Obstacle run

30-06-2017 23:21 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er al eens mee gedaan en hoe bereid je je voor? Tips zijn welkom😉
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toevallig afgelopen een gedaan. Ik sport regelmatig maar ben niet superfit op het moment. Deed het puur voor de lol en als een persoonlijke uitdaging.
Ik had een past oude hardloopschoenen bewaard voor de obstakelrun, had geen zin om mijn nieuwe schoenen te verpesten. Op de dag zelf heb ik gewoon de tijd genomen en ben er redelijk goed doorheen gekomen, een paar blauwe plekken en een hoop lol. Als je jet wilt zou ik het gewoon doen, als iets echt niet lukt is er vaak wel een makkelijkere optie
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er dit jaar 2 gedaan, de mud masters in april en strong Viking in juni. Allebei geweldig.

Het was erg koud in april, en ik had dus shirt net lange mouwen en lange legging. In juni juist heel warm maar nog steeds lange legging, tegen schaafwonden enzo.

Qua voorbereidingen, een beetje fitness wat betreft hardlopen is handig maar het gaat om de lol. Ik ben best fit, maar best klein en heb wel wat gewicht aan mijn jont hangen. Sommige obstakels waten lastig zoals de hoge muren, maar er zijn genoeg mensen om he eroverheen te trekken/duwen etc. Ga met een groep vrienden en heb lekker lol. Veel plezier.
Er zijn volgens mij ook wel trainingen, die richten zich dan vooral op hoe je de obstakels het beste kan nemen qua techniek. Lopen spreekt voor zich..hoeveel KM is zo'n loop eigenlijk doorgaans?
Alle reacties Link kopieren
Je kan vaak kiezen voor verschillende afstanden. BV 6,12 of 18 km bij mud masters.

En er zijn inderdaad ook plekken waar je kan trainen. Steeds meer sportscholen hebben nu ook een sectie met ringen, touwen etc om mee te werken. Erg leuk om eens te proberen. Apenkooien boor volwassenen 😂
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er nu een stuk of 5 gedaan en er staan nog 2 op de planning. Qua voorbereiding doe ik niks bijzonders, maar ik sport sowieso wel veel. Een combinatie van hardlopen, crossfit, bootcamp en yoga vind ik ideaal. Yoga omdat door krachttraining je spieren kort worden en je daardoor stijf wordt.

Tijdens de run draag ik een lange legging (ter bescherming), trailrunschoenen (meer grip) en een shirt dat snel droogt (geen katoen dus). Onderweg krijg je wel water dus ik neem verder niks mee. Wel altijd een vuilniszak mee in m'n tas om na afloop je vieze kleding en schoenen in te doen.

Obstacleruns zijn superleuk (vind ik) en de sfeer is erg goed!

Wat wil je verder weten?
4 strong vikings nu en ik ben er volkomen verslaafd aan. Ik loop individueel (OCR) en dus niet met een team. Winnen zal ik nooit doen gezien mijn leeftijd (zeg maar even rond de 50) maar het gros van de twintigers kan ik nog steeds achter me laten ;). Ik train dagelijks. Zwem in de ochtend (open water) en in de avond train ik of met kettlebells of ren ik. Zelf heb ik de Spartan kleding (Reebok) inclusief all terrain schoenen waar het water ook weer makkelijk uitloopt. In het na en voor seizoen draag ik een lange legging, is het warm dan een short en een top (strak). Vies wordt je toch wel en meestal heb ik wel ergens bloed of een andere kwetsuur. Ik ren met een camelbag waar ik wat eten in heb (proteine bars) en een paar handschoenen. Meestal gebruik ik die niet overigens.

Belangrijker nog dan snelheid en kracht is echt je mentale gestel. Je MOET door de pijn heen. Ook als je in die 'zwarte grot' (zoals ik het noem) komt. Die pijn daar doe je het voor. Er is maar een doel en dat is finishen. Degene net voor je inhalen. Lopen op pure adrenaline. Opgeven is geen optie bij Strong Viking. Mudmasters vind ik toch meer 'voor de lol'. Maar leuk om met een team om mee te beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven