Sport & zwangerschap

12-07-2017 14:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke dingen mogen nou wel, en welke dingen mogen nou niet op het gebied van sporten tijdens de zwangerschap.
Overal lees je andere dingen..
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je gewoon het beste kunt luisteren naar je eigen lichaam. En volgens mij kan je gewoon doen wat je al deed en dan merk je vanzelf wel wanneer het echt niet meer gaat. Als je nooit hebt gesport is het niet verstandig ineens te gaan sporten als je zwanger bent.

Ik ben zelf 18 weken zwanger en hardlopen voelt voor mij niet meer prettig dus wandel ik nu heel veel. En ik deed heel actief aan vechtsport (4x per week) en dat doe ik nu nog 1x per week maar dan aangepast. Wat betekent geen buikspieren, niet opdrukken, niet springen en ook niet sparren. Maar wel gewoon lekker bewegen en bezig zijn. Na de bevalling ga ik weer actief aan de gang en zo houd ik het een beetje bij.

Ik luister gewoon naar mijn lichaam en als dit ook te zwaar word dan stop ik. Wandelen gaat nog wel lang lukken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn hele leven gezwommen en nog steeds. Zwemmen mag zolang de vliezen niet zijn gebroken. En als iets niet fijn voelt dan doe je een tandje minder...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Luister naar je lichaam! En vraag advies aan een professional (verloskundige, arts, sportleraar). Ik ben nu 20 weken zwanger van de tweede en sta nog twee keer per week te bodypumpen, net als voor m'n zwangerschap. Bij de eerste lukte dat tot en met de 36e week. Maar spinnen doe ik niet meer, dat gewiebel doet veel te veel pijn aan m'n borsten.
Ik krijg van de bodypumplerares goede tips over hoe te sporten bij zwangerschap, zo doe ik geen buikspieren en mogelijk in een later stadium ga ik staand tegen de muur opdrukken en niet meer op de grond (nu gaat dat nog gewoon wel).

Oh en het lijkt me verstandig om niet nu ineens heel nieuwe sporten te gaan oppakken. Wat deed je voor je zwangerschap en wat zou je willen doen?
Alle reacties Link kopieren
Het punt is een beetje alsvolgt. Ik sta op het punt om een nieuw fitnessabbonement te nemen. Maar wij proberen zwanger te raken. Dus ik vroeg me af of het afsluiten van een nieuw abonnement dan nog wel zin had, of dat het dan weggegooid geld zou zijn. Maar zoals ik het nu begrijp kan het best, maar met mate.. dus dan kan ik best een nieuw abbonement afsluiten! :) dus dit was zeg maar soort van informatie verzamelen zodat ik niet een stomme keuze zou maken. Thanks voor al jullie tips!
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
ZoMa17 schreef:
12-07-2017 21:34
Het punt is een beetje alsvolgt. Ik sta op het punt om een nieuw fitnessabbonement te nemen. Maar wij proberen zwanger te raken. Dus ik vroeg me af of het afsluiten van een nieuw abonnement dan nog wel zin had, of dat het dan weggegooid geld zou zijn. Maar zoals ik het nu begrijp kan het best, maar met mate.. dus dan kan ik best een nieuw abbonement afsluiten! :) dus dit was zeg maar soort van informatie verzamelen zodat ik niet een stomme keuze zou maken. Thanks voor al jullie tips!
Voor hetzelfde geld duurt het heel lang voor je zwanger bent. Dan ga je toch niets alles on hold zetten?
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
14-07-2017 04:57
Voor hetzelfde geld duurt het heel lang voor je zwanger bent. Dan ga je toch niets alles on hold zetten?
Ja dat was dus precies mijn punt.
Aut viam inveniam aut faciam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven