Hardlopen deel 5

02-05-2016 12:55 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic voor alle hardlopers.

Beginners, gevorderden, opnieuw-beginners, semi-professionals: iedereen is welkom.



Deel hier je ervaringen, tips en vragen over alles wat met hardlopen te maken heeft: wedstrijden, rust, trainingen, schoenen, eten, kleding, muziek, blessures, etc.



Deel 4 vind je hier



Enkele handige links

Runner's World website van tijdschrift Runner's World met artikelen over van alles en nog wat

The Injured Runner Wat als je geblesseerd bent? Een expert is altijd de aangewezen persoon om voor jou te bepalen wat de beste oplossing is. Maar hier vind je informatie over soorten blessures en verschillende manieren om ze te voorkomen en verhelpen.

8 Hardloopapps voor android Gratis apps die je begeleiden bij het opbouwen van je conditie en/of die je gelopen afstanden, snelheid en routes bijhouden. Met o.a. het beginnersprogramma van Evy Gruyaert.

5 apps voor iPhone

Runinfo handig voor het samenstellen van schema's

Couch to 5k (Engels) oftewel: vanaf de bank naar 5 km lopen. Uitgeschreven schema met drie trainingen per week op de pagina, met onderaan een link naar de app.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dan toch maar eens met de fysio praten of zij me kan helpen. Maandag sowieso weer lopen, eens zien hoe het dan gaat.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
@ Kwartje: warme voeten ondanks dat je sportsokken en aangemeten sportschoenen hebt..?
Geen idee. Maar ik bestelde laatst online sportsokken, van die korte, tot net onder je enkel, en tot mijn verbazing waren die van één of ander synthetisch spulletje gemaakt. Niet van katoen, zoals die die ik normaal heb. Die zou ik nooit gekocht hebben als ik ze in een fysieke winkel zou hebben kunnen voelen. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, maar die lijken me ook erg warm.
Alle reacties Link kopieren
Baukje, al goed voorbereid voor de marathon van morgen?

Pupsel; wauw, bijna 10 km, en dan ook heuveltje op, heuveltje af; knap! 😊
Alle reacties Link kopieren
Mother2009 schreef:
25-08-2017 09:26
(...)
@Ikbenik, ik heb nog nooit op een loopband gelopen is dat leuker dan buiten ?
(...)
Meestal lees (en hoor ik) dat de meeste mensen de loopband saai vinden vergeleken met buiten lopen. Dat buiten meer dat gevoel van vrijheid geeft; wind door je haren, je eigen koers bepalen, etc.

Ik vind de loopband voor mij nu ideaal omdat ik zo een meer gecontroleerde loopomgeving heb. Dezelfde gelijkmatige dempende ondergrond, dat vind ik fijner om weer vertrouwen in mijn lichaam te krijgen. (Ik ben geopereerd aan mijn rug en op één plek heb ik nog maar een klein stukje tussenwervelschijf zitten.)

Ook vind ik het prettig dat ik altijd precies weet wat de omstandigheden zijn; geen regen of tegenwind, zelfde temperatuur, altijd PRECIES op dat moment kunnen stoppen wanneer je wil zonder dan nog 'terug naar huis' te moeten ofzo. Gewoon afstappen en bwvs onder de douche springen, rondje sauna er achteraan als 'toetje'. Ook combineer ik het graag met wat krachttraining, en dat is in een sportschool natuurlijk makkelijk.

Ook een voordeel vind ik dat je op het scherm precies ziet hoeveel je al gelopen hebt, hoe snel, hoeveel km, hoeveel kcal je verbruikt hebt, hartslag etc. Maar volgens mij houdt zo'n speciaal horloge dat ook wel voor je bij als je buiten loopt.

Een laatste voordeel vind ik dat je de hellingshoek in kunt stellen. Ik vind het heerlijk om af te wisselen in tempo, en als ik dan een tijdje 'vlak' gelopen heb, om dan een hele steile helling op te wandelen in een stevig tempo. Liefst op de maat van een stevig rock nummer, van één of andere power vrouw :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig ikbenik dat je een hellingshoek kan instellen, dat wist ik helemaal niet! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar je knie houdt zich wel aardig nu toch??

Ik voel mijn enkel nu een beetje, na het hardlopen had ik daar geen last van, maar gisteren middag nog de hele dag op een markt rondgelopen dus dat was misschien iets teveel van het goede.

Vandaag wilde ik weer een flink eind met de hondjes maar ik hou bewust maar even extra rust :-) De hondjes doen het maar even met een paar kleine rondjes vandaag!

Zojuist een goedkopere smartwatch besteld via aliexpress. Ik had eerst een of andere amerikaanse site, helaas stond de PLUS versie er niet op. Aliexpress stond er vol mee dus heb er daar eentje besteld. Een blauwe :-D

De plus versie was een paar euro duurder dan de gewone versie maar jeetje wat kun je er veel mee, hopelijk werkt het ook echt zo goed als ik hoop :P
Uiteindelijke 19,50 betaald. Ik ben benieuwd!

Een filmpje van de app die bij de horloge hoort:
https://www.youtube.com/watch?v=_0m39G161bQ
Gisteren 5.5 kilometer offroad gelopen, 30 min over gedaan. Ging lekker. Mooi in de middenmoot geëindigd.
Alle reacties Link kopieren
Hellooo!! Sorry, ik heb even wat minder tijd voor forummen. Combi van druk met werk, kleine kinderen en man die vaak in het buitenland zit. Het lopen lukt nog wel tussen de bedrijven door, maar ik het lukt me niet om m'n afstand uit te breiden. Blijf nu 'hangen' op zo'n 8 a 9 km. Doordeweeks loop ik vaak 5 en dan dat wat sneller.
Jullie nog gelopen met het warme weer vandaag? Ik durfde het niet aan...
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen al vroeg naar de sportschool geweest. 10 minuten crosstrainer om op te warmen.
Toen 36 minuten loopband, (2 min wandelen, 33 min gelopen op 8,2 km/uur, 1 min gewandeld, daarna nog 21 minuten vanalles wat qua tempo, waaronder 10 minuten op 9,7 km/uur.
Op dat laatste was ik wel trots! Wist niet dat ik dat (voor mij) hoge tempo 10 minuten vol kon houden..!
Knie hield zich goed..! :yes:

Daarna snel douchen en naar huis, gezonde maaltijd gegeten, en tussen 12 en 19 uur lekker in de Sauna tuin op een bedje liggen zonnen :sun: ...en ff dompelen... en n opgieting bijwonen... hapje eten.... Hmmm. ..! Genieten! Dit was de allerlaatste vakantiedag!
Vanaf morgen gaan de kids (2 pubers) ook weer naar school.
Alle reacties Link kopieren
Mooie tijd Patty, wat voor ondergrond liep je op? Was het een wedstrijd of een gezamenlijke training?

Over synthetische kleding: bij sporten is het juist goed om de laag die je op je huid draagt van synthetisch materiaal te hebben. Dat kan het zweet namelijk van je lichaam wegvoeren en laten verdampen. Katoen neemt vocht op en wordt dan zwaar en gaat schuren. Vandaar dat sportkleding bijna altijd polyester/lycra of iets dergelijks is.

Zaterdag heb ik 10 km in het bos gelopen. Eerste vijf kilometer gingen lekker, de laatste vijf waren zwaar. Was uiteindelijk 57,5 minuten bezig. Vandaag een tempoloop gedaan in de duinen: 20 minuten op wedstrijdtempo en daarna uitlopen. Nogal kort dus maar ik heb me flink in het zweet gewerkt: na 20 minuten stond de teller op 4,1 km en ben ik nog uitgelopen tot 5 km. Totale tijd 24:48. Als het niet te hard waait moet ik dat op een redelijk vlak parcours eind september wel kunnen verbeteren.

Baukje, hoe is het gegaan gisteren?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ikbenik heb je nu na je vorige actie de smaak van het buiten lopen te pakken. De voordelen die jij noemt klinken mij hoofdzakelijk juist als nadelen in de oren.

Tyche lijkt mij heerlijk zo als het werk nu verdeeld is. wat betreft verslaving is het denk ik niet zozeer dat bij een verslaving je altijd staat te trappelen om te lopen maar meer om het element dat als het je onthouden word je echt van slag raakt.

Jojojanneke volgens mijn schrijven hier momenteel enkel dames mee.

Pupsel zo zie je maar dat de mentale factor heel belangrijk is. Ongemerkt loop je gewoon 10km terwijl als ze je opdragen 10 km te lopen denk je dat het niet gaat lukken (en dus levert het dan ook vaak problemen)

Louhi ja ik heb zondag gewoon gelopen op de brandende hei en het warme duinzand. Nu vond ik het op zich wel te doen hoor.

de marathon van zondag ging goed. geweldig mooie marathon maar wel pittiger dan ik vooraf had ingeschat. Gelijk na de start door het mulle zand van kootwijkerzand. Dus hartslag werd gelijk opgejaagd. Maar echt zo schitterende paadjes door de heide. Lekker ontspannen sfeer ook. En de finish was helemaal hilarisch. De finish lag bij de schaapskooi in Heerde maar om bij die finish te komen moesten we een 500m daarvoor op de heide ons eerst nog door een kudde schapen door weten te worstelen. Heb er 3hr43 over gedaan. Maar dus met verplichte tussenstops om op de lopers te wachten die wel 30min voor iedere 5km nodig hadden. En diegene die dat niet redde moesten dus verplicht op de fiets om toch binnen het limiet bij iedere etappe binnen te zijn.
Vanmorgen nog 17km uitgelopen. Morgen rustdag.
@Tyche
Bos, klei en verhard pad in uiterwaarden en een stukje asfalt.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
28-08-2017 19:07
(...)
Over synthetische kleding: bij sporten is het juist goed om de laag die je op je huid draagt van synthetisch materiaal te hebben. Dat kan het zweet namelijk van je lichaam wegvoeren en laten verdampen. Katoen neemt vocht op en wordt dan zwaar en gaat schuren. Vandaar dat sportkleding bijna altijd polyester/lycra of iets dergelijks is.
(...)
Geldt dat ook voor sokken?
Alle reacties Link kopieren
baukje schreef:
28-08-2017 20:30
Ikbenik heb je nu na je vorige actie de smaak van het buiten lopen te pakken. De voordelen die jij noemt klinken mij hoofdzakelijk juist als nadelen in de oren.

Nee, ik ben nog niet 'om'. Ik blijf voorlopig nog vooral op de loopband om genoemde redenen. Al wil ik dit wel dus gaan uitbreiden met kleine blokjes buiten, in mijn wijk. Mss een keer n stukje bos ofzo. Maar daar moet ik dan wel eerst heen rijden. Ik kan nog niet ver genoeg lopen om vanuit thuis eerst naar een bos te lopen, en dan energie over hebben voor de bos loop en terugweg.

Moest wel ff hardop lachen dat je schrijft dat je zo kort voor de finish nog tussen n kudde SCHAPEN door moest worstelen..! :HA:
Wow, wat gaan jullie hard: ik kan alle posts niet meer bijbenen ;-) .

Morgen beginnen hier de scholen weer, dus dan wordt het weer wat rustiger in huize Anky (hoewel, als ik de agenda voor de komende weken bekijk....).

Gioia, hoe gaat het met jullie verbouwing? Bevalt de nieuwe woonomgeving?

Tyche, een PR moet zeker gaan lukken als ik jouw trainingstijden zie. Dat soort snelheden haal ik op de trainingen niet hoor.

Baukje, wat een aparte wedstrijd. Omgeving klinkt wel mooi. Ben je helemaal klaar voor Winschoten? Kennis van ons loopt er ook, was leuk zijn voorbereiding van nabij te volgen.

Anke, hoe is het met je laatste voorbereidingen voor Almere: het schiet nu op. Doet je zoon daar ook nog mee?

Ikbenik, oh lekker sauna. Heb ik ook wel weer een keer zin in (maar komt er veel te weinig van).

Pattyjupiter, mooie tijd!

Hier gaan de trainingen eigenlijk best redelijk, alleen zou ik meer moeten fietsen. Mijn 4-jarige is helemaal bevangen door het fietsvirus en dus fietsen we meerdere keren per week een rondje, waar we beiden erg van genieten. Het is natuurlijk geen training voor mij, maar te leuk en waardevol om te laten schieten (hard fietsen ga ik wel weer eens doen, ooit ;-) ).

Gisterenavond had ik een duurloopje gepland staan tijdens de training van dochter. De sprinttrainer was echter verhinderd, waardoor de sprinters en meerkampers mee trainden met de Milagroep. En toen vroeg de trainer of ik ook niet mee wilde lopen en voor ik het wist, had ik ja gezegd :O . En dat was dus mijn tweede intervaltraining sinds 2003 (de eerste was begin dit jaar).
Ik ben vandaag nog zonder spiertraining en hoop dat vanavond ook nog te kunnen zeggen, want oh boy, die loopscholing en krachtoefeningen X-D . Het was wel heel leuk om mijn intervallen samen met dochter te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt inderdaad heel veel geschreven hier, leuk! Ik red het niet om op iedereen te reageren dus ik pik er maar gewoon wat posts uit.

@Baukje: Klinkt als een bijzondere wedstrijd! Vooral die finish lijkt me geweldig! Die schapen zullen ook wel vreemd opgekeken hebben

@Tyche: Mooie tijd zeg, en dat tijdens een training! Wat is je PR op de 5km?

@Anky: Haha je 2e intervaltraining sinds 2003! Lijkt me super om samen met je kinderen te fietsen en lopen!
Onze verbouwing gaat wel goed, al kost het meer tijd dan we dachten (maar dat hoort erbij geloof ik). We hebben de badkamer en een van de slaapkamers bijna af, dus dan zien we eindelijk wat resultaat van ons harde werken. Maar fysiek wordt het steeds zwaarder, ik heb last van m'n armen en m'n rug gekregen. Gelukkig ga ik morgen weer aan het werk, dan kan ik een beetje bijkomen achter mijn computer!
En de omgeving bevalt goed, ik heb al een paar leuke hardlooprondjes gevonden en ik voel me er al redelijk thuis. Ik mis alleen de duinen heel erg, ik kwam laatst toevallig langs een deel van mijn oude favoriete hardlooproute en het lijkt me zo lekker om daar weer te lopen. Als ik wat minder tijd kwijt ben aan het klussen dan wil ik wat vaker de auto/trein pakken om in de duinen te gaan trainen.

Maar ondanks het verbouwen lukt het toch redelijk om twee keer per week hard te lopen. Het lopen met de loopgroep bevalt heel erg goed en ik heb het gevoel dat ik er sneller van word. De eerste keren ging ik echt kapot, en inmiddels niet meer. Over 3 weken loop ik de DtD, ben benieuwd! Het liefst zou ik dit weekend nog een 10km wedstrijdje lopen om mezelf een beetje te testen, heeft iemand misschien een tip voor een leuke wedstrijd in NH/ZH/UT?
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Hoi allemaal, ik zou graag beginnen met hardlopen (zoals zo vaak) maar merk steeds dat ik na een week of 3/4, als het allemaal wat lastiger wordt, er geen zin meer in heb. Voor mij is de lol er dan ook totaal af. Herkennen jullie dit, zo ja, wat doen jullie ertegen? Ik vind hardlopen namelijk echt leuk maar ik vind het heel pittig om vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond weer naar de baan, wat een hitte :sun:
Alle reacties Link kopieren
baukje, ja voor hardlopen is drie dagen naar het werk zeker ideaal. Het werk dat thuis gedaan moet worden, kan ik natuurlijk gewoon zelf indelen dus als het hard regent kan ik mijn schema altijd omgooien en gaan lopen als het beter uitkomt.
Wat leuk zeg, schapen in je marathon. :D
Ik zie net toevallig dat er morgenavond in Heerde ook de Schaapskooirun is, dus iedereen die het leuk lijkt heeft nog een kans.

anky, leuk dat je zo samen met je kinderen kan trainen (of 'trainen'). Ondertussen al spierpijn?
Ja in theorie zou die wedstrijd dus ook goed moeten gaan, maar tot nu presteer ik bij wedstrijden eigenlijk steeds onder verwachting. Soms door omstandigheden (hittegolf, drukte) maar ik heb ook het idee dat ik niet echt tot het gaatje kan gaan nog, terwijl dat in sommige trainingen wel lijkt te lukken. Dus of de wedstrijdtijd echt nog sneller is: we gaan het zien! Het geeft in elk geval wel vertrouwen zo snel kunnen na een paar slome, zware trainingen.

gioia, lang niet gezien! Mijn officiële pr is 25 minuten, gelopen over een bochtig parcours om 11 uur 's avonds.
Knap, dat het je in de drukte nog lukt om regelmatig te lopen. Kan me voorstellen dat je de duinen erg mist, ik heb daardoor ook besloten dat ik eigenlijk niet meer weg wil uit mijn huidige woonplaats, terwijl ik eerst mijn oude stad best miste.
Ik heb hier de RunnersWorld liggen; zondag is er in Utrecht de Urban Culture Run van 10 km. Geen idee of dat leuk is

Pupsel, stay cool! :sun:

Lily, betekent dat dus dat je het de eerste weken niet zwaar vindt? Of ben je dan gemotiveerder om het vol te houden ondanks dat het zwaar is? En is het puur je conditie, of krijg je klachten? Waardoor gaat de lol eraf?
Je kunt natuurlijk altijd de eerdere trainingen herhalen tot het makkelijker gaat. Maar opbouwen gaat niet zonder je grenzen te verleggen dus als je langer achter elkaar wilt kunnen lopen, zul je moeten trainen door dat ook daadwerkelijk te doen. En dat is in het begin gewoon erg zwaar. Hardlopen is ook leren omgaan met ongemak. Of het bij jou een kwestie is van gewoon doorzetten (wellicht met een wedstrijd als stok achter de deur), of dat je beter wat rustiger kunt opbouwen, is zo moeilijk te zeggen.
Waarom wil je hardlopen? Het kan helpen om je doelen en motivatie voor jezelf op een rijtje te zetten.
.
ikbenik schreef:
28-08-2017 22:48
Geldt dat ook voor sokken?
Ja. Katoenen sokken houden vocht vast en kunnen sneller blaren veroorzaken.
What a nuanced anxiety
tyche schreef:
29-08-2017 18:33
Lily, betekent dat dus dat je het de eerste weken niet zwaar vindt? Of ben je dan gemotiveerder om het vol te houden ondanks dat het zwaar is? En is het puur je conditie, of krijg je klachten? Waardoor gaat de lol eraf?
Je kunt natuurlijk altijd de eerdere trainingen herhalen tot het makkelijker gaat. Maar opbouwen gaat niet zonder je grenzen te verleggen dus als je langer achter elkaar wilt kunnen lopen, zul je moeten trainen door dat ook daadwerkelijk te doen. En dat is in het begin gewoon erg zwaar. Hardlopen is ook leren omgaan met ongemak. Of het bij jou een kwestie is van gewoon doorzetten (wellicht met een wedstrijd als stok achter de deur), of dat je beter wat rustiger kunt opbouwen, is zo moeilijk te zeggen.
Waarom wil je hardlopen? Het kan helpen om je doelen en motivatie voor jezelf op een rijtje te zetten.
De eerste weken gaat het me inderdaad gemakkelijk af (Start to Run van Evy stelt de eerste 3 keer voor mij niet zoveel voor, pas na een week of twee à drie moet ik echt gaan werken). Daarna merk ik dat mijn conditie niet goed genoeg is en dan gaat de lol eraf ja. Mijn doelen op een rijtje zetten is inderdaad een goede oplossing. Ik denk altijd van, "nou ik begin want dan ben ik sportief," maar dat is natuurlijk niet iets tastbaars. Gaan trainen voor een wedstrijd is daarom inderdaad een goed idee. Ik ga kijken of er hier in de buurt iets is te vinden, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ja, een doel op de wat langere termijn kan je door dat moeilijke begin heen slepen.
Het is normaal dat het moeizaam voelt, maar als je doorzet zul je ook snel verbetering merken. :)
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, dat fietsen, meerdere keren per week samen met je 4 jarige, Anky !

Doet mij denken aan de tijd dat die van mij 4 of 5 was. Dan gingen we er ook samen op uit, twee driftig rondtrappende beentjes, twee drinkflesjes met water mee in het mini fietsmandje (Belangrijke Taak; beheer over de bidons! :proud: )
Ik ging dan lopen, mini ikbenik reed mee op dat zwabberende fietsje. Soms een stukje voor me uit, dan weer achter me omdat er even een mooie stok/steen opgeraapt diende te worden of n hondje geaaid. En intussen maar KLETSEN...! Honderduit. :love:

Mooie tijd! :)
Waarom combineer je het niet? Jouw lopen en zijn/haar fietsen...?
ikbenik schreef:
29-08-2017 23:30
Gezellig, dat fietsen, meerdere keren per week samen met je 4 jarige, Anky !

Doet mij denken aan de tijd dat die van mij 4 of 5 was. Dan gingen we er ook samen op uit, twee driftig rondtrappende beentjes, twee drinkflesjes met water mee in het mini fietsmandje (Belangrijke Taak; beheer over de bidons! :proud: )
Ik ging dan lopen, mini ikbenik reed mee op dat zwabberende fietsje. Soms een stukje voor me uit, dan weer achter me omdat er even een mooie stok/steen opgeraapt diende te worden of n hondje geaaid. En intussen maar KLETSEN...! Honderduit. :love:

Mooie tijd! :)
Waarom combineer je het niet? Jouw lopen en zijn/haar fietsen...?
Ik houd hem niet meer bij met lopen (en ik wil snel kunnen ingrijpen). Maar het is inderdaad ontzettend gezellig en voor hem een goede manier om wat energie kwijt te raken (al merk ik dat laatste niet echt).
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
29-08-2017 20:52
De eerste weken gaat het me inderdaad gemakkelijk af (Start to Run van Evy stelt de eerste 3 keer voor mij niet zoveel voor, pas na een week of twee à drie moet ik echt gaan werken). Daarna merk ik dat mijn conditie niet goed genoeg is en dan gaat de lol eraf ja. Mijn doelen op een rijtje zetten is inderdaad een goede oplossing. Ik denk altijd van, "nou ik begin want dan ben ik sportief," maar dat is natuurlijk niet iets tastbaars. Gaan trainen voor een wedstrijd is daarom inderdaad een goed idee. Ik ga kijken of er hier in de buurt iets is te vinden, dank je wel!
Het hele punt van Start to Run is nou net dat je je grenzen verlegt en doet wat moeilijk is zodat je conditie verbetert ;-). In het begin is het even een schok en kan het demotiverend werken als het opeens allemaal niet lekker meer gaat. Voor mij was juist de vooruitgang de beloning: eerst vond ik vijf minuten aaneengesloten lopen al heel erg lang, nu draai ik mijn hand er niet meer voor om. Het helpt inderdaad om jezelf een doel te stellen: voor mij was dat dat ik graag een half uur wilde kunnen lopen, voor jou misschien dat je een wedstrijd wilt kunnen lopen, of een bepaalde afstand.
Alle reacties Link kopieren
LilyP schreef:
29-08-2017 20:52
De eerste weken gaat het me inderdaad gemakkelijk af (Start to Run van Evy stelt de eerste 3 keer voor mij niet zoveel voor, pas na een week of twee à drie moet ik echt gaan werken). Daarna merk ik dat mijn conditie niet goed genoeg is en dan gaat de lol eraf ja. Mijn doelen op een rijtje zetten is inderdaad een goede oplossing. Ik denk altijd van, "nou ik begin want dan ben ik sportief," maar dat is natuurlijk niet iets tastbaars. Gaan trainen voor een wedstrijd is daarom inderdaad een goed idee. Ik ga kijken of er hier in de buurt iets is te vinden, dank je wel!
Ik heb vorig najaar de 5km training van evy uitgelopen. Herken wel wat je zegt, het is ineens echt even zwaar! Maar zodra je daar voorbij bent gaat het ineens een stuk beter. Wel goed naar je lichaam luisteren, ze zit maar in je oren te roepen dat je door moet gaan en minstens 3x per week moet trainen enzo.. Ik kreeg op een gegeven moment pijntjes toen ik op het asfalt ging lopen ipv in het bos. Ik ben toen te lang door te gaan en toen had ik een blessure. Daarna heeft het hardlopen een paar maanden stil gelegen helaas.

Sinds een paar weken train ik 2 a 3x per week mee bij de hardloopclub van de atletiekvereniging. Dit gaat al een stuk beter omdat ik goed mijn oefeningen doe en er trainers goed op je letten. Mijn doel is lekker hardlopen, een betere conditie krijgen en stukje bij beetje verdere afstanden kunnen afleggen :) Wellicht is een hardloopclub waar je aangespoord wordt ook wel wat voor jou!
@Cerulli: thanks voor je tips! Haha ik moet mezelf soms ook gewoon een schop onder de kont geven.

@Pupsel: Hmm ja, het verste dat ik ben gekomen is tot aflevering 18 (zoiets?) en daarna had ik er schoon genoeg van. Een hardloopclub kan misschien ook een oplossing bieden. Tot die tijd houd ik het nog even bij mezelf proberen te motiveren om ervoor te gaan, haha. Dank je wel voor je tips!

Als ik van de week/volgende week begin met hardlopen (het staat nu écht op de planning!) laat ik hier wel weten hoe het me vergaan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven