Lijf & Lijn alle pijlers

Beste manier water meenemen tijdens hardlopen

18-04-2010 19:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer wat warmer wordt neem ik vaker water mee tijdens het hardlopen. Vooral voor de langere afstanden, maar elk jaar zit ik weer te klooien met zo'n belt met kleine flesjes eraan. Ik vind het helemaal niet praktisch en ook niet fijn lopen.



Hoe nemen jullie je water mee tijdens het hardlopen? Welke manieren zijn zowel praktisch als prettig?
Alle reacties Link kopieren
Camelbak?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Ik heb een halve-liter fles in mijn hand. Alles al geprobeerd en dit bevalt mij gewoon het beste. Simpel maar waar; een fles in de hand belemmert mij in geen enkel opzicht.

Ik loop ook geena fstanden waarbij ik meer dan een halve liter nodig heb dus ik red het best hiermee.
Camelbak gaat schuren en krijg ik nooit zo strak op mijn rug dat ie niet meehobbelt met het rennen. Misschien went het op den duur maar ik werd er kriegel van.
Alle reacties Link kopieren
Belt met kleine flesjes!!



het is even zoeken, er zijn veel verschillende belts te verkrijgen. Ik heb goed gekeken en geprobeerd welke mij de fijnste leek. Nu loop ik er prima mee en kan ik "blind" flesjes pakken en terugzetten. De belt gaat bij mij overigens alleen mee op runs > 1,5 uur.
Stay with me, let\'s just breathe.
Alle reacties Link kopieren
Of een wielrenshirt aan? Die heeft zakken op de rug, waar je je flesje in kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een loopgordel die heeft draagzakjes eraan kan je kopen bij diverse sportzaken! Is ideaal en ook niet duur.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een belt van perfekta voor 8 flesjes van plm 200ml. Deze zit veel beter dan de goedkopere varianten die ik heb. Van die goedkopere varianten blijven die flesjes namelijk schudden.

Draag je de belt wel om je taille en niet op je heupen? Ik zie namelijk met name dames nogals eens lopen met een belt op hun heupen. En dat zit dus echt voor geen meter.

Ik kan er ook mijn sleutels in kwijt, eventuele energie gels en tijdens wedstrijden maak ik mijn borstnummer vast aan de voorkant van de belt.

Het meest praktische en prettigste is een meefietser die je van een natje en droogje voorziet. Maar omdat ik die meestal niet voorhanden heb toch maar die belt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een camel bag
Alle reacties Link kopieren
belt met flesjes en vakje voor sleutels en gsm (als ik echt ver ging).
Alle reacties Link kopieren
er zijn ook flesjes in de vorm van een ovale ring (ik kan het even niet beter omschrijven) die je dus makkelijk vast kunt houden tijdens het rennen..
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Bedankt voor de antwoorden. Een betere belt zou wellicht helpen, heb nu een vrij goedkope (als het warm is smaakt het water ook naar plastic) maar durfde er niet echt in te investeren omdat ik twijfelde. Misschien toch wel wat gaan "passen" binnenkort.



Fles in mijn hand gaat aardig, misschien is zo'n fles die fiekes voorstelt wat. Daar heb ik ook aan zitten denken.



Ik ga wat rondkijken in de sportzaken denk ik. Bedankt voor de ideeën.
Als het erg koud is doe ik warm water in mijn fles trouwens en dan wissel ik van hand. Zalig

Zodra de handen warm zijn en ik een eerste teug neem is het water op fijne temperatuur (het wordt nl niet ijskoud)
Ik heb 'n 600 ml fles in 'n daarvoor bestemde heupband.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven