Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe bodyscrub gebruiken?

17-01-2021 13:34 14 berichten
Ik had het laatst met mijn zus over bodyscrub en die zei dat je eerst je lichaam met douchegel moet wassen en daarna een scrub kunt gebruiken, terwijl ik dacht dat een scrub je lichaam ook schoonmaakt en een douchegel van te voren dus niet nodig is. Op internet kan ik hier geen antwoord op vinden, dus wat denken jullie?

En ook leuk om te weten, wat is jouw favoriete bodyscrub?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik kan het niet laten...
Maar wat voor body scrub gebruik je? Google eens op micro plastic en check even of je niet bijdraagt aan een groot milieuprobleem.
Ik combineer eigenlijk altijd met een douchegel, meestal erna, omdat dat lekker zacht voelt na de scrub. Maar van die scrub zelf wordt je volgens mij ook wel schoon hoor! Meestal staan er ook reinigende ingredienten op de verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe eerst wassen en dan scrubben.. geen idee waarom eigenlijk, gewoonte.. Ik gebruik de Rituals Karma producten.. heerlijk!
Nou ja.. dat dus..
Wij gebruiken dit enkel na de sauna.
Eerst douchen met zeep, daarna smeert zij mij in, ik haar en spoelen.
Volgens mij de enige manier.
C⨀urage schreef:
17-01-2021 13:43
Sorry, ik kan het niet laten...
Maar wat voor body scrub gebruik je? Google eens op micro plastic en check even of je niet bijdraagt aan een groot milieuprobleem.
Goed dat je het zegt, heb er nog geen gekocht maar zal erop letten!
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
17-01-2021 13:43
Sorry, ik kan het niet laten...
Maar wat voor body scrub gebruik je? Google eens op micro plastic en check even of je niet bijdraagt aan een groot milieuprobleem.

Goed om rekening mee te houden. Tip: gebruik de app Beat the microbead. Dan kun je de ingrediënten scannen en zegt je of er kleine plastic deeltjes inzitten.

Waarom dit zo belangrijk is: Sommige plastic deeltjes zijn te klein om gefilterd te worden en belanden dus in het drinkwater en in dieren die in water leven. En plastic in je lichaam is ongezond.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-01-2021 13:58
Goed om rekening mee te houden. Tip: gebruik de app Beat the microbead. Dan kun je de ingrediënten scannen en zegt je of er kleine plastic deeltjes inzitten.

Waarom dit zo belangrijk is: Sommige plastic deeltjes zijn te klein om gefilterd te worden en belanden dus in het drinkwater en in dieren die in water leven. En plastic in je lichaam is ongezond.

Aanvulling: dit geldt niet alleen voor scrubs, maar voor alle creme's, verzorging, make-up etc. Ik scande met die app laatst een milde olie-cleanser van Clinique en daar zat ook plastic in. Hetzelfde voor zonnebrand van Paula's Choice. (Wat toch best 2 goede merken zijn.)

Ook bij het wassen van kunststof kleding of bv vaatdoekjes komen micro plastics vrij.

En ook wasmiddel e.d. kan plastic bevatten. En dat komt allemaal in ons drinkwater terecht, dus goed als iedereen daar rekening mee probeert te houden.
Ik heb ook alles van rituals, ik doe eerst scrub en dan douchegel, omdat mijn scrub olie-achtig is en ik vind het fijner om douchegel erna te gebruiken.
Alleen als mijn huid heel droog is doe ik het wel eens andersom.

Ik heb de Rituals of Jing scrub
Alle reacties Link kopieren
Goede aanvullingen Chocolol!
Kneipp bevat geen microplastics. Ik doe vaak eerst scrub en daarna douchegel.
Bodyscrub kan je goed zelf maken van suiker en olijfolie. Natuurlijk kan haast niet.
En nee, waarom eerst wassen? Onzin want er is niets zo schoner als scrubben.

Nog meer mogelijkheden om de scrub zelf te maken:
https://zonderzooi.com/2018/09/28/natuu ... elf-maken/
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het wassen juist na het scrubben. :proud: Dat voelt zo fijn op mijn zachte huid.
Alle reacties Link kopieren
Niet wassen vooraf en niet wassen achteraf. Als je een scrub hebt met olie, dan is het de bedoeling dat je na het douchen af dept IPV afdrogen. Zodat de olie er nog goed in kan trekken en tevens je huis goed verzorgd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven