Lijf & Lijn alle pijlers

Vanaf 1 nov +10kg afvallen

31-10-2020 12:06 124 berichten
Hoi,

Ik ben op zoek naar afval matties om met elkaar + 10kg af te vallen. Ik ben eerder dit jaar al +10 kg afgevallen en wil na een pauze (zonder aangekomen te zijn) die laatste kilo’s tot een gezond gewicht aanpakken. Hoe? Gezond eten (rond de 1500 cal op een dag) en sporten. Het lijkt me fijn om elkaar te kunnen steunen en door moeilijke momenten te slepen. Voor wie dat belangrijk vindt: ik ben 34 woon samen en heb geen kiddo’s.

Groetjes,

Emm
Alle reacties Link kopieren
Hoe zorg je dat je niet weer aankomt?

Zelf wilde ik graag vijf kilo afvallen en ben er bijna, ook door niet te snoepen en ong 1500 kc te eten en ik moet nu nog een kilo maar vraag me af , moet ik daarna meer gaan eten? Of hetzelfde maar stopt het afvallen wel?


Hoe dan ook jij heel veel succes!!
Hei,
Tja, ik ben toen geleidelijk het tellen van calorieën los gaan laten en op gevoel gaan eten + blijven sporten. Eigenlijk kon ik toen zonder na te denken gezond en lekker eten. Alleen zit ik nu al weer een paar maanden op een stabiel gewicht dus ben benieuwd hoe het afvallen zometeen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gezellig meeschrijven!
Beetje vergelijkbare situatie, 12 kwijt, wil er liefst nog rond de 10 af.
Vijf kilo zou ook al mooi zijn, tien is beter.
Ben begonnen door het snoepen drastisch te minderen. Eet in de basis vrij gezond en werk daarnaast liefst het hele snoepschap van de supermarkt weg.
Sport graag, maar niet super vaak want loop normaal 40 u per week voor werk. Dat lopen is nu grotendeels weggevallen maar sport nu ongeveer 5 uur per week en ben van nature redelijk actief.
Net gestart met Project Gezond in grote lijnen te volgen, bevalt tot nu toe goed.
Ik wil ook meeschrijven. Ben afgelopen maand 5 kg aangekomen na het starten met medicatie. Heb sinds ik daarmee ben begonnen geen verzadigingsgevoel meer. Vanaf maandag komt er waarschijnlijk nog meer medicatie bij. Dus tijd om echt goed op te gaan letten wat en hoeveel ik eet. Want er mocht eigenlijk juist wat af in plaats van erbij.

Eerste doel is die 5 kg er weer af, maar uiteindelijk wil ik er zo'n 13 kg af. Vooral door het snaaien te stoppen en door met mate de maaltijden te eten. Op het moment geld echt dat ik alles opeet wat in huis is. Dus dat moet anders.
Alle reacties Link kopieren
Escondido, dat is vervelend zeg! Medicatie en daardoor meer trek/minder verzadiging lijkt me echt verschrikkelijk. Heb vanzelf al zoveel trek, stel dat dat nog erger wordt...
Heb je al iets van een plan? Niks te snoepen in huis halen? Bepaalde methode volgen?
Bij mij helpt nauwelijks snoep in huis hebben het beste, want maat houden kan ik nog niet zo goed. Het gaat wel al iets beter dan voorheen. Maar ik zoek vooral ook veel afleiding als ik zin heb in lekkere dingen. Als ik druk bezig ben denk ik er niet zo aan...
Ja, ik wil graag meedoen! Was net op zoek naar een groepje.
Ik zou graag 12 kilo afvallen: 6 van het afgelopen jaar (coronakilo's), en 6 extra.
Momenteel staat het sporten op een laag pitje bij mij, wil dus terug laagdrempelig beginnen door een start to run-programma te volgen. Aangezien er in België de komende 6 weken een lockdown is, zal het vooral belangrijk zijn om enkel gezonde voeding in huis te halen.
@LLDL Voor mij geldt denk ik hetzelfde: niets in huis halen, anders gaat het snel op. Ik vind het mooi dat je zegt dat je nog niet zo goed kan maat houden. Spreekt een hoop vertrouwen uit, dat je dat nog gaat leren. Terwijl ik dat voor mezelf al zo'n tien jaar geleden heb opgegeven.

Nu met corona is het bewegen wel extra lastig inderdaad. Normaal zwem ik twee keer per week, maar dat voelt nu ook niet goed. Ik ga het wandelen maar proberen op te krikken. Vanmiddag iig tien km door het bos.
Hallo, :bye:
Ik zou ook graag mee doen. Samen op een positieve manier (nog) kilo’s minder wegen.
Ik wil graag (nog) 7 kilo kwijt. Ook net als emm schrijft door gezond eten (1500kcal) en bewegen.
Ik ben 37 en woon alleen en in t noorden van nederland

Groetjes monique
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ben in de afgelopen jaren 15 kilo aangekomen. Deze zou ik graag weer kwijt willen.

Ik heb helaas een zittend beroep. Probeer wel elke dag 10.000 stappen te zetten.
Maar nu hoor ik weer dat je in een keer die 10.000 stappen moet lopen en niet door de hele dag heen.

Ik ben 32 jaar en woon in het zuiden van het land.
Alle reacties Link kopieren
viva888 schreef:
01-11-2020 09:36
Ja, ik wil graag meedoen! Was net op zoek naar een groepje.
Ik zou graag 12 kilo afvallen: 6 van het afgelopen jaar (coronakilo's), en 6 extra.
Momenteel staat het sporten op een laag pitje bij mij, wil dus terug laagdrempelig beginnen door een start to run-programma te volgen. Aangezien er in België de komende 6 weken een lockdown is, zal het vooral belangrijk zijn om enkel gezonde voeding in huis te halen.
Ik heb goede ervaringen met de 5K app. Dan leer je in ongeveer 8 weken tot 5 kilometer hardlopen te komen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hallo RoryG

Als je 10.000 stappen op een dag zet is als super knap vindt ik! Naar mijn mening hoeft je dit niet in een keer te bewegen maar is steeds even bewegen ook gezond en goed. Elke stap is 1. En voor afvallen is 10.000 stappen ook goed. Net hoeveel je ook eet op een dag..
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik schrijf ook graag mee! Ik lees wel vaker mee in de afval topics hier opzoek naar inspiratie en focus. Ben benieuwd hoe 't gaat als ik een keer actief ga mee schrijven :)

Sinds april ben ik al ruim 10 kg afgevallen en daar ben ik heel blij mee. Kleding staat al een stuk mooier en m'n bmi is nu net gezond. Ik ga nog voor 5 kilo eraf zodat m'n gewicht net nog wat gezonder wordt. De laatste 2 maanden staat 't afvallen stil. En dat komt gewoon omdat ik weer te veel snoep. Als ik eenmaal begin aan zoet kan ik maar moeilijk stoppen. Dus nu weer tijd om strenger te zijn voor mezelf. Hopelijk motiveert hier mee schrijven extra :)
marjo_2009 schreef:
01-11-2020 13:52
Hallo, :bye:
Ik zou ook graag mee doen. Samen op een positieve manier (nog) kilo’s minder wegen.
Ik wil graag (nog) 7 kilo kwijt. Ook net als emm schrijft door gezond eten (1500kcal) en bewegen.
Ik ben 37 en woon alleen en in t noorden van nederland

Groetjes monique
💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼
RoryG schreef:
01-11-2020 13:56
Hallo allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Ben in de afgelopen jaren 15 kilo aangekomen. Deze zou ik graag weer kwijt willen.

Ik heb helaas een zittend beroep. Probeer wel elke dag 10.000 stappen te zetten.
Maar nu hoor ik weer dat je in een keer die 10.000 stappen moet lopen en niet door de hele dag heen.

Ik ben 32 jaar en woon in het zuiden van het land.
10.000 stappen, goed bezig! Ik doe mee 😊
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt mee moeten doen. Heb een lelijk aantal coronakilo's opgedaan terwijl het juist met het oog op corona goed zou zijn minder te wegen. Ik ga mijn vanaf nu afgevallen kilos mijn coronakilo's noemen, ipv de kilo's die ik heb vergaard.

Hoorde op tv iemand adviseren om te starten met zo'n 5 á 6% afvallen, dat helpt tegen corona-impact al enorm. Dat is dus eerst mijn doel, hoewel 10% ook geen kwaad zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Escondido, leuk dat je dat mooi omschreven vindt. Het voelt ook echt zo. Ik heb er eerder nooit een serieuze poging toe gedaan, maar nu ik er echt aan werk begin ik te geloven dat het mogelijk is. Dus ja, vertrouwen dat het een kwestie van oefenen is :)
Al is t niet hoopgevend, dat jij t al lang geleden hebt opgegeven, haha.
Heb je lekker gewandeld?

RoryG, denk dat 10.000 stappen in 1x voor de meeste mensen zwaar onhaalbaar is! Over de dag verdeeld is het al een prima prestatie, lijkt me dat alles dat je beweegt beter is dan niets!

GG1986, een mede zoetekauw, hai! Hartig kan ik wel van genieten, maar ook makkelijker maat mee houden. Zoet echter...

Ben wel van nature een actief persoon, normaliter loop ik 40u per week (horeca) en sport ik daarbij 1 a 2 x per week (afhankelijk van hoe druk/intensief het werk is). Op het moment probeer ik minimaal 5x per week te sporten, omdat ik nog maar ongeveer 16 uur werk en dit ook een stuk minder intensief is dan anders.
Ik doe aan krachttraining, hardlopen, zwemmen en wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Hi LLDL!

Dat klinkt inderdaad heel actief! Wel flink balen dat je uren zijn terug gebracht van 40 naar 16! :(

Ik ben ook heel benieuwd wat we dinsdag te horen gaan krijgen : hopelijk mogen we blijven sporten.

Hier in ieder geval een goede eerste dag: geen snoep en ruim. 13.000 stappen.

Hoe was jullie eerste dag?
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem is echt mijn snoep en frisdrank gebruik.
Ik probeer het wel te laten, maar heb gedurende de dag gewoon zin in iets lekkers.
En daarnaast drink ik het liefst de hele dag cola thuis en cola zero op het werk:(
Belle73 schreef:
01-11-2020 14:00
Ik heb goede ervaringen met de 5K app. Dan leer je in ongeveer 8 weken tot 5 kilometer hardlopen te komen.
Net mijn eerste lesje achter de rug! Werkt wel motiverend om echt vanaf 0 te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
GG1986, vind het wel heel saai, want hou erg van mijn werk. Afhalen en bezorgen is toch niet hetzelfde plus er is niet de hele dag iets te doen dus is het heel veel poetsen enzo. Maar krijg gewoon betaald dus mij hoor je niet klagen...

Hier prima dag. Zelfs mss ietwat weinig gegeten, maar werk was vandaag wel redelijk druk, dus gewoon niet zoveel tijd gehad. Heb reserves :mrgreen:

Rory, lijkt me lastig als je zo verknocht bent aan frisdrank... Heb dat zelf niet echt. Lust best een glas cola of iets anders maar drink het liefst water, koffie en thee zonder iets erin. Hou wel erg van bier en wijn maar gezien ik vooral savonds werk, drink ik nauwelijks want ga niet eenmaal thuis midden in de nacht in mn eentje aan de zuip...
ALS ik drink is het meestal wel veel :$
Wat knap dat sommigen al zoveel zijn afgevallen! Misschien is het voor mij ook wel goed om te beginnen met die 5K app. Het is in ieder geval een sport dat je in deze corona tijden goed kan blijven doen. Komende week maar eens op zoek naar goede hardloopschoenen, want ik heb zwakke knieen, dus ben wel bang om daar geblesseerd aan te raken.

Gister was voor mij een oke dag. Niet gesnaaid en wel 15 km gewandeld. Wel nog veel gegeten bij de hoofdmaaltijden, maar ik denk dat het ok is om eerst te focussen op stoppen met snaaien.

Ik ben van plan om me op maandag te wegen. Mijn startgewicht is 84,5 kg.
Alle reacties Link kopieren
Escondido, kleine stapjes. Minder/niet snaaien is een goede eerste stap denk ik. Dat icm bewegen is al goed voor je gezondheid!

Ik eet overigens als een bootwerker maar door de juiste balans in bewegen, eten en rusten, en het eten van echt voedende maaltijden ben ik toch al een aantal kilo's afgevallen. Ben ook vaak nog zoekende hoor, want alle verleidingen roepen mij ook.

Mijn streefgewicht komt overigens bij lange na niet in de buurt van een gezond BMI, maar ik heb schijt aan BMI. Voel me nu hartstikke fit met mijn huidige gewicht.
Ben me echter wel bewust van het feit dat ik mijn huidige werk en mate van sporten vast niet heel mijn leven kan blijven doen. Al is het maar dat spiermassa in principe afneemt naarmate je ouder wordt. En dat afvallen steeds lastiger gaat. Laat staan als ik eens iets zou mankeren... ik had ooit een zomer lang last van een gescheurde knieband, hoppa 7 kilo erbij, want ik kon niks dat ik normaal graag doe behalve eten. Was er ook gauw weer af daarna maar toen was ik wel twintiger :P
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik doe ook mee!

Ik ben zeker 20 kilo te zwaar, al jaren trouwens, maar er moet nu maar eens wat gebeuren. (De overtollige kilo's zijn wel mooi verdeeld trouwens :P )
Ik zit nu in de overgang en merk wel dat het afvallen veel lastiger is.
Mijn valkuil is ook drank > bier, wijn en likeurtjes, heerlijk!
Bel al wel veel aan het sporten, 1 à 2 x per week bootcamp en 2 à 3 keer per week een half uur hardlopen. Ik wil daar nog krachttraining bij gaan doen (thuis met Fitnessblender.com)
En ik moet mezelf aanleren om meer water te drinken, ik heb eerder trek als dorst.

Mijn startgewicht is 99 kilo
Alle reacties Link kopieren
Escondido dat klinkt juist als een hele goede dag! Inderdaad kleine stapjes!

Viva888 goed bezig! Eerste les zit erop. Vandaag spierpijn? Wanneer mag je weer?

Ik heb geluk dat ik niet van frisdrank en alcohol houden dus van drinken krijg ik maar weinig kcal binnen.

Hier weer een goeie dag. De pepernoten en chocolademunten op 't werk vandaag weerstaan. Ik moet er gewoon echt niet aan beginnen dan gaat goed. En vandaag 7500 stappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven