Voltige kind

14-08-2017 07:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders wiens kind op voltige zit? Mijn dochter heeft op vakantie een proefles gehad bij een manege en ze is er helemaal wild van. Ik ben op zoek naar meer informatie.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk Elizabeth! Heb ik vroeger veel gedaan. Gezellig en goed voor de motoriek en conditie.
Alle reacties Link kopieren
Hey wat leuk zo'n snelle reactie! Dank je wel :-) Hoe oud was jij toen je begon Vanessa? En reed je ook paard of deed je echt alleen de voltige? Ik ben zelf geen paardenmeisje dus voor mij is het allemaal net zo nieuw en spannend als voor mijn dochter. Mijn dochter wordt volgende week 7. Ik begreep dat dat een goede leeftijd is om te leren rijden of voltigeren?
Alle reacties Link kopieren
Voltige is eigenlijk een soort van gymnastiek op een paard. Het paard woordt aan een lange longeerlijn gehouden en loopt rondjes in verschillende gangen. De kinderen leren vanaf de grond op het paard te komen, soms samen en soms alleen. Het paard heeft een deken op zn rug met twee beugels er op waar je je aan kunt vasthouden. Kinderen leren dan zitten in verschillende houdingen en soms ook staan. Uiteraard alleen als het niveau van het kind dat toestaat.
Paarden die voor voltige worden gebruikt hebben meestal soepele gangen en een super rustig karakter.
Kinderen vinden het meestal erg leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
6 begon ik.

Inderdaad zeggen ze tegenwoordig vanaf 7 beginnen ivm de groei van de heupen. Maar goed de moeders met Eigen paarden laten hun kroost ook al eerder rijden. Zou ik zelf ook doen.
Al mijn vrienden hebben daardoor niet meer last gehad van evt bevallingen ofzo. Voltige is juist goed.

Misschien bestaat er zoeiets als een proef abonnement van 10 lessen ofzo? Paardrijden is een dure sport hou daar wel rekening mee voor je t weet is ze verslaafd.
voltige is meestal wel goedkoper dan paardrijden. Zelf gedaan: hartstikke leuk, maar het moet wel een paard zijn wat het echt leuk vindt al die aandacht. En voltige is als ze verder komen best een risicosport, hoewel ikzelf het meest geblesseerd ben geraakt van het warmlopen in de zandbak..... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Bij ons bij de manege hebben ze leskaarten voor 13x. Sowieso wil ik dat ze eerst nog een proefles doet. Vorige week zaten we in de vakantie-flow en vond ze het geweldig maar wie weet valt het nu toch ineens tegen.
Alle reacties Link kopieren
@foodsandbeats: het is idd iets goedkoper dan paardrijden. Scheelt een paar tientjes. Ze hebben bij de manege 2 voltige-uren achter elkaar op 1 dag dus ik neem aan dat ze een paard gebruiken dat al dat geklauter ook echt prettig vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven