Thuissport motivatie topic

17-05-2017 17:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier meer mensen die thuis sporten?

De sportscholen die hier een beetje in de buurt zijn, zijn allemaal over op virtuele groepslessen. Ik was ooit een zeer actief les-mills-er, (Mn grit strength, body pump, body balance, body combat) maar zo'n virtuele groepsles in de sportschool trekt me niet echt. Ook heb ik veel gedanst maar door een vervelende blessure is dat er dit jaar weinig van gekomen. Nu het zomers(er) wordt zijn die cursussen bijna afgelopen, met mijn blessure gaat het echter eindelijk weer beter! Tijd om te sporten dus en ik heb besloten dat ik het eerst eens thuis ga proberen. Zijn er mensen die dat ook doen? Misschien kunnen we elkaar hier lekker gemotiveerd houden en tips en tricks uitdelen?

Mijn doel is om weer fitter (betere conditie) en sterker te worden en daardoor dus ook strakker in mijn vel. Ik heb verder absoluut géén afvalwens.

Ik ben net alvast maar begonnen via een thuisworkout van fitness blender, een kort HIIT programma mn gericht op het onderlichaam.
Het is nogal warm hier in huis, dus ik vond 'kort' om mee te starten wel genoeg :$ . Kennen jullie verder fijne sites?

Los hiervan doe ik trouwens nog wel aan een sport maar die is nogal specifiek en er gaat veel tijd in zitten. Niet dat jullie denken dat ik helemáál niks meer deed ;-)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf fan van de Nike fitness app.

Maar sport nu alleen met de oefeningen van de Fysio. Momenteel elke dag een serie van in totaal 32 minuten.

Ik merk wel dat op zo'n dag als vandaag de motivatie ver te zoeken is!
Alle reacties Link kopieren
Bij warm weer krijg ik gek genoeg vaak wel zin om te bewegen, klinkt een beetje onnatuurlijk wellicht...
Net ook van fitness blender 'wakker geworden' met een quick pilates training, beetje onderrug, beetje buik. Er zaten ook een paar triceps pushups in, erg confronterend om te merken dat ik 0 kracht meer heb in mijn triceps. Vaker doen dus...

Wat voor oefeningen heb je?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu voor de tweede maand bezig met de app 30 dagen fit.

Ik kies dan in de app de optie gehele lichaam. En doe dan de middelzware serie. Krijg je allemaal oefeningen die je thuis kan doen. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net klaar met twee trainingen van fitness blender voor het bovenlichaam.

Ik sport graag, maar de laatste jaren is het nogal hap snap. Ik heb 1,5 jaar geleden mijn kruisband gescheurd met een teamsport, maar door een heftige zwangerschap ben ik daar nog niet echt goed van gerevalideerd. We willen dit najaar graag gaan trouwen en dat is een goede reden om het thuissporten weer op te pakken.

Mijn schema voor de komende week:
Zaterdag: https://www.fitnessblender.com/videos/a ... dy-workoutBovenlichaam training 1 + https://www.fitnessblender.com/videos/t ... ng-workoutBovenlichaam training 2
Zondag: een half uur tot een uur wandelen met de baby in de draagzak (vanavond een feestje, dus maar niet te hoge eisen aan mezelf stellen ;))
Maandag: 1,5 uur op de racefiets
Dinsdag: https://www.fitnessblender.com/videos/n ... ll-routine een kettlebell total body workout
Woendag: wandelen
Donderdag: 1,5 uur op de racefiets
Vrijdag: Training voor het bovenlichaam (dag 14 voor mijn eigen referentie)
Zaterdag: https://www.fitnessblender.com/videos/c ... al-workout cardio kickbox

Ik heb heel veel zin om weer echt full on te HIIT-ten, maar dat kan mijn knie nog niet aan. Vandaar deze combinatie van dingen die niet te high impact zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren weer bij de fysio geweest en ik mag weer met gewichten aan de slag! :cheer:

Deze week elke dag rekoefeningen en daarbij 3 oefeningen om m'n knie te stabiliseren, geen idee hoe ik ze moet noemen haha.

Maar daarbij om de dag squats, dead-lift, rows en dumbell snatch :yes:

(spelfouten zie ik helaas niet meer)
Alle reacties Link kopieren
Niet echt sporten maar ik heb een powerbreath, apparaatje om je longen mee te trainen. Op de een of andere manier krijg ik er moeilijk discipline in. Terwijl het wel werkt... als ik het een paar weken doe merk ik zeker vooruitgang. Dan kan de weerstand omhoog.
dagdromer1986 schreef:
20-05-2017 12:33
Niet echt sporten maar ik heb een powerbreath, apparaatje om je longen mee te trainen. Op de een of andere manier krijg ik er moeilijk discipline in. Terwijl het wel werkt... als ik het een paar weken doe merk ik zeker vooruitgang. Dan kan de weerstand omhoog.
Ik heb hier even over gelezen en dit lijkt me een fijn apparaat.... hier ga ik me in verdiepen. Ik heb last van hyperventilatie en dit is geen fijne combinatie met hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er zeker baat bij kan hebben TinPanAlley! Heb je chronische hyperventilatie? Of in aanvallen?
Alle reacties Link kopieren
He bah, gisteren voor het eerst sinds een paar weken dat ik niet mn oefeningen heb gedaan. Nu is het elke dag maar een half uurtje, maar ik merk toch dat ik het veel vind. Heeft iemand nog goede tips om op zulke momenten toch jezelf die schop onder je kont te geven?
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
23-05-2017 09:30
He bah, gisteren voor het eerst sinds een paar weken dat ik niet mn oefeningen heb gedaan. Nu is het elke dag maar een half uurtje, maar ik merk toch dat ik het veel vind. Heeft iemand nog goede tips om op zulke momenten toch jezelf die schop onder je kont te geven?
Ik ga op Pinterest en zoek naar sport motivatie quotes, helpt goed (bij mij althans). Ik krijg dan weer zin om te sporten.
Kun je ook gewoon googlen :idee:
When you hit your lowest point, you are open to the greatest change. ~ Avatar Aang
dagdromer1986 schreef:
21-05-2017 13:38
Ik denk dat je er zeker baat bij kan hebben TinPanAlley! Heb je chronische hyperventilatie? Of in aanvallen?
Licht chronisch, wanneer ik in paniek ben krijg ik aanvallen. Ik heb het één keer tijdens het hardlopen gehad, dat was doodeng!
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
23-05-2017 09:30
He bah, gisteren voor het eerst sinds een paar weken dat ik niet mn oefeningen heb gedaan. Nu is het elke dag maar een half uurtje, maar ik merk toch dat ik het veel vind. Heeft iemand nog goede tips om op zulke momenten toch jezelf die schop onder je kont te geven?
Ik probeer het te doen op een moment dat ik toch moet wachten. Tijdens het koken of als de kinderen in bad liggen te weken dan doe ik de oefeningen in de badkamer. 😁
Dan kost het voor mijn gevoel minder extra tijd.
Ik wil vanaf morgen ook gaan thuis sporten. Drie keer in de week, als de kinderen op bed liggen.
Maar ik ben een absolute beginner, mijn conditie is echt zeer laag.
Weten jullie thuissport programma's of apps die dan goed aan te raden zijn? (Mag ook betaald zijn)
Heb in een ver verleden ook wel eens thuis gesport en weet dat ik gedemotiveerd raak als ik te hoog inzet. Dus ik zoek iets wat echt haalbaar is.. En zelf maar wat oefeningen bij elkaar rapen voelt zo ongericht.
Doelstelling is een combinatie van iets meer conditie/fitheid, en een klein beetje (of meer) afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn maag puilt weer uit als ik achter mijn bureau zit, hoog tijd dus om weer iets aan sport te doen.
Ik heb het bij meerder sportscholen geprobeerd, in de zomer ben ik nog wel gemotiveerd, maar naarmate de dagen korter worden, en de herfst zijn intrede doet, daalt mijn motivatie, ik heb geen zin om de deur uit te gaan maar ondertussen loopt mijn abbonement door.
Daarom heb ik nu op You tube 2 workouts ( groepsles) van 45 minuten onder mijn favorieten geplaatst, ik wil hier morgenavond mee beginnen.
Ik heb nu geen excuses meer , ik vraag me alleen af of thuissporten net zo effectief is als tijdens een groepsles in de sportschool.
Ik ben ook een beetje bang voor blessures, bij de sportschool duwt de groepslesleraar(es) je in de juist positie, thuis heb ik niemand die dat doet, alleen mijn man maar hij zit te wachten tot ik weer afhaak zodat hij kan zeggen zie je wel.
Misschien kunnen we onze ontwikkelingen hier met elkaar delen, en elkaar tips geven en het allerbelangerijkste een hart onder de riem steken.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Voor de discipline zou je jezelf kunnen belonen bij een bepaalde prestatie. Klinkt wellicht kinderachtig maar het werkt wel. Ik beloof mezelf dingen als bijvoorbeeld nieuwe mountainbikeschoenen als ik een nieuw record heb gereden. Je kunt alles wel gewoon kopen, maar als je er voor jezelf een tegenprestatie aan koppelt is dat toch een stimulans.
Met dat warme weer heb ik ook een paar sessies overgeslagen. En nu vind ik het zo moeilijk er weer aan te beginnen. Maar ik voel me wel elke dag schuldiger en schuldiger.

Ik merkte wel dat mijn laatste sessie heel moeizaam ging. Misschien moet ik de intensiteit een klein beetje terugschroeven zodanig dat ik mijn riedeltje weer vlotter kan afronden en dus terug gemotiveerder ben. Iets minder zwaar trainen is nog altijd beter dan helemaal niets toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee!
ik was begonnen met het programma Fitchannel.com (Nederlandse website)
Je krijgt dan elke week 3 video's als je inlogt. Elke video is 30 minuten: eerste keren goed spierpijn dus 30 minuten is echt genoeg.

Ik heb de eerste 2 weken fanatiek meegedaan, en het ging echt goed! Maar daarna op vakantie geweest, en moeite om het weer op te pakken..

Vanaf morgen ga ik echt weer aan de bak
Geluk groeit door te delen!
Alle reacties Link kopieren
Zojuist mijn eerste thuis workout gedaan, ik moet zeggen dat ik net zo moe ben als toen ik meedeed met de groepslessen in de sportschool, alleen hoefde ik er nu niet de deur voor uit. Ik zit nu op de bank en ik voel me lekker. Dus nu nog volhouden.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik volg veel van fitnessblender, echt een hele fijne site vind ik. Op het moment volg ik het programma van 2 weken voor busy people. Echt heel fijn en je weet precies wanneer je wat moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik volg ook al een flinke tijd de workout programma's van fitnessblender. Ik vind dit altijd erg fijne workouts en ik kan me ook vinden in hun visie/filosofie van sporten en eten.

Ik heb zelf gemerkt dat het ook belangrijk is voor je motivatie wanneer je sport. Ik heb een tijdje nadat ik thuis kwam van werk (kantoorbaan) te gaan sporten, maar dit werkte niet, omdat ik dan gewoon te lam was en wilde eten. Ook geprobeerd om na het eten te sporten, maar dan was ik al op de bank geploft en had dan helemaal geen zin meer om op te staan. Ik sport nu al een aantal maanden in de ochtend. Ik heb zelf geen problemen met vroeg op staan en ben ook absoluut geen uitslaper of snoozer. Voor mij werkt dit ideaal, elke dag de wekker een uurtje eerder en gaan :-D Ik doe (bijna) elke ochtend met plezier mijn workouts van fitnessblender (5 dagen in de week).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk een app gevonden die ik echt leuk vind - fitstar. Hopelijk hou ik dit thuis echt vol, maar tot nu toe vind ik het gewoon echt leuk. Het is zwaar, niet super lang, afwisselend en past zich aan, aan mijn niveau. Eens kijken of ik over een paar weken nog zo enthousiast ben :)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik ben toch overgestapt maar outdoor sporten. Dat binnen sporten vond ik een paar weken leuk en toen zakte de motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een week weer begonnen met een sport "game" op de Playstation. Dat bevalt me heel goed, het programma dat ik volg is 9 weken lang 4 keer per week een half uurtje sporten ongeveer. Het fijne aan deze game dat warming up en cooling down ook bij je workout hoort en dat er een hartslagmeter bij zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven