Ergste sportblessure

28-05-2017 19:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de ergste sportblessure die je ooit gehad hebt? Waardoor je bijvoorbeeld het langst die sport niet meer hebt kunnen uitoefenen of misschien zelfs gestopt bent?

Bij hockey heb ik een scheurtje in een spier opgelopen door niet goed opgewarmd bij een toernooitje strafballen te gaan stoppen. Gelukkig was het seizoen al voorbij, want was 6 weken uit de running.

Bij aikido ben ik een keer door mijn enkel gegaan en heb toen 2 weken niet mogen trainen en nog lang met een brace getraind.

Dat zijn de langste. Verder met hockey heel veel blauwe plekken en een aantal keer flink last van mijn elleboog.
Bij aikido hebben er heel veel mensen op mijn linker grote teen gestaan, steeds weer een blauwe nagel. Ook een keer iemand op mijn hand gevallen, waarschijnlijk een scheurtje in het kapsel van middelvinger rechterhand. Die was ook niet zo fijn. Maar toen kon ik wel aangepast trainen.
Alle reacties Link kopieren
2 gebroken enkels...nog steeds aan het herstellen. Touwtje springen met een dik touw van 2 kilo. In ieder geval nooit meer (touwtje)springen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn knie verdraaid op fietsvakantie. 2 dagen door gefietst tot het niet meer wilde. Kruisbanden verrekt of zoiets plus schade aan die meniscus. Half jaar niet kunnen fietsen, probleem weer opgelost dus 5 juni, elfstedentocht here we come.
fietsen varen vrouwelijk doen
slijmbeurs
Alle reacties Link kopieren
Hier ook slijmbeurs. Heeft zeker twee jaar geduurd eer het zo goed als weg was, maar mijn linker schouder blijft een zwakke plek.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Slijmbeursontsteking in mijn heup. 1,5j zoet mee geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ongeval met wielrennen, gebroken arm. Helaas aan begin van het seizoen dus dat fietsjaar was voor mij verpest :sigh: .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Knie van binnen beschadigd (bot en banden) door ongelukkige val met mountainbike (lang geleden).
Bij bewegen komt er steeds een minimale hoeveelheid kraakbeen op plaatsen waar het niet hoort - en dat veroorzaakt pijnklachten (m.n. bij bewegen). Sporten is sindsdien niet echt aangenaam. Is overigens niets aan te doen, behalve eens in de paar jaar "schoonmaken" van binnen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ontstaan die slijmbeursontstekingen? Is dat door overbelasting?
Alle reacties Link kopieren
Niet erg ernstig, maar wel irritant, een zweepslag in mijn kuit. Ik kon er niet meer op staan en dat heeft wel even geduurd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Hee ik heb nooit heel veel geluk; zweepslag, scheurtje in mn achillespees, gescheurde hamstring, 3x een overbelaste onderrug, pezen in mn schouder opgerekt en ik ben nu net een paar maanden weer bezig met sporten na een knieblessure van bijna een half jaar. En op dit moment waarschijnlijk een blessure aan mijn hand door een hockeybal zo'n maand geleden, niet geheel verstandig maar eerst even het seizoen afmaken voor ik er naar laat kijken. Heb al zo veel wedstrijden gemist voor de winterstop :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hielspoor bij het hardlopen opgelopen, duurde circa 9 maanden voor ie weg was.
Alle reacties Link kopieren
Gescheurd spiertje in mijn bovenbeen (bijna helemaal doorgescheurd), 2 gekneusde wervels, peesontsteking in mijn schouder/bovenarm. Dat allemaal, verdeeld over 7 jaar turnen als 30-plusser valt nog best mee. ;-)
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
ingescheurd spiertje in mijn bovenbeen (moeten sprinten in de eerste volleybaltraining van het seizoen zonder fatsoenlijke warming up) - 5 weken niet sporten
ingescheurde enkelbanden bij tennis - 6 weken niet sporten
verrekte kniebanden toen ik uitgleed bij het zwembad uitkomen - 2 maanden niet sporten
tennisarm (door het tennissen ;)) - af en aan 6 maanden gekost en speelt nu weer op :(
WTF?
Alle reacties Link kopieren
heel suf verstapt in een groepsles - enkel gebroken en banden ingescheurd. Heeft best lang geduurd.
Over blauwe plekken, ingescheurde spiertjes, lichte verrekkingen, ontstekingen etc. heb ik het verder maar niet - die kan ik echt niet onthouden.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Het langst heb ik gelopen met shin splints, echt wel een jaar last van gehad, en toen ik laatst weer eens ging hardlopen was het binnen twee weken terug.. Het meeste pijn deed een gescheurde bovenbeenspier (sprintje trekken van honk 2 naar 3, dus ik deed niets geks). Toen dat gebeurde heb ik eerst overgegeven van de pijn en daarna ben ik flauwgevallen. Overigens deed mijn val van een paard ook erg pijn. Tijdens die val zijn een aantal ruggenwervels verschoven en daar heb ik nog lang last van gehad.
Verder heb ik wel eens mijn hand gekneusd omdat ik tegen een squashballetje wilde slaan maar die hand in de weg zat. Ik ben geen heel groot sporttalent en vooral met ballen gaat het wel eens mis.
Heb ooit een pees ingescheurd bij een bepaalde sprong met turnen. Duurde 8 weken voor ik weer normaal kon lopen, nog langer voor ik weer kon gaan sporten :( .

Ook een keer bij een feestje van de betreffende sport raar gevallen en daardoor vocht in mijn scheenbeen gekregen. Dat was weliswaar niet tijdens het sporten zelf maar wel gerelateerd en dat duurde 3 maanden voor ik weer kon lopen en heeft geleid tot blijvende problemen :facepalm:
Aan het begin van het handbalseizoen schouder uit de kom en aan het eind van het handbalseizoen pas weer kunnen meedoen. Nooit zo'n rot seizoen gehad.
Val van op hol geslagen paard.

5 minuten buiten westen geweest
Op 3 vingers tweedegraads brandwonden en alle 3 zwaar gekneusd. Kon weken mijn vingers niet buigen door de brandblaren en daarna nog weken niet door de kneuzing.
Spier in onderrug die doorging naar mijn bovenbeen in de kramp. 9 weken fysio 2 keer per week om spier weer los te krijgen

Het domste was nog wel dat ik in de auto ben gestapt en zelf naar huis ben gereden :facepalm: Ik had zoveel pijn aan mijn vingers dat ik mijn rug ondergeschikt vond. Huisarts vond van niet en ben toen met loeiende sirenes in blokken afgevoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig mijn rug niet gebroken...

In totaal 4 maanden niet kunnen rijden. Daarna 2 maanden met zoveel angst op paarden gezeten dat ik continue na 15 minuten shakend afstapte. Na de 2 maanden goed gesprek met instructrice gehad omdat ik wilde stoppen. Dat werd niet goedgekeurd en ben met haar langzaam aan weer gaan werken aan vertrouwen. Heeft ook zo'n 2 maanden geduurd en toen durfde ik veel weer.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
28-05-2017 20:10
2 gebroken enkels...nog steeds aan het herstellen. Touwtje springen met een dik touw van 2 kilo. In ieder geval nooit meer (touwtje)springen.
Hoe kreeg je dat voor elkaar?
Joors troelie
Kniebanden verrekt met skiën, 2 jaar lang pijn gehad, waarschijnlijk was er wel meer aan de hand maar niemand wist wat. Uiteindelijk maar gestopt met dagelijks/wekelijks skiën en toen is het beter gegaan, maar blijft nog steeds een probleem geval.

Andere knie ook banden verrekt, maand of 3 last van gehad, daarna helemaal over.

Ribben en arm zwaar gekneusd, na 3 weken stond ik alweer voorzichtig op de ski's.

Verder de nodige blauwe plekken, schaafwonden en een keer een snijwond, 2x hersenschudding.
Leuke sport joh skiën!

Tennisarm, na bijna een jaar nog steeds last van, maar niet zo erg, ik kan gelukkig nog alles doen, soms wat aangepast met sporten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pink gebroken met volleybal, gelukkig aan het einde van het seizoen. 4 weken in 't gips :@@:
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
knieletsel met skiën (4 jaar op krukken gelopen, kruisband & binnenband afgescheurd en binnenmeniscus kapot. Dit was lang geleden, kan nu mijn knie redelijk normaal belasten, mits goed getraind blijven) Verschillende duim en handletsel door karate,. Schouderfractuur door een val van de fiets.

Meeste "blessures" door te weinig sporten en trainen, want dan krijg ik pas last van mijn lijf. Dus lekker blijven sporten is het gezondst ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hersenschudding doordat ik boven op m'n hoofd was gevallen met sporten. Sporten mocht ik gelukkig nog wel (was juist goed voor het herstel), maar heb wel (na eerst nog 3 weken doorgelopen te hebben met die hersenschudding) zo'n 4 maanden in de ziektewet gezeten met m'n werk.

Momenteel loop ik al ruim 6 weken met een blessure aan m'n rechter bil (spier verrekt ofzo) waardoor zitten niet altijd prettig is en ik erg moet oppassen bij het sporten.
Alle reacties Link kopieren
Patella luxatie en daardoor beschadigde kniebanden en pezen. 6 weken gips waardoor er van de spieren ook weinig meer over was. Na een jaar helaas nog steeds herstellende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven