Lijf & Lijn alle pijlers

Zumba & afvallen

02-05-2010 18:58 18 berichten
Dag dames (en evt. heren )



Vorige week heb ik een lesje Zumba gehad en vond het echt wel leuk (wat al een wonder is want ik ben eik anti sport )

Nu vroeg ik me af of het reeël is, als je minstens 4x in de week gaat Zumba-en, per maand 3 kg kan afvallen?

Of is dit te hoog gegrepen? Dit alles natuurlijk in combi met gezond eten.



Ik hoor graag van jullie!
Alle reacties Link kopieren
alleen door zumba val je niet af maar als je daarbij op je voeding let dat kan je best 3kg afvallen per maand hoor! 3kg is een reeel doel! Maar het ligt natuurlijk ook erg van je start gewicht af. heb je nu een 'normaal' gewicht of overgewicht? bij overgewicht val je over het algemeen sneller af.
Alle reacties Link kopieren
ohja 7000 calorieen verbranden of minder eten staat voor 1kg minder vet.
Alle reacties Link kopieren
De basis van afvallen is variatie, zowel qua eten als bewegen. Ik zou dus zeggen dat het 4x niet meer toevoegt dan 2x omdat het te eenzijdig en dus niet effectief is.
" want ik ben eik"



Dat zie je inderdaad niet vaak, bomen die van sport houden.
Alle reacties Link kopieren
Als je van helemaal niet sporten naar 4x per week gaat is dat heel goed voor je lijf (heb ik ook gedaan) maar aan de kilo's was het bij mij niet meteen te merken. Eerst wordt vet omgezet in spieren. En spieren zijn zwaarder dus qua kilo's levert je dit niks op. Van veel sporten versnelt je stofwisseling maar helaas wordt het toch echt minimaal een half jaar door bikkelen voordat je lichaam dit ook snapt.



Voor snel resultaat moet je dus echt ook een combi met gezonder/minder eten zoeken.



en om het leuk te houden, een beetje afwisseling. Als je 4 keer in de week naar de zumba gaat (ik ga 2 x) dan kun je de lessen echt wel dromen en is er binnen de kortste keren niks meer aan. Salsa Sporta (vrijwel het zelfde), bodyjam, streetdance( let wel op dat je de volwassenen-variant te pakken hebt), salsa solo zijn dansvarianten die ook op verschillende sportscholen/dansscholen gegeven worden
Alle reacties Link kopieren
Van nul naar vier keer per week is absoluut NIET goed voor je lijf. Probeer het realistisch te houden: hoogmoed komt voor de val, hardlopers zijn doodlopers, etc...
Alle reacties Link kopieren
Eens met Lion, en daarbij vet wordt echt niet ineens spier hoor.. Het vet gaat weg en als je daarbij je spieren traint, dan worden ze sterker groter.

Maar echt niet zo makkelijk als een beetje zumba doen en *hups* je vet wordt spier. Is wel wat meer voor nodig..
Alle reacties Link kopieren
Zumba is meer fun dan effectief voor je figuur. Je wordt er knap moe van maar dat zegt niets over wat het voor je lijf doet. Natuurlijk is het hartstikke goed dat je dit bent gaan doen, het is beter dan bankhangen en volvreten. Ligt je prioriteit bij gewoon lekker bewegen, dan is 2x per week prima. Wil je echt figuurcorrigerend resultaat, dan zul je het toch beter anders moeten aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
ja, lion daarheb je idd wel gelijk is van o naar 4 is erg heftig. Ik heb het ook gedaan, maar mijn conditie was in het begin zo slecht dat ik alles nog maar op halve kracht deed, haha. Maar ik had er idd wel een blessure aan over kunnen houden, of zo.

Maar wel goed dat TO wil gaan sporten, niet sporten is helemaal funest voor je lijf.
Alle reacties Link kopieren
Je moet Zumba echt opbouwen. Eerste week 1x, tweede week 2x, nog een weekje 2x, dan een paar weken 3x. Ik heb het te snel opgebouwd en moest het bezuren met een flinke blessure/overbelasting. En dat komt heel vaak voor!!! Denk bijvoorbeeld ook aan echte aerobic schoenen, ander kun je je knieën weggooien na een maandje.



En ik zou vooral ook afwisselen met andere sporten en gezond eten. Ik doe al 3/4 jaar Zumba en ik zeg het je, Zumba alleen is niet HET middel om af te vallen.



Succes! x
Alle reacties Link kopieren
quote:Liondevil76 schreef op 02 mei 2010 @ 20:17:

Zumba is meer fun dan effectief voor je figuur. Je wordt er knap moe van maar dat zegt niets over wat het voor je lijf doet. Natuurlijk is het hartstikke goed dat je dit bent gaan doen, het is beter dan bankhangen en volvreten. Ligt je prioriteit bij gewoon lekker bewegen, dan is 2x per week prima. Wil je echt figuurcorrigerend resultaat, dan zul je het toch beter anders moeten aanpakken.Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb opgebouwd naar 3x per week en gezond eten, en toen werd ik echt strakker en viel af. Maar dan moet je wel fanatiek mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Eensch met Liondevil. Opbouwen is echt superbelangrijk. Ik liep ook veel te hard van stapel en heb met de nodige blessures dat zeker moeten leren.



Zumba is een goeie conditietraining (mits je ook echt intensief meedoet!), maar strakker worden link ik eerder aan KT dan aan een fanatieke les Zumba. Voeding is imo minstens zo belangrijk (zie voorbeeld kaarslichtje)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ook ik kan van Zumba zeggen dat je er best mee kan afvallen.

Sinds februari ben ik 10 kilo kwijt en wil nog eens 10 kilo eraf.



Ik spin 1x in de week, XCO 1x in de week en Zumba 1x in de week, maar de ochtend na de Zumba barst ik echt van de spierpijn in mijn billen en buik. Maar dan doen ik wel intensief mee alles aanspannen zeg maar.



Dit alles met gezond eten.



Succes ermee!



Linnos
Jammer dat er soms negatieve reacties bijzitten. TO gaat bewegen, dat is zo goed! Er zijn veel te veel mensen die helemaal niet meer in beweging zijn.



Dus ik moedig je aan TO! Maar vier keer in de week is misschien idd iets te hard van stapel lopen. Houd het realistisch. Twee keer in de week is ook prima en dan houd je het misschien op de langere termijn beter vol. Opbouwen kan altijd nog.



Wat betreft afvallen: het is goed dat je beweegt en sport. Het werkt namelijk tweeledig. 1: door sporten val je af en 2: mensen met een gespierd lichaam verbranden in ruststand meer dan mensen die niet gespierd zijn. Dus zelfs als je niks doet verbrand je dan calorieeen. Dit geld natuurlijk niet na 1 keer Zumba, ook niet na 100 keer. Maar als je het op de lange termijn volhoudt ga je zeker de effecten merken!
Alle reacties Link kopieren
Dat TO meer wil gaan bewegen is zeker top, maar 4x dezelfde sport heeft niet zoveel nut. En inderdaad opbouwen is superbelangrijk! Ik heb t ook aan de lijve ondervonden (weliswaar met een andere sport, maar toch). Dus misschien kan je naast 2x per week zumba nog 1 a 2 keer per week wat krachttraining/fitness of bodypump o.i.d. gaan doen? Als je daarbij je eetpatroon aanpast val je zeker met overgewicht flink af
Alle reacties Link kopieren
Zumba is best leuk, maar niet heel heftig qua conditie en ook niet voor je spieren. Ik zou zeggen voor een optimaal effect 1 of 2 keer zumba, maar daarnaast ook een keer bodypump of XCO, dat is wat meer op spier en krachtopbouw gericht.

En inderdaad rustig opbouwen. Niet meteen van 0 naar 4x per week gaan! Als je overgewicht hebt, is 3 kg afvallen per maand heel realistisch. Bij een normaal gewicht is het wel veel denk ik. Succes en veel plezier, je zult zien dat sporten ook echt leuk kan zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Zumba superleuk om te doen. Ik hoef niet echt serieus af te vallen, ik probeer meer op gewicht te blijven, en voor dat doel werkt Zumba in ieder geval goed bij mij.



Het artikel http://www.nuafvallen.nl/met-zumba-afvallen laat heel goed zien hoe zo'n zumba klas eruit ziet. Het hangt wel een beetje af van de instructeur, maar als je een goeie hebt is het echt leuk, vind ik tenminste .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven