Hoeveel sportbeha's en hoe vaak wisselen?

12-06-2017 10:13 42 berichten
Hoi sportieve dames,

Sinds 8 weken ben ik eindelijk wat in actie gekomen en ik doe inmiddels elke dag een uur cardio. Ik zweet dan best veel. Nou heb ik al een paar goede sportbh's, maar die worden natuurlijk ook nat en niet al te fris meer. Hoe doen jullie dat? Draag je een sportbeha toch meerdere keren, of heb je er een aantal in de kast? Ik ben wel benieuwd hoeveel dan. En hoe vaak je ze wast. Of neem je hem mee onder de douche..? Elke paar dagen de was doen vind ik ook niet handig...

Groetjes, Poes
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn sportbh's in de was na 1 keer sporten. Tenzij ik echt nauwelijks gezweet heb, bijvoorbeeld na een yogales, dan wil ik hem nog weleens in m'n sporttas laten om de dag erop weer te gebruiken. Maar in principe meteen in de was. Ik vind het echt vies om zo'n ding weer in de kast te leggen. Ik denk dat ik een stuk of 8 sportbh's heb, gewoon goedkope van de hema.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi em meteen thuis in een sopje. de volgende dag weer droog.
Ik gebruik een sport bh 1 keer. Dan wassen. In een sopje uitspoelen is ook prima als je geen hele was hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, door mijn grote cupmaat, dure sportbh's, maar heb er toch zoveel dat ik de hele week door kom met elke keer een schone bh. Ik trek rustig een hardloop broek weer aan als er wat modder op zit, maar bh's en t-shirts waarin ik flink gezweet heb, gaan elke keer de was in. Heb ik ze snel weer nodig, dan spoel ik ze uit in een sopje in een emmer en kan ik hem de volgende dag weer aan.
Ik was mijn sportkleding na het dragen, hang het uit en een dag later is het weer droog.
Alle reacties Link kopieren
Ik verschoon sport bh en kleding na elke sportbeurt. In een waszakje met de was op 30 graden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Dankjulliewel voor de reacties! Fijn dat het helemaal niet gek is om hem na 1 x niet meer aan te willen. Ik heb er wat extra in sales en op MP gevonden ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo schoon als sommige andere mensen op viva (qua handdoeken en beddengoed wissel), maar met sportbeha's en shirts kan ik me echt niet voorstellen dat men daar langer dan één keer mee doet (uitgaande dat je lekker gezweet hebt). Als je zoals hierboven als voorbeeld gegeven wordt, lekker rustig yoga hebt gedaan en amper gezweet hebt, zou ik het ook niet perse in de was gooien.
Maar als ik lekker heb gesport en dus heb gezweet, stop ik het in de wasmachine. Meestal zorg ik wel dat ik de was dan binnen anderhalve dag aan zet. Ik heb er een aantal in de kast liggen, maar ik heb wel favorieten, die ik vaker gebruik. Nu sport ik eigenlijk nooit meer dan twee keer per week, dus ik kom niet in de knoop met de hoeveelheid sportbeha's die ik heb.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Kan mij er ook niets bij voorstellen dat je een sport bh na het sporten niet gelijk in de was doet.
Ik heb meerdere sportbh's maar ik was ook iedere dag dus feitelijk is het nauwelijks nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eerlijkgezegd maar twee, waarschijnlijk zunigheid, maar ik wilde tot nu toe niet teveel geld uitgeven aan iets wat ik niet echt mooi vind, dan liever aan mooie lingerie. Maar ik moet zeggen, ik kom ervan terug, het is net als met keukendoekjes, je hebt er eentje nodig voor iedere keer sporten in de week.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een sportbh meerdere keren in een week voor hij in de was gaat. Ik hang al mijn sportkleding te drogen en aan het einde van de week gaat het in de was. Ik draag alles dus meerdere keren, maar als iets niet droog is of echt vies is, dan pak ik wel iets schoons.

Edit: ik heb er trouwens een stuk of 6, dus het zou wel kunnen, maar ze zitten ook niet allemaal even lekker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wissel elke 2 km van BH
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
13-06-2017 18:40
Ik wissel elke 2 km van BH
Elke 2 km? wil jou wel eens de 10 km zien lopen. :proud:


Hier ook direct na het hardlopen alles in de was, snel wasje, 30 min en meteen weer ophangen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er voor elke dag eentje... en was ze samen 1x per week. Vind ik heerlijk zo.
Het is even een investering, maar ach ze gaan hier jááren mee.

Edit: Ik vind het ook gewoon een lekker gevoel om voor het sporten een schone bh aan te trekken.
jempo wijzigde dit bericht op 14-06-2017 00:26
25.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger wel mee onder de douche genomen of een sopje etc., maar dat vind ik toch best een gedoe voor elke dag. Nu pleur ik ze in de wasmand en eind van de week pleur ik al m'n sportkleding in de wasmachine. Werkt prima. Geen idee of het ruikt, is me nog nooit opgevallen, ik douw het gewoon direct uit de wasmand in de machine.
Alle reacties Link kopieren
Ik was het alleen als ik echt heb lopen zweten. Maar als ik niet zweet en het stinkt niet, dan trek ik het nog een keer aan.
Sportbroeken was ik ook niet iedere keer, want ze worden minder mooi en ik vind ze nogal duur. T-shirts was ik na iedere keer sporten wel.
Alle reacties Link kopieren
mijn sport bh draag ik wel 2 x , shirt gaat direct de was in
Alles gaat na het sporten de was in. Ook de sportbh. Als ik namelijk ergens veel zweet in heb zitten, dan is het wel in mijn bh. Moet er echt niet aan denken om die gewoon te drogen en weer aan te trekken. Ik heb 3 sportbh's/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vijf sport bh's. Was even een investering, maar nu ik een keer of vier/vijf per week sport vind ik het de investering wel waard. Sportbroeken draag ik vaak wel twee keer (behalve bij warm weer, zoals nu), maar bh, shirt en sokken gaan de was in!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop 2x per week hard, heb 1 set hardloopkleding: Broek/shirt/sportbh ( bh van de hema, zit heerlijk strak, alles blijft op zijn plaats tijdens lopen)
na elke loop gaat alles in de was, is van dat spul dat ook zo weer droog is
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi ze na één keer dragen gewoon in de was, dus ik heb er ook wel een stuk of 8 denk ik. Vaak zijn ze ook gewoon (deels) nat van het zweet, en dus niet erg fris meer. :bye:
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
13-06-2017 18:40
Ik wissel elke 2 km van BH
:HA:
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
ik heb 2 dure van shock absorber. ik sport 5 a 6 keer in de week. sportkleding gaat na iedere keer sporten direct in de was. is de volgende dag weer droog. gelukkig is er hier altijd veel sportkleding om te wassen. man en kinderen zijn ook vrij sportief.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 9 en doe iedere dag een schone aan. Als ik 's ochtends op de racefiets naar werk fiets en 's avonds weer terug dan draag ik 's avonds wel weer de zelfde sportbh (en eigenlijk vind ik dat vaak al heel vies voelen).
Ik heb er zo veel omdat ik een keer een 9-daagse wielertour heb gedaan waar ik niet tussendoor kon wassen. Thuis kan je natuurlijk vaker wassen dus als er een paar oud of versleten zijn dan denk ik dat ik terug ga naar een stuk of 5.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven