Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 1:1 dieet 2021

10-02-2021 09:26 1219 berichten
We gaan over naar het ViaFora!

https://www.viafora.nl/forum/jouw-lijf/ ... dieet-2021

Er is een algemeen account aangemaakt voor de OP zodat het bijwerken van de tabel niet afhankelijk is van 1 forummer. De actieve forummers van hier hebben de inloggegevens.


Dit Topic is voor iedereen die het leuk vindt om mee te kletsen over het (Cambridge) One2One dieet, in alle stappen! Ook als je andere producten gebruikt, zoals Body&Fit, Sanaslank, Prodimed, etc. Wees welkom!

Voor de tabel:
Graag doorgeven wat je huidige gewicht is en hoeveel je in totaal bent afgevallen :)
LengteStartgewichtStreefgewichtAfgevallenHuidig
GoalDigger1.6880,968,0-15,365,6 :cheer2:
Vajana1.68107,080,0-14,592,5
Honing141,70102,875,0-14,290,2
LovelyLady891.5669,752,0-14,555,2
AltijdGefeest1.6574,962,0-6,768,2
Slank45671.6792,272,0-7,684,8
Ikbengek1.70135,5100,0-14,0121,5
Wangzakeekhoorn1.6593,570-0,193,4
Selleriesalade1.7285,065,0-6,079,0
Caroline731.6085,670,0-5,680,0
Feliz19901.76107,2/td]80,0X107,2
OneTrickPony1.6483,563,0-21,362,2 :cheer2:
Linkjes naar leuke inspiratietopics en eerdere delen van het CB500 topic:

Het inspiratietopic "Dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben...."
lijf-lijn/dingen-die-zo-fijn-zijn-nu-ik ... ages/44199

Cambridge 500 deel 6
lijf-lijn/cambridge-500-deel-6/list_mes ... 7/28611363

Cambridge 500 deel 5
lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

Cambridge 500 deel 4
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... 3#22039153

Cambridge 500 deel 3 Met dank aan Takkentrol :cheer:
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-er-voor ... #p18723757

Cambridge 500 deel 2
lijf-lijn/cambridge-500-we-gaan-ervoor/ ... 9#17438529

Cambridge 500 deel 1
lijf-lijn/het-cambridge-500-dieet/list_ ... /130844/67

P.S. Reacties m.b.t. het al dan niet gezond zijn van het dieet hoeven niet. Komen ze er wel zal ik ze dan ook niet beantwoorden :heart:
anoniem_403146 wijzigde dit bericht op 11-07-2021 12:49
84.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
als het zou werken, zouden artsen het wel voorschrijven
ik zeg niks
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-02-2021 10:01
als het zou werken, zouden artsen het wel voorschrijven
ik zeg niks
:mrgreen: Ik probeer niks te zeggen. Weet niet hoe lang ik het nog volhoud.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ik schrijf graag mee! Ik heb een jaar of 8 geleden Cambridge 500 gedaan. Daarmee zo'n 20 kilo afgevallen in een maand of 3,5 tijd. Jaaarenlang mooi op gewicht gebleven, nieuwe levensstijl gevonden van goed eten, af en toe lekker zondigen en 4 keer per week naar de sportschool, en toen..... corona. Fulltime thuiswerken (dit gaat ook niet meer veranderen voor mij), en inmiddels weer tegen de 81 kilo aan (ik ben 1.68 m). :facepalm:

Dus ik heb in januari weer besloten om het op te pakken, ditmaal 1 op 1 dieet inderdaad. Wel een stuk beter vol te houden dan de 500 versie zeg! Ik ga vandaag mijn 6e week in (zit op stap 2) en zat vanochtend precies op 75 kilo. Gaat lekker dus!

Rond de 68 kilo wil ik langzaam gaan opbouwen en als het kan eindigen rond de 65.

Wat zijn jouw doelen? Moet je nog veel? En houd je het goed vol?
Hoi GoalDigger,

Leuk! En wat hebben we veel overeenkomsten!

in 2012 heb ik CB500 gedaan en ben ik zo'n 15 kilo verloren. Jarenlang vastgehouden maar helaas ook, door Corona, weer in oude valkuilen getrapt en (veel) te laat aan de bel getrokken. Net voor de lockdown was ik verhuist en voornemens een nieuwe sportschool te zoeken maar dat is er niet van gekomen. Ik was toch bang dat ik grof geld zou betalen en ze vervolgens weer maandenlang dicht moesten.

ik ben 1.64 en gestart met 83,5 kilo, nu inmiddels 78,6. Ook ik vind het nieuwe programma veel beter vol te houden en bovendien lijkt het me ook en stuk gezonder dan de vroegere variant. Ik wil eerst naar een gezond gewicht van 67 kilo en vanuit daar verder kijken. Het op- en afbouwprogramma is ook weer anders, dus t.z.t. maar even overleggen met de consulente wat handig is.

Ik vind het heel goed vol te houden! En jij? Natuurlijk is het ook wel iets makkelijker door de weinige verleidingen gezien de lockdown en de avondmaaltijd vind ik. Maar ik ben erg gemotiveerd! Wel heb ik tot nu toe elke week een plateau van meerdere dagen, herken jij dat toevallig?

En jij nu in stap 2 dus? Ben je daarin begonnen of daarnaar overgestapt? Wat zijn jouw plannen voor de verschillende stappen?
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
10-02-2021 15:51
Hoi GoalDigger,

Leuk! En wat hebben we veel overeenkomsten!

in 2012 heb ik CB500 gedaan en ben ik zo'n 15 kilo verloren. Jarenlang vastgehouden maar helaas ook, door Corona, weer in oude valkuilen getrapt en (veel) te laat aan de bel getrokken. Net voor de lockdown was ik verhuist en voornemens een nieuwe sportschool te zoeken maar dat is er niet van gekomen. Ik was toch bang dat ik grof geld zou betalen en ze vervolgens weer maandenlang dicht moesten.

ik ben 1.64 en gestart met 83,5 kilo, nu inmiddels 78,6. Ook ik vind het nieuwe programma veel beter vol te houden en bovendien lijkt het me ook en stuk gezonder dan de vroegere variant. Ik wil eerst naar een gezond gewicht van 67 kilo en vanuit daar verder kijken. Het op- en afbouwprogramma is ook weer anders, dus t.z.t. maar even overleggen met de consulente wat handig is.

Ik vind het heel goed vol te houden! En jij? Natuurlijk is het ook wel iets makkelijker door de weinige verleidingen gezien de lockdown en de avondmaaltijd vind ik. Maar ik ben erg gemotiveerd! Wel heb ik tot nu toe elke week een plateau van meerdere dagen, herken jij dat toevallig?

En jij nu in stap 2 dus? Ben je daarin begonnen of daarnaar overgestapt? Wat zijn jouw plannen voor de verschillende stappen?
Hahaha, wat bizar dit! Ik ben ook verhuisd namelijk, in mei. Alleen woon ik nu op rolafstand van mijn vaste sportschool, dus dat is super fijn... Als ze open zouden zijn dan. Ik voelde me toch niet helemaal fijn om te gaan toen ze beperkt open waren. Inmiddels wandel ik om de dag een kilometer of 7 om toch wat beweging te krijgen.

Wow, wat goed! Je bent lekker op weg. Ja, het lijkt mij inderdaad ook gezonder. En ook makkelijker vol te houden. Mijn moeilijke moment is altijd rond 16:00. Maar goed, veel kruidenthee en een kop koffie en dan overleef ik dat ook wel weer :-) De avondmaaltijd vind ik écht iets om naar uit te kijken. Zo'n 3 keer per week neem ik er een CB avondmaaltijd (die pasta o.i.d.) bij, dat is ook heel fijn qua afwisseling vind ik. De spaghetti bolognese smaakte 'net echt'! Heb de chicken tikka en cottage pie nog niet geprobeerd, jij misschien wel?

Wat grappig, we hebben ongeveer hetzelfde streefgewicht! Dat plateau herken ik zeker. Ik weeg me 2 keer per week: woensdag (thuis en bij de consulente) en op zaterdag (thuis). Ik val doorgaans alleen af tussen woensdag en zaterdag, en tussen zaterdag en woensdag sta ik stil :lol: Heel gek, maar krijg langzamerhand wel meer vertrouwen in het proces en baal dus niet al te erg als er niets af is. Zit gemiddeld nog mooi op een kilo per week eraf.

Ik begon eigenlijk in stap 1, maar ben iets te eigenwijs en nam dus wel meer groente dan die 125 gram (zo karig...) en elke dag een cappuccino met sojamelk. Toen heb ik dat 'opgebiecht' bij mijn consulente en die zei oh, dan doe je toch gewoon stap 2. Prima! Verder qua stappen nog niet echt een idee... Eerst maar eens bij de 68 komen :-D Jij wel? Het is best onbekend terrein nog allemaal! Misschien volg ik ook wel gewoon de 'oude' af/opbouw...
goaldigger wijzigde dit bericht op 10-02-2021 16:08
Reden: foutje
57.24% gewijzigd
Wat fijn dat je zo dicht bij de sportschool woont! Hopelijk gaat het snel weer allemaal open. Ik mis het sporten ook best wel en probeer net als jij regelmatig een stuk te wandelen (als het goed weer is dan ;) )

Ik neem elke ochtend een shake, in de middag een reep en wissel in de avonden na het avondeten af tussen de salted caramel bites en porridge. Het viel me op dat veel van de nieuwe producten (smoothies, nieuwe smaak porridge, de maaltijden) behoorlijk wat suiker bevatten ten opzichte van het CB500 programma. Daarom de producten die ik heb gekocht goed nagekeken op zo weinig mogelijk suiker. Ik hoop op deze manier toch in ketose te komen, al heb ik het niet getest. De maaltijden bevallen dus wel? De spaghetti klinkt namelijk erg goed!

Stap 1 en 2 schelen heel weinig he? Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook vaak meer groenten eet. Daar zitten zo weinig kcal in maar veel vezels en voedingsstoffen, dus dat lijkt me alleen maar beter. Ik lust ook graag een cappuccino met plantaardige melk, al laat ik die nu even voor wat het is.. Wellicht dat ik binnenkort ook over ga naar stap 2 ;)

Bij jou gaat het dus met een dikke kilo per week? Heerlijk zeg! Goed bezig! Ik heb echt geen idee wat te verwachten en kan me ook niet meer zo goed herinneren hoe dat met CB500 was. Ik gok een kilo of 1,5 per week. Zal nu wel iets langzamer gaan. Met de nieuwe af- en opbouw ben je trouwens al gauw 12-14 weken zoet, als je het volgens het boekje zou doen. Dit was vroeger 6!

Mijn ideale gewicht is rond de 62: daarbij ben ik echt slank en voel ik me goed. Maar ik wil daar niet te veel aan vasthouden. Eerst maar eens zien hoe het gaat en hoe ik me voel. In 2012 was ik na een week of 8 wel echt helemaal klaar met de shakes. Als ik dan nog 12 weken zou moeten opbouwen ga ik de wijntjes wel missen denk ik :hihi:

Wat grappig dat je de mini plateaus herkent en wat goed dat je 'maar' 2x per week weegt. Ik sta elke dag op de weegschaal en begin dus nu wel het patroon te zien van stilstaan/afvallen. Net als jij heb ik er vertrouwen in dat het blijft dalen! Maar jij gaat dus nog elke week naar de consulente? Ik heb een telefonische intake gehad en haal de producten nu elke 2 weken op i.v.m. corona. Lijkt me fijn om over een paar weken weer eens een consult te hebben, al is het maar om haar fijne weegschaal met bonnetjes met daarop meer info dan alleen het gewicht :proud:

Leuk dat je hier wil meeschrijven en ik verbaas me echt over de overeenkomsten, fijn! :)
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
10-02-2021 19:08
Wat fijn dat je zo dicht bij de sportschool woont! Hopelijk gaat het snel weer allemaal open. Ik mis het sporten ook best wel en probeer net als jij regelmatig een stuk te wandelen (als het goed weer is dan ;) )

Ik neem elke ochtend een shake, in de middag een reep en wissel in de avonden na het avondeten af tussen de salted caramel bites en porridge. Het viel me op dat veel van de nieuwe producten (smoothies, nieuwe smaak porridge, de maaltijden) behoorlijk wat suiker bevatten ten opzichte van het CB500 programma. Daarom de producten die ik heb gekocht goed nagekeken op zo weinig mogelijk suiker. Ik hoop op deze manier toch in ketose te komen, al heb ik het niet getest. De maaltijden bevallen dus wel? De spaghetti klinkt namelijk erg goed!

Stap 1 en 2 schelen heel weinig he? Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook vaak meer groenten eet. Daar zitten zo weinig kcal in maar veel vezels en voedingsstoffen, dus dat lijkt me alleen maar beter. Ik lust ook graag een cappuccino met plantaardige melk, al laat ik die nu even voor wat het is.. Wellicht dat ik binnenkort ook over ga naar stap 2 ;)

Bij jou gaat het dus met een dikke kilo per week? Heerlijk zeg! Goed bezig! Ik heb echt geen idee wat te verwachten en kan me ook niet meer zo goed herinneren hoe dat met CB500 was. Ik gok een kilo of 1,5 per week. Zal nu wel iets langzamer gaan. Met de nieuwe af- en opbouw ben je trouwens al gauw 12-14 weken zoet, als je het volgens het boekje zou doen. Dit was vroeger 6!

Mijn ideale gewicht is rond de 62: daarbij ben ik echt slank en voel ik me goed. Maar ik wil daar niet te veel aan vasthouden. Eerst maar eens zien hoe het gaat en hoe ik me voel. In 2012 was ik na een week of 8 wel echt helemaal klaar met de shakes. Als ik dan nog 12 weken zou moeten opbouwen ga ik de wijntjes wel missen denk ik :hihi:

Wat grappig dat je de mini plateaus herkent en wat goed dat je 'maar' 2x per week weegt. Ik sta elke dag op de weegschaal en begin dus nu wel het patroon te zien van stilstaan/afvallen. Net als jij heb ik er vertrouwen in dat het blijft dalen! Maar jij gaat dus nog elke week naar de consulente? Ik heb een telefonische intake gehad en haal de producten nu elke 2 weken op i.v.m. corona. Lijkt me fijn om over een paar weken weer eens een consult te hebben, al is het maar om haar fijne weegschaal met bonnetjes met daarop meer info dan alleen het gewicht :proud:

Leuk dat je hier wil meeschrijven en ik verbaas me echt over de overeenkomsten, fijn! :)
Ohja, het is in het begin even zoeken naar de beste verdeling he? Ik heb in de ochtend altijd de pap (en omg - ben jij mijn verloren tweelingzus?! Haha! Dat van die suiker viel mij inderdaad ook op, daarom neem ik alleen nog de basic havermoutpap), in de middag doordeweeks een reep en of zo'n avondmaaltijd of later op de avond nog een shake. In de weekenden bak ik pannenkoekjes van de frambozenpap in kokosolie, met topping van 0% Griekse yoghurt en een mini beetje suikervrije jam. Aanrader! Dan zit ik wel vol tot het avondeten. En 's weekends de avonden inderdaad die salted caramel bites! :kwijl:

Misschien is stap 2 ook wel iets voor jou! Die cappuccino is echt mijn genietmomentje. En inderdaad: steady een dikke kilo tot 1,5 per week. En het grappige is... zoveel viel ik ook af met de 500! Wow, 12-14 weken... Ik denk dat ik me aan het oude schema houd dan. Anders wordt het wel een hele dure grap.

62 kilo heb ik na mijn eerste afvalavontuur ook gewogen, maar dat was bij mij echt té dun. Je kon zelfs de ribben tellen bij mijn decolleté O_O En achteraf schrik ik ook wel van die foto's. Ik voel me echt super fijn bij 65 kilo. Maar zeker doen wat voor jou goed voelt! En die wijntjes... pffff! Ik mis mijn rode wijntje ook wel hoor in het weekend!

Ik ga inderdaad iedere week naar de consulente, wel met mondkapje en afstand houden natuurlijk. Maar die Tanita-weegschaal motiveert ook erg met die bonnetjes hoor! Ik heb trouwens ook zelf een weegschaal die vet, vocht en spier meet (en super verslavend in een mooi grafiekje zet op je smartphone), maar da's toch iets minder nauwkeurig. Die bonnetjes kun je zo mooi naast elkaar leggen :-D Maar wow, eigenlijk doe je het dus helemaal zelf? Je hebt immers geen wekelijks gesprek! Dan heb je inderdaad een ijzersterke motivatie. Goed hoor!

Keep up the good work! En super leuk om een 'lotgenoot' te ontmoeten hier!
Wat heerlijk dat het gewoon net zo goed gaat als met de CB500! Zo met boodschappen erbij is het ook wel echt een stuk duurder he? Ik wil juist omdat het maar één echte maaltijd is dan ook wel lekker eten, dus de rivierkreeftjes en biefstuk zitten regelmatig in mijn mandje :mrgreen:

Wat een lekkere receptjes heb je! ik probeer het met de producten van CB wel basic te houden, hoef ik niet zo na te denken. Maar die pannenkoekjes klinken wel echt heel goed!

Wij schelen natuurlijk een centimeter of 4 in de lengte, dus ook wel logisch dat jij je met een paar kilo meer op je best voelt. Ik heb met 62-63 kilo ook maat 36-38 en wat is winkelen dan toch leuk. Ik kijk er nu al naar uit om over een paar maanden helemaal los te gaan op de zomercollectie. Ik draag nu alleen maar slobberdingen omdat ik toch ook thuis werk. Het lijkt me heerlijk weer mijn blazers en blouses aan te kunnen doen als we weer naar kantoor kunnen.

Fijn dat jij nog wekelijks naar de consulente gaat. Ik zou wel kunnen, maar vind het zelf nog niet zo'n fijn idee door de maatregelen. Ik heb wel regelmatig telefonisch en/of WhatsApp contact met haar, maar merk dat dat wekelijks langsgaan in 2012 ook wel helpt wat betreft de motivatie. Het voelt toch een beetje alsof je verantwoording moet afleggen ook.

Ik vind het ook heel leuk jou hier te treffen! Had verwacht dat er nog wel meer mensen hiermee bezig zouden zijn op het Forum, maar wie weet sluiten ze nog aan!
Ik ben sinds januari ook weer bezig. Ik was heel veel afgevallen drie jaar terug, maar het is er langzaamaan weer bijgeslopen doordat ik gewoon te veel at en niet goed had afgebouwd.

Ik heb wel altijd stap 3 gedaan, dus nooit die hele radicale stap 1. Toch kan je met stap 3 wel degelijk in ketose raken. Als je het goed streng doet.

Ik vind het toch met zo'n lockdown erg moeilijk. Er is al zo weinig te doen, en dan ook niets mogen drinken / snacken 's avonds....lastig. Maar aan de andere kant ook geen etentjes en zo.

Ik zit wel in een andere gewichtscategorie dan jullie. Jullie startgewicht zo voor mij echt een droom eindgewicht zijn :D.

De eerste twee weken was er zo'n 3 kilo af maar daarna bleef het een beetje steken. Ook door gesjoemel van mij met alcohol. Dus daar ben ik weer mee gestopt en hopelijk volgende week weer een mooi resultaat.

Ik vind de meeste producten helaas echt heel vies. Ik leef op lactosevrije chocoshakes en repen. Vind die nieuwe reep met gember erg lekker.
Hee wat leuk MarvelousMrsMaisel dat je ook bezig bent! :)

Iedereen heeft zijn eigen pad! Ik was de afgelopen weken de Cambridge topics aan het doorlezen hier van de afgelopen jaren en veel meeschrijvers daar zijn echt veel afgevallen met Cambridge. Hoeveel weken ben je nu onderweg?

Ik kan me jouw gesjoemel met alcohol heel goed voorstellen. Het gaat mij over het algemeen vooralsnog prima af, maar een wijntje.. phoe! :heart:
Juist daarom vind ik het heel fijn dat we nu nog in de lockdown zitten, dan hoef ik die verleiding niet zo te weerstaan. Het voelt ook wel veilig zo, lekker thuis afvallen en dan hopelijk als het weer wat warmer wordt weer wat lekkerder in mijn vel.

Van de shake neem ik ook alleen de lactosevrije chocolade, die is ook wat minder zoet voor mijn gevoel dan de andere smaken. De peanut crispy reep is (en was in 2012 ook al) mijn favoriet. Ik wil ook niet te veel hoeven nadenken dus neem lekker bijna elke dag hetzelfde.

Hoe verdelen jullie je producten? Ik kies meestal voor 11.00 uur shake, 13.30-14.00 uur reep en dan rond 17.00-17.30 uur mijn avondmaaltijd. Dan rond 20.00 uur een pap/de bites. Mijn maag rammelt dan wel ontzettend zo tegen 16.00 uur. Dan neem ik nog wel eens een bouillon (van Knorr).
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
12-02-2021 13:53
Wat heerlijk dat het gewoon net zo goed gaat als met de CB500! Zo met boodschappen erbij is het ook wel echt een stuk duurder he? Ik wil juist omdat het maar één echte maaltijd is dan ook wel lekker eten, dus de rivierkreeftjes en biefstuk zitten regelmatig in mijn mandje :mrgreen:

Wat een lekkere receptjes heb je! ik probeer het met de producten van CB wel basic te houden, hoef ik niet zo na te denken. Maar die pannenkoekjes klinken wel echt heel goed!

Wij schelen natuurlijk een centimeter of 4 in de lengte, dus ook wel logisch dat jij je met een paar kilo meer op je best voelt. Ik heb met 62-63 kilo ook maat 36-38 en wat is winkelen dan toch leuk. Ik kijk er nu al naar uit om over een paar maanden helemaal los te gaan op de zomercollectie. Ik draag nu alleen maar slobberdingen omdat ik toch ook thuis werk. Het lijkt me heerlijk weer mijn blazers en blouses aan te kunnen doen als we weer naar kantoor kunnen.

Fijn dat jij nog wekelijks naar de consulente gaat. Ik zou wel kunnen, maar vind het zelf nog niet zo'n fijn idee door de maatregelen. Ik heb wel regelmatig telefonisch en/of WhatsApp contact met haar, maar merk dat dat wekelijks langsgaan in 2012 ook wel helpt wat betreft de motivatie. Het voelt toch een beetje alsof je verantwoording moet afleggen ook.

Ik vind het ook heel leuk jou hier te treffen! Had verwacht dat er nog wel meer mensen hiermee bezig zouden zijn op het Forum, maar wie weet sluiten ze nog aan!
Pfoe, duur is het zeker! Ik probeer er maar niet al teveel bij na te denken... :lol:

Oh ja, tuurlijk! Die paar cm betekent dat we eigenlijk hetzelfde doel hebben. En heeel herkenbaar... Heb echt sinds oktober alleen maar in leggings/joggingpakken/grote truien gelopen o_o Terwijl ik echt mijn (al best grote) kast bomvol leuke kleding in maat S/M heb liggen. Goed idee van die zomercollectie! Hoop zooo erg dat de winkels dan weer open zijn... want kleding uitzoeken zal nog best even wennen zijn met nieuwe maten weer.

Qua motivatie helpt het langskomen zeker. Wat jij zegt, je hebt toch een extra paar ogen. Maar als je je daar niet prettig bij voelt, dan zeker niet doen uiteraard :-) Je doet het super goed, zelfs in deze omstandigheden!

Whoohoo, vandaag was weer weekdag. Ik woog 74,6, dus 'nog maar' 6,6 te gaan! :blob: Vandaag nog een kilometer of 10 fietsen (brrrr) en morgen een flinke wandeling maken. Hopelijk helpt dat ook wat mee en zit ik woensdag rond de 74 rond :-) Hoe staat het er bij jou voor? Werkt je weegschaal een beetje mee?
Alle reacties Link kopieren
.
goaldigger wijzigde dit bericht op 13-02-2021 10:14
Reden: dubbel
99.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
12-02-2021 15:47
Ik ben sinds januari ook weer bezig. Ik was heel veel afgevallen drie jaar terug, maar het is er langzaamaan weer bijgeslopen doordat ik gewoon te veel at en niet goed had afgebouwd.

Ik heb wel altijd stap 3 gedaan, dus nooit die hele radicale stap 1. Toch kan je met stap 3 wel degelijk in ketose raken. Als je het goed streng doet.

Ik vind het toch met zo'n lockdown erg moeilijk. Er is al zo weinig te doen, en dan ook niets mogen drinken / snacken 's avonds....lastig. Maar aan de andere kant ook geen etentjes en zo.

Ik zit wel in een andere gewichtscategorie dan jullie. Jullie startgewicht zo voor mij echt een droom eindgewicht zijn :D.

De eerste twee weken was er zo'n 3 kilo af maar daarna bleef het een beetje steken. Ook door gesjoemel van mij met alcohol. Dus daar ben ik weer mee gestopt en hopelijk volgende week weer een mooi resultaat.

Ik vind de meeste producten helaas echt heel vies. Ik leef op lactosevrije chocoshakes en repen. Vind die nieuwe reep met gember erg lekker.
Hey MMM, leuk dat je ook bezig bent! Heb jij toevallig meegeschreven in de oude Cambridge-topics? Die heb ik stuk voor stuk doorgelezen en je naam komt me best bekend voor... :)

Wat je zegt klopt, ik zit in stap 2 en inderdaad ook in ketose. En wat die lockdown betreft: dat maakt het zeker veel moeilijker! Heel herkenbaar. Ik haalde ook echt alleen nog een beetje plezier uit lekker eten etc., en nu kan dat niet meer... Maar nu haal ik mijn plezier uit een gevoel van voldoening en da's ook best fijn :-D Het komt me wel echt goed uit dat sociale etentjes niet meer mogen. Dat was destijds best moeilijk imo.

Hoeveel kilo wil jij er ongeveer nog af? Toch goed 3 kilo in 2 weken, dat gaat vast lekker door als je de alcohol laat staan. (Ik betrap mezelf er ook regelmatig op hoor... Dat ik echt zooooo graag een lekker wijntje zou willen drinken op dat moment!)

Dat je die producten vies vindt kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Zowel de choco-shake als de gemberreep heb ik nog niet geprobeerd, toch maar eens doen! Heb jij verder alle producten geprobeerd? De choco-mint vind ik zelf wel erg lekker, geen idee of dat iets voor jou is...
GoalDigger schreef:
13-02-2021 10:13
Pfoe, duur is het zeker! Ik probeer er maar niet al teveel bij na te denken... :lol:

Oh ja, tuurlijk! Die paar cm betekent dat we eigenlijk hetzelfde doel hebben. En heeel herkenbaar... Heb echt sinds oktober alleen maar in leggings/joggingpakken/grote truien gelopen o_o Terwijl ik echt mijn (al best grote) kast bomvol leuke kleding in maat S/M heb liggen. Goed idee van die zomercollectie! Hoop zooo erg dat de winkels dan weer open zijn... want kleding uitzoeken zal nog best even wennen zijn met nieuwe maten weer.


Het lijkt me zo heerlijk om straks weer een kast vol te hebben met kleding die ik mooi vind en die ook past. Het is nu heel makkelijk om iedere keer diezelfde lekker zittende trui te pakken maar iets aantrekken wat ook nog een beetje leuk staat is toch ook wel fijn. Ik heb me voorgenomen om als ik straks op gewicht ben echt flink huis te houden in de kledingkast en alleen nog maar mooie, lekker zittende, kwaliteitskleding over te houden.

Qua motivatie helpt het langskomen zeker. Wat jij zegt, je hebt toch een extra paar ogen. Maar als je je daar niet prettig bij voelt, dan zeker niet doen uiteraard :-) Je doet het super goed, zelfs in deze omstandigheden!

Whoohoo, vandaag was weer weekdag. Ik woog 74,6, dus 'nog maar' 6,6 te gaan! :blob: Vandaag nog een kilometer of 10 fietsen (brrrr) en morgen een flinke wandeling maken. Hopelijk helpt dat ook wat mee en zit ik woensdag rond de 74 rond :-) Hoe staat het er bij jou voor? Werkt je weegschaal een beetje mee?


Wat ben je goed bezig zeg!! Je bent gewoon al op de helft richting een gezond gewicht! :thumbsup:
Hoe was het fietsen? Niet te veel af hoeven stappen door de sneeuw? Het was echt heerlijk weer vandaag!

Ik was vanochtend (weer) 78,6. Dat woog ik bijna een week geleden ook al en toen bleef ik de dagen daarna weer rond de 79,0 hangen. Dat is wat ik bedoel met dat plateau: ik duik steeds opeens een halve (of meer) kilo naar beneden en dan schiet ik weer terug omhoog. Hopelijk zakt het de komende dagen verder naar beneden. Van de vorige keer CB ben ik gewend dat het echt constant in één rechte lijn naar beneden ging, dus dan is dit wel even wennen. Het is nog steeds helemaal niets om over te klagen (bijna 5 kilo in 3 weken en 2 dagen) maar dit dieet is nu eenmaal nogal afzien en dan is bevestiging van de weegschaal toch fijn. Ik ben dan toch ergens bang dat het vanaf nu erg langzaam zal gaan en dan is nog 12 kilo best een eind weg.

Ik heb met mezelf afgesproken het in ieder geval 8 tot 12 weken te willen volhouden en ik peins er niet over om te stoppen, maar het maakt wel dat ik de hele dag bezig ben met het dieet. Komt ook door de weinige afleiding omdat alles dicht is.

Ik ga maar weer een pot thee zetten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
13-02-2021 18:22
Het lijkt me zo heerlijk om straks weer een kast vol te hebben met kleding die ik mooi vind en die ook past. Het is nu heel makkelijk om iedere keer diezelfde lekker zittende trui te pakken maar iets aantrekken wat ook nog een beetje leuk staat is toch ook wel fijn. Ik heb me voorgenomen om als ik straks op gewicht ben echt flink huis te houden in de kledingkast en alleen nog maar mooie, lekker zittende, kwaliteitskleding over te houden.

Wat ben je goed bezig zeg!! Je bent gewoon al op de helft richting een gezond gewicht! :thumbsup:
Hoe was het fietsen? Niet te veel af hoeven stappen door de sneeuw? Het was echt heerlijk weer vandaag!

Ik was vanochtend (weer) 78,6. Dat woog ik bijna een week geleden ook al en toen bleef ik de dagen daarna weer rond de 79,0 hangen. Dat is wat ik bedoel met dat plateau: ik duik steeds opeens een halve (of meer) kilo naar beneden en dan schiet ik weer terug omhoog. Hopelijk zakt het de komende dagen verder naar beneden. Van de vorige keer CB ben ik gewend dat het echt constant in één rechte lijn naar beneden ging, dus dan is dit wel even wennen. Het is nog steeds helemaal niets om over te klagen (bijna 5 kilo in 3 weken en 2 dagen) maar dit dieet is nu eenmaal nogal afzien en dan is bevestiging van de weegschaal toch fijn. Ik ben dan toch ergens bang dat het vanaf nu erg langzaam zal gaan en dan is nog 12 kilo best een eind weg.

Ik heb met mezelf afgesproken het in ieder geval 8 tot 12 weken te willen volhouden en ik peins er niet over om te stoppen, maar het maakt wel dat ik de hele dag bezig ben met het dieet. Komt ook door de weinige afleiding omdat alles dicht is.

Ik ga maar weer een pot thee zetten :biggrin:
Wat een heerlijk voornemen! Dat werkt ook motiverend, kan ik me voorstellen!

Ah, dankjewel :-) Fietsen was prima hoor, alleen wel flinke tegenwind. Hopelijk is de ijzel snel weg hier, dan kan ik weer lekker aan de wandel.

Wat betreft je plateau: nah, dat is gek zeg! Ik dacht dat je met plateau bedoelde dat je op hetzelfde gewicht bleef. Ik heb wel 1 keer gehad dat het weer omhoog schoot, maar toen was het een week erna dubbel en dwars eraf. Is dat bij jou ook meestal zo? Maar 5 kilo in 3 weken is super!!! Kan me wel voorstellen dat het als 'langzaam' voelt hoor, de 500 was natuurlijk wel extreem wat dat betreft :lol: Ik denk dat de truc is om er niet al teveel bij stil te staan (pun intended) en gewoon door te zetten. Dan volgt het gewicht vanzelf.

Echt heel grappig dat je dat zegt van die 8-12 weken, ik had precies hetzelfde voornemen. Niet laten demotiveren door de weegschaal, maar gewoon kop in 't zand en 3 maanden knallen. En dan kijken hoever ik kom. Die strategie werkt wel tot nu toe haha!

Ook herkenbaar dat hele dag ermee bezig zijn, hoewel dat voor mij wel goed werkt omdat ik dan helemaal 'in de flow' zit. Krijg jij steun uit je omgeving? Of hoe staan ze er tegenover?
8-12 weken is goed te overzien he? Bij CB500 leefde ik van eetweek naar eetweek, dus dan kon je heel mooi blokken van 4 weken maken. Nu vind ik dat lastiger. Ik begin het nu wel aan mezelf te zien en aan mijn kleding te merken. 5 kilo is toch vaak wel een halve maat tot een maat, dus hopelijk kan ik binnenkort mijn maat 40-42 broeken weer aan!

Helaas maak ik niet echt een klapper na de dagen van stil staan. Nu weer 2 dagen 78,4 (dus -0,2 in een dikke week). Maar het gaat naar beneden! Ik heb ooit wel eens gelezen dat je lijf gewicht wat je langere periode hebt gewogen herkent en dat wil vasthouden. In hoeverre dat echt bewezen is weet ik niet maar ik voor mijn eerste CB periode woog ik wel ergens einde 70, dus ik hou het er maar op dat dit de reden is.

Door corona zie ik nu heel weinig mensen. Alleen mijn vriend en een paar vriendinnen die ik toevallig sprak heb ik het verteld. De ervaring is dat mensen nogal negatief tegenover dit dieet staan en het voelt wel veilig zo in mijn eigen coconnetje :mrgreen: Hoe is dat bij jou?

Aankomend weekend wordt het heerlijk weer, dus dan is wandelen sowieso weer super! :sun:
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
15-02-2021 12:27
8-12 weken is goed te overzien he? Bij CB500 leefde ik van eetweek naar eetweek, dus dan kon je heel mooi blokken van 4 weken maken. Nu vind ik dat lastiger. Ik begin het nu wel aan mezelf te zien en aan mijn kleding te merken. 5 kilo is toch vaak wel een halve maat tot een maat, dus hopelijk kan ik binnenkort mijn maat 40-42 broeken weer aan!

Helaas maak ik niet echt een klapper na de dagen van stil staan. Nu weer 2 dagen 78,4 (dus -0,2 in een dikke week). Maar het gaat naar beneden! Ik heb ooit wel eens gelezen dat je lijf gewicht wat je langere periode hebt gewogen herkent en dat wil vasthouden. In hoeverre dat echt bewezen is weet ik niet maar ik voor mijn eerste CB periode woog ik wel ergens einde 70, dus ik hou het er maar op dat dit de reden is.

Door corona zie ik nu heel weinig mensen. Alleen mijn vriend en een paar vriendinnen die ik toevallig sprak heb ik het verteld. De ervaring is dat mensen nogal negatief tegenover dit dieet staan en het voelt wel veilig zo in mijn eigen coconnetje :mrgreen: Hoe is dat bij jou?

Aankomend weekend wordt het heerlijk weer, dus dan is wandelen sowieso weer super! :sun:
Ja, als je bedenkt wat die 8-12 weken op een mensenleven is... Wat fijn dat je het al begint te merken! Lekker voelt dat hè?

Hmm, wat gek! Maar inderdaad, eraf is eraf. Dat mensen een soort 'natuurlijk' gewicht hebben heb ik inderdaad wel eens vaker gehoord. En nadat je bent afgevallen probeert je lichaam altijd een tijdje terug naar je oude gewicht te gaan. Volgens mij omdat je nog veel lege vetcellen hebt en je lichaam wil die weer vullen. Dat verdwijnt geloof ik na een jaar ofzo en is het dus makkelijker om op gewicht te blijven.

Ja, hetzelfde hier. Degenen die het weten zijn wel heel supportive. En het scheelt natuurlijk dat ik het een keer eerder met succes heb gedaan, dus dan heb je de ergste opmerkingen al wel gehad ;-)

Morgenochtend weer naar de consulente... Vind het toch steeds wel weer spannend hoor! Verwacht eigenlijk dat mijn gewicht hetzelfde (of misschien zelfs meer?) is als zaterdag. Heb deze week ook een stuk minder gewandeld vanwege de ijzige bende, maar komend weekend lekker inhalen met dat zonnetje! :-D
Succes bij de consulente GoalDigger! Laat je weten hoe het is gegaan? :)

Hier nog steeds aan het hangen qua gewicht helaas. Maar: ik heb me vorige week en vanochtend gemeten en er zijn toch flink wat centimeters af! Borst en taille allebei 6 cm :worship: Dat is vast de reden dat mijn BH's een gaatje strakker konden :mrgreen: Heupen en benen nagenoeg gelijk, maar bij mij gaat het afvallen altijd van boven naar beneden. Hopelijk ga ik het ook snel zien op de weegschaal!

Fijn dat degenen die het aan jouw kant weten supportive zijn. Dat is zo belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef mee in het laatste deel van 500, maar ik deed shakes van Body&Fitshop. Daar ben ik weer mee begonnen sinds deze week!
Ik vertel juist aan iedereen dat ik het doe. Dat is mijn stok achter de deur. En het hielp de vorige keer heel goed, dus ze hebben weinig te 'zeuren' erover.

Hier eindelijk een beetje naar beneden deze week. Hopelijk zet de dalende trend zich voort.
_melon schreef:
17-02-2021 09:22
Ik schreef mee in het laatste deel van 500, maar ik deed shakes van Body&Fitshop. Daar ben ik weer mee begonnen sinds deze week!

Welkom Melon en veel succes gewenst! De shakes van Body & Fit staan erg goed bekend. Doe je volledig shakes of eet je er ook een gewone maaltijd bij?

MarvelousMrsMaisel schreef:
17-02-2021 09:28
Ik vertel juist aan iedereen dat ik het doe. Dat is mijn stok achter de deur. En het hielp de vorige keer heel goed, dus ze hebben weinig te 'zeuren' erover.

Hier eindelijk een beetje naar beneden deze week. Hopelijk zet de dalende trend zich voort.

Fijn dat je weer naar beneden gaat! Lukt het goed om het programma goed op te pakken?
Mij lijkt het niet echt een gezonde manier van diëten.
Alle reacties Link kopieren
OneTrickPony- schreef:
17-02-2021 09:19
Succes bij de consulente GoalDigger! Laat je weten hoe het is gegaan? :)

Hier nog steeds aan het hangen qua gewicht helaas. Maar: ik heb me vorige week en vanochtend gemeten en er zijn toch flink wat centimeters af! Borst en taille allebei 6 cm :worship: Dat is vast de reden dat mijn BH's een gaatje strakker konden :mrgreen: Heupen en benen nagenoeg gelijk, maar bij mij gaat het afvallen altijd van boven naar beneden. Hopelijk ga ik het ook snel zien op de weegschaal!

Fijn dat degenen die het aan jouw kant weten supportive zijn. Dat is zo belangrijk!
Dankjewel! Ik was thuis in een week tijd -0,9. Bij de consulente was dit 'maar' -0,5. Maar ach, beter eraf dan erbij! ;-)

Wat goed van je zeg!!! Heerlijk! Ik hoop ook dat je het snel op de weegschaal ziet, is toch een fijne motivatie. Ik heb mijn taille en heupen ook maar weer eens gemeten n.a.v. je post... Taille -8 cm, heupen -7 cm. Bijna gelijk op! :high5: Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
17-02-2021 12:31
Mij lijkt het niet echt een gezonde manier van diëten.
Gelukkig maar dat niemand het je vroeg dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven