouw schuld is dat je een dieet niet volhoud dus dat is heel fijn haha

Maar kort gezegd komt het er op neer dat je een hongerbalans moet creëren. Dat je echt weer moet gaan luisteren naar je lichaam wanneer het iets nodig heeft.

Ik ben zelf ook moeder en we eten op gezette tijden. Dit maakt het soms lastig in praktijk te brengen. Ik zou het dus leuk vinden om hier te kletsen met dames die ook de podcast volgen. Waar jullie tegenaan lopen en wat voor jullie eye openers zijn nav de podcast.
Hoi, ik heb precies hetzelfde als jij, geen overgewicht maar wel een suikerverslaving waar ik zonder enige vorm van diëten vanaf wil. (En ik ben zwaar anti lowcarbdieten, ik houd dat geen dag vol, val flauw en sta dan te shaken op mn benen)
Ik wil dus graag mee doen, ben wel een beetje een e-dummy :$ , van podcasts weet ik weinig. Welke is dat en waar kan ik die vinden?

Waar ik tegenaan loop, ik wil te streng zijn voor mijzelf en ben bijna geobsedeerd door calorieën tellen :$

Fijn topic dit, komt voor mij op het goede moment.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
23-10-2020 07:13
Hoi, ik heb precies hetzelfde als jij, geen overgewicht maar wel een suikerverslaving waar ik zonder enige vorm van diëten vanaf wil. (En ik ben zwaar anti lowcarbdieten, ik houd dat geen dag vol, val flauw en sta dan te shaken op mn benen)
Ik wil dus graag mee doen, ben wel een beetje een e-dummy :$ , van podcasts weet ik weinig. Welke is dat en waar kan ik die vinden?

Waar ik tegenaan loop, ik wil te streng zijn voor mijzelf en ben bijna geobsedeerd door calorieën tellen :$

Fijn topic dit, komt voor mij op het goede moment.
Je kan de podcast vinden in spotify: Etenslessen intoetsen of via de podcast app.
Ze heeft ook een site waar je het gratis ebook kan downloaden en een link naar de podcast. Het ebook is maar een heel klein onderdeel
Ik ga kijken, dank je wel.
Ik weet trouwens precies hoe ik het aan moet pakken hoor, niet meer snoepen. (Nu nog even toepassen..)
Maar met extra informatie en ondersteuning is niks mis.
Alle reacties Link kopieren
Phoebemeaculpa schreef:
23-10-2020 07:26
Ik ga kijken, dank je wel.
Ik weet trouwens precies hoe ik het aan moet pakken hoor, niet meer snoepen. (Nu nog even toepassen..)
Maar met extra informatie en ondersteuning is niks mis.
Klopt dat weten we vaak allemaal wel. Maar zij laat je even dingen van een andere kant bekijken. Heel verhelderend
Alle reacties Link kopieren
Er zijn maar weinig mensen die vanzelf slank blijven. De meesten lijken dan wel moeiteloos slank te blijven maar er blijkt vrij veel inspanning op welke manier dan ook ten grondslag aan te liggen.

Zoutarm eten haalt de begeerte wel weg op den duur en het is nog gezond ook! ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Siska001 schreef:
23-10-2020 07:53
Klopt dat weten we vaak allemaal wel. Maar zij laat je even dingen van een andere kant bekijken. Heel verhelderend
Die van Marjena Moll bedoel je he? Ben bij de 2e aflevering. Had het niet verwacht maar ik vind het nu al briljant. Idd enorm verhelderend.

Retro: klopt hoor wat je zegt...Het gaat helaas niet vanzelf, en bovendien is ieder lichaam anders en daarom geloof ik ook niet in standaard diëten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven