Activity tracker in combinatie met muziek maken

22-06-2017 15:02 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik momenteel thuis zit met een burn out, ben ik langzaam bezig mijn conditie weer op te bouwen. Ik wandel en fiets daarom veel (echt sporten lukt nog niet). Dit hou ik nu bij met een stappenteller op mijn telefoon (waarbij hij trappen op de fiets als stap telt, maar ok).
Mijn coach adviseert mij een activity tracker aan te schaffen om zowel mijn beweging beter bij te houden, maar ook mijn hartslag en slaapritme.
Ik ben mij daarom wat verder aan het verdiepen geweest hierin en heb wel een redelijk beeld welke ik denk te gaan aanschaffen (Polar A360 of fitbit charge).

Wat ik echter nergens kan vinden: hoe reageert hij op muziek maken en dan specifiek op drummen?
Ik drum namelijk en kan mij zo voorstellen dat hij elke slag welke ik met mijn arm doe, telt als stap (de stappenteller op mijn telefoon registreert elke voetbeweging op de basedrum ook als stap, maar mijn telefoon haal ik dus altijd uit mijn broekzak als ik ga spelen). Hoewel drummen zeker wel fysieke inspanning is, is dat wel erg gunstig gemeten. En ik zit eerlijk gezegd niet erop te wachten hem telkens om en af te doen.
Mogelijke oplossing is een activity tracker welke je 'aan' moet zetten als je gaat bewegen. Nadeel is weer dat ik dat vaak zal vergeten en dat hij dan bovendien de beweging niet telt die ik gedurende de dag maakt met huishouden, kinderen, etc. wat een continumeting niet doet.

Ik ben alleen bang dat er geen andere opties zijn. Of zijn er mensen die heel heel veel vanaf weten of ervaringen hebben?
Goede vraag.

Ik mis ook dit specifieke onderdeel. Ik beweeg ook veel, los van wandelen/traplopen/sporten etc, een beetje vergelijkbaar als jij. Alleen dan geen drummen.

Ik zou de bewegingen die ik maak, maar geen werkelijke stappen zijn, ook omgezet willen zien in beweeglijkheid.

Ik zoek dus een meter die al je bewegingen bijhoudt, onderverdeeld in stappen, en bewegen laagintensief en hoogintensief oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Fitbit One. Dat is een clipje, dus geen polsband. Ik heb 'm onder andere genomen omdat zo'n polsbandje me onbetrouwbaar leek. Want tja, als jij flink met je arm beweegt, denkt ie inderdaad dat je aan het lopen bent.
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
Dat is dan ws alleen een stappenteller, of niet?
Dat doet het appje op mijn telefoon ook prima. Ik wil juist een hartslagmeter erbij en meting van het slaapritme.
Alle reacties Link kopieren
Slaap meten kan ook met apps op je telefoon, daar heb je niet per se activity tracker voor nodig. Voor fietsen en wandelen kan je natuurlijk ook simpelweg het aantal minuten dat je aan het bewegen bent, bijhouden. Dus daarvoor heb je ook niet echt een tracker nodig. Hartslag metingen zijn op polsbandjes meestal niet superbetrouwbaar. En ja, zulke activity trackers zullen zeker drummen als beweging tellen, aangezien de snelheid en beweging van je pols dan groot genoeg is om voor hardlopen of wandelen te worden aangezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Garmin vivosmart hr+ (Sinds 1 week). En die heeft een soort zelflerende systeem. Hij kan, nu ik een aantal dagen dingen heb gedaan, mijn bewegingen automatisch categoriseren. Dat geldt in ieder geval voor hardlopen, wandelen en fietsen, voor andere activiteiten weet ik niet hoe het werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven