Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen (strakker worden) met de Wii fit

12-07-2010 01:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net een Wii fit gekregen en heb hier geen ervaring mee. Ik wil wat kilo's kwijt en vooral weer wat strakker in mijn vel komen! (net bevallen). Wie heeft ervaring met de Wii fit en wil haar ervaring delen?? Tips zijn van harte welkom!!!

Alvast bedankt;-)

liefs Ziza
Alle reacties Link kopieren
Hoi Ziza,

Wij hebben ook een Wii fit en vind ik ''m wel grappig. Alles een keer uitgeprobeerd, vind yoga wel leuk! Maar om eerlijk te zijn geloof ik niet zo in sporten op de Wii. Als je wat wil afvallen en conditie kunt opbouwen kun je beter naar de sportschool gaan of een rondje gaan rennen.

Dus helaas geen tips!
Alle reacties Link kopieren
Heb ook de Wii fit en afvallen en strakker worden gaat er prima mee. Maar niet alleen met Wii Fit. Ik heb b.v ook Active Sport en dat is al een stuk heftiger. OOk heb ik 'My Fitness Coach' dat is echt heftig. Gewoon een uur lang een hele intense workout. Doet echt niet onder voor de sportschool. Wat ik wel heel leuk vind aan de Wii fitness is dat je vorderingen zo goed worden bijgehouden. Succes!
Vergeet het maar, als je strakker wil worden moet je naar de sportschool gaan. De ervaring leert dat Wii Fit in het begin erg leuk is en dat je het dan (bijna) elke dag doet, maar na een maand of 2 staat het Balanceboard te verstoffen en wordt het alleen nog maar tevoorschijn gehaald als er mensen over de vloer komen die er nog nooit wat mee gedaan hebben.



Mijn Balanceboard heeft in 2009 precies 0,00 minuten aangestaan.
Alle reacties Link kopieren
@ Kaatje. Dat heeft dan toch meer te maken met zelfdiscipline dan met de Wii fit.



Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met het gebruik van de Wii...ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een wii fit....en die is ook aan het verstoffen....heeft niks met zelfdiscipline te maken...want ik sport wel al jaren bij een sportschool.

Heeft te maken met keuzes (in mijn geval) vond de wii fit leukl voor een paar weken....maar het geeft me toch niet de voldoening die een rondje sportschool me wel geeft. Of het nou een les of een circuitje is.



Vond de wii active dan nog uitdagender en die wil ik nog wel eens doen wanneer ik geen tijd heb om naar de sportschool te gaan.



Maar voor mij qua beweging is de wii fit geen uitdaging!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Wii, met Fit en Active, en al maanden niet gebruikt, na 'm een drietal maanden wel intensief gebruikt te hebben. Voor mij werd het saai na een tijdje, vooral bij de Fit.



Maar ik wil het, als het weer koeler wordt, toch wel weer gaan oppakken. Ik voel me schuldig dat zo'n duur apparaat nu staat te verstoffen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me heeft de wii-fit maar ik geloof niet dat ze er ook maar 1 gram door is kwijtgeraakt.
Ik denk dat het wel goed is om er nu mee te beginnen. Vooral als je net een baby hebt gekregen kun je niet zo gemakkelijk naar de sportschool. De WII fit is dan een leuk apparaat om weer in beweging te komen. Je kunt er rustig mee beginnen en uiteindelijk wel een half uur of langer cardio mee doen. Maar om echt serieus strakker te worden moet je inderdaad naar de sportschool om krachttraining te doen. Maar dat kan ook over een paar maanden, als je eerst wat conditie en kracht hebt opgebouwd met de WII-fit.
Alle reacties Link kopieren
WII Fit is én niet erg intensief, én verveelt snel. EA Active Sports is zwaarder en komt meer in de buurt van een echte work-out.

Maar voor beide geldt dat je er enorm veel discipline voor nodig hebt, omdat het snel erg saai wordt om te staan huppelen in de huiskamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist geen zelf discipline met naar de sportschool gaan. Ik koop vaak zo'n rittenkaart als ik weer even motivatie denk te hebben en die is na een tijdje met nog een heleboel lessen tegoed verlopen



Ik ga in september bevallen van mijn eerste en het lijkt mij dus ook een uitkomst dat je thuis kunt sporten. De Wii fit met Active Sports is dus de zwaarste workout? Ik heb nog geen Wii fit dus weet niet zo goed hoe al die onderdelen heten...
Alle reacties Link kopieren
ik heb hem ook gehad en ik loop ook hard..

na een keer of drie was ik er klaar mee, hup op marktplaats en weg ermee!
Even een up...

Ik heb sinds vorige week ook een Wii met Fit plus. Ik vind de steps aerobic oefening heel leuk, en dan de plusvariant, die ietsje moeilijker is. Hij duurt echter maar vijf minuten, en hoe goed je ook presteert, het niveau wordt niet moeilijker.

Iemand een tip, bijv. van een spel wat op de stepoefeningen uit Wii Fit plus lijkt?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Wii Fit sinds vorige week ter aanvulling op mijn hardlopen en dagelijkse beweging. Tot nu toe: leuk! Vraag me of of het helpt, maar we zullen zien:D Ik lees dus vrolijk mee
Niemand verder een Wii fit???
Ik heb een Wii en ook de Wii fit, maar gebruik hem dagelijks om een half uur (soms een uur) te sporten met "Dancing stage". Of met het balanceboard of met een dansmat erbij. Van regelmatig intensief bewegen val ik af. Ik vind het superleuk om te doen daarom houd ik het ook zo lang vol en is er geen sprake van "verstoffen" van de Wii.
@Vikki: Wat houdt het spel 'dancing stage' precies in? Wat kun je daarmee doen als je het balanceboard hebt, lijkt het op de stepsoefeningen in Wii fit?
Ja, lijkt er een beetje op. Je volgt de pijlen en de tekens op het scherm terwijl je op het balanceboard staat. Je beweegt heupen en armen. Behoorlijk intensief. Met de dansmat is nog intensiever, dan ben je als het ware meer aan het "springen" over de mat. En je beweegt je armen. Je zou het moeten doén om te voelen en merken wat het voor conditie en lijn doet...........
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb ook een wii met wii fit, balanceboard, ding voor om je been waar je de numchuck in kan stoppen etc.



Ik vind die fitness couch-dingen alleen echt niet leuk, dus ik wil eigenlijk alleen de vrolijke spelletjes doen. Skien, voetballen, hoepelen etc. Niet op de grond liggen en buikspieroefeningen doen. Probleem daarbij is voor mij ook dat ik de coach niet kan zien als ik plat op de grond lig :-S



Maar ik kan wel wat motivatie gebruiken. Het idee is dat ik op dinsdag- en donderdagochtend lekker ga ochtendgymnastieken met de wii.



Wie krijgt mij gemotiveerd? Want ik weet t ff niet meer...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gebruikt toen ik pfeiffer had, omdat mijn conditie toen echt nul was. En bij mij hielp het wel. Alleen ben ik er niet strakker door geworden of afgevallen.. (hahaha door de pfeiffer wel 15 kilo )



Nu denk ik steeds: Oh ja moet nog op dat ding gaan staan, maar heb er gewoon echt geen motivatie voor..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Wii fit hier thuis staan. Vind het tot nu toe hartstikke leuk! Volgens mij helpt het niet echt om af te vallen, maar beetje beweging is nooit verkeerd denk ik.
Het kan. Met de pilates en spier oefeningen en neit met de ski spelletjes. Echter moet je dit goed doen, met de juiste spierspanning in je buik en niet zomaar wat bewegen wat er op lijkt, en dat zeer regelmatig. Anders is het verspillen van tijd.
Alle reacties Link kopieren
Is de Wii-fit nu uit ofzo?

Ik heb hem vandaag weer eens gebruikt, eerst yoga daarna spieroefeningen. Toen ben ik overgestapt op de active en daar het 30dagen programma gedaan. Als cooldow weer Wii-fit balance oefeningen, aerobics en yoga. Heerlijk 45min sporten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook 1! vandaag voor het eerst gedaan, ziet er leuk uit. Moet je inderdaad wel regelmatig blijven doen
Alle reacties Link kopieren
Wat is Active SPort, is dat ook voor op de Wii?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven