Lijf & Lijn alle pijlers

Wat vult bij jou goed?

23-02-2021 13:58 41 berichten
Sinds een paar weken heb ik een beroep waar ik lichamelijk aan het werk ben. Ik kom van een zittend beroep. Daardoor heb ik (logischerwijs) nu veel meer honger. Ik kom meestal ergens tussen 12:30-13:30u thuis, afhankelijk van mijn uren. Ik ervaar niet veel honger tijdens het werk, maar als ik eenmaal thuis ben, is het hek van de dam en heb ik onstilbare honger.

Aangezien ik hoopte eerder af te vallen dan bij te komen met dit werk, wil ik toch meer met mate eten. Ik ben wel een koolhydraatjunkie hoor, ik weet dat ik beter af ben met meer eiwitten maar in de praktijk komt het er nog niet veel van.

Dus, concrete vraag: wat voor tussendoortjes en lunchgerechten stilt bij jou goed de honger?
Roggebrood, noten en magere kwark!
Alle reacties Link kopieren
Noten en een gekookt ei.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij vult een grote bak kwark/Griekse yoghurt met muesli en wat fruit goed. Of crackers/rijstwafels met cottage cheese (superveel eiwitten). Ik maak ook wel eens zelf tonijnsalade met een blikje tonijn op water, wat Griekse yoghurt, komkommer, augurk, kappertjes. En dan op crackers, brood of door een salade. Makkelijk en ook veel eiwitten!
Toen ik nog fysiek zwaar werk deed at ik ook als een bouwvakker, 4 boterhammen in plaats van 2 enzo. Maar ik zou inderdaad kijken naar eiwitrijke producten zoals kwark of skyr en daar kun je dan van alles bij gooien zoals muesli, fruit, chocolade, cocosrasp etc. Of havermout, hetzelfde idee.

Bij skyr gebruik ik altijd grotere porties dan aanbevolen. Meestal staat erop dat er 3 porties in zitten maar ik doe met zo'n beker van 450-500 gram maar 2x, en dan nog zo'n 30-40 gram muesli en iets van fruit.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 23-02-2021 14:06
26.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed ontbijten, en tussendoor even een banaan,kwark of zorgen dat je goed volkoren brood al belegd hebt klaarliggen.
Alle reacties Link kopieren
Een geprakte avocado met sambal.
Makreelsalade.
Griekse yoghurt met bessen, ananas en walnoten.
Alle reacties Link kopieren
Gekookt ei. In plakjes op een boterham met kaas en schijfjes komkommer of gewoon zo.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Pompoenpitten vullen heel goed. En een gekookt eitje.
't Is al met al een heel gedoe
Soep!
Alle reacties Link kopieren
Is het een optie om je avondmaaltijd naar de lunch te verplaatsen en 's avonds lichter te eten?
Volkorenboterhammen, skyr, banaan
Alle reacties Link kopieren
op 2 boterhammen met pindakaas kan ik het wel 3-4 uur uithouden
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 04-07-2021 18:59
96.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Banaan als tussendoortje
Gekookt eitje
Skyr
Walnoten oid.

En goed ontbijten voor je gaat.
Been there, done that, got the T-shirt.
Als lunch eet ik vaak een volkorenwrap met groentes die ik in huis heb, zoals komkommer, sla, cherrytomaatjes en een gekookt ei en kipfiletplakjes.
Gekookte eieren. En zeker wel iets van brood erbij maar met mate.
Bruine boterhammen.
Alle reacties Link kopieren
zakje wortels
soep
komkommer
kwark
noten
Alle reacties Link kopieren
Al veel genoemd, maar ei, soep of kwark/Skyr.
Warm lunchen of een gevulde pastasalade.
Alle reacties Link kopieren
Peulvruchten. Linzensoep/dahl, salade met kikkererwten, kliekje chili, dat soort dingen.
Quincy2 schreef:
23-02-2021 14:14
op 2 boterhammen met pindakaas kan ik het wel 3-4 uur uithouden
Dan is dan een dikke laag pindakaas of zuurdesembrood, want met een gewone boterham en een laagje pindakaas hou ik het geen 3-4 uur uit en ik heb een zittend beroep.

Zuurdesembrood of roggebrood legt een stevige laag dus.
PhiIae schreef:
23-02-2021 14:55
Warm lunchen of een gevulde pastasalade.
Pasta laten afkoelen, en daarna weer opwarmen, dan krijg je resistent zetmeel, met een kleinere glucose schommelingen en beter gevuld gevoel.

https://www.rudybrinkman.nl/resistent-z ... efhebbers/
Alle reacties Link kopieren
Havermout gemaakt met plantaardige melk, banaan er door heen, zaden en noten, beetje kaneel en bosbessen. Eventueel een scheutje maple syrup :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven