Welke activity band/watch?

12-06-2017 19:28 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een jaar de Fitbit Charge HR maar ben niet helemaal tevreden. Een aantal zaken waar ik tegenaan loop:
- vaak telt hij als ik autorijd ook stappen. Soms maar 1.000 maar toch.
- als ik fiets telt hij altijd stappen en ook echt veel.
- als ik mijn pols heen en weer zwaai telt hij ook stappen

Wat ik graag zou willen:
- caller ID
- uiteraard tijd/datum
- dat de stappen wel echt stappen zijn. Is dan GPS de oplossing? Dan ziet hij hoe snel je je verplaats misschien icm bepaalde bewegingen?
- naast stappen ook afgelegde afstand en snelheid
- als het kan ook whatsapp/sms lezen
- GPS zodat ik mijn telefoon niet mee hoef te nemen
- eventueel hartslag meter
- liefst iets wat ik qua uiterlijk als een horloge gewoon (bijna) altijd kan dragen
- en natuurlijk gewoon goed

Welke adviseren jullie me?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Samsung Gear!!

Ik heb de Gear S2.
Synchroniseert met je telefoon dus telefoontjes / smsjes / whatsapp / mailtjes zijn zichtbaar op je telefoon.
Stappen zijn echt stappen, bij autorijden telt ie bij mij helemaal niks. Als ik te lang in de auto zit zeurt ie wel dat ik actiever moet doen :proud: Na een uur ofzo krijg je de meiding dat je moet gaan bewegen.

Hartslagmeter heeft ie ook en is vrij nauwkeurig (ik heb hem gechecked met een saturatiemeter die in de zorg gebruikt wordt).

Let wel; smsjes en telefoontjes enzo komen uiteraard alleen binnen als je telefoon binnen een x-bereik is :)

Maar verder ben ik er heel happy mee.
Batterij gaat overigens 2 dagen mee :)
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Als je fietst telt ie geen stappen maar registreert ie dat als fietsen trouwens.
Verder kent ie het onderscheid tussen fietsen, wandelen en hardlopen en registreert ie dat ook apart.

Ik vind 't een fijn ding.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Marels schreef:
12-06-2017 20:09
Als je fietst telt ie geen stappen maar registreert ie dat als fietsen trouwens.
Verder kent ie het onderscheid tussen fietsen, wandelen en hardlopen en registreert ie dat ook apart.

Ik vind 't een fijn ding.
Klinkt goed! Kwam mijn man ook mee aan zetten.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens hiervoor een fitbit Zip en ik vind deze echt wel beduidend beter werken :)

Oh, en hij ziet er idd uit als een gewoon horloge, heb al regelmatig complimenten van mensen gehad over mijn prachtige horloge ;-)
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Shit de Gear S2 is volgens mij niet compatibel met mijn iPhone
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wie koopt er dan ook een iPhone ;-)

Ik weet niet hoe het met een iPhone zit maar ik heb nu ook een Sony, daar kan ik gewoon Samsung Health op installeren.
Dat is het programma dat je nodig hebt.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Het kan wel:

https://www.iculture.nl/nieuws/samsung- ... en-iphone/
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven