Lekkere hardloopmuziek (op bpm) en tips gezocht

30-07-2017 18:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben flink wat kilo's kwijt en nu ik mijn streefgewicht nader durf ik voorzichtigaan weer meer sport toe te voegen in mijn leven. Ik ben begonnen met fitness gecombineerd met hardlopen. Dit laatste wil ik voorlopig vooral op de loopband bij de sportschool doen omdat dit wat gecontroleerder is. (Stabiele ondergrond, tempo makkelijk in te stellen, nooit regen ;-) )

Alleen lijkt het me nu leuk, om eens op muziek te lopen.
Ik heb een gewone ouderwetse koptelefoon met snoer, (met van die schuimrubberen dopjes ter grootte v een 2 euro munt), en laatst ook een blue tooth koptelefoon gekocht (soort 'hoefijzer model dat achter je nek loopt) , met dopjes in je oren.

Ik ging er vanuit dat ik die maar hoefde in te pluggen op de loopband en ik dan muziek zou kunnen luisteren. Niet dus. Alleen ruis. :|

Keer erna de wifi code gevraagd, de skyradio app op mijn mobiel aangezet. (Die heeft verschillende hardloopmuziek)
Maar om de 20 seconden viel de muziek weg, draaiend cirkeltje, en 'oeps, controleer uw Internet verbinding' popup. Blijkbaar ook geen goed idee. :|

Iemand vertelde me dat ik 'gewoon' zelf ff wat goede hardloopmuziek moest downloaden, dit op mijn mobiel of ipod moest zetten, en dat er dan geen problemen meer zouden zijn.
Nu ben ik nogal een digibeet en blijkbaar ook niet thuis in hoe je goede hardloopmuziek vindt. Als ik erop Google kom ik een heleboel sites tegen. Blijkt nog een studie op zich te zijn; zo'n muziekje vinden! :nut:

Ze hebben het over het uitrekenen van het aantal bpm (beats per minute), omdat de muziek wel 'jouw tempo' moet hebben. Rekenformules en tabellen. Ik loop niet zo snel, maar al wel een paar keer fijn gelopen met 8,3 km/u tempo (zegt de loopband). Heb zitten rekenen, en dan zou ik muziek met 160 bpm (klopt dit?) moeten gaan zoeken.

Als ik dit dan weer intyp bij de zoekfunctie van YouTube, om te luisteren hoe 'hardloopmuziek 160 bpm' klinkt, dan kom ik een heleboel elektronische synthesizer-achtige muziek tegen die knetter snel gaat.
A, dit lijkt mij veel te snel, en B, ik vind dit zenuwslopende herrie :-$

Dus, lang verhaal kort, heb ik een aantal vragen:

1. Kan ik met ren tempo 8,3 km.u. het beste op zoek kan gaan naar muziek van 160 bpm? Of hoort hier een andere bpm bij...?

2. Hoe kom ik dan aan 'lekkere' hardloopmuziek met het goede tempo...?
Aanraders zijn welkom! (Ik hou van bijv. Muziek van Pink, Melissa Etheridge, of andere 'powervrouwen' maar mag ook gerust andere muziek vd jaren '90 of '00 zijn, als het maar niet zo'n smeltkroes van digitale orgelmuziek-met-beat is.) Een linkje naar youtube is fijn.

3. Ik vind oortjes die echt IN mijn oor zitten niet lekker zitten, maar mss heb ik gewoon de verkeerde gekocht: wat gebruik jij voor koptelefoon/oortjes tijdens het lopen, en ben je daar tevreden mee? Blijven die goed zitten, en irriteren ze niet?

Andere tips ook welkom, ik ben pas sinds een paar weken begonnen met lopen, dus heb nog veel te leren merk ik! :)

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Zo aan je voorbereiding ligt het niet. Ik luister als ik loop gewoon naar leuke opzwepende muziek, kijk niet naar bpm en werkt prima. Google eens op leuke hardloop liedjes en je vindt genoeg. Je kunt ook overwegen spotify aan te schaffen, is 10tje per maand een app maar je kunt playlists ook offline beschikbaar maken en dus geen internet nodig (alleen bij het downloaden)
Alle reacties Link kopieren
Idd Spotify (running).
Ze hebben een aantal kant en klare remixen of anders kun je op thema zoeken. Volgens mij past Spotify zelfs het tempo aan op basis van jouw bewegingen.

https://www.spotify.com/nl/running/
Alle reacties Link kopieren
Lulajacobs, wat voor leuke opzwepende muziek..?
Alle reacties Link kopieren
Ziet er veelbelovend uit, badmuts. Zeker als dat tempo zich aan jou aan zou passen! Alleen de muziek die ze onder het promofilmpje draaien is precies die 'synthetische' knetter muziek waar ik niet zo van hou ;)
Alle reacties Link kopieren
ikbenik schreef:
30-07-2017 19:54
Lulajacobs, wat voor leuke opzwepende muziek..?
Iets Latin-achtigs bv
Alle reacties Link kopieren
ikbenik schreef:
30-07-2017 20:00
Ziet er veelbelovend uit, badmuts. Zeker als dat tempo zich aan jou aan zou passen! Alleen de muziek die ze onder het promofilmpje draaien is precies die 'synthetische' knetter muziek waar ik niet zo van hou ;)
Mijn Spotify geeft op dit moment oa als opties:

Metal, 80' & 90's, country, rock, indie, r&b, reggae, hardcore, pop
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
30-07-2017 20:05
Mijn Spotify geeft op dit moment oa als opties:

Metal, 80' & 90's, country, rock, indie, r&b, reggae, hardcore, pop
Oh, dat is heel breed! Daar zou dan dus wel wat bij moeten zitten :)
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een app om jouw favo muziek om te vormen tot X aantal bpm , ook leuk om eens te proberen
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek gewoon leuke muziek op youtube. Via diverse websites kun je een youtube filmpje omzetten naar mp3. En die weer op je mp3speler zetten.
Geen gedoe met betaalte spotify abonnementen of internet bundels. Gewoon offline lekker luisteren!

Ik heb wel altijd hardstyle om te luisteren omdat dit idd precies het gorie ritme is. Dus zoek gewoon leuke muziek die niet te traag is en dan komt t wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt vd tip chentolove.
Koekie1980 dat klinkt goed! Dat ga ik eens uitzoeken. (Ben niet zo heel handig met dit soort dingen :) )
Alle reacties Link kopieren
Tis heeeel simpel: Je gaat op een laptop of computer naar youtube, zoekt daar een leuke plaat uit.
Je klikt bovenin op de balk waarin de link van de pagina staat "https://www.youtube.com/watch..........."
Dan wordt die tekst blauw dus geseleteerd. Dan rechtermuisknop - kopieren

Vervolgens ga je naar http://www.youtube-mp3.org/nl
En in die balk klik je weer met je rechtermuis, plakken.

Vervolgens klik je op de knop Video converteren, en dan downloaden maar!
Over de bpm, ideaal voor hardlopen is 180 stappen per minuut (90 links, 90 rechts). Naar mijn weten is dit niet gerelateerd aan je snelheid. Je voert je snelheid op door grotere stappen te nemen, niet door meer stappen te nemen. Ik zou daarom kijken naar muziek met 180 bpm.
Alle reacties Link kopieren
Koekie : dat klinkt idd niet super ingewikkeld! Zou mij ook moeten lukken :-D
Thanx voor de tip, Nomad. Heb alleen mijn stappen laatst geteld en kwam op maar 76 stappen (maal 2) per minuut. Stuk lager dus. Wrs omdat ik nog maar een beginner ben, en niet hard ga. Geprobeerd dit op te hogen maar ik donderde bijna van die band af :facepalm:
ikbenik, misschien heb je iets aan een metronoom? Hoeft geen grote gadget te zijn. De finis tempotrainer is fijn, maar er zijn vast ook apps voor. In de appstore zag ik Run Tempo - Runners Metronom. Is misschien iets om te proberen? In de sportschool is zoiets handiger dan een apparaatje dat iedereen kan horen (worden je medesporters niet zo vrolijk van denk ik).
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het al voor me ja; dat ik zo'n ouderwetse metronoom met zo'n slinger meeneem en die dan in de sportschool op de loopband installeer :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Heb je het omzetten van youtube naar mp3 al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
JA! Toevallig gisteravond en vandaag mee bezig geweest, koekie! :thumbsup:
En volgens mij is het gewoon GELUKT nu...! :cheer:

Ik had via een veel te goedkope site in China een mp3 speler gekocht. Voor 5 euro incl verzendkosten :hihi:

Die was gisteren binnen gekomen dus ik was benieuwd of het me zou lukken om muziek van YouTube om te zetten naar mp3 bestandjes op mijn pc op de manier die je omschreef (JA! :-D )

En ik was benieuwd of het me zou lukken om het daarna van de pc op dat mp3 speler te krijgen... :facepalm: DAT was lastiger! Ik zeg het nu subtiel maar ik heb me een partij zitten vloeken..! :thunder:
Blijkbaar moet dat met een mini sd kaartje. Die paste weer niet in mijn pc. De pc wilde nl geen mini sd kaartje, maar een gewoon sd kaartje luste hij misschien wel. Dus een hoop gefrutseld met zo'n vergrotertje dat om onduidelijke redenen ook weigerde. :steam: Uiteindelijk heb ik een stapeltje cd-r gekocht, en de mp3 muziek op een cd gebrandt. Nu is het nog zaak om die cd vanavond met laptop van vriend op mijn (jaja, die had ik óók nog ergens eentje liggen) ipod te zetten...
Ben benieuwd of DAT gaat lukken. .... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op YouTube trouwens ook dat je kant en klare hardloop mixen had van bijv een uur of zelfs nog iets langer. Bij sommige kwam ook het aantal bpm er bij te staan. Ik dacht van "nu ik toch door heb Hoe ik een nummer van YouTube om kan zetten naar een mp3 bestand, mss lukt me dat dan ook met zo'n kant en klare mix. Maar DAT diet hij dan weer niet. Helaas.
Je krijgt dan een soort tekst in beeld dat er mogelijk een copyright op zit (oeh-sorrie-dan-niet, wil-niks-doen-wat-niet-mag) of dat het bestand langer is dan 20 minuten, en dat kan hij dan ook niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Klopt.. sommige van die omzet-website hebben een limiet. Google even naar "youtube naar mp3" en kies dan ff een andere website. De meesten zetten bestanden om tot max 1 uur
Alle reacties Link kopieren
Zat er ook geen kabeltje bij je mp3 die je met usb aan de pc kan hangen? Das wel omslachtig met cds branden dan....
Alle reacties Link kopieren
Er zat wel een (kort) kabeltje bij idd, maar dat is om hem aan je pc te hangen om hem op te laden. (Stroom, geen info) :frusty:

Verder zit er dus een micro sd kaart sleufje in.
Ik kan het dus ook nog ff proberen met een ander mini sd kaartje (dat samen met zo'n vergrotertje in een verpakking zit. Dus, met vergrotertje in de pc doen, proberen de bestanden vanaf pc zo op sd kaart te krijgen, en dan micro sd kaart in mp3 spelertje. Wie weet, lukt dat nog...

Beetje puzzelen omdat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. :)

Hmm... goeie tip om een andere mp3 converter site te zoeken. Mss dat die wel muziekmixen van (iets langer dan) een uur 'pakken'.
Ben wel benieuwd hoe lekker zo'n mix loopt als het aantal beats ongeveer gelijk is aan je natuurlijke loopritme. :biggrin:
(Of mss valt dat reuze tegen omdat ik me daar teveel van voorstel :nut: )
Alle reacties Link kopieren
Deze heb ik net gebruikt.... http://www.flvto.biz/nl/

die werkt ook!
Ik hoor toevallig net "calling Elivs" van the dire straits op de radio, bedenk me dat die een lekkere beat heeft en zie dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Oeh, bedankt! Ik ga morgen meteen ff op YouTube kijken hoe ik m vind!
En dat linkje bekijken!

(Het is nu te laat om de muziek op mijn tablet aan te zetten, lig al in bed en wederhelft slaapt :sheep:
)

Vandaag hoorde ik ook een lekker stevig nummer met veel gitaar erin v Lenny Kravitz; liep ook super! (Naam nu ff kwijt ) :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven