Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met weight watchers (ww blauw), -20 kg. Wie ??

10-01-2021 10:07 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al jaren ben ik eigenlijk (veel) te zwaar. Allerlei pogingen ondernomen, (oa koolhydraatarm) om vervolgens weer terug te zijn...

Nu ben ik gister begonnen met weight watchers. Ben ingedeeld in 'blauw'.

Er zal voor mij zeker 20kg af moeten om een gezond bmi te bereiken dus dat is mijn uiteindelijke doel. Ik wil gewoon vooral gezonder worden en gezonder eten. Dat telt voor mij even zwaar als het afvallen in kg's op zich.

Wie doet dit ook, en wil meedoen?? Welkom!!
Succes!!!
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 06:54
92.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi en succes!
Ik ben overgestapt naar groen omdat ik bij blauw te weinig at of te veel 0 punten producten zoals eieren en zalm.
Bij groen is dat duidelijker.

Ik wil 5 a 6 kilo kwijtraken
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het ook. Was vorig jaar 9 kilo afgevallen en heb het er inmiddels allemaal weer aangevreten😡
Ben afgelopen maandag weer begonnen met blauw.
Ww is a way of life. Best goed te doen met lekker eten hoor.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook ww, Team Blauw Ben in september 2019 begonnen en intussen met hangen en wurgen 12 kilo kwijt. Er moet nu nog 10 af. Mijn motto is liever traag en blijvend dan snel en binnen no time alles er weer aan.
Heb paar maanden geleden eens gekeken om eraan te beginnen maar nooit de stap gezet.

Doen jullie alles online of ga je ook naar de wekelijkse meeting/weegmoment?
En hoe lang blijf je betalend lid? Vooral als je best wat gewicht moet verliezen zal dit niet in een paar maanden voor elkaar hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alles online, heb zelf een weegschaal 😂
Er zijn verzekeringen die het vergoeden trouwens
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
10-01-2021 10:18
Succes!!! Ik doe ook blauw. Mei begonnen. Tot oktober was ik 12 kilo afgevallen. Daarna kreeg ik corona en lag het stil.
Sinds een week heb ik het weer opgepakt. Ik vind het begin even moeilijk, maar doorzetten totaal niet.
Dankjewel! Wauw, wat was je goed bezig! En toen corona, poeh... ben je erg ziek geweest? Hoop dat je herstel goed gaat!

Klasse dat je weer begonnen bent! Ik herken wel wat je zegt over als je eenmaal bezig bent; dat heb ik ook (vaak). Ik moet het allemaal nog even uitvogelen, maar tot nu toe gaat het best goed!

Jij ook succes!! Heb je zin om hier mee te schrijven over vordeeingen en ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Tadelief schreef:
10-01-2021 10:40
Hoi en succes!
Ik ben overgestapt naar groen omdat ik bij blauw te weinig at of te veel 0 punten producten zoals eieren en zalm.
Bij groen is dat duidelijker.

Ik wil 5 a 6 kilo kwijtraken
Hey. Dankjewel! Goed bezig, en knap dat je dat doorhad! Bevalt dit beter?

Jij ook zin om mee te schrijven? Iig veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
10-01-2021 11:44
Ik doe het ook. Was vorig jaar 9 kilo afgevallen en heb het er inmiddels allemaal weer aangevreten😡
Ben afgelopen maandag weer begonnen met blauw.
Ww is a way of life. Best goed te doen met lekker eten hoor.
Wat knap dat je de knop weer om hebt gezet! Herkenbaar ook, dat je toch weer terug aankomt. Ben zelf 8 jaar geleden 23kg afgevallen (ben toen mede door een operatie meer dan 10 kg in 4 maanden aangekomen!), maar er zit helaas in die 8 jaar en 1 zwangerschap weer zeker 15 kg van aan...

Ergens weet ik wel dat ik het dus kan, en dat sterkt me ook wel. Heb jij dat ook?

En; ook zin om mee te schrijven? Iig veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
MissPiglet schreef:
10-01-2021 12:07
Ik doe ook ww, Team Blauw Ben in september 2019 begonnen en intussen met hangen en wurgen 12 kilo kwijt. Er moet nu nog 10 af. Mijn motto is liever traag en blijvend dan snel en binnen no time alles er weer aan.
Wat knap!! Het is niet gemakkelijk he? Maar wel ontzettend lonend!! Snap wat je bedoeld. Gevoelsmatig wil je liever snel, maar het is beter om wat trager af te vallen idd...

Wil jij ook meeschrijven? Iig veel succes, knap van je!
Alle reacties Link kopieren
Ikbengek schreef:
10-01-2021 12:11
Heb paar maanden geleden eens gekeken om eraan te beginnen maar nooit de stap gezet.

Doen jullie alles online of ga je ook naar de wekelijkse meeting/weegmoment?
En hoe lang blijf je betalend lid? Vooral als je best wat gewicht moet verliezen zal dit niet in een paar maanden voor elkaar hebben.
Klinkt als mij. Maar nu, toch gedaan! Ik doe het online. Ik denk dat ik dat welkan. Heb een goede weegschaal en persoonlijk niet de behoefte van meetings etc. Moet een beetje bij je passen.

Ik denk voor mijzelf, dat dit mij het beste past.

Ik heb eerst een abbo van 8 maanden. Het was een aanbieding. Na die 8 maanden kan ik het stopzettennof doorgaan. Dat weet ik nog niet. Het hangt er voor mij vanaf hoever ik ben...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
10-01-2021 12:14
Ik doe alles online, heb zelf een weegschaal 😂
Er zijn verzekeringen die het vergoeden trouwens
Goeie opmerking van je, ben zelf aanvullend verzekerd en heb net een mail gestuurd of ik het vergoed kan krijgen.

Je doet ook online lees ik? Bevalt goed?
Alle reacties Link kopieren
nadine1988 schreef:
10-01-2021 15:02
Goeie opmerking van je, ben zelf aanvullend verzekerd en heb net een mail gestuurd of ik het vergoed kan krijgen.

Je doet ook online lees ik? Bevalt goed?
Ja, ik vind van wel. Je wordt je erg bewust van wat je eet en gaat steeds makkelijker keuzes maken. Ik geniet gewoon nog iedere dag van een wijntje en dat past prima tussen de punten.
En alle berichten daar van mede afvallers zijn ook vaak erg bemoedigend!
Ik weet niet of je op fb zit maar daar is een groep Weight Watchers receptjes. Komen hele lekkere dingen voorbij!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
10-01-2021 15:21
Ja, ik vind van wel. Je wordt je erg bewust van wat je eet en gaat steeds makkelijker keuzes maken. Ik geniet gewoon nog iedere dag van een wijntje en dat past prima tussen de punten.
En alle berichten daar van mede afvallers zijn ook vaak erg bemoedigend!
Ik weet niet of je op fb zit maar daar is een groep Weight Watchers receptjes. Komen hele lekkere dingen voorbij!
Mooi, dat is ook precies wat ik er mee wil bereiken (naast het afvallen an sich). Klinkt goed!

Ik zit niet op fb, wel op Insta. Daar kon ik niet heel erg veel vinden... maar kan aan mij liggen (?)

Ben je al afgevallen?
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben maandag begonnen, afgelopen vrijdag op de weegschaal en me rot geschrokken.
Ik weeg op vrijdag dus ik moet nog even geduld hebben.
Gemiddeld is bij mij een pond per week. Soms een paar 100 gram en dan opeens weer 1,5 kilo.
Maar ik hoop vrijdag toch echt wel op minimaal een pond hoor!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
10-01-2021 15:21
Ja, ik vind van wel. Je wordt je erg bewust van wat je eet en gaat steeds makkelijker keuzes maken. Ik geniet gewoon nog iedere dag van een wijntje en dat past prima tussen de punten.
En alle berichten daar van mede afvallers zijn ook vaak erg bemoedigend!
Ik weet niet of je op fb zit maar daar is een groep Weight Watchers receptjes. Komen hele lekkere dingen voorbij!
Kan je ook rond kijken in die groep als je nog geen lid ben van de ww?
Alle reacties Link kopieren
Ikbengek schreef:
10-01-2021 15:48
Kan je ook rond kijken in die groep als je nog geen lid ben van de ww?
Volgens mij wel hoor
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zal eens kijken
Ikbengek schreef:
10-01-2021 12:11
Heb paar maanden geleden eens gekeken om eraan te beginnen maar nooit de stap gezet.

Doen jullie alles online of ga je ook naar de wekelijkse meeting/weegmoment?
En hoe lang blijf je betalend lid? Vooral als je best wat gewicht moet verliezen zal dit niet in een paar maanden voor elkaar hebben.
Ik betaal sinds mei, maar alleen voor de app. Ik ga niet naar de cursus. Vroeger wel, maar toen was er nog geen online gedeelte.
Ik blijf nog wel een tijdje lid van WW. Wie schrijft, die blijft, zeggen ze daar. En dat is ook zo. Als ik het allemaal invoer, kan ik me er goed aan houden. Als ik het niet invoer, weet ik niet precies hoeveel ik op heb. En dan zit je er zo overheen (of eet je veel te weinig).
nadine1988 schreef:
10-01-2021 14:52
Dankjewel! Wauw, wat was je goed bezig! En toen corona, poeh... ben je erg ziek geweest? Hoop dat je herstel goed gaat!

Klasse dat je weer begonnen bent! Ik herken wel wat je zegt over als je eenmaal bezig bent; dat heb ik ook (vaak). Ik moet het allemaal nog even uitvogelen, maar tot nu toe gaat het best goed!

Jij ook succes!! Heb je zin om hier mee te schrijven over vordeeingen en ervaringen?
anoniem_317665 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 06:55
19.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik deed ww groen, omdat dat de variant was waar je de meeste richtlijnen hebt (ook wat betreft wegen van eten en maat houden van nulpunters). Nu doe ik paars, geheel de andere kant op, maar dit omdat ik merkte dat dat hele strikte nu even niet lukte in deze lockdown. Met groen val ik wel veel beter en sneller af.

Blauw is niet geschikt voor mij, dingen als vleeswaren zijn daar nulpunters en in ben vegetariër. Daar schiet ik alleen niet echt iets mee op.

Ik vind WW echt een goed systeem, maar ik merk nu dat ik echt een schop onder m’n kont nodig heb om het vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook alles online. Maar ben ook niet echt een fan van groepsgedoe. Ja op een forum of in de app meeschrijven vind ik wel leuk. Maar in een grotere groep voel ik me al snel misplaatst. Ben nogal introvert. Het schijven van de punten helpt me vooral in de bewustwording van wat ik naar binnen prop. En ik las af en toe een ww-vrije periode in (meestal in vakanties).

Na een weekje snak ik dan weer echt naar de regelmaat en het overzicht.
Nadine als je het leuk vindt,kun je meeschrijven in het topic "heel veel afvallen".
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
15-01-2021 06:37
Nadine als je het leuk vindt,kun je meeschrijven in het topic "heel veel afvallen".
Dankje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven