Sporten op naam van man

03-08-2017 22:09 211 berichten
Sinds kort sport ik 2x per week bij een sportschool hier in de buurt, wat behoorlijk prijzig is. Nu gaf de eigenaar, tijdens de aanmelding, aan dat ik via mijn werkgever misschien korting kan krijgen via het bedrijfsfitness plan. Maar helaas doet mijn werkgever hier niet aan mee, die van mijn man echter wel, maar hij sport niet. Zou het heel raar zijn om te vragen of het mogelijk is dat ik op zijn naam kan sporten? Dit scheelt echt aanzienlijk qua kosten!
anoniem_25781 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 22:12
2.80% gewijzigd
Ja
frauderen heet dat
Als dat zou kunnen, zouden heel veel mensen gebruikmaken van die optie.
Kijk ook naar de voorwaarden van het bedrijfsfitnessplan. De bedoeling van zo'n plan is namelijk om werknemers te laten sporten, niet hun wederhelft.
Vind het gewoon zo zonde, hij maakt er geen gebruik van, terwijl het mij bijna de helft per maand zou schelen. Voor de sportschool maakt het op zich niet uit toch? Zij krijgen hun geld wel.
anoniem_25781 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 22:15
26.42% gewijzigd
nerdopviva schreef:
03-08-2017 22:13
Kijk ook naar de voorwaarden van het bedrijfsfitnessplan. De bedoeling van zo'n plan is namelijk om werknemers te laten sporten, niet hun wederhelft.
Klopt, dat had ik idd al gelezen :-|
Yenthe79 schreef:
03-08-2017 22:13
Vind het gewoon zo zonde, hij maakt er geen gebruik van, terwijl het mij bijna de helft per maand zou schelen.
het is toch niet de bedoeling dat zijn werkgever jouw sport gaat betalen?
Dat is fraude!
S-Meds schreef:
03-08-2017 22:16
het is toch niet de bedoeling dat zijn werkgever jouw sport gaat betalen?
Wat maakt het nou uit dat ze voor hem of mij betalen? komt toch uit 1 pot. Hij sport ook wel, maar niet bij een sportschool. Bovendien hebben zij er ook fiscaal voordeel van had ik begrepen. Mijn man maakt ook wel gebruik van de fiets die ik via het fietsplan heb aangeschaft. Dus dan mag hij daar ook niet meer op fietsen?
Een gezonde vrouw zorgt bovendien ook voor een gezonde man toch? 😉 Dus indirect heeft hij er ook voordeel van.
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
03-08-2017 22:13
Vind het gewoon zo zonde, hij maakt er geen gebruik van, terwijl het mij bijna de helft per maand zou schelen. Voor de sportschool maakt het op zich niet uit toch? Zij krijgen hun geld wel.

Echt snap je serieus het probleem hier niet van?
dolfje schreef:
03-08-2017 22:21
Echt snap je serieus het probleem hier niet van?
Niet echt nee. Snap wel dat dat niet het idee is, maar hij heeft er recht op maar maakt er geen gebruik van. Terwijl ik elke maand de hoofdprijs betaal.
anoniem_25781 wijzigde dit bericht op 03-08-2017 22:24
7.46% gewijzigd
Yenthe79 schreef:
03-08-2017 22:19
Wat maakt het nou uit dat ze voor hem of mij betalen? komt toch uit 1 pot. Hij sport ook wel, maar niet bij een sportschool. Bovendien hebben zij er ook fiscaal voordeel van had ik begrepen. Mijn man maakt ook wel gebruik van de fiets die ik via het fietsplan heb aangeschaft. Dus dan mag hij daar ook niet meer op fietsen?
natuurlijk maakt het uit. nu betalen ze namelijk niks en als jij gaat sporten op naam van je man dan moeten ze ineens betalen. Voor iemand die geen werknemers is.

Jouw redenatie klopt niet. Kan ik ook wel de auto van mijn buurman meenemen, een gloednieuwe fiat. Hij gebruikt hem heel weinig. En ik betaal me scheel aan mijn eigen auto. Wat maakt het nou uit? de buurman is het geld toch al kwijt.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
03-08-2017 22:13
Kijk ook naar de voorwaarden van het bedrijfsfitnessplan. De bedoeling van zo'n plan is namelijk om werknemers te laten sporten, niet hun wederhelft.
Ach als die wederhelft daardoor gezond en fit blijft dan heeft dat ook voordelen voor hun werknemer :proud:
scheelt zorgverlof en zo...
beetje omdenken

maar zonder gekheid, vraag het even, wie weet kan dat?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
03-08-2017 22:23
Niet echt nee. Wat ik al schreef, hij heeft er recht op maar maakt er geen gebruik van. Terwijl ik elke maand de hoofdprijs betaal.
Volgens mijn zorgverzekering heb ik ook elk jaar recht op van alles en man ook.
Zijn 8 fysio behandelingen kan ik toch ook niet overnemen?
S-Meds schreef:
03-08-2017 22:24
natuurlijk maakt het uit. nu betalen ze namelijk niks en als jij gaat sporten op naam van je man dan moeten ze ineens betalen. Voor iemand die geen werknemers is.

Jouw redenatie klopt niet. Kan ik ook wel de auto van mijn buurman meenemen, een gloednieuwe fiat. Hij gebruikt hem heel weinig. En ik betaal me scheel aan mijn eigen auto. Wat maakt het nou uit? de buurman is het geld toch al kwijt.
Nou, als die buurman daar geen probleem mee heeft, zie ik het probleem ook niet hoor! 😉
nou dan vraag je toch even aan de werkgever van je man of ze ook een sportplan voor jou willen betalen?
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
03-08-2017 22:19
Wat maakt het nou uit dat ze voor hem of mij betalen? komt toch uit 1 pot. Hij sport ook wel, maar niet bij een sportschool. Bovendien hebben zij er ook fiscaal voordeel van had ik begrepen. Mijn man maakt ook wel gebruik van de fiets die ik via het fietsplan heb aangeschaft. Dus dan mag hij daar ook niet meer op fietsen?
Fiscaal voordeel? Zal best. Maar ze zullen er voor moeten betalen hoor. zie doet alsof ze eraan verdienen!
pokkewijf schreef:
03-08-2017 22:24
Ach als die wederhelft daardoor gezond en fit blijft dan heeft dat ook voordelen voor hun werknemer :proud:
scheelt zorgverlof en zo...
beetje omdenken

maar zonder gekheid, vraag het even, wie weet kan dat?
Ja zo dacht ik ook, haha. Bovendien sport hij zelf wel, maar niet bij een sportschool, dus kan er zelf geen gebruik van maken.
Yenthe79 schreef:
03-08-2017 22:23
Terwijl ik elke maand de hoofdprijs betaal.
Goedkopere sportschool zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Yenthe79 schreef:
03-08-2017 22:23
Niet echt nee. Snap wel dat dat niet het idee is, maar hij heeft er recht op maar maakt er geen gebruik van. Terwijl ik elke maand de hoofdprijs betaal.

Hij heeft er recht op. Waarom? Omdat het in hun voordeel is als hun werknemers sporten en fit zijn. Minder ziek, minder kans op depressie etc. dat zijn voordelen die uit sporten kunnen voortvloeien en dus ook voor het bedrijf: minder ziekmeldingen etc.
Met jou hebben ze niks te maken, dus ze gaan ook jou niet zo'n voordeel bieden.
dolfje schreef:
03-08-2017 22:24
Volgens mijn zorgverzekering heb ik ook elk jaar recht op van alles en man ook.
Zijn 8 fysio behandelingen kan ik toch ook niet overnemen?
Ik kon wel op mijn moeder haar naam shaihatsu (schrijf je dat zo?) behandelingen krijgen. Therapeut stelde het zelfs zelf voor, of mijn partner of ouders geen aanvullende verzekering hadden.
Alle reacties Link kopieren
niet raar dus... (en stiekum jaloers, ik zou echt moeten sporten maar heb een heule drukke baan en daarbuiten geen puf. Slecht excuus, ik weet het. Sporten geeft ook energie. Nu dat knopje nog om :$ )
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
03-08-2017 22:24
Ach als die wederhelft daardoor gezond en fit blijft dan heeft dat ook voordelen voor hun werknemer :proud:
scheelt zorgverlof en zo...
beetje omdenken

maar zonder gekheid, vraag het even, wie weet kan dat?
Voor de belastingdienst kan het echt niet hoor.
De werkgever van de man kan een heftige boete krijgen als ze hier achter komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven