Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met Atkins

22-01-2010 10:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi



Ik ben van plan om te gaan afvallen met het Atkins dieet. Ik vroeg me af wat jullie ervaringen daarmee zijn en of er misschien mensen zijn die mee willen doen..



Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje29 schreef op 26 januari 2010 @ 12:03:

Jeetje Meds want ben jij negatief zeg over dieten die niet in je eigen straatje passen.

Geen enkel dieet pas in mijn straatje en zou ook niet in jouw straatje moeten passen. Een slaatje door je straatje kan best (met mate!)

Ik snap ook niet zo goed waarom je in een topic over Atkins zo blijft hameren op je eigen idee van het beste dieet.

Niet mijn idee, maar wetenschappelijk aangetoond.

Een keer vermelden lijkt me genoeg. Low carb-aanhangers worden het niet met jou eens al zeg je het 100 keer en jij wordt het klaarblijkelijk niet eens met mensen die anders erover denken dan jij.

Waarom post jij dan vaker dan 1 keer? Ik ga het toch niet met je eens worden dus waarom nog schrijven hier?



Lees anders eens het boek Good Calories Bad Calories. Zoals eerder genoemd een studie naar zo'n beetje alle wetenschappelijke onderzoeken naar de relatie tussen eten en overgewicht.

En een hele boel open deuren. Misschien is het in je opgekomen dat ik boek al ken?



Keer op keer is gebleken dat om duurzaam af te vallen een caloriebeperkt dieet niet werkt op de lange termijn. Dit omdat de proefpersonen elke keer weer last kregen van een vertraagde ruststofwisseling (die niet meer sneller werd ondanks sporten) en nog veel meer problemen en ze na het einde van hun dieet vervielen in een patroon van overeten waardoor ze de verloren kilo's meteen weer bij kregen.

Dat zijn dubbelblinde wetenschappelijke onderzoeken aan universiteiten op een lange termijn.

Ik ben het er helemaal mee eens, low carb is trouwens ook laag calorisch. De stelling laag calorisch dieten werkt niet onderschrijf ik volledig. Sommigen moeten zelfs meer eten om af te vallen



Obesitas in de westerse wereld (en in arme landen waar pas sinds kort coca-cola en mcdonalds is) is opgekomen sinds de massale toename van het aantal ingenomen koolhydraten per dag en dan natuurlijk geen volkoren pasta maar suiker, witbrood en andere geraffineerde suiker- en meelproducten.

Heb je het nu tegen mij? Want ik heb hetzelfde al in mijn vorige bericht geschreven. Het zijn niet de koolhydraten die je figuur om zeep helpen het zijn de geraffineerde producten, frisdrank, fastfood, snoek en koek.



Meningen verschillen. Jouw mening is dat de enige manier om af te vallen gezond eten en meer bewegen is. Mijn idee is dat je moet afvallen door gezond te eten met beperkte koolhydraatinname en daarnaast natuurlijk bewegen.

Dat staat haaks op je vorige alinea, het zou moeten zijn dat mensen gezond en gevarieerd moeten eten en niet moeten snacken en snoepen. En stop met de frisdrank



Dat betekent niet dat ik alleen vlees en slagroom eet maar wel dat mijn diners bestaan uit vlees/vis/gevogelte zonder suikerhoudende sausjes met groene groente. Mijn vezels komen uit speciale fibre crackers en als tussendoortje een handje nootjes.Lijkt me allemaal nogal eenzijdig. Er is niks mis met een volkorenboterham met kaas of pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:twompie schreef op 24 januari 2010 @ 20:41:

[...]





www.hetatkinsforum.nl Twompie, ik kom je hier weghalen, ga eens heel snel naar je eigen topic, ik hoor niets mee van je!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon blijvend afgevallen met Atkins hoor. 15 kilo eraf, en dat is al 4 jaar zo. Zo nu en dan moet ik natuurlijk wel wat herstelwerkzaamheden verrichten, na de zomervakantie enzo. Maar dat zou ik toch geen jojo-en willen noemen.



Cholesterol en alle ander bloedwaarden waren allemaal prima in orde in die tijd. En nee ik heb niet mijn spieren opgegeten, mijn spieren zitten nog keurig waar ze horen te zitten.



Dat je niets zou leren van Atkins doen, vind ik zo'n rare. Alsof je als een zombie alleen maar dat dieet volgt, en verder niet nadenkt. Ik ben wel degelijk gezonder gaan eten door Atkins. Ik kookte daarvoor eigenlijk nooit, en groente vond ik voor konijnen. Nu ik eet ik gewoon en kook elke door de weekse avond. Haalde ik vroeger minsten 4 keer in de week eten af, en at ik de andere dagen een magnetronmaaltijd, nu baal ik meestal als we vergeten zijn boodschappen te doen en we niets voor de zondagavond in huis hebben.



Lekker lunch tip: twee gekookte eieren, 3 tomaten, en een flink stuk komkommer in stukjes snijden. In en bakje met een flinke lepel zaanse mayonaise. Peper, zout en kerrie erbij. Dekseltje op het bakje en mee naar het werk. Gedurende de ochtend staan de sappen en de mayo met kruiden lekker op elkaar in te trekken. Af en toe even schudden en tegen luchtijd heb je een heerlijke salade.

Mmm die eet ik nu bijna nooit meer, want tja ik eet 'gewoon' en dan moet je wat beter opje vetten letten. Geen lepels mayo meer voor mij dus.

Gebruik gewoon je gezond verstand. Vet mag bij Atkins, vlees mag bij Atkins, maar je snapt zelf ook wel dat je geen 6 frikandellen op een dag moet eten. En als het goed is weet iedereen nu toch ook wel het verschil tussen verzadigde en onverzadigede vetten.



Succes met het dieeet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een lekker recept om mee te nemen voor de lunch



HANDIGE RECEPTEN OM MEE TE NEMEN

Groentequichecups om mee te nemen

Omschrijving

Ingrediënten

300 gram (diepvries)spinazie

3 eieren

50 gr geraspte kaas

40 g groene paprika, in dobbelsteentjes

30 g gehakte ui

3 druppels tabasco

Bereidingswijze

Verwarm de spinazie 2,5 minuut in de magnetron op 900 Watt. Laat daarna goed uitlekken.

Vet een muffinblik in.

Kluts eerst de eieren, en voeg daarna kaas, paprika, ui en spinazie toe. Roer goed door. Verdeel het mengsel over de muffinbakjes. Bak daarna 20 min op 180 graden in de oven.





============

Californisch wrap

1 blad rode of groene ijsbergsla

1 plak kalkoenfilet

1 plak ham

1 dunne plak tomaten

1 dunne plak advocado (fase 2)

1 theelepel limoensap

1 blad waterkers of rucola

1 theelepel balsamico azijn.

Leg slablad met de nerf onder op een bord. Beleg met kalkoen,ham en tomaat (eventueel likje mayonaise) Prka in een kommetje de avocado met limoensap en schep dit op de tomaat. Maak het af met de waterkers of rucola en wat dressing. Rol het blad op en doe er een strak plastic folie over.



=========================



1 satehprikker



Doe daarop stukje tomaat,klein bolletje mozarella,basilicumblaadje

Doe er wat alminiumfolie op. Kan je makkelijk meenemen naar je werk.



=========================

Blokje kaas of la vache quirit daarop eet je wat noten erbij.

wel fase 2 vwg de noten



=======================

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven