Goede sportschoenen

25-08-2017 19:58 31 berichten
Ik sport al een tijdje (fitness) en had sportschoenen gekocht, maar die blijken nu al te slijten, heb ze nog maar een paar maanden. Nu waren ze vrij goedkoop, stom natuurlijk.
Mijn vraag: Wat is een redelijke prijs voor sportschoenen en waar kan ik ze het beste kopen?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
25-08-2017 19:58
Ik sport al een tijdje (fitness) en had sportschoenen gekocht, maar die blijken nu al te slijten, heb ze nog maar een paar maanden. Nu waren ze vrij goedkoop, stom natuurlijk.
Mijn vraag: Wat is een redelijke prijs voor sportschoenen en waar kan ik ze het beste kopen?
Doe je krachttraining?
Goede sportschoenen kosten over het algemeen boven de 100 euro. Let er wel op dat je geen schoenen neemt met memoryfoam, want die zakken binnen de kortste keren door en dan kan je weer nieuwe kopen.
Ja, ook. Ben eigenlijk nog een beetje zoekende wat betreft apparaten, maar ik doe van alles, ook krachttraining dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze (de variant voor mannen) en ik vind ze fantastisch. Weinig demping, wat erg goed van pas komt bij squats en deadlifts.

Ik zie alleen dat ze alleen nog via ebay in duitsland te koop zijn. Goed dat ik dat weet, bestel ik nog ff snel 2 paar.

https://www.ebay.co.uk/p/K-Swiss-X-Lite ... 1759803478
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een sportzaak en laat je adviseren. Een paar goede schoenen kosten al gauw 140 euro.
Zien er goed uit Spell!
@Smaldeel dat was ik inderdaad ook van plan, maar omdat ik redelijk nieuw ben op dit gebied wilde ik hier even advies vragen, qua prijs enzo. Ik ben namelijk iemand die 9 vd 10 keer te snel ja zegt.
Alle reacties Link kopieren
Je moet eerst bepalen welk merk het meeste voor jouw voeten doet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kwebbeltje91 schreef:
25-08-2017 20:44
. Ik ben namelijk iemand die 9 vd 10 keer te snel ja zegt.
een goede sportzaak heeft er alle belang bij om jou eerlijk te adviseren. Ze weten dat als jij tevreden bent je terug zal komen voor nog andere dingen en als het meezit houden ze via jou meer klanten over. Laat je vooral uitleggen wat het verschil is tussen een aantal verschillende schoenen. Als een verkoper met een verhaaltje begint waar je aan twijfelt en je het gevoel krijgt dat er alleen maar richting de geweldige (lees duurste) exemplaar wordt gekletst moet je op je hoede zijn.
En niet te snel ja zeggen, je kan altijd nog zeggen dat je er over wilt nadenken omdat het best een uitgave is.
retrostar schreef:
25-08-2017 21:04
Je moet eerst bepalen welk merk het meeste voor jouw voeten doet.
hoe bepaal je dat?
Alle reacties Link kopieren
Mwah, zo nauw luistert het allemaal niet, althans, voor hardloopschoenen, hebben ze bij Radar een keer uitgezocht: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... pschoenen/
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
25-08-2017 22:40
Mwah, zo nauw luistert het allemaal niet, althans, voor hardloopschoenen, hebben ze bij Radar een keer uitgezocht: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... pschoenen/
volgens mij gaat de vraag over slijtage....
de link van jou gaat er over de relatie met blessures
(trouwens vindt ik de uitzending niet erg wetenschappelijk)
Mijn sportschoenen voor fitness waren 70 euro en zijn van Asics. Heb ze gekocht bij een goede sportwinkel die ook keek hoe ik op mijn schoenen liep en echt goed advies gaf. Had daarvoor Nike sportschoenen die ik nog had staan maar die bleken toch niet zo geschikt voor fitness want ik miste goede demping op de loopband. Had verwacht dat ik meer dan 100 euro kwijt zou zijn maar men kwam juist niet met het duurste paar aanzetten.

Dus wat mij betreft hoeft een goede sportschoen echt niet meer als 100 euro te kosten maar het is wel belangrijk om te kiezen voor een schoen die bij je sport past en als je dat niet weet dan is advies handig. Of je moet voeten hebben waarbij het niet veel uitmaakt.
Oh 70 euro valt nog mee idd. Ik ga aankomende week eens even wat sportwinkels langs. Bedankt voor jullie adviezen :)
Alle reacties Link kopieren
Goede schoenen hoeven echt niet meer dan 100 te kosten, dat vind ik zo'n onzin. Dat heb ik ook niet over voor schoenen die je binnen 1 à 2 jaar moet vervangen.

Ik koop al jaren Asics met een AHAR zool. Heb m'n laatste paar voor ongeveer 70 euro gekocht in een sportzaak (dat vond ik eigenlijk niet zo prettig omdat de verkoper ook meteen speciale zooltjes aan probeerde te smeren). Vroeger kocht ik ze goedkoper bij Scapino, maar daar is het aanbod merkschoenen wat kleiner. Ik gebruik ze een paar keer per week voor verschillende sporten en ben er altijd heel blij mee geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer ook bij Asics, maar zoals iemand anders al zei ligt het ook aan je voeten. Hoewel hardlopen en krachttraining natuurlijk niet hetzelfde zijn is het misschien een idee om naar een goede hardloopwinkel te gaan waar ze ook het lopen filmen enzo. Daar kunnen ze in ieder geval bepalen welke merken goed bij je schoen passen.
spell68 schreef:
25-08-2017 20:35
Ik heb deze (de variant voor mannen) en ik vind ze fantastisch. Weinig demping, wat erg goed van pas komt bij squats en deadlifts.

Ik zie alleen dat ze alleen nog via ebay in duitsland te koop zijn. Goed dat ik dat weet, bestel ik nog ff snel 2 paar.

https://www.ebay.co.uk/p/K-Swiss-X-Lite ... 1759803478
Even helemaal off topic: spell, ben jij een vrouw? (Altijd gedacht dat je een man was. Niet dat het iets uitmaakt. :-) )

En nu on topic. Ik doe crossfit, dat zijn veel soorten sport door elkaar. Ik heb Nano's van Reebok. Die zijn gemaakt voor verschillende toepassingen. Ik vind het fijne schoenen! Reebok heeft vaak sale en andere aanbiedingen. http://www.reebok.nl/reebok-crossfit-nano-7/BD2832.html
Alle reacties Link kopieren
smaldeel schreef:
25-08-2017 20:35
Ga naar een sportzaak en laat je adviseren. Een paar goede schoenen kosten al gauw 140 euro.
+ 1
Heb ik ook altijd gedaan en ik doe het nog steeds.
In zo'n speciaal zaak voor sportschoenen krijg je goede adviezen over kwaliteitsschoenen.
Mijn schoenen waren/zijn rond de € 150,- , met een uitschieter van € 180,- .
Die 'uitschieter' heb ik nog steeds, ook na 12 jaar intensief gebruik. Eerlijk gezegd zit hij nog lekker, maar dit keer gebruik ik hem voor ff een ommetje met woef. :puppy:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf erg fan van Nike sportschoenen, maar ja je hebt zoveel keus tegenwoordig :O .. Qua prijs ligt dat meestal wel tussen de €100 - €150 maar dan heb je ook wat!
Waar slijten de schoenen precies? De prijs is niet zo belangrijk. De schoenen moeten goed aan jouw voeten zitten.
.
anoniem_355457 wijzigde dit bericht op 10-11-2017 18:13
99.67% gewijzigd
Bedankt voor de tips! De schoenen die ik nu heb/had (ik heb ze weggegooid, heb ook geen tijd meer gehad de laatste weken om te sporten) slijten meer aan de zijkanten. En ik had ook het idee dat de zool dunner werd op sommige plekken.
Nu had ik ook hele goedkope gekocht, dus daar zal het aan liggen.
Ik ga zaterdag de stad in, ga me laten informeren bij verschillende sportzaken. Er zitten hier meerdere in de buurt. Bij 1 winkel heb ik ook mijn sportkleding vandaan en ik vond dat wel een hele fijne winkel dus daar ga ik eerst heen.
Nike flex Supreme vond ik fijne schoenen voor in de fitness, zijn geen hardloopschoenen. Gaan lang mee en zitten fijn, niet zo groot en lomp.

Maar nu fitness ik niet meer maar bootcamp ik dus draag nu hardloopschoenen. Niet van Nike, die vond ik voor hardloopschoenen en bootcamp veel te slap en niet stevig genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier dat een goede schoen €140 moet kosten. Echter loop ik als fanatieke halve marathon atleet al jaren op het topmodel van Decathlon's huismerk Kalenji. Je bent voor 8 tientjes klaar. Nu weet ik dat er niets zo persoonlijk is als sportschoenen. Trek ze in de winkel aan en probeer ze uit. Je merkt dan snel of een schoen bij je past of niet.

Een meting kan natuurlijk nooit kwaad ivm pronatie.

Succes met de zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat ik hier zo'n negatieve geluiden hoor over memoryfoam en sketchers. Ik heb zelf nu al twee jaar deze schoenen en ik gebruik ze drie keer per week intensief. Ze zijn nog perfect! Waarschijnlijk heb ik dan één van de gelukte paren. Ik vind ze namelijk echt perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven