Lijf & Lijn alle pijlers

Gezichtsbeharing laseren

26-10-2020 10:19 18 berichten
Ik twijfel al jaren om mijn gezicht te laseren, heb vooral last van haren op mijn bovenlip en ook steeds meer op mijn kind. Ik epileer het nu elke dag, maar voel me niet lekker als ik bij mensen slaap of tijdens vakanties dat dat is wat ik als eerste moet doen in de ochtend.

Waarom ik twijfel over laseren dat het wel enige tijd duurt voor je haren weg zijn en je in de tussentijd moet scheren.

Zijn hier mensen die hun gezicht hebben gelaserd, heeft het gewenst resultaat opgeleverd en hoe werd je huid met dagelijks scheren?
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook heel erg. In het verleden laserbehandelingen gehad maar zonder al teveel resultaat (wel op een ander gebied). Wellicht dat met de techniek van tegenwoordig de resultaten wat beter zijn. Overigens heb ik wel donker haar en een lichte huid, dus zou het wel moeten werken.
Ik ben hier ook heel benieuwd naar! Ik twijfel al jaren om het te doen, maar het scheren houdt mij tegen. Bang dat ik dan ook een periode met stoppels moet lopen en dat zie ik niet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee, twijfel al een aantal jaar hierover. Sorry TO, ook al geen antwoord op je vragen.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb de knoop toch maar door gehakt, voel me al jaren rot en onzeker hierover.

Misschien even door de zure appel (het scheren) heen bijten voor langdurig mooi resultaat.

Ik heb een proef afspraak gemaakt waar ze kijken of het werkt en geen pijn doet. Testen is onder m’n oksels.

Mochten jullie vragen hebben, laat t weten dan stel ik ze!

Ivm thuiswerken en sociale beperkingen is dit denk ik, zover het kan, het beste moment.
O ben heel benieuwd naar de mogelijkheden! Wil je ons op de hoogte houden?

- hoeveel tijd zit er tussen afspraken?
- doet het pijn?
- hoe gaat het scheren?

Heel benieuwd...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook steeds meer last van gezichtsbeharing. Echt baard en snor als ik niet epilleer. 3 weken geleden eerste laser gehad. Niet pijnlijk. Bovenlip is wat gevoeliger. Ik zou niet testen onder de oksel. Lijkt mij pijnlijker. Maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.

De afspraken zijn om de 4 weken. Bij sommige vrouwen is er naar 4 behandelingen al duidelijk resultaat. Anderen hebben meerdere behandelingen nodig.

Tussendoor absoluut niet epileren, maar juist scheren. Werd mij geadviseerd. Voordeel dat we tegenwoordig met mondkapjes lopen, voelt iets minder schaamte om baard of stoppels te hebben. Ze zitten toch onder de kap ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie betalen voor die behandelingen?
Hier zes behandelingen voor het hele gezicht voor €545
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat het verschilt, bij mij is het om de 7-8 weken omdat dat de cyclus van een haarzakje schijnt te zijn.

Voor bovenlip en kin 8 behandelingen betaal ik 600 euro.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
26-10-2020 12:21
Wat gek dat het verschilt, bij mij is het om de 7-8 weken omdat dat de cyclus van een haarzakje schijnt te zijn.

Voor bovenlip en kin 8 behandelingen betaal ik 600 euro.
Hier ook om de zes weken.

Dat is best veel! Bij het hele gezicht zit dan ook nog de hele wangen etc. erbij
Alle reacties Link kopieren
Niqqi schreef:
26-10-2020 12:25
Hier ook om de zes weken.

Dat is best veel! Bij het hele gezicht zit dan ook nog de hele wangen etc. erbij
Oja geloof dat hier hele gelaat is 700euro voor 8 behandelingen.

125 euro voor alleen oksels heb ik er ook nog bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hormonale overbeharing in gezicht en ik laat het weglaseren.
5 weken voor het laseren niet harsen of epileren maar alleen scheren. Doe de diodelaser en geen ipl. Diodelaser is wel pijnlijker maar het beste resultaat. De eerste paar keer zat er elke keer 5 weken tussen. Na 3x geweest te zijn bleef het haar langer weg en heb ik alleen onderhoud nodig. De haartjes zijn nu meer dons maar omdat het bij mij hormonaal is (pcos) zal ik er nooit vanaf komen.
Ik ga als onderhoud nu 1 a 2x per jaar. 130 euro per laserbehandeling van kin/hals en bovenlip.
Na de behandeling koelen en aloe vera smeren en na 1 dag zie je geen roodheid meer.
Laseren zelf vind ik echt erg pijnlijk en voel en hoor je letterlijk de haartjes schieten. Je ruikt het ook. Maar absoluut de diode laser doen en geen ipl als je hormonale overbeharing hebt.
somana wijzigde dit bericht op 26-10-2020 12:38
0.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat voor mesjes gebruiken jullie trouwens en scheren jullie elke dag?

Vind dat ik echt veel haartjes heb en vond t fijne aan epileren dat ze echt weg zijn. Ik scheer elke dag met scheerolie en wegwerpmesjes. Doe na dagcreme concealer er op zodat je die zwarte puntjes minder ziet.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat heftig @somana! Hoe voelt het nu? Voel je je meer zelfverzekerd?

Altijd als mensen mij wat langer aankijken denk ik: shit zit vast ergens een haartje nog.

Bij mij gebruiken ze combi van soprano en gentlelaser.
Is dit blijvend? En is dit hetzelfde als de IPL die je zelf thuis kunt gebruiken?

Ik denk er ook al lang aan, maar epileer nog steeds. Eén keer laten harsen, maar :swear: dat doe ik nooit meer. Wel mooi resultaat voor mijn bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
26-10-2020 12:46
Is dit blijvend? En is dit hetzelfde als de IPL die je zelf thuis kunt gebruiken?

Ik denk er ook al lang aan, maar epileer nog steeds. Eén keer laten harsen, maar :swear: dat doe ik nooit meer. Wel mooi resultaat voor mijn bruiloft.
Het is blijvend in de zin dat je het jaarlijks nog één keer moet doen, als je geluk hebt! Als je haren minder goed reageren kan het resultaat geloof ik weer anders zijn.

Van wat ik heb gehoord zijn die IPL voor thuis een stuk minder sterk dan de lasers bij een kliniek.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
26-10-2020 12:40
Jeetje wat heftig @somana! Hoe voelt het nu? Voel je je meer zelfverzekerd?

Altijd als mensen mij wat langer aankijken denk ik: shit zit vast ergens een haartje nog.

Bij mij gebruiken ze combi van soprano en gentlelaser.
Huid voelt goed nu. Soms een witte harde haar die ik eruit trek. Wit neemt geen laserlicht op. Ik hoef niet meer te scheren iig dus dat is heel prettig. Ik ben er niet meer mee bezig eigenlijk. Toen ik nog epileerde kreeg ik erge pigmentvlekken...de bekende zwangerschapssnor. Ik smeerde er altijd blekende creme op voor pigmentvlekken wat nooit hielp maar door het laseren is dit helemaal weg.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben geweest voor mijn gezicht en oksels. Oksels deden helemaal geen pijn maar gezicht wel! Had verwacht dat het 100% pijnloos was, maar je voelt af en toe een harde pikkel bij sommige haarzakjes. Maargoed wel te doen en het zeker waard.

Voelde daarna al zachter, omdat ik pas half december hoef terug te komen ga ik nu even epileren en over een week weer scheren. Merk daar zeker verschil al in, schijnt dat je over twee weken het vooral merkt omdat dan deze haarcyclus weer aan de beurt is.

Baal wel van het tussendoor scheren want is echt na 1 dag alweer stoppelig en het voelt ruw maargoed voor het resultaat dan maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven