Lijf & Lijn alle pijlers

Wat vult bij jou goed?

23-02-2021 13:58 41 berichten
Sinds een paar weken heb ik een beroep waar ik lichamelijk aan het werk ben. Ik kom van een zittend beroep. Daardoor heb ik (logischerwijs) nu veel meer honger. Ik kom meestal ergens tussen 12:30-13:30u thuis, afhankelijk van mijn uren. Ik ervaar niet veel honger tijdens het werk, maar als ik eenmaal thuis ben, is het hek van de dam en heb ik onstilbare honger.

Aangezien ik hoopte eerder af te vallen dan bij te komen met dit werk, wil ik toch meer met mate eten. Ik ben wel een koolhydraatjunkie hoor, ik weet dat ik beter af ben met meer eiwitten maar in de praktijk komt het er nog niet veel van.

Dus, concrete vraag: wat voor tussendoortjes en lunchgerechten stilt bij jou goed de honger?
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
23-02-2021 15:03
Dan is dan een dikke laag pindakaas of zuurdesembrood, want met een gewone boterham en een laagje pindakaas hou ik het geen 3-4 uur uit en ik heb een zittend beroep.

Zuurdesembrood of roggebrood legt een stevige laag dus.
Half besmeerd en dan dubbelgeklapt, gewoon brood.
Maar ik ga meestal gewoon weg of sporten, dan denk je niet zo aan eten.

Ik vind dan juist het veelgenoemde gekookte ei absoluut niet vullen. Dat is broodbeleg, zeg maar.
2 volkoren boterhammen met pindakaas en plakjes banaan
Omelet met groente of gekookt eitje en rauwkost
Smoothie met banaan
Pannenkoeken
Volle yoghurt met muesli en banaan
Overnight oats met yoghurt, muesli en banaan

Laatst ging ik een wandeling maken van 17 kilometer. Toen had ik een pastasalade bij de AH gekocht voor halverwege als lunch. Ik zat tijdens het avondeten toen ik weer thuis was nog steeds harstikke vol.
Eieren
Tonijnsalade
Linzendahl
Risotto
Alle reacties Link kopieren
volkoren brood met gebakken ei, en flink bak kwark vult bij mij altijd wel goed. Daar zit ik altijd wel een poos van vol.
Alle reacties Link kopieren
Havermoutpap met banaan en een lepel pindakaas
En ik ga ook heel lang op een omelet met 2 eieren/ een halve avocado en een lepel hummus

Hier gooi ik soms een tomaat of paprika rauw bij ....
Volgens mij kwam gekookte aardappel als meest vullende voedingsmiddel uit onderzoek. Past mooi binnen je koolhydraat behoefte 😁
Alle reacties Link kopieren
drie boterhammen met twee gebakken eieren
Bakken in weinig boter, geen margarine op brood
lilalinda schreef:
23-02-2021 15:56
drie boterhammen met twee gebakken eieren
Bakken in weinig boter, geen margarine op brood
Dit.
Lekkere uitsmijter :yum:
Alle reacties Link kopieren
Een gebakken ei op brood, een bak yoghurt met muesli en fruit, dat zijn voor mij wel de dingen die echt goed vullen. Of een salade met linzen, geitenkaas, biet en nootjes.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Kies voor volkoren producten dus 100% volkorenbrood dat is anders dan bruin brood. Volkoren pasta en zilvervlies rijst vullen beter.

Ook eieren zonder het eigeel zijn goed, eigeel zou te vet zijn.
Magere kwark met wat fruit of een stuk fruit.

Als je af wilt vallen kun je beter meermaals per dag eten. Dus tussen de 3 hoofdmaaltijden door ook kleine maaltijden eten.
Chips
Alle reacties Link kopieren
Skyr met fruit en granola. Mijn favoriete lunch!

Als vullend tussendoortje: ongebrande noten of een rijst- of maiswafel met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Stamppotten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kan niet je maag vullen en toch afvallen.
Gewokte groenten, dan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor alle tips! Ik heb wat kwark, noten en eieren in huis gehaald en ga nog wat soepen met peulvruchten maken om in te vriezen. 🙂
Roggebrood, gekookt eitje, halve avocado, banaan, klein handje noten, pindakaas, kaas, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven