Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatie ondergoed

10-06-2021 21:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er vaak reclames voor voorbij komen. In eerste instantie dacht ik: gedver, loop je de hele dag rond met een natte onderbroek. Of moet je die dan verwisselen? Onhandig op je werk of waar dan ook. Daarna dacht ik, maar misschien wel handig met sporten. Kan ik gewoon meedoen met touwtje springen (drie kinderen ;)) en het absorbeert wellicht wat beter zweet.
Hebben jullie ervaringen? En zo ja goede of slechte en ook nog voorkeur voor welk merk/site?
Alle reacties Link kopieren
Wat is er dan mis met tampons of maandverband of een cup?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
10-06-2021 21:46
Wat is er dan mis met tampons of maandverband of een cup?
Die helpen niet zo best bij urineverlies...
Bedoel je dan voor urineverlies? Of voor menstruatie? Vaak werken producten voor menstruatie minder goed voor urineverlies. Ik wilde zelf net aanschaffen, maar was toen zwanger, dus geen ervaring nog .
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
10-06-2021 21:49
Die helpen niet zo best bij urineverlies...
Oh, je had het over mestruatieondergoed, vandaar mijn vraag. Ik zou Tena gaan gebruiken.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Volg.
Vroeger had ik een koperspiraal en dat was drie dagen lang Heel Veel bloed.
Sinds ik een Mirena heb, verlies ik nauwelijks nog bloed en dan lijkt zo'n menstruatie ondergoed me heel fijn. Scheelt ook weer een hoop afval.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
10-06-2021 21:52
Oh, je had het over mestruatieondergoed, vandaar mijn vraag. Ik zou Tena gaan gebruiken.
Ik ben TO niet, maar de link naar touwtje springen en drie kinderen hebben gekregen verklapte het.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van Swaens bamboo ondergoed.

Het is voor bloed en urine. Ik heb voor licht verlies gekozen, want vind het niet zo’n fris idee anders.

Ik gebruik een menstruatiecup, en wil het liefst milieubewust bezig zijn. Op de eerste 2 dagen heb ik ook makkelijker urineverlies, en daar heb ik dat ondergoed dan voor.
Ook als ik verwacht ongesteld te worden, doe ik zo’n onderbroek aan. Het werkt wel goed hoor. Het absorbeert goed.
Geloof niet alles wat je denkt.
Liebeskind² schreef:
10-06-2021 21:46
Wat is er dan mis met tampons of maandverband of een cup?
Voor mij geldt: sinds ik bevallen ben, lekken tampons snel door (terwijl ze nog niet vol zijn...). Alleen maandverband gebruiken is zo'n vieze plakkerige zooi. Een cup ga ik niet aan beginnen. Alles is pijnlijk en opgezwollen als ik ongesteld ben, dus ga er geen cup proberen in te stoppen.

Ik zou dus best menstruatieondergoed willen gebruiken tegen het doorlekken, naast een tampon.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 3 van twee verschillende merken. Ik gebruik ze als backup naast de menstruatiecup op de zwaardere dagen en voor de nachten na de eerste dagen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.swaens.nl/nl/swaens-bamboo- ... zwart.html

Deze bevallen goed voor lichte menstuatie (hier extra veiligheid in combi met cup/tampon). Volgens mij zijn er speciale voor urine maar dat weet ik niet zeker?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ze vooral voor de nachten en vind het super fijn. Even geen maandverband oid wat niet zo fijn voelt. Naar werk is het voor mij geen oplossing want zie het niet zitten ze te wisselen daar.

Ooh ja ik heb het merk modibodi
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er meerdere soorten. O.a. van swaens en alie. Die van Swaens zijn broekjes die echt absorberen. Van alie zijn sommige alleen voorzien van een waterdicht laagje. Ik vind beide wel handig als back up bij de cup of voor wanneer je weet dat je bijna ongesteld gaat worden. Paar druppels urine houden ze ook beide wel tegen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak moet je verschonen dan?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Ik gebruik ze op zwaardere dagen in combinatie met tampons of de cup (ook ‘s nachts) en op lichtere dagen gewoon als period pants. Ik heb het ook wel eens geprobeerd met alleen een broekje op zwaardere dagen, en mijn zwaardere dagen zijn echt niet heel zwaar, maar dat houdt ‘ie niet. Nat voelt het overigens niet aan hoor, het is net en luiertje. :-)
Ik vind ze ideaal, scheelt een hoop afval en voelt comfortabel. Ook ideaal met sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen hoe je dat dan overdag doet.... je kunt niet steeds verschonen, dus loop je de hele dag in een bevuilde onderbroek. Lijkt me heel vies.
Dun en vloeibaar zal wel opgenomen worden, maar kleine stolseltjes niet lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ze ook als backup naast gebruik van een cup, ivm heel heftige menstruatie. Heel fijn, geeft echt zekerheid. Ik was bang dat het als een soort luier zou voelen, maar t voelt een beetje als een bikinibroekje maar dan iets dikker. Ik ben fan.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties! Ik ga eens even online kijken naar de merken. Ik gebruik voor menstruatie vaak een cup inderdaad. Maar soms is dat niet genoeg en maandverband vind ik niet fijn met sporten. (Überhaupt niet)
Alle reacties Link kopieren
Wat een uitvinding! Ik wist niet dat dit bestond!
Ik verdraag heel slecht maandverband en door een medisch probleem kan ik geen tampons of cups gebruiken.
Ik zou het niet naar mijn werk durven aandoen, maar voor thuis lijkt het me ideaal om geen maandverband te moeten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Kiwi2017 schreef:
10-06-2021 23:25
Ik gebruik ze ook als backup naast gebruik van een cup, ivm heel heftige menstruatie. Heel fijn, geeft echt zekerheid. Ik was bang dat het als een soort luier zou voelen, maar t voelt een beetje als een bikinibroekje maar dan iets dikker. Ik ben fan.

Helemaal dit.
Alle reacties Link kopieren
Kiwi2017 schreef:
10-06-2021 23:25
Ik gebruik ze ook als backup naast gebruik van een cup, ivm heel heftige menstruatie. Heel fijn, geeft echt zekerheid. Ik was bang dat het als een soort luier zou voelen, maar t voelt een beetje als een bikinibroekje maar dan iets dikker. Ik ben fan.

Helemaal dit.
marilene26 schreef:
11-06-2021 08:51
Dank voor de reacties! Ik ga eens even online kijken naar de merken. Ik gebruik voor menstruatie vaak een cup inderdaad. Maar soms is dat niet genoeg en maandverband vind ik niet fijn met sporten. (Überhaupt niet)
Je weet dat maandverband ook wasbaar te verkrijgen is? Dat voelt al heel anders, maar kan me voorstellen dat je het nog steeds niet fijn vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken welke merken ik heb. Ik heb er twee van swaens de boxer, die vind ik erg fijn. Ik heb er 1 van under wunder. Die valt heel klein en heeft een stugge rand bovenon waardoor de L terwijl ik normaal m/l heb te strak zit
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
10-06-2021 23:20
Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen hoe je dat dan overdag doet.... je kunt niet steeds verschonen, dus loop je de hele dag in een bevuilde onderbroek. Lijkt me heel vies.
Dun en vloeibaar zal wel opgenomen worden, maar kleine stolseltjes niet lijkt me?
Ik verschoon idd die hele broek niet. Draag ze gewoon net zo lang als een normale onderbroek maar echt vies worden ze ook niet. Ik gebruik op de echte menstruatiedagen een cup dus dan is het alleen als back up. Vroeger had ik met tampons ook vaak maanverband erbij omdat ik heel soms toch wat doorlek nu kan ik het af met een zo'n broekje. Ik heb trouwens ook wasbaar maandverband dat werkt ook als je geen cupje wil. Die kan je wel tussendoor verschonen. (die doe ik dan in een wasbaar waterdicht klein tasje die je er bij vaak al bij krijgt als je ze koopt.)
Alle reacties Link kopieren
Brucedehond schreef:
10-06-2021 22:16
Voor mij geldt: sinds ik bevallen ben, lekken tampons snel door (terwijl ze nog niet vol zijn...). Alleen maandverband gebruiken is zo'n vieze plakkerige zooi. Een cup ga ik niet aan beginnen. Alles is pijnlijk en opgezwollen als ik ongesteld ben, dus ga er geen cup proberen in te stoppen.

Ik zou dus best menstruatieondergoed willen gebruiken tegen het doorlekken, naast een tampon.
Persoonlijk vind ik een tampon echt een stuk onaangenamer als ik ongesteld ben. Doet zeer met inbrengen en eruit halen. Een cup maak ik een klein beetje nat en voel ik niet meer. Wellicht toch het proberen waard

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven