Lijf & Lijn alle pijlers

Op zoek naar een DEO die werkt

14-01-2022 17:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de ultieme tip?
Ik heb door de jaren heen verschillende soorten deodorant gebruikt (oa. fa, dove, deoleen, odorex, rexona max protection) maar nog nooit iets kunnen vinden wat echt werkt bij mij.
Ik heb nu een "natuurlijke deo" van we love de planet. Volgens de reviews helemaal geweldig.
Nou ik heb echt na een paar uur flinke zweetplekken...
Voor die prijs ga ik dan maar weer terug naar dove. Dus wie heeft er goede tip?
Alle reacties Link kopieren
Odorex dry werkt goed. Bij jou niet?
Alle reacties Link kopieren
Sanex is bij mij de enige die ik vind werken
Alle reacties Link kopieren
Syneo 5.
Alle reacties Link kopieren
Wat gebruik je? Een spray of een roller?.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogel schreef:
14-01-2022 17:37
Odorex dry werkt goed. Bij jou niet?
Ik heb nog niet de extra dry geprobeerd. Gebruik jij dit? Is het op de langer termijn ook nog prettig in gebruik?
Alle reacties Link kopieren
Hier erg tevreden met Loveli. Wel duur, maar je gebruikt weinig en het werkt de hele dag.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
14-01-2022 17:45
Wat gebruik je? Een spray of een roller?.
Soms een roller, soms een spray. Wat ik bij een roller vaak heb is dat het wat "nattig" blijft. Ook al laat ik het nog even drogen.
Alle reacties Link kopieren
nautic schreef:
14-01-2022 17:46
Ik heb nog niet de extra dry geprobeerd. Gebruik jij dit? Is het op de langer termijn ook nog prettig in gebruik?
Ja die bedoel ik. Ja gebruik hem al jaren meestal om de dag. Ik vind het heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de deodorant van Loveli. Het is een roller, de Xl variant kost iets van 14€ maar ik kan daar dus een maand of 4 mee doen. In de ochtend deo aanbrengen en dat is voldoende. Voor mij echt geen andere meer

Ze hebben ook mini’s. Die zou je kunnen bestellen om te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Nuud of Loveli.

Maar het stopt het zweten niet he, het voorkomt geurtjes ;) Nat blijf je sowieso. Heeft ook een functie, dus die moet je niet zomaar willen tegenhouden.
Sanex 48 uur for men.

Die voor mannen werkt beter. Alle mannendeo werkt beter dan vrouwendeo.
Alle reacties Link kopieren
Borotalco werkt goed voor mij.
Alle reacties Link kopieren
De clou met natuurlijke deo's op basis van natriumbicarbonaat is dat ze de zeeetgeur tegengaan, niet het zweten zelf. Dát doen ze bij mij wel goed.

Maar dan nog, een goed werkende deo is net zo persoonlijk als een fijne dagcrème. Ieder lichaam is net even anders.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook lastig omdat het zo per persoon verschilt. Zo ga ik van sommige deodorants juist niet fris ruiken, net zoals parfum op iedereen anders reageert.

Nuud werkt bij mij dan weer niet, we love the planet vind ik echt geweldig, qua werking en geur, wel de blikjes. Ik vind dit prettiger dan een anti transpirant, maar dat is maar net wat je zoekt.

Als je helemaal niet wil zweten kan je misschien beter naar odorex dry of syneo 5 kijken. Vond ik wel erg heftig dus moet bij je passen.
orbifolia wijzigde dit bericht op 14-01-2022 18:01
29.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was me vaker met gewoon een washand en water. Ik hou het haar kort.
Ik heb nu ook loveli en dan ben ik geurarm.
Shirtje dagelijks in de was.

Als je echt overmatig zweet kun je bij de huisarts een verwijzing vragen.
Ik blijf ook nog zoeken naar de juiste deodorant.
Ik heb nu de Loveli. Aan het eind van de dag, zeker na inspanning, ruik ik mezelf wel.
Daarnaast reageer ik ook nog eens heel allergisch. Als ik Odorex gebruik, kan ik mijn armen niet meer naar beneden doen van de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is ook heel persoonlijk.
Ik vind het alleen zo irritant dat je op een gegeven moment weet ik hoeveel verschillende deo's in de kast hebt staan. Ook zonde van het geld trouwens.

Ik denk dat ik sowieso die odorex extra dry ga proberen.

Het klopt wel dat met deze natuurlijk deo je geen zweet ruikt. Alleen wel een mega natte plek wat ook niet heel fris voelt.
Een beetje vind ik trouwens niet erg hoor. Maar het mag wel iets minder.
nautic wijzigde dit bericht op 14-01-2022 18:10
28.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Paar maanden geleden loveli gekocht en werkt goed. Minder zweetgeur en minder natte kleding/oksels. Ik gebruik het eigenlijk alleen in de ochtend. Andere deos moest ik echt meerdere keren per dag gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik odorex extra dry. Dan zweet ik echt geen druppel.
Door mijn frozen shoulder stinkt mijn zweet aan 1 kant soms enorm, al direct na het douchen. Heel goor. Aan die kant gebruik ik nu dus die Odorex (ik heb de depper, omdat mijn arm niet genoeg omhoog kon voor de spray of roller). Aan de andere kant een ‘gewone’ deo, wat ruim voldoende werkt.
Ik stop soms wel even met die Odorex. Niet zweten voelt niet goed, kan niet goed zijn voor je lichaam!
Deoleen creme, al 15 jaar.
Maar die heb je al geprobeerd.
Odorex extra dryi nderdaad.
Ik heb vroeger erg last gehad van het natte oksel ding, maar met odorex kan je me in de woestijn zetten en blijven mijn oksels kurkdroog.

Ik gebruik de depper, want deze gaat naar mijn ervaring het langste mee.
In de winter is 1 x per 2 weken genoeg en in de zomer 1 x per week.
Je watvoor het slapen gaan je oksels, goed drogen en dan de odorex deppen en goed laten drogen.
De volgende ochtend douchen en je oksels wassen en klaar.
Let er wel op dat je je in elk geval 2 dagen van te voren niet hebt geschoren, want het spul is geen kattenpis en je kan er flinke irritatie door krijgen als je niet de gebruiksaanwijzing volgt.
Alle reacties Link kopieren
DIY deo : https://www.degroenemeisjes.nl/diy-deodorant/

Wat ook kan is de baking poeder vervangen door arrowroot poeder.

Bevalt mij uitstekend en dat wil wat zeggen, want zit volop in de overgang, dus veel hormonaal zweten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind loveli erg goed werken tegen geur, niet helemaal tegen het zweten ansich
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook eens een blokje aluin proberen. Dat vind je bij de drogist bij de scheerartikelen voor heren. Kost geen drol en is een antibacterieel natuurproduct zonder toevoegingen.
Je oksels wassen en dan over je nog vochtige oksels wrijven met het blokje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven