Overstappen bootcamp

15-08-2017 11:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik twijfel tussen blijven bij mijn oude (luxe maar dure) sportschool of overstappen naar een bootcamp'sportschool'.

Ik sport nu 2 jaar, volg voornamelijk X-Co lessen en bootcamp vanuit de sportschool. Ben ook nogal dol op de sauna en fijne douches in de winter 😏.
Echter.. het niveau van de bootcamp is niet heel hoog en de X-co lessen doe ik ook met gemak.

Nou heb ik een proefles gevolgd bij een beginnende sportschool, bieden alleen bootcamp aan. Wel op verschillende niveaus. Ik ben daar echt een beginner, wel veel meer uitdaging. Veel goedkoper maar geen sauna oid..

Ik twijfel dus.. overstappen en mijn conditie verbeteren maar wel inleveren op luxe of blijven.. wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je eerlijk tegen jezelf bent dat dit geen uitdaging geeft. Ik zou misschien toch nog naar een andere sportschool uitkijken die ook dit soort lessen aanbiedt en misschien een proeflesje meedoen? Als jij die suana/douches/massages en andere luxe graag erbij wilt hebben ga je die denk ik toch wel missen, vooral als je flink uitgedaagd wordt tijdens je nieuwe lessen! :D
Alle reacties Link kopieren
Overstappen en af en toe een dag sauna plannen.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Zit er geen wellnesscentrum in de buurt? Dat je jezelf bijvoorbeeld eens in de maand verwend met een rondje sauna/massage/bubbelbad als je een x aantal bootcampsessies hebt volbracht?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Overstappen, sowieso. Je gaat toch niet naar een sportschool voor de sauna of de douches? Plan regelmatig een saunabezoek, minstens zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik bespaar €15,- per maand dus van het bespaarde geld kan ik best een keer een dagje sauna inplannen haha.

Verder heb ik best een grote hang naar dingen die vertrouwt zijn maar ik denk dat het tijd is om mezelf (en mijn lichaam) uit te gaan dagen..

Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
15-08-2017 11:39
Overstappen, sowieso. Je gaat toch niet naar een sportschool voor de sauna of de douches? Plan regelmatig een saunabezoek, minstens zo fijn!
Werkpaarden en luxepaarden... ben absoluut een luxepaard 😂
Alle reacties Link kopieren
Wil je absoluut uitdaging of liever de luxe van je huidige sportschool?

Je hoeft jezelf niet per se uit te dagen natuurlijk, wat je nu doet is ook prima. Maar als je dat wel wil, zal je moeten overstappen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Of je zoekt een sportschool die luxe en uitdaging biedt. Dat kan ook nog.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
kolfdekolf schreef:
15-08-2017 11:53
Werkpaarden en luxepaarden... ben absoluut een luxepaard 😂
Haha, heel herkenbaar :D

Ik ging ook altijd voor de luxe sportscholen, lekker in de sauna na afloop, etc. Nu sport ik bij een trainer (bootcamp en crossfit) waar geen enkele luxe is (zelfs geen echte kleedkamer) en dat blijkt een succes. Ik ga veel vaker (want ben gegarandeerd na een uur weer thuis, ipv m'n halve of hele avond kwijt), ik train enorm efficiënt (geen apparaten om op te hangen en een trainer die oplet) en maak enorme stappen vooruit. Nu ga ik regelmatig naar een sauna, ideaal!
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
15-08-2017 17:26
Haha, heel herkenbaar :D

Ik ging ook altijd voor de luxe sportscholen, lekker in de sauna na afloop, etc. Nu sport ik bij een trainer (bootcamp en crossfit) waar geen enkele luxe is (zelfs geen echte kleedkamer) en dat blijkt een succes. Ik ga veel vaker (want ben gegarandeerd na een uur weer thuis, ipv m'n halve of hele avond kwijt), ik train enorm efficiënt (geen apparaten om op te hangen en een trainer die oplet) en maak enorme stappen vooruit. Nu ga ik regelmatig naar een sauna, ideaal!
Oh kijk! Dat is goed om te weten.
Ik ben inderdaad wel vaak een uur of 2/3 weg. Reistijd erbij (woon in een dorp en moet naar de 'grote' stad).
Zullen man en kinderen ook blij mee zijn 😉
Alle reacties Link kopieren
sophiax schreef:
15-08-2017 17:26
Ik ging ook altijd voor de luxe sportscholen, lekker in de sauna na afloop, etc. Nu sport ik bij een trainer (bootcamp en crossfit) waar geen enkele luxe is (zelfs geen echte kleedkamer) en dat blijkt een succes. Ik ga veel vaker (want ben gegarandeerd na een uur weer thuis, ipv m'n halve of hele avond kwijt), ik train enorm efficiënt (geen apparaten om op te hangen en een trainer die oplet) en maak enorme stappen vooruit. Nu ga ik regelmatig naar een sauna, ideaal!
Dit, ik sport ook bij een sportschool zonder luxe, maar ben ook na 1 1/2 uur weer thuis. Vind thuis douchen ook veel prettiger, scheelt heel wat spullen meenemen. Heb wel een deken in de auto liggen om te voorkomen dat het zand of de modder van de bootcamp in de auto blijft liggen en ik 's morgens met schone kleren in de auto stap en met vieze kleren op kantoor kom.
Voor mij is inderdaad efficient trainen in korte tijd. Vind het ideaal!
Wil je je huidig niveau onderhouden, of wil je vooruit gaan?
Alle reacties Link kopieren
een kleine valkuil (waar ik intrapte): als het straks kouder en natter wordt wil je dan nog enkel bootcampen? Ik namelijk niet en dus deed ik vanaf november t/m februari bijna niets meer.

Ik ben vervolgens overgestapt naar toch weer een dure sportschool met soort van crossfit in kleine groepen. wel lekker binnen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
15-08-2017 11:33
Overstappen en af en toe een dag sauna plannen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een terugkoppeling.. ik ben overgestapt. Bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven