Batterij (CR2025) hartslagmeter vervangen

02-08-2017 17:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Polar H7 hartslagmeter bij mijn Polar M400 sporthorloge. In de hartslagmeter zit een knoopcelbatterij CR2025. Vorig jaar was de oorspronkelijke batterij leeg en heb ik die vervangen door een Duracell. Dat ging zonder problemen, maar nu is deze batterij ook weer leeg en ben ik dus naar de winkel gegaan voor een nieuwe batterij. Gisteren heb ik een pakje van 5 stuks van Grundig gekocht. Tot mijn verbazing maken deze geen van allen contact met de hartslagmeter. Ik heb ze ook even getest in de keukenweegschaal en daar doen ze het wel gewoon.
Goed, ze waren niet duur (€1,- voor 5 stuks), dus vandaag op pad voor een duurdere batterij, want wellicht ligt het daaraan. Duracell was in drie winkels niet verkrijgbaar, dus heb ik een Varta meegenomen (€5,- p.st). Vol goede moed die in de hartslagmeter gedaan en ook deze maakt geen contact. En ook deze doet het wel in de keukenweegschaal.
Ik heb mijn bijna lege Duracell er weer ingedaan om te testen of het niet aan de hartslagmeter ligt, maar die wordt gewoon direct gepakt.

Ik snap er helemaal niks van en vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn, maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Ik kan natuurlijk weer een nieuwe batterij kopen, en dan weer Duracell in de hoop dat die wel pakt, maar hopelijk hoeft dat niet na jullie tips.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zit er een een rubber ringetje waar je de batterij in moet doen. Anders moet je de batterij er wel precies goed in leggen , of eigenlijk zorgen dat het ringetje precies goed ligt zodat er op de goede plaats contact ontstaat. Ben daar zelf ooit ook de mist mee ingegaan. Heb er zelf overigens een van garmin maar misschien is het hetzelfde principe.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel precies hetzelfde type batterij gehaald? Ik heb een ding met ook zo'n platte batterij, maar dat is CR2032 en ook van Grundig, 5 voor 1,-.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
baukje schreef:
02-08-2017 18:16
Zit er een een rubber ringetje waar je de batterij in moet doen. Anders moet je de batterij er wel precies goed in leggen , of eigenlijk zorgen dat het ringetje precies goed ligt zodat er op de goede plaats contact ontstaat. Ben daar zelf ooit ook de mist mee ingegaan. Heb er zelf overigens een van garmin maar misschien is het hetzelfde principe.
Ik zie geen rubberen ringetje. Aan de achterkant van de hartslagmeter zit een dekseltje met gleuf die je met een muntje moet opendraaien. In dat dekseltje moet dan de batterij en dan kun je hem ook maar op 1 manier weer vastdraaien.

+ en - zit overigens ook goed, want anders valt ie überhaupt uit het dekseltje.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
02-08-2017 18:17
Heb je wel precies hetzelfde type batterij gehaald? Ik heb een ding met ook zo'n platte batterij, maar dat is CR2032 en ook van Grundig, 5 voor 1,-.

Ja, alle batterijen zijn hetzelfde type, te weten CR2025
Alle reacties Link kopieren
Er zijn lithium en alkaline batterijen. heb je wel de goede? voor een hartslagmeter heb je volgens mij een lithium nodig, want steeds kleine beetjes energie voor lange tijd. Alkaline geeft in korte tijd veel energie, bijvoorbeeld voor speelgoed. ALs je lithium van een goed merk (sony, bijvoorbeeld, of duracell) kiest, moet het goed gaan.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
polkat schreef:
02-08-2017 19:16
Er zijn lithium en alkaline batterijen. heb je wel de goede? voor een hartslagmeter heb je volgens mij een lithium nodig, want steeds kleine beetjes energie voor lange tijd. Alkaline geeft in korte tijd veel energie, bijvoorbeeld voor speelgoed. ALs je lithium van een goed merk (sony, bijvoorbeeld, of duracell) kiest, moet het goed gaan.

Varta is een goed merk en het zijn inderdaad allemaal lithium batterijen, dus daar ligt het ook niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Waar het aan ligt weet ik nog steeds niet, maar ik heb nu toch ook maar een Duracell gekocht en die doet het gelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven