Hardlooproutes

23-06-2017 10:04 18 berichten
Ik ben pas verhuisd naar een ander dorp en zou graag beginnen met hardlopen. Weet iemand hier of je ook ergens bestaande looproutes kan vinden? Het lukt mij niet namelijk. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Vind je niets als ze je zoekt op hardlooproutes + plaatsnaam?

Maar ik zou gewoon Google Maps erbij pakken en zelf een plek kiezen. Een park of natuurgebied of pad langs water is bijna overal wel te vinden.
What a nuanced anxiety
Met googlen vind ik niks helaas. Ik ben hier totaal onbekend, wil ook niet verdwalen ;-).
Alle reacties Link kopieren
Verdwalen is ook een manier om de buurt te leren kennen.

Ga je voor het eerst beginnen met lopen? Dan loop je maar hooguit een paar minuten achter elkaar. Dan is het niet zo erg om met een klein rondje te beginnen of een paar keer heen en weer te gaan.

Je kunt ook zoeken naar wandelroutes, dat zijn vaak ook mooie stukjes die ook nog eens gemarkeerd zijn.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek vaak nieuwe rondjes via Strava. Daar kun je segmenten verkennen, dat zijn korte stukken die gebruikers van Strava hebben aangemaakt en waarvoor je tijd wordt bijgehouden als je er loopt (soort wedstrijdjes op verschillende plekken). Als je de app download en dan op segmenten verkennen drukt, zie je alle segmenten die bij jou in de buurt zijn aangemaakt. Ik kijk dan altijd in het klassement van zo'n segment, en daar kun je bij veel gebruikers doorklikken om hun hele hardlooprondje van die dag te zien.

Of ik kijk op mapmyrun, of bij runnersworld.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Strava geprobeerd, maar niks te vinden hier in de buurt. Runnersworld had ik ook al naar gekeken, daar zie je wel een soort van route, maar zonder beschrijving o.i.d.
Ik gebruik deze website altijd: https://runnermaps.nl/edit

Heb je geen telefoon met navigatie? Als je dan verdwaalt kun je terug tomtommen.
Pari_Daryayi schreef:
23-06-2017 13:36
Ik gebruik deze website altijd: https://runnermaps.nl/edit

Heb je geen telefoon met navigatie? Als je dan verdwaalt kun je terug tomtommen.
Jawel, maar daar wil ik niet afhankelijk van zijn. Soms heb je ook geen verbinding.
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
23-06-2017 14:22
Jawel, maar daar wil ik niet afhankelijk van zijn. Soms heb je ook geen verbinding.
Geen segmenten op Strava, geen routes op mapmyrun of runnersworld (ook niet als je op een dorp/stad/park in de omgeving zoekt?), geen verbinding met je telefoon... Waar woon jij in godsnaam ;-D
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt natuurlijk ook eerst de fiets pakken om de omgeving te verkennen, dan is het minder erg als je verdwaalt.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik wandelroutes.

Ik woon in een best mooi loopgebied, maar er zijn maar weinig looproutes te vinden, maar des te meer wandelroutes, die vind ik over het algemeen erg geschikt. Ik plak er ook wel een paar achter elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet zo lang aan het hardlopen, en loop dus nog geen lange afstanden. Maar ik gebruik Google maps, om van te voren (of achteraf) m'n rondje uit te stippelen/uit te meten. Ik heb ondertussen een paar rondjes waarvan ik de afstand ondertussen weet, die ik afwissel. De ene keer linksom, de andere keer rechtsom. Is het toch weer een ander rondje :-)
Alle reacties Link kopieren
Als je nog maar net begint met hardlopen zijn je 'rondjes' nog zo klein dat je toch niet kunt verdwalen. Juist een mooie manier om langzaam je omgeving te leren kennen. En inderdaad eventueel op internet vooraf een rondje uitmeten. Maar in het begin heb je waarschijnlijk al genoeg aan het kleinste blokje om.
20 minuten heen en 20 minuten terug over dezelfde weg is een slecht idee?
gioia82 schreef:
23-06-2017 14:41
Geen segmenten op Strava, geen routes op mapmyrun of runnersworld (ook niet als je op een dorp/stad/park in de omgeving zoekt?), geen verbinding met je telefoon... Waar woon jij in godsnaam ;-D
Dat valt best mee hoor, maar je weet maar nooit.
Mevrouw75 schreef:
23-06-2017 14:59
Ik gebruik wandelroutes.

Ik woon in een best mooi loopgebied, maar er zijn maar weinig looproutes te vinden, maar des te meer wandelroutes, die vind ik over het algemeen erg geschikt. Ik plak er ook wel een paar achter elkaar.
Dat is idd een goede tip, bedankt!
PattyJupiter schreef:
24-06-2017 17:07
20 minuten heen en 20 minuten terug over dezelfde weg is een slecht idee?
Niet slecht, maar ook niet echt motiverend, haha! ;-) Ik ren met Evy, dus ben ongeveer 30-45 min. bezig.
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
24-06-2017 22:09
Niet slecht, maar ook niet echt motiverend, haha! ;-) Ik ren met Evy, dus ben ongeveer 30-45 min. bezig.
Maar in die tijd loop je neem ik aan nog lang geen 10km. Maar toch aannemen dat nadat je ergens een paar dagen woont met een straal van een paar km je huis toch wel weet terug te vinden, dan moet zo'n blokje om toch geen probleem zijn. Bij een misrekening ren/wandel je je huis voorbij en heb je het rondje niet iets te groot gepland dan wandel je na afloop terug naar huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven