Spieren kweken

11-06-2017 13:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie veel van die filmpjes op internet over 'the push-up challenge' e.d.
Werkt zo iets serieus?

Ikzelf ben niet bepaald blij met mijn uiterlijk.
Ben een 20-jarige jongen, met het welbekende 'botjes'-uiterlijk, haha...
Ik heb het gewoonweg niet breed genoeg om telkens maar naar de sportschool te gaan,
dus zoek ik een goed (en veilig) alternatief. Thuis dus.

Iemand tips over hoe je 'snel' (en gemakkelijk) spieren kunt kweken?
Waar zou je zoal op moeten letten?
Alvast bedankt :)

PS; zit ik goed met dit topic bij 'Sport'?
Alle reacties Link kopieren
Zichtbaar gespierder worden kost tijd en moeite. Dus vergeet dat gemakkelijk, je zult aan de bak moeten.
Een push-up challenge zal je in elk geval sterker maken, maar niet transformeren tot een volledig gespierd lichaam.
Krachttraining is daar ideaal voor en ja, dat gaat helaas wel het beste onder begeleiding van een trainer. Je kunt als je het verkeerd doet namelijk geblesseerd raken.

Als je weet hoe je de oefeningen op de juiste manier doet, kun je ze vervolgens thuis doen (met lichaamsgewicht of met gewichten). Voor work-outs kun je een heleboel uitleg op youtube vinden.
What a nuanced anxiety
F4f abbo past ook niet in je budget? Spieren kweken is wel iets meer dan alleen een push up challenge.
Alle reacties Link kopieren
Spieren opbouwen is een combinatie van training en voeding.
Je moet al boven je onderhoud zitten om spieren te kunnen opbouwen en daarbij de juiste voedingsmiddelen eten.
Min 3x in de week krachtraining gaan doen. En zorg in het begin voor een goede begeleiding.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik toch gewoon een abonnement nemen op een van de prijsstunt-sportscholen, Fit for free of iets dergelijks. Dat kost je een paar tientjes per maand. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar dat moet voor de meeste mensen wel te doen zijn. Zo niet, kijk eens in je huis rond of er niet iets op Marktplaats te zetten is, iets dat je niet meer nodig hebt. Kun je zo een halfjaartje sporten vooruit. LaaT vervolgens een trainer daar, of een vriend een schema'tje voor je maken. Vraag of iemand je de apparaten goed uitlegt, of als je graag met losse gewichten wil trainen, de oefeningen echt goed voordoet.

Volg het schema, zorg dat je voldoende eiwitten en langzame koolhydraten binnen krijgt(als je net begint hoef je echt niet zo heel raar te doen met voeding) Zorg in ieder geval dat je voldoende eet.

Het kan even duren voor je resultaat ziet, de ene persoon kweekt makkelijker spieren dan de ander, dus houdT vol. Los van hoe je eruit ziet is het ook heerlijk om je fysiek sterk en fit te voelen. Succes!
In mijn stad heb je een aantal calisthenics parks. Goegel er maar eens op. En op youtube the Bar Brothers.
Alle reacties Link kopieren
Als je zelf thuis wil beginnen, train dan eerst je core. Daarna push-ups en pull-ups en squats.

Richt je eerst op je techniek, daarna pas op de hoeveelheid reps en sets.

Warm-up en cool down en zoek op Youtube een paar goede stretch-oefeningen op.

Zoals gezegd is het een lange termijn project, dus het gaat je niet in een maand lukken, maar je zal al wel na een maand resultaten zien en voelen.

Goede core-oefeningen: https://www.youtube.com/watch?v=c6DorYn ... kg&index=1
Alle reacties Link kopieren
Basic fit etc blijft natuurlijk wel de goedkoopste oplossing om ergens te komen waar alles voor handen is.

De volgende vraag is dan natuurlijk, wat voor een bouw wil jij voor jezelf kweken? Je kunt natuurlijk wel heel dikke armen en bovenlijf kweken, maar behalve dat dat iets is waar voornamelijk mannen naar kijken, omdat ze zelf beter willen, is het nu niet iets waar je daadwerkelijk wat aan hebt. Het alternatief is de atletische bouw, allemaal wat slanker maar wel goed gevormd en je bent dan ineens wel instaat om jezelf op te trekken en desnoods aan parcours te doen omdat je een stuk sterker en leniger bent met een beter uithoudingsvermogen dan de gemiddelde sportschool spierbundel.

Bij het gebruik van apparaten wel even uitkijken wat je doet, zo'n apparaat is er om specifieke spiergroepen te trainen, waardoor het mogelijk wordt om bijna dagelijks te trainen omdat je de spiergroepen afwisselt zodat die tussendoor de benodigde rust krijgen wanneer je met een andere groep bezig bent. Heb je minder tijd, dan kom je al heel ver met vrije gewichten oefeningen als Deadlift en Squat omdat die complete ketenen aanspreken en heb je in het begin vaak al genoeg aan een uurtje per week.

Voor thuis oefeningen is het opdrukken, het liefst toch met handsteunen, een mooie om mee te beginnen voor romp. Kan je moeilijker maken door je armen wat wijder te zetten zodat andere spiergroepen anders belast worden.
Als je een goede stevige stoel hebt met stevige leuningen, dan kan je ook veel bereiken door met je armen jezelf in zithouding omhoog te drukken zodat je zitvlak lost komt van de stoel, benen strekken om dan ook de buikspieren zwaarder te belasten, dat dan proberen een minuut vol te houden, daarmee versterk je heel je core. Lukt dat, dan zijn er vervolg mogelijkheden in die stand.
Ook squats zijn te doen thuis, desnoods verzwaard door een tas of zak gevuld met massa voor je borst te houden, kattegrit is een leuke of Potaarde.

Qua voedsel, zorg dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt, haal ze uit vlees en zuivel (kwark) en eieren, daarmee pak je namelijk meteen nog meer andere benodigde voedingsstoffen op. Wei poeder is in de beginfase wat dat betreft gewoon zonde van je geld, ten eerste is dat wei poeder een afvalproduct van de melkindustrie dat nu tegen een gigantische winstmarge wordt verkocht, maar het is alleen van nut wanneer je onderhoudsbehoefte qua eiwitten zo hoog wordt dat het niet echt meer te doen is om dat binnen te krijgen via normale voeding, en in die fase zit jij nog lang niet. Misschien een keer binnen een half uur na een hele zware training een wei shake voor herstel ondersteuning omdat je geen tijd hebt om dan normaal te eten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
clair schreef:
29-06-2017 10:03
In mijn stad heb je een aantal calisthenics parks. Goegel er maar eens op. En op youtube the Bar Brothers.
Dit is een heel goed idee, en kost niks. Zorg wel dat je de oefeningen juist doet en niet te snel alles maar willen doen en kunnen, dat kan resulteren in hele vervelende blessures

Juiste training + Juiste voeding = het gewenste resultaat, er is jammer genoeg geen "easy fix"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven