Lijf & Lijn alle pijlers

Stabiele cupmaat na borstvoeding

18-01-2021 09:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me redelijk braaf aan mijn voornemen gehouden om zo lang ik borstvoeding gaf geen nieuwe kleding aan te schaffen, maar nu ik gestopt ben zou ik me wel weer graag in een normale bh hijsen. Mijn oude bh's passen nog niet, en dat gaat misschien wel helemaal niet meer gebeuren. Maar ik vraag me wel af hoe lang het ongeveer gaat duren totdat alles weer een beetje een 'definitieve' maat heeft.

Vandaar mijn vraag, hoe lang duurde het bij jullie na het stoppen van borstvoeding geven dat je weer een stabiele cupmaat had?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je kindje? En wanneer ben je gestopt?

Mijn borsten bleven na het stoppen met borstvoeding het zelfde. Maar dat kwam ook omdat ze gedurende de bv periode al gekrompen waren. Ik stopte bij alle drie rond de 11 maanden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met 10 maanden gestopt, dus het zou goed kunnen dat dat bij mij ook het geval is. Maar ik houd nog eventjes de hoop vast dat ik niet al mijn oude bh's weg hoef te gooien :cry:
Alle reacties Link kopieren
Is je gewicht wel het zelfde als voor de zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kon ik dat al vrij snel na het stoppen.
Ligt er denk ik ook aan of je gewicht al een beetje hetzelfde is als voor de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
OK, goed om te weten. Volgens mij zit ik er nog een kilo of 2 boven. Ik vind ze wel weer vrij klein lijken, maar heb vooral het idee dat de bh's qua omvang nog te strak zitten.
Ik wacht nog even met shoppen tot ik weer een beetje op gewicht ben.
Alle reacties Link kopieren
vrouwen hebben gedurende hun hele leven wisselende cupmaten
Van mijn zwangerschap en BV hield ik een volle cupmaat meer over. Eerst wat losjes, later weer strak
En als je over tien jaar tegen de overgang aanloopt, gaan je borsten weer veranderen
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel ongeveer een jaar na de bevalling. Het half jaar daarna werden ze wat 'strakker', maar niet meer kleiner. Ik ben met ca 8 maanden gestopt met borstvoeding.

Maar ik heb na de jongste (nu bijna 4) nooit meer een bh gekocht, dus zeker weet ik het niet :).
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu meer of minder?
Ik ging in mijn zwangerschap van 70B naar 80D. Een jaar na de bevalling had ik 70E en dat heb ik nu nog steeds (afhankelijk van het merk, ook wel eens 65F/G).
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor mijn bevalling 70F en had nadat ik met de borstvoeding gestopt was 75E. Het heeft echt wel even geduurd tot mijn borsten weer stabiel waren. Ze waren wat slapper, leger na de borstvoeding maar dat is met een paar maanden wel bijgetrokken. Ik heb toen ook pas geïnvesteerd in nieuwe bh's bij een goede lingeriezaak. Het is wel goed om ze opnieuw te laten opmeten want niet elk model bh wat eerder goed zat, zit nu nog steeds goed. Plus qua merk verschilt de maat ook. Als nu de omvang alleen het probleem is kun je tijdelijk met een verlengstukje werken om te kijken of het nog bijtrekt.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
18-01-2021 12:48
Ik had voor mijn bevalling 70F en had nadat ik met de borstvoeding gestopt was 75E. Het heeft echt wel even geduurd tot mijn borsten weer stabiel waren. Ze waren wat slapper, leger na de borstvoeding maar dat is met een paar maanden wel bijgetrokken. Ik heb toen ook pas geïnvesteerd in nieuwe bh's bij een goede lingeriezaak. Het is wel goed om ze opnieuw te laten opmeten want niet elk model bh wat eerder goed zat, zit nu nog steeds goed. Plus qua merk verschilt de maat ook. Als nu de omvang alleen het probleem is kun je tijdelijk met een verlengstukje werken om te kijken of het nog bijtrekt.

Dat is een goeie ja, nog helemaal niet aan gedacht. Daarmee kan ik nog wel wat maanden overbruggen. Hopelijk pas ik dan weer in mijn vertrouwde merk, maar we zullen zien
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo laat gestopt dat dat moment niet meer relevant is voor de invloed op mijn cupmaat; maar ik ben weer mijn normale BH’s gaan dragen toen ik weer ging werken. Met 5 maanden was dat. Ze waren elastisch genoeg om de vergrotingen en verkleiningen voor en na het kolven op te vangen. En ik heb en had maar cup B.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven