Giro d'Italia 2017

12-05-2017 10:18 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt er ook? Hoe schat je de kansen in van Steven, Bauke, Tom? Wie is je favoriet?


Ik vrees zelf dat Quintana gaat winnen. Vind wel dat Mollema fris en gedreven oogt, alledrie de mannen eigenlijk wel. Ben zeer benieuwd naar de bergen!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ook!
Ik schat de kansen van de Nederlanders áltijd hoog in :D je moet wat te dromen hebben toch!
Bauke en Tom zijn mijn favorieten ik vind Steven wat minder sympathiek ;)
Maar grote favoriet blijft idd Quintana! Wordt hoe dan ook spannend zin in de bergen!!
Alle reacties Link kopieren
Dat is waar :proud: Steven minder sympathiek? Ik zie het vooral meer als wat verlegen geloof ik. Ben zelf nooit zo'n Gesink-fan.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ah en ik vind Gesink dan weer top :-D
Hoe dan ook ben ik sowieso voor al "onze" jongens! Wat een luxe hè al dat talent en dan hebben we het nog niet eens over kelderman gehad!
Maar ik heb meerdere favorieten hoor ik gun het bijna iedereen behalve als ik een renner echt niet moet ( ik noem een Armstrong of Voeckler) al is het altijd leuk als de Nederlandse jongens het goed doen!!
Alle reacties Link kopieren
Morgen eerste bergrit, ik kijk er naar uit. Ik vind de Giro en Vuelta dan ook veel leuker dan de Tour. Minder commercieel en met echt zware ritten.

Als Dumoulin bij kan blijven in het hooggebergte en hij slaat toe in de tijdritten....je weet nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rit wat een rit!
Waar te beginnen? De val? Quintana? Nibali? Dumoulin en mollema? Kruiswijk? Ik heb in elk geval op het puntje van mijn stoel gezeten!
Maar die val die val.... :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het ook, maar ik schat de kansen van de Nederlandse renners niet zo hoog in voor de eind overwinning, ze komen altijd net iets te kort op de ander toppers.

Een podiumplaats zit er wel in denk ik voor één van de renners.
Alle reacties Link kopieren
Hopen op een tijdrit waar het erg waait dan kan Dumoulin veel tijd winnen op Quintana.
Alle reacties Link kopieren
Bijna iedere topper zakt wel een rit door het ijs. Straks 4 bergritten op een rij, dan kun je niet 4 dagen demarreren, dan blaas je jezelf compleet op.
Alle reacties Link kopieren
Kurk schreef:
12-05-2017 10:26
Ik kijk ook!
Ik schat de kansen van de Nederlanders áltijd hoog in :D je moet wat te dromen hebben toch!
Bauke en Tom zijn mijn favorieten ik vind Steven wat minder sympathiek ;)
Minder sympathiek is dan wel weer een goede eigenschap om te winnen :-) Nice guys zijn bijna nooit winnaars (m.u.v. Peter Sagan).
Alle reacties Link kopieren
viva1966 schreef:
15-05-2017 19:03
Minder sympathiek is dan wel weer een goede eigenschap om te winnen :-) Nice guys zijn bijna nooit winnaars (m.u.v. Peter Sagan).
Nah ik vind Froomey ( om bij Sagan te blijven) ook best een nice guy en die doet het ook best aardig :P
Maar desalniettemin blijft het een feest om zoveel Nederlandse jongens ( zo balen van Wilco benieuwd hoe hij was meegekomen..) inclusief een wat tegenvallende kruiswijk bij de beste van deze zware etappe te zien!
Het zal moeilijk worden om Quintana van zijn uiteindelijke troon te stoten maar hoop nog op wat vuurwerk de komende weken! Om te beginnen morgen! Go Tom :cheer2:
En had Bauke vorig jaar in de tour ook niet een dijk van een tijdrit? Weet het niet zeker meer maar anyway go go go :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ja, Bauke reed vorige jaar ook een hele goeie tijdrit. Hopelijk kan hij ook wat tijd pakken op Quintana.
Alle reacties Link kopieren
Ja Bauke kan dat best heel aardig. Kruiswijk overigens ook. Bij (hoe heette het toen? Met de groene pakjes) (ohja belkin) hebben ze daar echt heel hard op geoefend en je ziet dat dat bij zowel Gesink als de andere twee echt zijn vruchten heeft afgeworpen.

Ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten zondag, super goed! Zeker van Tom had ik het eigenlijk niet verwacht. Ben ook heel erg benieuwd naar vandaag!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Giro overigens ook leuker dan de tour, op de een of andere manier echter.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
MevrouwTomatensoep schreef:
16-05-2017 11:11
Ik vind de Giro overigens ook leuker dan de tour, op de een of andere manier echter.
Nee, ik vind de Tour met alles er op en er aan toch wel leuker. Ook vanwege de avondprogramma's.
Ik mis het commentaar van de Sporza-mannen deze Giro.
Wij kijken altijd wielrennen op de Belg maar die hebben niet alle uitzendrechten meer.
Nu via Eurosport waar Belg Jeroen nog wel gaat. Bij Boogerd had ik in het begin van de week de indruk dat commentaar geven een 'moetje' was. Karsten Kroon vind ik erg klef en Bobbie Traksel is het ook nét niet.
Alle reacties Link kopieren
En laatste 10 KM van een spannende klim een intro laten zien hoe clown Flecha de Blockhaus beklimt. Doe dat met nog 150 KM te gaan..
Alle reacties Link kopieren
Tom doet het goed. Hij lijkt echt de verwachting van een goede tijdrit waar te maken. Of hij blij is dat hij nu al in het roze rijdt weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja!! Echt wel.. super goed gedaan, ook van Bauke weer! Bobby vind ik trouwens altijd wel oke als commentator.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Nee! Mollema 2! Vet cool! :hyper:
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Goed zeg van die jongens! :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ja, wauw, wat een verschil maakt Tom hier. Pinot valt wat tegen, de rest presteert na kunnen. Bauke ook heel goed. De finish is nog ver, gaat Tom de Giro winnen? Worden nog spannende dagen.
Alle reacties Link kopieren
Quintana verliest wel veel, maar heeft met klimmen zijn vorm wel bewezen. Tom moet eerst vooral op de fiets blijven zitten en geen stuurfouten maken.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat, dat Tom een kei is in tijdrijden wisten we, maar nu staat hij er wel heel goed voor wat betreft eind klassement.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
16-05-2017 17:21
Quintana verliest wel veel, maar heeft met klimmen zijn vorm wel bewezen. Tom moet eerst vooral op de fiets blijven zitten en geen stuurfouten maken.

Mijn welgemeende felicitatie voor Tom betreft de gewonnen tijdrit van gisteren.
Geweldig. Als hij geen fouten maakt en Milaan haalt, wordt hij de eerste Nederlander ooit die de Giro op zijn naam schrijft.
Wat zal dat gaaf zijn.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Mooie etappe vandaag! :applause:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven