Clubjoy / Les Mills groepslessen

15-05-2017 08:13 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit ... lang lang geleden ... bestond er een topic over de Les Mills groepslessen, waar we de releases, muziek, oefeningen, gewichten, vorderingen etc. met elkaar doornamen. Vond ik leuk!

Wie vindt het leuk om met mij en andere groepsles-fans op deze gloednieuwe sportpijler ervaringen uit te wisselen?

TO trapt af:
Ik deed ooit Les Mills Bodypump en Bodybalance. Daarna jaren niks. Ruim 2,5 jaar terug starte ik bij een sportschool waar ze Clubjoy lessen geven. Het principe is ongeveer hetzelfde... in ieder geval voor de lessen die ik volg. (Clubjoy Power = pump, Clubjoy yoga = balance)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi!

Ik doe wel groepslessen (body power en pilates) maar niet die jij noemt, mag ik dan wel meeschrijven? Ik ben afgelopen februari begonnen.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk topic! Ik zat er toevallig zelf ook aan te denken om een soortgelijk topic te openen :D

Ik volg zelf de groepslessen Body Pump en Attack.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang de groepslessen gevolgd. Daarna werd ik zwanger van mijn 3e meid, en ziek. (ernstige bronchitis, heb ik 3 jaar erg last van gehad) en nu begonnen met aquarobics want dat is het enige dat ik nu kan ivm ernstig vitamine D tekort. Ik hoop, HOOP, binnenkort weer een lesje bodypump te kunnen doen. Ik lees graag mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang de groepslessen gevolgd. Daarna werd ik zwanger van mijn 3e meid, en ziek. (ernstige bronchitis, heb ik 3 jaar erg last van gehad) en nu begonnen met aquarobics want dat is het enige dat ik nu kan ivm ernstig vitamine D tekort. Ik hoop, HOOP, binnenkort weer een lesje bodypump te kunnen doen. Ik lees graag mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al bodypump sinds 2005 ongeveer. Laatste jaar op een laag pitje ivm blessures en ook vitamine D tekort. Vanaf december ben ik helemaal gestopt en nu langzaam weer aan het op bouwen. Eerst in de fitnesszaal bij de fysio en sinds paar weken weer bodypump. Benen eerst zonder gewichten en nu de squats met 2 x 1 kilo, lunges nog geen gewichten. Op mij hoogtijdagen had ik 2 x 10 kg bij de benen. Maar nu vind ik het al heerlijk dat ik er weer bij ben. Ik vind het een heerlijke sport en heb het echt gemist.
Jaren Zumba en Bodybalance op sportschool gedaan. Nu af en toe via Youtube thuis.
Jaren Zumba en Bodybalance op sportschool gedaan. Nu af en toe via Youtube thuis.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik sport momenteel helaas niet in de sportschool maar bij de fysio vanwege een kruisband blessure, maar hoop heel snel weer te kunnen beginnen met balance/yoga, pump en combat!

Wat ik wel jammer vind is dat je naar de sportschool moet om de lessen te volgen. Ik weet dat ze tegenwoordig ook video's hebben, maar als consument kan je daar geloof ik geen abonnement op nemen. Zeker als ik op zondagochtend alleen even de balance wil doen ben ik toch ruim 2 uur onderweg alles bij elkaar.
Jeej! Leuke topic!!

Ik ben zelf lesgeefster van Les Mills lessen. (Sh'Bam en Bodycombat) Daarnaast geef ik ook Pilates lessen.

Vroeger gaf ik ook Bodypump en Bodyattack.
Ik reageer mobiel, en mijn tekst verdwijnt, vandaar verschillende berichten. :)

Momenteel ben ik hoogzwanger (bijna 42 weken) waardoor ik geen les geef, maar ik mis het vreselijk en kan niet wachten om opnieuw te starten.
Uiltje: Les Mills On Command is misschien een oplossing? Maar ik weet niet hoe ver ze ermee staan in NL /BE
Vanavond wordt mijn bevalling ingeleid en ik heb mijn Sh'Bam muziek mee, zodat ik tijdens de weeën (met oortjes) kan luisteren naar mijn favoriete programma.

Hopelijk werkt het.

Hebben jullie al ooit de Sh'Bam gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Hee, wat leuk...zoveel reacties al!

@Uiltje, ik snap dat het soms praktischer is om thuis te sporten... maar ik vind juist de 'live' lessen een pluspunt. Een instructeur die corrigeert indien nodig, bijvoorbeeld. En die motiverende dingen roept. Daarnaast werkt het voor mij goed dat het in groepsverband is. De gedeelde 'smart' bij lastige oefeningen enzo. Ben ook bang dat ik de kantjes ervan af zou lopen, als niemand me zou zien. ;-D

Toen ik 2,5 jaar terug (opnieuw) begon, was ik echt zo'n sport-kneus; vond alles zwaar en hield sommige oefeningen gewoonweg niet vol. Ik ging in eerste instantie ook maar 1x per week... Ik vind het wel heel gaaf dat het me nu wel lukt en om de vooruitgang bij mezelf te zien! Blijk ik zomaar veel sportiever dan ik ooit had gedacht :O
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Wow Yaqui, da's pas echt een fysieke uitdaging. Succes!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil meeschrijven! :)
Ga vaak naar lessen pump en attack. Eerder ging ik trouw elke week 2 x naar attack, maar kreeg er geen resultaat van te zien en van pump wel. Dus dat staat nu bij mij op nummer 1. :proud:
En af en toe doe ik een lesje cxworx, maar daar ben ik geen fan van.
Sh'bam is gestopt bij mijn sportschool i.v.m. te weinig intresse. Vind het wel jammer, want mis echt zo'n optie om er extra bij te doen.
Probeer elke week minimaal 2 x te sporten in sportschool (lukt niet altijd i.v.m. werk) het liefst 1 x pump en 1 x attack en sommige weken 2 x pump en 1 x attack. Verder doe ik ook nog aan hardlopen / thuis sport.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie van de powerlessen ook echt het resultaat! Dat vind ik wel heel gaaf. Ik ben duidelijk sterker geworden en mijn lichaam is beter gevormd. Ik ben tegelijkertijd ook veel (door aangepaste voeding) afgevallen...dat scheelt ook wel. Als ik me bedenk dat ik twee jaar terug 20 kilo meer moest opdrukken, is het ook om die reden niet raar dat ik er toen zo'n moeite mee had ;-D
Alleen de lunges... daar blijf ik moeite mee houden, vooral​ bij de dynamische variant. Ik ben gewoon geen stabiel typje ofzo.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Lattemachiato, jeetje wat knap, 2x10 kilo bij squatten! Ik zit nu op 7,5kilo aan beide kanten en vind dat echt wel de max, als ik me minder fit voel dan gooi ik er minder gewicht op dan dat. Goed dat je het rustig opbouwt en ik hoop dat je uiteindelijk weer mee kan doen met je oude gewichten of nog meer! :thumbsup:

Uiltje, grappig dat je zegt dat je het jammer vindt dat je naar de sportschool moet. Dat is eerlijk gezegd juist mijn motivatie. Ik begin de instructeurs en de andere sportschoolgangers te kennen, dat maakt het leuk. Daarnaast word ik echt gemotiveerd door de instructeur.

Yaqui, gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!! Heel bijzonder. Leuk dat je Les Mills lessen geeft! Ik volg zelf pump en attack en heb overwogen ook Sh'bam te volgen, wat me echter tegenhoudt is dat ik het gevoel heb dat het vooral veel pasjes zijn en soms heb ik daar al moeite mee met attack. Ik heb altijd moeite met mijn benen en armen tegelijk te bewegen :hihi:

Doornroosje dat is dus precies wat mij inderdaad ook motiveert met groepslessen! Het enige jammer aan de groepslessen is dat ik de lessen volg op 3 bepaalde dagen omdat ze alleen dan worden gegeven. Soms mis je dan ongewild weleens een les en dan kan je dat niet meer inhalen. Ik doe nu af en toe een tabata thuis met mijn partner. Dan doe je een oefening 20sec. lang op hoge intensiteit met daarna 10 sec. rust. Het idee is dat je dat dan 20 minuten lang doet met welke oefening je maar wil doen. Ik vind het lastig om hier de motivatie voor te vinden als ik alleen ben, gelukkig doet partner dus meestal mee.
De lunges heb ik ook moeite mee inderdaad, bij deze bodypump moet je elke keer naar achter stappen. Oefening baart kunst maar blijft een lastige vind ik ook ;-D ik ben zelf ook bezig met op mijn eten te letten en zie zeker resultaat.

Julia, leuk dat je resultaat ziet van pump! Mijn vriend geeft ook aan resultaat bij mij te zien. Ik denk inderdaad dat het de pump is die daarvoor zorgt, attack is dan toch meer cardio met af en toe een krachtoefening. Het is wat dynamischer. Ik doe nu 1x attack en daarna bootcamp (wordt helaas beide 1 keer in de week gegeven en dan op dezelfde avond..) en 2x pump.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje, powerlesse n geven ze hier niet. Wel Grit, is dat te vergelijken?
Wow, 20 kilo eraf. Super knap!
Ik moet gewoon op gezond gewicht blijven en hoop wat strakker te worden.

Lanzaroos, squaten doe ik met 6,25 kilo aan beide kanten. Zwaar genoeg voor mij voorlopig. Heb weinig kracht in de armen dus daar werk ik vooral aan. Lunges vind ik ook super zwaar, naar ze gaan al wel 10 x beter dan paar maand terug.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, nieuw forum doet enter het niet bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Julia, Power is de Clubjoy variant op Bodypump. De opbouw van de lessen is exact het zelfde, alleen hebben ze andere muziek en choreografiën.
Squatten doe ik sinds kort ook met 2x10 kilo. Mijn benen kunnen het prima hebben, mijn schouders zijn er minder blij mee.

Lanzaroos, dat herken ik! Het contact met de medesporters vind ik echt part of the fun! Na de zaterdagochtendles blijven we ook nog vaak met een deelnemer of 10 koffie drinken na afloop; reuze gezellig!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
18-05-2017 10:23
Doornroosje, powerlesse n geven ze hier niet. Wel Grit, is dat te vergelijken?
Wow, 20 kilo eraf. Super knap!
Ik moet gewoon op gezond gewicht blijven en hoop wat strakker te worden.

Lanzaroos, squaten doe ik met 6,25 kilo aan beide kanten. Zwaar genoeg voor mij voorlopig. Heb weinig kracht in de armen dus daar werk ik vooral aan. Lunges vind ik ook super zwaar, naar ze gaan al wel 10 x beter dan paar maand terug.
Netjes hoor! Ik merk dat als ik met teveel gewicht squat dat ik dan soms de kracht haal vanuit mijn nek, dus ik probeer niet te snel op te bouwen met gewicht met squatten.

Ik vind van de huidige pump vooral de triceps (ik heb zo'n moeite met dippen!) en de lunges zwaar, vooral de laatste paar squats dat je niet meer helemaal omhoog komt terwijl je bovenbenen al constant op spanning staan, dan heb ik echt trillende benen :$ vanavond mag ik weer
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer vanavond! :cheer2:
Het grappige is dat ik er tegenwoordig ook serieus zin in heb. Ik moest mij vroeger echt van de bank af slepen om te gaan sporten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje
Haha, dat gevoel ken ik. Ik was eerder echt zo'n iemand die nooit sportte. En het ook niet nodig vond. Tegenwoordig baal ik als ik een keer niet kan of als ik maar 1 x in de week kan gaan.


Lanzaroos, ja triceps die zijn zwaar! Ik probeer af en toe thuis wat extra te doen daaraan, maar nog geen verbetering. Ik doe dat ook altijd met losse schrijf van 2,5 en halverwege pak ik 1,25 omdat ik het niet vol kan houden. Terwijl de rest van de groep het met 5 kilo doet.

Trouwens ik zei ik andere post dat ik van attack geen resultaat zag, maar dat lieg ik. Want mijn conditie is daardoor wel wat beter geworden. Ik kon eerder nooit 1 km hardlopen en nu met gemak 4 km achter elkaar. ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha herkenbaar doornroosje!!

Julia grappig ik doe soms ook dipoefeningen in mijn tabata. Heb er dan net zo'n hekel aan maar dan is het maar 20 seconden ;-)
Ik doe het inderdaad ook met de schijf van 5, al vind ik dat ook wel erg zwaar hoor de tweede en voornamelijk de derde ronde. Wij hebben overigens schijven van 1 kilo en niet 1,25.

En attack is inderdaad wel goed voor je conditie! Omdat in de bootcamp óók kracht wordt verwerkt kies ik er voor nu voor bootcamp te doen i.p.v. attack. Bootcamp is dan net wat veelzijdiger. En lekker om buiten te sporten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven