Hardlopen deel 5

02-05-2016 12:55 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor alle hardlopers.

Beginners, gevorderden, opnieuw-beginners, semi-professionals: iedereen is welkom.



Deel hier je ervaringen, tips en vragen over alles wat met hardlopen te maken heeft: wedstrijden, rust, trainingen, schoenen, eten, kleding, muziek, blessures, etc.



Deel 4 vind je hier



Enkele handige links

Runner's World website van tijdschrift Runner's World met artikelen over van alles en nog wat

The Injured Runner Wat als je geblesseerd bent? Een expert is altijd de aangewezen persoon om voor jou te bepalen wat de beste oplossing is. Maar hier vind je informatie over soorten blessures en verschillende manieren om ze te voorkomen en verhelpen.

8 Hardloopapps voor android Gratis apps die je begeleiden bij het opbouwen van je conditie en/of die je gelopen afstanden, snelheid en routes bijhouden. Met o.a. het beginnersprogramma van Evy Gruyaert.

5 apps voor iPhone

Runinfo handig voor het samenstellen van schema's

Couch to 5k (Engels) oftewel: vanaf de bank naar 5 km lopen. Uitgeschreven schema met drie trainingen per week op de pagina, met onderaan een link naar de app.
What a nuanced anxiety
@jojojanneke: welkom! Ik merk de verslaving wel al een beetje hoor, na minder dan een half jaar. Ook al moet ik me ook soms van de bank af slepen, als ik het niet doe merk ik dat ik na een paar dagen niet lopen heel onrustig word. Ik merk het niet alleen zelf, het is ook aan me te merken dus dan word ik naar buiten geschopt met mijn loopschoenen.

@ikbenik: kijk echt uit met je knie. Als je opgewarmd bent, voel je altijd minder pijn, maar dat wil niet zeggen dat de blessure weg is. Heb gelukkig nog geen ervaring met hardloopblessures, maar bij eerdere sport wel heel lang te eigenwijs geweest en door gegaan want het ging wel. Na maandenlange fysio toen weer heel rustig kunnen opbouwen, heeft totaal meer dan een jaar geduurd.
Hoe was je dagje sauna? Heerlijk is dat, zeker met zo'n prachtig weer.

@pupsel: hoe was het op de baan?

@cerulli: herken het helemaal, gisteren na training ook vroeg gaan slapen en heel erg vast geslapen. Vond het heerlijk en werd echt goed uitgerust wakker vanochtend.

@mother2009: fijn dat je geen last meer hebt van je enkel, dat is snel weer beter. Even rustig aan doet wonderen.

@louhi: nog last gehad van de hitte met lopen vandaag?

@dianaf: sleet het huishouden doen er bij mij maar net zo in als het lopen ;) daar kan ik echt makkelijk maandenlang zonder.. daling met 45bpm in een minuut is veel, prima herstel dus ondanks dat het zo zwaar voelde. Volgende training voelt vast beter aan.

Gisteren heerlijke intervaltraining gehad, het ging een keer echt zoals ik wilde. Hopelijk heb ik dat gevoel morgen ook bij duurloopje wat op de planning staat. Twijfel om te kijken of ik de 10km eindelijk kan halen, maar of het een heel goed idee is ben ik nog niet over uit; druk weekend voor de boeg. Denk dat ik tijdens het lopen kijk hoe het voelt, als het lekker gaat loopt ik waarschijnlijk wel door.
Alle reacties Link kopieren
Jojojanneke welkom. Gaat je partner ook in Winschoten lopen?
Hier is de hardloop verslaving vrijwel gelijk toegeslagen. Dus in tegenstelling tot de ervaring van dianaf in haar omgeving loop ik al bijna 12 jaar heel fanatiek. En in mijn omgeving ken ik best veel mensen die al veel langer heel fanatiek met hun sport bezig zijn. Ik ken ze wel hoor mensen die overal heel fanatiek aan beginnen en binnen een paar maanden afhaken. Maar dat zijn in mijn beleving dat niet de echte fanatiekelingen. Die willen snel iets bereiken, lukt ze dat niet snel dan haken ze af, of te wel gewoon een bevlieging die aanvankelijk fanatiek oogt. De echte fanatiekeling herken je aan de lange termijn doelen en de discipline door te gaan op de momenten dat het alles behalve vanzelf gaat of misschien zelfs alles wel lijkt tegen te zitten.

Dianaf mijn hartslag is nooit zo hoog maar zakt binnen een minuut zeker in het hogere hartslag gebied altijd wel binnen een minuut met 50-55.Dus als ik stop met een hartslag van 160 zit ik na een minuut altijd wel onder de 110.

Vanmorgen om kwart over vijf opgestaan om nog voor mijn werk een interval training te kunnen doen. 8x1000m. Met in en uitlopen erbij 15km gelopen. Morgen een lange extensieve duurloop.
Alle reacties Link kopieren
Louhi; soms is het ook al héél wat, om van die bank af te komen hoor! 'Verslaving' is een groot woord.

Bubbles; jouw laatste zin v je laatste post hierboven klinkt verstandig. Gewoon even voelen op het moment zelf hoe het gaat. Ik vind dat zelf altijd prettig, als ik mezelf die ruimte geef om bij te stellen, ipv me vast te zetten op een bepaald getal/afstand. Voelt 'innerlijk-kind' zich ook weer eens gehoord. :-D

Klopt trouwens wat je zegt; opgewarmd voelt m'n knie veel beter! En denk dat je gelijk hebt met dat dat n beetje verraderlijk kan zijn. (Omdat je dan geneigd bent te denken dat het 'over' is en je wel weer wat extra kunt doen.)

Sauna was heerlijk. (Nouja, 'sauna'; 99% vd tijd gewoon liggen bakken in de zon, beetje hangen in het zwembad, of afkoelen in het dompelbad :proud: )
Morgen weer werken.
Alle reacties Link kopieren
Wauw baukje; jij was al vroeg op!
Enne, als je hart ZO snel weer rustig is zegt dat héél wat over je (beregoede) conditie. :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het weer wat beter gaat Mother!

Ikbenik, ik ben gisteren wel gegaan, maar heb het rustig aan gedaan (6.5 km). Ik luister altijd maar naar mijn lichaam, als ik last heb van de warmte ga ik minder ver of loop ik wat rustiger. Overigens heb ik vaak meer last van een hoge luchtvochtigheidsgraad (dan is het net of ik onder een dekbed loop).

Welkom Jojanneke! Die verslaving is er bij mij nog altijd niet, ik moet mezelf vrijwel altijd de deur uit schoppen. Maar toen ik een tijdje terug geblesseerd was merkte ik wel dat ik het lopen miste, dus misschien toch een beetje verslaafd? Het is wel deel van mijn leven geworden, al ben ik niet extreem fanatiek.

Bubblesjoy, klinkt goed! Vaak kan je meer dan je denkt als je eenmaal aan het lopen bent, en als je die 10 km niet haalt ben je er in ieder geval een eind naar op weg.

Baukje, ik herken wel veel van wat je schrijft. Ik ken een paar lopers die superfanatiek begonnen maar stopten toen ze geblesseerd raakten. Terwijl mensen die echt op de lange termijn willen blijven lopen toch altijd weer beginnen. Ik ben zelf geen loper die indrukwekkende prestaties neerzet, maar ik hou het toch al langer vol dan ik ooit verwacht had, hoewel ik ook wel met mijn motivatie worstel af en toe.
Alle reacties Link kopieren
@bubblesjoy; de training op de baan ging lekker ! Merk wel dat ik te voorzichtig loop, bang om een blessure te lopen of buikpijn te krijgen. Heb na de warming-up van een half uur 5x 800 meter op lekker rustig tempo gelopen. Laatste rondje ging ik een flink tandje bij en dat ging ook iets te makkelijk. Ik denk dat ik wat harder moet gaan durven lopen, want dat kan ik prima!

Ze willen mij al naar de reguliere groep zetten dus dan wordt ik ook wat meer uitgedaagd.

Gelukkig nog niks gevoeld van mijn oude blessures van afgelopen winter dus dat is wel rust gevend (shinsplint achtige klachten )
Alle reacties Link kopieren
Vanavond helaas niet naar de baan, ben pas om 8 uur thuis van het werk.

Zaterdag gewoon wel weer het bos in :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een tijdje geleden begonnen met hardlopen en ik lees af en toe met jullie mee. Ik ben echt een ontzettende beginner en mijn conditie is ook niet al te best, dus ik ren nog niet zo lang achter elkaar, maar vind het wel lekker om te doen.

Nu loop ik tegen het volgende aan: ik krijg vrij snel kramp in mijn kuiten en voeten en moet dan stoppen, rekken en een tijdje verder wandelen. Herkent iemand dit? Of heeft iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen? Ik merkte vanmorgen dat ik qua uithoudingsvermogen wel wat omhoog kan, maar die kramp weerhoudt me daar van en daar baal ik van.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Twee maanden geleden ben ik - na een aantal jaren niet te hebben gesport -begonnen met hardlopen. Ik had geen enkele conditie en de eerste training van Evy van 12 x 1 minuut rennen was al behoorlijk zwaar.

Op de een of andere manier heb ik het vol weten te houden en nadat de app van Evy craschte ben ik gewoon gaan rennen zo lang ik kon. En nu kan ik al 32 minuten non stop rennen, ik kan het zelf bijna niet geloven. Het is dat m'n rondje klaar was anders had ik het nog langer volgehouden. Gek hoe je op een gegeven moment in zo'n flow komt waarin het niet zwaarder wordt maar je gewoon door kunt rennen..

Maar.. Ik heb helaas zowel vanavond als ook de vorige keer dat ik gelopen heb (zondag) last van m'n lies. Niet heel erg pijnlijk maar ik voel het wel direct als ik stop met rennen. Wat zou dit kunnen betekenen of heeft iemand tips misschien? Ik loop 2 keer per week en m'n schoenen zijn goed voor zover ik weet. Ik doe geen warming up of cooling down, is het beter om dat wel te doen? En is het verstandig om bijvoorbeeld ook buikspieroefeningen te doen?

Als iemand tips of ideeën heeft dan hoor ik het graag.
Wat knap dat je al zo ver bent gekomen Jelleke!

Hier nu drie weken met bootcamp. 2 a 3x per week en ik vind het leuk.
Maar nu wil ik vanaf nu 2x per week gaan en dan de 3e training zelf hardlopen, om mijn duurvermogen wat op te bouwen.
Vandaag voor het eerst gedaan en ik ging kapot van de warme voeten en pijn in mijn enkel. Terwijl ik met bootcamp eenzelfde afstand loop (maar dan in etappes) en dat niet zo sterk heb..
Ik had sportsokken aan en aangemeten hardloopschoenen, dus ik kan niet thuis brengen hoe het komt. Zou het van de warmte kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Kwartje geen idee wat het is.

Jelleke klinkt toch als overbelasting. Misschien toch te snel uitgebouwd. Conditioneel is het vaak niet het probleem om snel op te bouwen. Maar de spieren en pezen hebben wel tijd nodig om aan de belasting te wennen.

Juultje helaas geen tips voor je. Misschien loop je niet ontspannen genoeg?

Ipv de baantraining vandaag een rustige duurloop van 25km. Had gisteren mijn interval training al gehad en het deze week zo verdeeld met het oog op de marathon van a.s zondag. Morgen nog een kort loopje.
Alle reacties Link kopieren
Dag allen. Leuk om te lezen hoe verschillend iedereen erin staat. Balen is het als je wel wil maar je lijf protesteert door pijntjes hier en daar.
@Baukje ja mijn partner gaat ook in Winschoten lopen. Jij ook?
Ik ga morgen de draad weer oppakken. Heb er zin in!
Don't worry be happy
@baukje: succes zondag! Heb je nog een bepaald tijdsdoel? Hopelijk valt het mee met de warmte. Bijna 12 jaar al fanatiek aan het lopen, dat verklaart wel hoe het mogelijk is zo'n afstanden en snelheden te bereiken. Aan de andere kant toont het ook gelijk aan dat je niet als 8-jarige begonnen hoeft te zijn om mooie prestaties neer te zetten. Soms krijg je dat idee, maar ook als je wat later begint is er dus nog heel veel te bereiken.

@ikbenik: hoop echt dat het meevalt met je knie. Heerlijk zo'n dagje sauna, waarbij je gewoon de tijd hebt om lekker in de zon te liggen. Thuis is het vaak toch lastig om daar de tijd voor te nemen (althans voor mij).

@cerulli: ook ik heb meer last van luchtvochtigheid dan warmte. Ken dat 'dekbedgevoel' helemaal, heb het ook wel ooit omschreven als een warme deken. Laatste dagen is de luchtvochtigheid flink lager geworden, heerlijk.

@pupsel: klinkt goed hoor die baantraining. Zit je nu in een beginnersgroep? Voor een beginnersgroep lijkt 5x800m me al vrij heftig, al ligt het helemaal aan het tempo natuurlijk. Als het zo makkelijk gaat, snel maar naar de reguliere groep, dan wordt je wat meer 'gedwongen' er meer uit te halen.

@juultje: welkom! Volg je een schema om op te bouwen? De kramp is niet herkenbaar, doe je vooraf wel een warming up?

@jelleke1986: wauw, na twee maanden al aan de 32 minuten, schiet lekker op! Die flow is ook herkenbaar, zo raar de eerste keer dat je dat ervaart.

@kwartje: aan één stuk lopen is natuurlijk wel zwaarder dan eenzelfde afstand in etappes (mits het in dezelfde snelheid is). Hopelijk was het gewoon een eenmalig probleem en heb je volgende keer nergens last van.

@jojojanneke: succes vandaag!

I DID IT! Gistermiddag 10km aan één stuk gelopen! Training ging lekker dus. Dit is zo'n week waarbij het allemaal mee lijkt te zitten op loopgebied en het bijna vanzelf lijkt te gaan. Helaas pas dinsdag weer lopen, hopelijk gaat het positieve gevoel mee naar volgende week.
Alle reacties Link kopieren
jojojanneke ja ik ga ook in winschoten lopen , dan voor de 100km

Bubblesjoy het is een estafette loop waar ik als individuele loper aan mee doe. Ik moet minimaal ieder blok van 5km in 30min lopen maar loop ik sneller moet ik bij de wisselpunten wachten voor de start van de volgende 5km. Het is dus een samen uit samen thuis principe. alleen omdat ik zelf geen fietser bij mij heb moet ik al het drinken zelf meenemen. Ik hoop nog een paar flesjes met een andere team mee te kunnen geven. Eindtijd zal dus geen verrassing zijn en op 4hr12 liggen. maar ik loop hem ook gewoon als lange duurloop training.
Super hoor die 10km aan een stuk. En inderdaad hou vast aan dit positieve gevoel ook als het een keer minder gaat.
Alle reacties Link kopieren
@Baukje, ik ben echt zo blij.
Kwart over 5 opstaan op te gaan hardlopen! Wat knap dat heb ik echt nog nooit gedaan.

@Ikbenik, ik heb nog nooit op een loopband gelopen is dat leuker dan buiten lopen?
Ja hoor ik ga ook in de warmte hardlopen.

@Jojojanneke, welkom.
Januari 2012 ben ik begonnen met hardlopen, ik denk vaak ik had 25 jaar geleden moeten beginnen.

@Dianaf, he jammer dat het eergisteren niet zo lekker ging, volgende keer beter.

@Bubblesjoy, ja ik denk dat een paar rust goed was. Andere keer ben ik ook door mijn enkel gegaan toen kon ik veel langer niet hardopen.
Yes you did it! Gefeliciteerd.

@Cerulli, dank je ik ben blij.

@Juultje, welkom!
Ik heb geen ervaring met kramp.

@Jelleke, welkom.
Pijn van je lies, nog nooit van gehoord.

@Kwartje, welkom. Oh bootcamp lijkt mij ook echt gaaf.


Zo gisteren voor het eerst na mijn val met de loopgroep van mijn werk in het bos gelopen.
6.9 km. raar getal ben ik niet gewend ik moet van mijzelf dan tot de 7 km lopen. Het ging goed en ik heb genoten.
mother2009 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 16:21
1.12% gewijzigd
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@BubblesJoy: Jaaa die 5x 800 meter is ook niet voor de beginners bedoeld hoor! Ik deed een aangepast schema haha.
Ik hoor er eigenlijk ook echt niet thuis maar het voelde veilig om daar te starten, volgende week maar naar de reguliere groep :-)

En wauw wat goed 10 km aan één stuk door!! Dat voelt wel weer even als een mijlpaal lijkt mij !

@Baukje; succes zondag!!
Alle reacties Link kopieren
@Juultje; oei die kramp herken ik wel, helemaal toen ik rond de 5km trainde.

Nu ik bij de loopgroep zit geen last meer gehad, ik denk dat het komt omdat we ook uitgebreid een warming-up en cooling down doen. Daarnaast loop ik nu meer intervallen ipv meteen x km achter elkaar, dat scheelt denk ik ook wel.
Heb je goede schoenen?

Ik ben ook maar een leek hoor, dus verder geen idee....
Alle reacties Link kopieren
Geen tijd om uitgebreid te schrijven, kom alleen ff joelen en juichen voor Bubbles! Wauw!! De grote TIEN K gehaald..!? :cheer2: :cheer2: :cheer: Gefeliciteerd!

(Ik kwam gisteren terug van een soort van halve training, het was meer kletsen dan trainen, voelde nogal onbevredigend en besloot na afloop thuis een rondje te gaan lopen. Man mee op de fiets achter me aan ivm dat het donker was en onze wijk niet super veilig is. Was voor het eerst dat ik zomaar 'los' buiten liep. Half uurtje; was erg lekker. Bijzondere ervaring! Niet op een loopband, maar buiten. Temperatuur was heerlijk! Knie hield zich goed, blij dat ik gegaan ben. :)
Alle reacties Link kopieren
Bubblesjoy, ja ik doe wel een warming up. Ik heb eerst een schema gevolgd, maar dat aangepast naar een eigen schema om te kijken of ik bv met meer rust tussendoor minder kramp zou hebben. Wel de tijden dat ik hardloop opgevoerd, maar langer dan 3 minuten lukt dus niet vanwege die kramp, erg irritant.

Pupsel, ik heb wel goede schoenen volgens mij, ze lopen erg fijn in ieder geval. Ik ga anders eens even bij een kennis informeren, die is sportfysio, misschien dat zij me hiermee kan helpen.

Fijn dat je knie het beter deed, Ikbenik.

Baukje, succes met de marathon morgen, wat goed!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Veel geschreven hier en weer zulke mooie resultaten! Goed bezig allemaal, met extra juichen voor Bubbles en de overwinning :cheer:

Ik ga vanavond lopen, na het werk. Ik ben erg benieuwd, heb een veelal staand beroep dus altijd moeie benen na een dag werken.

Morgen weer yoga met adrienne, dat bevalt goed, bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Bubbles :cheer2:

Juultje, welkom! Kramp is heel vervelend. Ik kan ook alleen bedenken: niet goed opgewarmd of te krappe schoenen. Loop je veel op hoge hakken? Magnesiumtekort schijnt ook krampen te kunnen veroorzaken, maar als het alleen tijdens het rennen is denk ik eerder aan een te plotselinge belasting van nog koude spieren o.i.d.

Kwartje, pijn door warmte klinkt mij niet logisch in de oren. Maar geen idee wat het wel kan zijn.

Jelleke, misschien toch een te grote sprong gemaakt, waardoor je iets overbelast? In dat geval weer even een stapje terug doen. Over het nut van warming up en stretchen zijn de meningen verdeeld, maar lopen combineren met spieroefeningen is zeker een goed idee. Als je kijkt naar wel (yoga-) oefeningen voor hardlopers worden aangeraden, zitten daar ook aardig wat stretches bij die de heupen openen, google maar eens op 'runner's lunge'. Dus zoiets kun je ook gaan doen (na het lopen dan, als de spieren goed zijn opgewarmd. En niet als het pijn doet.)

DianaBerrigan, leuk dat Adriene bevalt! Ze zegt soms best wel zweverige dingen maar van haar kan ik dat wel hebben omdat ze er ook niet te moeilijk over doet ofzo.

Iemand vroeg wanneer lopen een verslaving werd... Nou, niet. Tenminste niet als verslaving betekent dat je altijd vol motivatie staat te trappelen om te gaan. Maar het is ondertussen wel routine geworden dát ik ga, en ik zit ook beter in mijn vel als ik drie keer per week een rondje ren. Dus mijn saaie tip is om het een gewoonte te maken.

Ik heb mijn nieuwe rooster voor dit schooljaar, en al mijn lesuren zijn in drie dagen geduwd. Dus dat betekent drie intensieve dagen, maar ook twee dagen thuis waarbij ik lekker kan lopen op mijn eigen tijd. Deze week wel wat minder tijd gehad, heb woensdag (met hangen en wurgen) 7 km over het strand en in de duinen gelopen. Morgen ga ik weer, hopelijk gaat het dan wat makkelijker.
What a nuanced anxiety
@baukje: klinkt als een evenement met een goede sfeer onder de lopers, samen uit samen thuis.

@mother2009: achteraf denk je altijd dat je eerder had moeten beginnen, maar je bent alweer bijna zes jaar bezig. Ik moet dat eerst nog maar eens vol zien te houden. Je hebt een tijd terug toch een urban trail run gelopen? Ik ben er nu zeker van, nu ik 10km kan, ga ik me binnenkort aanmelden voor de urban trail run in Eindhoven in december, dus ben benieuwd naar je ervaring.

@pupsel: succes volgende week bij de reguliere groep!

@ikbenik: goed bezig! Ik heb nooit op een loopband gelopen dus kan het niet vergelijken, maar lopen is heerlijk hè.

@juultje: contact opnemen met een sportfysio klinkt verstandig; met een goede warming up na drie minuten al kramp krijgen kan nooit de bedoeling zijn, zeker niet als je gewoon rustig opbouwt.

@dianaberrigan: succes zo! Ik vind 's avonds lopen juist heerlijk, even de dag afsluiten zonder na te denken. Maar ik zit dan ook de hele dag. Hopelijk valt het mee en werken je benen goed mee straks. Dat yoga moet ik echt nog eens proberen, eens tijd voor maken volgende week.

@tyche: heerlijk, twee doordeweekse dagen die je vrij in kan delen. Op het strand lopen lijkt me zwaar, maar nooit geprobeerd, hier geen strand in de buurt te vinden. Wie weet ooit op vakantie nog proberen te lopen aan zee.

Thnx allemaal! Het voelt inderdaad echt als een mijlpaal. Nooit verwacht dat ik dit binnen een half jaar voor elkaar zou krijgen, maar het is gewoon gelukt, zonder dat het afzien was. De allereerste keer start to run voelde veel intensiever dan nu 10km aan een stuk, terwijl de eerste keer alleen bestond uit stukjes van 1 en 2 minuten lopen.
Alle reacties Link kopieren
@bubbeljoy Echt tof die 10 km!!

@Baukje Wouw 100 km dat is enorm!

En de rest ook goed bezig. Ik vind het lastig om op iedereen persoonlijk te reageren. Dus ik doe liever algemeen als jullie het niet erg vinden.
Ik lees dat sommigen van jullie in het bos of in de duinen kunnen lopen.Wat lijkt me dat heerlijk!!!
En iemand gaf de tip om het hardlopen gewoon in te roosteren en er een gewoonte van te maken. Dat is denk ik ook het beste.
Ben vandaag nog niet van start het programma van evy nog niet goed over kunnen zetten op mijn tel(kul smoes ....)
Maar dat ga ik nu doen en morgen echt aan de bak.
Succes allen. Zijn het hier allemaal dames of zitten er ook heren tussen?
Don't worry be happy
Het lopen na het werk ging best goed! Ik had helemaal geen last van mijn benen, pas toen ik stopte kreeg ik pijn, gewoon van vermoeidheid.
En inderdaad Bubbles, het was heerlijk om even af te schakelen en de hele dag achter me te laten
Alle reacties Link kopieren
Zoooo net terug van mijn hardlooptraining in het bos. Weinig gewandeld en veel gerend (dribbelen, versnellen, heuveltje op, heuveltje af). Eind van de training gevraagd hoeveel km we ongeveer gedaan hadden ( 1 van de trainers had een Garmin bij zich)....bijna 10 km gedaan :-o

Voel mijn spieren maar geen pijn, liep ook niet vooraan maar hield het wel vol. Er werd goed op mij gelet in ieder geval, ook geregeld werd er gevraagd of ik pijntjes had.

Ik ben zeeeer tevreden !

Ik vind wel grappig dat 10km tijdens een training (dus met herstelstukjes en veel afwisseling) zoveel anders voelt dan 10 km aan één stuk door ...dat zie ik mijzelf nog echt niet doen :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven