Zwemvierdaagse, wie nog meer?

07-08-2017 22:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken is het de zwemvierdaagse. Ik heb vroeger als meisje hier wel aan meegedaan maar toen zat ik ook op wedstrijdzwemmen en woonde ik zo'n beetje in het zwembad.

Inmiddels ligt dat lang achter mij en zwem ik lang niet meer zo vaak als ik zou willen.

Toch heb ik me van de week opgegeven. Ik heb gekozen voor de 900 meter. Hoop echt dat ik komend jaar weer meer kan gaan zwemmen en volgend jaar wellicht de 1200 meter aan kan.

Maar goed, zijn er hier mensen die zich er ook aan gaan wagen en zin hebben om hier zo af en toe een update te schrijven om elkaar een beetje te steunen indien nodig?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier in het dorp was de zwem4daagse al in juni.
Ik denk dat het per dorp/stad verschilt.

Grappig dat je bij jullie kunt kiezen voor verschillende aantal meters.
Dagelijks dus 900 meter zwemmen?

Hier is het elke dag maar 500 meter.

Ik hoop volgend jaar weer mee te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Owww echt? Dat wist ik niet ik dacht echt dat het landelijk was, jammer!

Ja bij ons kun je kiezen uit 300, 600, 900 of 1200 meter. Ook grappig dat dat dus ook verschilt per zwembad.

Goh wat een domper haha. Dan heeft mijn topic wel weinig nut vrees ik.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het in juni. Ik heb het even overwogen, maar de afstanden zijn maar 250 of 500 meter. Dan ben ik binnen 5 of 10 minuten al weer klaar omdat ik vrij veel zwem. Wel jammer, want ik vond het altijd super leuk, maar het voelt een beetje als valsspelen om nog mee te doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat het vooral voor kinderen was, net zoals de avondvierdaagse.Hier was het ook in juni. Ik heb overwogen om mijn kinderen in te schrijven maar uiteindelijk kwam het niet uit en heb ik het laten zitten.
Ik zwem zelf tussen de 10 en 20km per week nadat ik 7 jaar geleden opnieuw begonnen ben (ik woonde als kind ook prsktisch in het zwembad)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht inderdaad ook dat dat alleen voor kinderen was. Heb als kind ook meegedaan en ook ik leefde praktisch in het zwembad. Ook wedstrijdzwemmen zoals een aantal anderen hier. Hoe doen jullie dat met het zwemmen nu? Zwemmen jullie tijdens de vrije uren? Even oneerbiedig: tussen de huisvrouwen? Hier in de buurt is er nergens masterzwemmen, waardoor het dichtstbijzijnde op ongeveer een half uur rijden is...
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem zowel tussen de huisvrouwen als bij de triathlon vereniging. Sommige zwemverenigingen hebben geen specifieke master afdeling maar wel masters die met de reguliere trainingen meezwemmen. Misschien moet je toch even informeren bij die verenigingen bij je in de buurt.
Qua wedstrijden zwem ik alleen nog open water. Met de wedstrijden in het bad heb ik het een beetje gehad.
Alle reacties Link kopieren
uggs schreef:
29-08-2017 20:10
Ik dacht inderdaad ook dat dat alleen voor kinderen was. Heb als kind ook meegedaan en ook ik leefde praktisch in het zwembad. Ook wedstrijdzwemmen zoals een aantal anderen hier. Hoe doen jullie dat met het zwemmen nu? Zwemmen jullie tijdens de vrije uren? Even oneerbiedig: tussen de huisvrouwen? Hier in de buurt is er nergens masterzwemmen, waardoor het dichtstbijzijnde op ongeveer een half uur rijden is...
Qua leeftijd ben ik een master, maar zwem gewoon tussen de rest in bij een vereniging. Wij hebben 4 zwemmers die een officiele mastersleeftijd hebben, maar zwemmen alle 4 gewoon mee. We horen ook bij de snellere van de vereniging (30+ en veel ouder). Zijn geen supersnelle club, maar natuurlijk wel heel leuk.
Mochten we meer masters hebben/krijgen, dan misschien wel een eigen baan.
Ik zwem wel tussen kinderen/jeugd die behoorlijk jonger is, maar de snelheid komt overheen, en dat zwemt heel fijn.
Gewoon eens gaan informeren in de buurt.

Zwemvierdaagse heb ik een keer of 9/10 gedaan, totdat het zwembad ermee ophield.
Altijd 4x500 gedaan (mocht niet meer). In jongere jaren met vrienden erbij en dan 's middags of vrij spelen of een watercircuit (was in de herfstvakantie). Latere jaren ging ik dus echt alleen voor het zwemmen, spelen vond ik niks meer aan. Stel dat het om 11.00 uur begon, dan fietste ik om 10.45 naar het zwembad, zwom om 11 mijn 20 baantjes, stond uiterlijk om 11.10 onder de douche en was tegen 11.30 weer thuis. 3 kwartier weg voor 500 meter zwemmen, lachen man. Mijn moeder verklaarde me voor gek. Maar was en ben nog steeds zwemgek.
Ik zwem zowel tussen de masters als bij het publiek, maar daar zijn meestal wel genoeg banen om er eentje te delen met (ex-)zwemmers, poloërs, triatleten...

Uggs, heb je in het overzicht gekeken? https://www.knzb.nl/vereniging__wedstri ... n/masters/ Daar staat een link naar een lijst met clubs. Niet uitputtend, want een van bovenstaande dames zal waarschijnlijk zeggen wij staan er niet in ;-) en de organisator van het komende NKkb staat er ook niet in, net zoals de club van een van mijn concurrentes en die zwemt toch echt vaak mee.

(En een half uur rijden hebben er meer bij ons. Ik heb al 20 min. fietsen ;-))
Alle reacties Link kopieren
In dat overzicht had ik inderdaad gekeken en zo kwam ik tot de conclusie dat er niets dichterbij zat.
Trainen bij een wedstrijdploeg heb ik ook gekeken, dat zou dichterbij kunnen, maar i.v.m. werk ben ik zeer beperkt in trainingstijden dus dan sluit niet/zeer slecht aan.
Alle reacties Link kopieren
Nou vorige week was de week van de zwemvierdaagse en het is helemaal goed gegaan. Er waren meer dan genoeg volwassenen. De 900 meter was prima te doen, had ook de 1200 kunnen kiezen.

En ja ik speelde wel met het idee om weer meer te gaan doen met zwemmen. Ik zie dat in "mijn" zwembad ook een mastergroep heeft.
En nee echt wedstrijden hoeft niet meer maar trainen, weer meer leren over de keerpunten, je techniek en je uithoudingsvermogen en hoe je moet doseren lonkt wel naar mij.

Toen ik nog jong was jaren op wedstrijdzwemmen gezeten, ik zwem nu zeker niet meer op dat niveau maar merkte wel dat ik duidelijk sneller was dan de meeste volwassen deelnemers.

Er is echter een nadeel. De avond waarop de training onder begeleiding is is ook de avond waarop ik improvisatietheater doe. Dat zou dus betekenen dat ik daarmee moet stoppen. En ja dat vind ik ook juist erg leuk en haal er veel energie uit.

Oef best lastig dit.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Uggs. Het hangt ook van je doel af wat voor mogelijkheden er zijn. Is je enige doel trainen dan is een club wel fijn. Wil je ook wedstrijden, dan kun je ergens lid worden (als de club dat toestaat) en op eigen tijden trainen.

Welke regio is het? Niet alle provincies zijn even ver ontwikkeld wat dit betreft.
Alle reacties Link kopieren
Wat een handig topic!
Dag van de masters wist ik helemaal niet. Ik ga maar eens kijken of dat hier in de buurt ook is :)

Zelf zwem ik het liefst alle Vierdaagses in de buurt. Helaaas niet altijd mogelijk ivm mijn onregelmatige werk. Maar ik probeer het wel.

Als kind zijnde heb ik altijd aan wedstrijd zwemmen gedaan en het zwemmen van de vierdaagse heb ik er aan over gehouden...toevallig Vd week nog gedacht dat ik het zwemmen wel wilde oppakken dus die info over de masters lees ik precies optijd
In welke regio zit je?
Alle reacties Link kopieren
Ik? Zutphen/Deventer/Hengelo
Alle reacties Link kopieren
Leuk nieuwe reacties. Ik zit in regio Nijmegen.

Ik heb toch gekozen voor mijn improtheater dit jaar maar ben wel bezig met 1 maal per week regulier banen zwemmen.
Maar voor komend seizoen ga ik toch eens mee trainen met de masters want het blijft maar in mijn hoofd zitten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
niettegenmamazeggen schreef:
03-03-2018 09:51
Ik? Zutphen/Deventer/Hengelo
O, dat is net zo'n onderontwikkelde regio ;-)
Ik ken 2 mensen uit dat gebied van wedstrijden, maar ik heb geen idee of zij in een groep trainen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven