Lijf & Lijn alle pijlers

Geen leuke rokjes of jurkjes aandurven :-(

23-07-2021 14:30 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haajjj,

Vandaag allemaal leuke nieuwe kleding binnen.. . Zojuist gepast.. De kleding is leuk maar niet bij mijn lichaam.

Ik baal ervan dat kleding die leuk en zomers is ik niet “kan” dragen. Ik ben absoluut niet dik.. ( slank en klein) maar zodra ik een rokje of jurkje wil dragen en ik bekijk mijn lichaam van de achterkant met een dubbele spiegel, dan is dit gewoon niet hoe ik het gewild had. ( redelijk plat geslagen billen en zelfs een bil een beetje vierkant).

Ik vind dat wat ik gekocht heb super leuk! Alleen mijn lichaam is t gewoon net niet. Ik had graag vollere / rondere billen gezien.

Nu zal er door jullie wel massaal gezegd worden dat ik moet gaan sporten maar dat gaat me deze zomer niet meer redden vrees ik. Dus dan hijs ik mezelf maar weer in een spijkerbroek :(

(Ik heb blijkbaar een bepaald beeld in mijn hoofd waar ik niet aan kan voldoen zodra ik een strak rokje of jurkje draag). Omdat ik niet echt volle billen heb en je de vorm van je billen ook echt goed ziet dan in een strak jurkje of rokje .. Waardoor ik dus geen leuke/ zomerse kleding draag. Dit heb ik eigelijk al heel mijn leven..

Zijn er meer vrouwen die zich laten tegenhouden om bepaalde kleding te dragen omdat je dus iets niet mooi genoeg vindt aan jezelf ?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch ook niet-strakke jurkjes en rokjes? Vind ik vaak ook veel leuker.

En ja, ik heb dat ook wel. Maar echt helemaal geen rokjes of jurkjes dragen terwijl je dat wel echt wil vind ik wel heel extreem. Dan moet je toch proberen om iets meer schijt te hebben aan wat anderen vinden.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Niet iedereen heeft een modellenlichaam. Als je het mooi vindt zou ik het gewoon lekker aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met slanke billen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen wel kleding heeft die meer of minder bij zijn/haar figuur past. Het klinkt alsof jij die match nog niet gevonden hebt. Probeer eens andere stijlen jurkjes en rokjes. Het klinkt alsof je steeds strakke pasvormen kiest en dat die dan tegenvallen. Kies een andere pasvorm.

En nee, ik ga zeker niet zeggen dat je moet gaan sporten. Ik zou veel liever zeggen: waardeer je lijf zoals het is en kies leuke kleding die er bij past.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben wel slank, dus de voorkant is gewoon oké maar als ik mezelf dan bijvoorbeeld van de achterkant of zijkant zie dan baal ik een beetje. ik mis dus wat vorm / Shape en dat is gewoon goed te zien in bepaalde kleding.

Ik verwacht bijvoorbeeld dat mijn billen echt rond lopen van de zijkant en bij mij is dat gewoon niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Lastig lijkt me dat. Ik vind mezelf heel erg leuk, en ga uit van mijzelf en hoe ik zelf denk dat dat het beste uitkomt.
Het lijkt alsof jij uitgaat van anderen en blijft steken op features die je niet hebt.
Ik zou niet weten hoe dit om te draaien.
Als je veel op Social media zit kan mensen volgen die een beetje op jou lijken je misschien helpen dat beeld een beetje af te schudden.
Sowieso kun je eens op de insta van Rianne Meijer kijken, die heeft heel leuke posts over reality vs bepaalde poses.
Ze heeft echt humor, staat regelmatig met samengeknepen billen als tegenwicht voor de curves die je dus ook creëert met bepaalde poses en camera posities.
Jammer dat je niet draagt wat je wil ondanks dat het je zo te horen super zou staan!
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 14:37
Ja ik ben wel slank, dus de voorkant is gewoon oké maar als ik mezelf dan bijvoorbeeld van de achterkant of zijkant zie dan baal ik een beetje. ik mis dus wat vorm / Shape en dat is gewoon goed te zien in bepaalde kleding.

Ik verwacht bijvoorbeeld dat mijn billen echt rond lopen van de zijkant en bij mij is dat gewoon niet zo.
Dat kun je ook met kleding oplossen. Bepaalde broeken/jurken zijn gemaakt om wat vorm te accentueren. Soort stof en print kan al veel doen.
Ik weet niet welke want ik heb iets teveel vorm ☺️
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 14:37
Ja ik ben wel slank, dus de voorkant is gewoon oké maar als ik mezelf dan bijvoorbeeld van de achterkant of zijkant zie dan baal ik een beetje. ik mis dus wat vorm / Shape en dat is gewoon goed te zien in bepaalde kleding.

Ik verwacht bijvoorbeeld dat mijn billen echt rond lopen van de zijkant en bij mij is dat gewoon niet zo.
Wie zegt dat? Of zit dat alleen in je eigen hoofd? Is er weleens iemand die gezegd heeft dat je er niet uitziet als je strakke jurkjes draagt? Dat zal vast meevallen ;)
Met ieder lijf is wel iets, maar als je daar alleen maar mee bezig bent is het zonde van je energie. Trek het aan als je het leuk vindt en heb schijt aan iedereen die er commentaar op heeft. Als ze dat al hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij daar niet zo druk om maken. Ik heb een buikje waardoor ik geen strakke jurken draag maar wat losser of wijde jurk. Het staat mij allemaal mooi en vrouwelijk.

En vooral niet druk maken om wat anderen van je vinden en lekker kleding dragen wat jij mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
Joh, ik heb tegenwoordig 4 billen, dat is pas erg. Het was altijd rond en gelijkmatig en nu hangt er ineens een stukje extra bil aan de onderkant. Het begin van oude-vrouwenbillen. Ik doe nog steeds wel een spijkerbroek aan, want voor mijn leeftijd ziet het er nog best aardig uit. Jurken altijd in A-lijn of skaterdresses, strak van boven en wijd uitlopend vanaf mijn taille of iets daarboven. Dan kun je daaronder laten wapperen wat er hangt :)
Alle reacties Link kopieren
Knabbeltje schreef:
23-07-2021 14:41
Wie zegt dat? Of zit dat alleen in je eigen hoofd? Is er weleens iemand die gezegd heeft dat je er niet uitziet als je strakke jurkjes draagt? Dat zal vast meevallen ;)
Met ieder lijf is wel iets, maar als je daar alleen maar mee bezig bent is het zonde van je energie. Trek het aan als je het leuk vindt en heb schijt aan iedereen die er commentaar op heeft. Als ze dat al hebben.
Het kan best komen omdat sommige vrouwen echt super mooie ronde billen hebben. Dus dat ik bij mezelf dan het zelfde verwacht terwijl het bij mij gewoon “ normaal “ is absoluut niet mooi ofzo eerder gewoon onopvallend. Terwijl als Ik zoiets draag, ik wel verwacht dat het mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn genoeg kleren die ik niet draag omdat ze me niet flatteren. Maar ik vind mijn lichaam mooi. Dat sommige kleren minder goed of niet leuk staan, zie ik niet als een falen van mijn lijf. Het is gewoon een feit dat niet ieder kledingstuk bij ieder persoon geweldig staat. Sterker nog, er zijn zat kledingstukken in de winkels te vinden die niemand(!) flatteren. Ik verwonder me er soms over dat het desondanks verkocht wordt.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft wel kleding die die niet kan dragen. Ik heb een behoorlijke kont in verhouding, maar daardoor staat de gemiddelde jumpsuit mij bijvoorbeeld juist weer niet.

Ik zou als ik jou was eens gaan winkelen in een echte winkel en daar gewoon echt alles uit het rek trekken. Juist ook dingen die je nu dus niet hebt gekocht, want er zijn zeker ook rokjes en jurkjes voor jouw figuur. Probeer bijvoorbeeld eens een a-lijn rok. En dan niet meten afschrijven als je iets aantrekt, want jij kijkt meteen naar je kont, maar kijk wat langer en probeer het totaal plaatje te zien.
Dus gewoon alle verschillende modellen passen zodat je kunt ontdekken wat je wel staat, zodat je als je de volgende keer online winkelt wee wat je moet bestllen :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben ze SHAPE- ware voor uitgevonden ;)
Zoals degene boven mij al zei, er is met ieder lichaam wel 'iets', maar dat hoeft je niet te weerhouden iets te dragen wat je leuk vindt.

Ik ben zelf heel slank, heb amper bil en een a cupje.
Bij de keuze van mijn kleding hou ik wel rekening met mijn figuur, maar dat ik weinig kont en tiet heb maakt me verder niet zo veel uit. Het is nou eenmaal hoe ik eruit zie en ik ben tevreden met wat ik heb, ook al is het niet perfect.
En ach, de een zal denken dat ik een magere spriet ben en een ander zal me misschien mooi slank vinden in een bepaalde outfit. Mensen hebben toch wel een mening, het gaat erom hoeveel je je ervan aantrekt.

Sommige kleding staat ook juist mooi bij slanke lichamen trouwens.

En je hebt ook ondergoed dat de billen een beetje omhoog lift en voller doet lijken, mocht je dit willen proberen.
Jij schrijft:
Omdat ik niet echt volle billen heb en je de vorm van je billen ook echt goed ziet dan in een strak jurkje of rokje .. Waardoor ik dus geen leuke/ zomerse kleding draag. Dit heb ik eigelijk al heel mijn leven..


Denk jij dat alleen strakke kleding leuk en/of zomers is?


Kijk eens om je heen, het straatbeeld is veelkleurig en divers. Lang, kort, strak, wijd, effen, patroon of motief……..

De echte truc zit hem in het zich kleden naar zijn pluspunten. Als jouw billen volgens jou geen pluspunt zijn moet je daar dus niet de nadruk op leggen. Dus geen strakke jurk of rok.
Zo ontzettend veel andere kledingstukken die jou vast wel leuk staan.

Overigens is het maar de vraag of anderen jouw lichaam op dezelfde manier zien dan jijzelf. Wij zijn nogal geneigd heel streng tenzij tav onszelf.
Och meid, hier een echte appel.
Slanke benen, heupen en platte billen en dan begint de ellende: flinke buik en hele flinke borsten.

Maar je moet toch echt niet denken dat ik mijzelf vanwege mijn platte billen veroodeel tot die eeuwige spijkerbroek en zeker niet met temperaturen boven de 18 graden. Blegh het zweet loopt spontaan mijn platte bilnaad in.

Dus hier toch echt een rok en jurken in de kast die ik heel graag draag. Gekocht bij een goede vriendin met boutiek die mij echt niet voor schut laat lopen.

Oftwel, it all in your head girl!
Alle reacties Link kopieren
Ehm misschien niet meer naar je kont kijken. Zit toch achter je, kijken anderen maar naar :-D en hup aan en gaan!
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
23-07-2021 14:37
Ja ik ben wel slank, dus de voorkant is gewoon oké maar als ik mezelf dan bijvoorbeeld van de achterkant of zijkant zie dan baal ik een beetje. ik mis dus wat vorm / Shape en dat is gewoon goed te zien in bepaalde kleding.

Ik verwacht bijvoorbeeld dat mijn billen echt rond lopen van de zijkant en bij mij is dat gewoon niet zo.
En dat zie je niet in die spijkerbroek?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Je hebt niet veel bips nodig om jurken of rokken aan te kunnen. Heb je A lijn rokken of jurken weleens gepast? Die waaieren van zichzelf uit vanaf je middel en daar heb je dus geen bips nodig om een mooie vorm te krijgen.

Dit: Model heeft niet echt bips maar toch staat het jurkje leuk.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Iets wijdvallend vanaf de taille, heb je zoiets al eens geprobeerd?

https://www.zalando-lounge.nl/campaigns ... seCategory
.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, ik heb geen ronde billen of zo, maar ik draag het wel gewoon. De meeste vrouwen die ik ken hebben geen ronde binnen, dus de meesten hebben niet het ideale lichaam.
Maar ze trekken wel gewoon die leuke jurkjes en rokjes aan, omdat ze zich daar goed in voelen.

Ik had van de week een jurkje aan dat niet super strak zat, toen ik mijn achterkant bekeek, viel het mij op dat je de aftekening van mijn onderbroek zag. Niet mooi, maar ook niet storend genoeg voor mijzelf.

Misschien vind een ander het vreselijk, maar dan kijken ze maar mooi de andere kant op. Ik kleed mij leuk voor mijzelf, niet om een ander te pleasen. Daarnaast zijn de meesten het na 30 seconden al weer vergeten.

Dus draag gewoon die jurkjes!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel hoor; heb ik een leuke outfit in mijn hoofd en vergeet ik even dat alle vrouwen die ik zoiets heb zien dragen óf langere benen hebben dan ik, of hoge hakken dragen. Dus jammer maar helaas, dan werkt het niet voor mijn figuur.

Mijn oplossingen:

Toch dragen en het verschil tussen ideaal en realiteit accepteren (ik ben toch de enige die dat ziet).

Een andere stijl zoeken die mijn lichaam wél staat. Het werkt altijd het best om mee te gaan met wat je hebt, je sterke punten te benadrukken. En in de tussentijd proberen niet druk te maken over de minpunten. Het is maar uiterlijk. Het is soms moeilijk om complexen wat dat betreft helemaal los te laten, maar probeer er een beetje om te lachen.

En tenslotte: vermijd bronnen die je het gevoel geven dat een perfecte kont heel erg belangrijk is. Dat brengt je niets behalve onzekerheid, zonde van je leven.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet zozeer aan je billen ligt, maar meer aan je veel te kritische zelfbeeld. Jij bent toch die TO die ook ontevreden is over haar kaak?

Zo zonde! Waarschijnlijk heb je een prima figuurtje waar menigeen jaloers op is. Zo zonde dat je jezelf steeds zo te kort doet met zoveel zelfkritiek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven