Lijf & Lijn alle pijlers

+20 kg afvallen 2.0

18-03-2021 08:55 864 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gegevens eruit gehaald i.v.m. non-activiteit

Voor iedereen die nog bezig is. Heel veel succes!
20kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:17
95.11% gewijzigd
De tabel heb ik ingevuld met oude data en wat voor info ik kon vinden op de laatste 2 pagina's. Wat niet klopt zal ik aanvullen, maar het is makkelijker als jullie dat zelf even doorgeven ipv dat ik het hele topic door ga spitten ;-)

Ivm misbruik in het verleden adviseert Viva geen openbaar centraal account te gebruiken, dus ik stel voor dat een stuk of 3 gebruikers het wachtwoord krijgen. Als iemand er dan de brui aan geeft is er nog altijd iemand anders met toegang en het is handig als dat mensen zijn die ook de tijd hebben om met regelmaat de tabel bij te werken, dus wie wil?!

Voorwaarde is uiteraard dat er niet gepost wordt vanuit het centrale account, dit is enkel voor het bijwerken van de tabel. Na gebruik dus niet vergeten uit te loggen ;-)
Super Tijd voor Taart!

Mijn lengte is 178 cm

Toevoeging: ik zag toen ik mijn mobiel draaide dat er ook een einddoel bij staat.
Mijn einddoel is 78 maar alles onder de 80 is goed.
anoniem_64f849caa9e10 wijzigde dit bericht op 18-03-2021 14:57
Reden: Toevoeging
57.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het nieuwe topic tijd voor taart!! Superfijn. Mijn begingewicht van het vorige topic was 76, maar van m'n hele poging 83. Zou je dat laatste erin willen zetten? :) Dan slaat die 20 kilo ook ergens op 😅.
Gevonden !

Tijdvoortaart : super dat de tabel weer staat. Mijn stop weekje heeft ervoor gezorgd dat ik minimaal 2 kilo ben aangekomen. Hopelijk 1 kilo vocht.

Morgen Gaan we weer gewoon oppakken Waar ik ben gebleven en doorzetten qua eten (1800 kcal ) en moet echt meer gaan bewegen.

Helaas heb ik soort zenuwpijn in een been wat lopen moeilijk maakt en het doet pijn. Sporten gaat wel zonder extra effect maar wandelen gaat het meer pijn doen en trekt naar kuit. Rug nergens last van. Over 2 weken weer naar fysio. Ik slik ook diclofinac dus hopelijk helpt dit.

Zaterdag zal ik geen gewicht doorgeven Want is alleen maar zwaarder 🤦🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Ik weet inmiddels (afgelopen maandag) 81.8.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: 174 108 110 -2
such_preggers schreef:
18-03-2021 23:40
Voor de tabel: 174 108 110 -2
Start 108, nu 110? Of andersom
Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het lekker, ik kan me goed aan mijn eetschema houden en gun mezelf ook iedere dag iets lekkers om het vol te blijven houden.

Woog vanochtend 98.4, eindelijk al 2 dagen onder de 99. Ik schommelde echt tussen de 99 en 100 in.

Nu hopelijk de goede lijn in het weekend doorzetten. Gisteren al met vriend overlegd dat we in het weekend de teugels minder gaan laten vieren. Dus wel een lekker afbakbroodje, maar niet 2 of 3 en 1 dag wat lekkers in de avond.
Ik ben mezelf aan het herpakken. De laatste weken waren hectisch (baan opzeggen, solliciteren, uitwerken bedrijfsplan), want ik heb besloten voor mezelf te willen beginnen. Woohoo, heel veel zin in, maar het maakt wel dat ritme en regelmaat ver te zoeken is.

Ben dan ook weer rijkelijk aangekomen. Afgelopen week gaat al wel weer beter, gelukkig. Nog wel gesnoept, maar in ieder geval wel weer iedere avond zelf gekookt. Dit weekend gun ik mezelf even niets, want als ik nu de teugels laat vieren slaat het paard op hol :lol:
TijdvoorTaart schreef:
19-03-2021 07:54
Ik ben mezelf aan het herpakken. De laatste weken waren hectisch (baan opzeggen, solliciteren, uitwerken bedrijfsplan), want ik heb besloten voor mezelf te willen beginnen. Woohoo, heel veel zin in, maar het maakt wel dat ritme en regelmaat ver te zoeken is.

Ben dan ook weer rijkelijk aangekomen. Afgelopen week gaat al wel weer beter, gelukkig. Nog wel gesnoept, maar in ieder geval wel weer iedere avond zelf gekookt. Dit weekend gun ik mezelf even niets, want als ik nu de teugels laat vieren slaat het paard op hol :lol:
Je kunt ook niet alles tegelijk. Zeker in zulke situatie. Je bent weer op de goede weg en het belangrijkste, je bent je zelf er bewust van.

Wil je naast een nieuwe baan voor jezelf beginnen? Heel veel succes!
post-it schreef:
19-03-2021 08:07
Je kunt ook niet alles tegelijk. Zeker in zulke situatie. Je bent weer op de goede weg en het belangrijkste, je bent je zelf er bewust van.

Wil je naast een nieuwe baan voor jezelf beginnen? Heel veel succes!
Ja, doel is fulltime zelfstandig, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde. Met mijn oude baan was het echter niet te combineren, dus nu op zoek naar werk dat past en daarnaast veel onderzoek doen, plannen schrijven en producten ontwerpen
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, vers topic, verse start of met verse moed door zou ik zeggen!

Ik heb de teugels wat laten vieren omdat we dus een paar dagen weg waren, gisteren weer strikter gaan bijhouden in de Eetmeter. Pff, zoon was jarig - de tweede 'coronaverjaardag' alweer - en ik had een chocoladetaartje gekocht, waarvan ik een ieniemienie puntje heb genomen van 50 gram. Was potverdorie al 215 kcal! Dan werkt het toch wel goed om het in te voeren en meteen te zien, zonder dat zou ik gelijk nog een stuk hebben afgesneden en nog een, want het was enorm lekker. Mijn man nam gewoon vijf, zes keer zo veel als ik, ruim 1000 kcal dus! Pfff.

Vandaag heb ik het vrij relaxt qua werk en dan krijg ik altijd meteen de kriebels om nieuwe dingen uit te proberen in te keuken. Ik heb vandaag alleen nog koffie met opgeschuimde sojamelk gehad, dus ik heb ruimte om zo meteen wat uitgebreider te lunchen. Ik ga eerst naar de Turkse supermarkt. Nu zit ik in dubio, misschien toch maar eerst wat kleins eten om te voorkomen dat ik later te veel neem. Voor mijn probeersels klaar zijn ben ik immers weer een paar uur verder. Ja, toch maar beter. Sneetje brood met hummus dan maar.

Ik heb nog steeds niet gewogen. Ik overweeg dat volgende week zaterdag voor het eerst te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gefeliciteerd met je zoon Yella. Wat jammer he dat die taart zoveel calorieën heeft, maar heel knap dat je je hebt kunnen beheersen.

Ik heb vanmiddag gesport met oefeningen van de personal trainer. Was lekker om weer te sporten. Ik heb bij hem aangegeven dat ik mijn bmr eet qua calorieën en volgens hem zou ik zelfs wat meer mogen eten.
Als ik behoefte heb, eet ik dus wat meer, maar meestal red ik het zo ook.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het maken van een nieuw topic en tabel. Mijn cijfers kloppen verder.

Ik wil op zich best wel tabel bijhouden, aangezien ik in weekend sowieso altijd zelf ook weeg en dan evt tijd kan vrij maken om mee helpen bij te houden...
sum84 schreef:
19-03-2021 16:38
Bedankt voor het maken van een nieuw topic en tabel. Mijn cijfers kloppen verder.

Ik wil op zich best wel tabel bijhouden, aangezien ik in weekend sowieso altijd zelf ook weeg en dan evt tijd kan vrij maken om mee helpen bij te houden...
Top. Dan krijg je de inlog van me
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
19-03-2021 06:37
Start 108, nu 110? Of andersom
Start 110
Alleen even snel mijn gewicht. 98.7, 0.9 afgevallen
Alle reacties Link kopieren
Nu79,3, totaal 2,7 afgevallen. Drukke dag voor de boeg. Hopelijk zo druk dat mijn focus wat minder op eten ligt. Gisteravond toegegeven aan zakjes chips van Croky. We hebben kleine zakjes in huis, 2 daarvan gegeten. Maar hey, beter dan gelijk een grote zak ineens naar binnen schuiven. Bij mij is het dat de zak leeg moet, maar neem met 2 kleintjes net zoveel genoegen als een grote. Dus zit vooral tussen de oren. Zet hem op dames!
Alle reacties Link kopieren
+ 1.5, 68.0, gek genoeg ben ik tevreden. Normaal gegeten, te weinig gesport, cyclus, slaapgebrek en alles wat vorige week ook al speelde en alle vertrouwen dat het vanaf aankomende week weer rustig de goede kant op gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nog in de tabel, wil ook graag mee blijven schrijven, er moet namelijk echt nog wat af. Maar die weegschaal zonder batterij motiveert niet. Dus als ik mag blijven, graag :-)
Alle reacties Link kopieren
Wow dames goed bezig. Een mooi nieuw topic. Zeer fijn.
Ik zit midden in een grote verbouwing dus zal niet veel meeschrijven. De weegschaal zit ergens in een doos opgeborgen. Zodra die er uit komt zal ik me weer wegen en checken. Ik vermoed dat ik veelal rond de 89 kg blijf schommelen. Al hoop ik dat deze klus me wat helpt om wat af te vallen..
Vandaag in ieder geval spieren gebruikt die normaal niet zo actief zijn haha...
mabelle wijzigde dit bericht op 20-03-2021 20:47
10.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig de meeste zo te zien!

Ik weeg pas maandag maar ik heb wel het gevoel dat het goed gaat. Mensen zeggen dat ze het al zien.

Nu heb ik een beetje een raar figuur omdat ik ooit een buikwandcorrectie heb gehad. Mijn buik is nog vrij strak. Weinig vet. En je kan zelfs mijn bovenste buikspieren zien. Ik heb vooral veel vet op mijn heupen, zadeltassen, kont en benen. Ik denk dat je het vrij snel ziet als dat afneemt.

Verder nog steeds beetje aan het proberen met if. Heb veel dagen 16/8 gedaan, maar ook een paar keer 18/6 en zelfs een keer 19/5 gedaan maar dat was me iets te zwaar. Vooral omdat ik toen ook ging wandelen op een nuchtere maag en ik beetje slapjes werd.

Verder koolhydraten beperkt en dat is nog een beetje puzzelen met wat ik met eten maar het gaat redelijk.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies,

Ik zou graag meedoen met jullie. 20 kilo is mijn droom! Kleine stapjes en tussendoelen is denk ik mij manier.

Ik ben bijna 45 jaar, weeg nu 97 kilo bij 1.75. Als ik het opschrijf kan ik wel door de grond gaan... jeetje wat schaam ik me.

Ik heb over 1,5 week een afspraak bij een diëtiste, ben erg benieuwd. Ik heb er zin in om het aan te pakken, maar vind het ook eng.

Is er nog plaats voor mij in deze groep?

Fijne dag!
Goodvibes80
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het aanmaken Tijd voor Taart!

Ik weeg nu 97,9

ben vanaf vandaag 1,5 week in het buitenland, dus kan niet wegen en heb ook niet echt controle over wat ik eet (als in: alles wordt verzorgd). Ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven